Miksi kirjoittamaansa viestiä ei voi korjata?

Usein haluaisi muuttaa lähettämäänsä viestiä, väärinkäsitysten välttämiseksi.
Nyt tämä ei onnistu, miksi ei?

7

117

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkä pitäisi

      enempi harkita, mitä kirjoittelee, tuollaista on opastettu jo 90-luvulta lähtien nettikeskusteluissa.

    • jokuvaa1234

      Itsekään en kannata viestien muokkaamista jälkikäteen. Tosiaan ei ole mikään kiire kirjoittaa, ja jos on kiire, kirjoittaa myöhemmin. Siinä on paljon aikaa harkita mitä kirjoittaa.

      Väärinkäsityksiä sattuu internetissä kun ei voi ilmaista eleillään ja ilmeillään miten asiansa viestii. Sitä varten apuna ovat hymiöt. Ja joskus väärinkäsityksiä sattuu, koska kirjoittajaa ei tunne, eikä voi sen perusteella tehdä päätelmiä tekstistä.

      Niin tai näin, tekstien muokkaaminen tekisi keskusteluista yhtä valtavaa sotkua. Sieltä täältä ruvettaisiin kesken keskustelun muokkailemaan sisältöä miten sattuu. Huono idea.

      • Näillä palstoilla heitetään pääsääntöisesti herjaa, jos olette huomanneet?
        Siinä mielessä ehdotukseni on turha.

        Ajattelin asiallista kommentoijaa, jolle merkitsee lähettämänsä asian sisältö.


      • akihito53rr kirjoitti:

        Näillä palstoilla heitetään pääsääntöisesti herjaa, jos olette huomanneet?
        Siinä mielessä ehdotukseni on turha.

        Ajattelin asiallista kommentoijaa, jolle merkitsee lähettämänsä asian sisältö.

        Samaa mieltä akihito53rr:n kanssa. Olen toisella palstalla havainnut hyväksi sen, että siellä viestejä saa muuttaa tunnin kuluessa kirjoituksesta ja poistaminen onnistuu vain vuorokauden sisällä tehtynä (muulloin pyydettävä yp:ltä lupa).

        Toki tulee harkita sanojaan aina kun kirjottaa, mutta mulla ainakin tapahtuu kirjoitiuslapsuksia tämän tästä ja semiperfektionistina ketuttaa kun joku on väärin.

        *tarkistaa nyt joka sanan*


      • Ongelmaksi tuossa
        miss.007 kirjoitti:

        Samaa mieltä akihito53rr:n kanssa. Olen toisella palstalla havainnut hyväksi sen, että siellä viestejä saa muuttaa tunnin kuluessa kirjoituksesta ja poistaminen onnistuu vain vuorokauden sisällä tehtynä (muulloin pyydettävä yp:ltä lupa).

        Toki tulee harkita sanojaan aina kun kirjottaa, mutta mulla ainakin tapahtuu kirjoitiuslapsuksia tämän tästä ja semiperfektionistina ketuttaa kun joku on väärin.

        *tarkistaa nyt joka sanan*

        Muodostuu, että joku kun ehtii vastaamaan alkuperäiseen viestiin, muutettu viesti onkin erilainen, tämä on tuottanut ongelmia muuallakin, keskusteluketju muuttuu käytännössä järjettömäksi noiden muokkausten takia.

        Pitää vaan opetella kirjoittamaan kerrasta asiaa ja pysyä asian takana


    • Oikeastaan tarkoitin että yp:ltä apua, eikä lupa.

      Niinku et perhana.

    • Miksi ylläpito ei kommentoi mistään?
      Onko siellä ketään?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2515
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1595
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1548
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      105
      1368
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe