Koska kaupasta ei Suomessa saa ostettua minkäänlaista kukkapöytää, pitää se(kin) tehdä itse.
Pitää kestää parvekeolosuhteissakin. Kokemus sanoo, että lakkaus ei kestä. Nykyiset myrkyttömät maalit pakkaavat keräämään pinnalleen levää tms kasvustoa.
Ajattelin maalata pohjamaaliksi sinkkivalkoisesta ja vernissasta sekoitetun maalin. Sen kovettuminen vain on tuskastuttavan hidasta. Ja päälle tavallisen nykyhuonekalumaalin. Onko kokemusta, toimiiko vai meneekö pieleen? Parempia ehdotuksia?
Puun maalaus
4
431
Vastaukset
- Timpermanni 57v
vinha pintaan, eikä muita aineita, ja sillä hyvä! Vinha kaikelle puulle ulkona..
- Pensselitunari
Pitääpä käydä kaupassa lukemassa, mitä tekstiä purkin kyljessä on. Pikaisesti ei Tikkurilan sivuilta löytynyt muuta kuin tyypillistä mainoshölöä, ei asiaa ensinkään.
- Pensselitunari
Kävin sitten lukemassa sen Vinhan purkin kyljestä tekstin.
Ei käy, en ala vesiväreillä höylättyä pintaa tuhoamaan. Siitä olen jo oppirahat maksanut.
Kyllästetty puu nyt ei vain muuten käy eikä sitä saa sopivissa mitoissa eikä minulla ole puusepän työkoneita. Vahat saa huorat käyttää pimppikarvojensa poistoon minun puolestani.
Oma apu ja omat kokeilut ne on näköjään tälläkin alalla ainoat.
Anteeksi, että kysyinkin.
- puuseppä
Suosittelen kyllästettyä puuta käytettäväksi ulkona, aivan varmana kestää eri sääolosuhteet ;) . Sen voi myös maalata ulkomaaleilla (esim.talomaali), tai sitten vahaus. Osmocolorin öljy-puuvaha on todella hyvä, ja sillä saa super kauniin ja sileän jäljen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115237Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493392Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle913224Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku402926- 811847
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411580450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1271555Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt311436Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1301234- 161149