Olen ehkä lähdössä ausseihin work on holiday viisumilla mutta epäilyksiä herättää sää. En ole helteiden fani mutta muuten maa kiinnostaisi. joten mitä sanotte säilyykö siellä kuumuudessa hengissä? Kulkeeko siellä edes ajatus jossain 30 asteen lämpötilassa ja jaksaako tehdä mitään muuta kun maata ilmastoidussa kämpässä?
kuumuus
3
218
Vastaukset
- Vuosi elämästäni
No eihän tuo 30 mitään, sitä meillä on ollut Suomessakin jo kuukauden. Sisämaassa ja pohjoisessa rannikollakin lämmöt voi huidella 40-45. Minä en evääni heilauttaisi, mutta toisia kuumuus ei haittaa. Yksilöllistä.
- Sääinfffooo
Riippuu mihin paikkaan ausseihin on menossa. Etelän rannikkokaupungit ovat yleensä suht "viileitä". esim. sydneyn tai melbournen keskilämpö kesällä n. 25 astetta, ja talvella noin 15 astetta. Eli ihan siedettäviä lukemia..
- fewwefweffw
Riippuu todella missä päin Ausseja aijot aikasi viettää. Australia on Euroopan kokoinen maa ja voit miettiä että meillä täällä Suomessa on talvella 30 astetta pakkasta ja Espanjassa on rantakelit.
Voisi sanoa että koko Queensland on lämmin KOKO AJAN. Alkoi itseä jo vähän kyllästyttämään jatkuva kuumuus. Lämpöön kyllä tottuu. Olin töissä farmilla missä oli joka päivä 40-45 astetta lämmintä ja se alkoi tuntumaan jo normaalilta. Lämpö laski yhtenä viikonloppuna 30 asteeseen ja ei muuta kuin lämmitys kämppään päälle.
Kannattaa ehkä pysytellä tuolla Melbourne/Sydney/Adelaide-akselilla, jos et niinkään lämmöstä välitä. Tietenkin riippuu milloin menet ja kauanko olet. Jos menet esim. Suomen kesällä, voit matkata Cairnssiin, josta lähdet sitten Australian ns. "talvea" kohti alaspäin. Itse matkustin marraskuusta Toukokuuhun ja menin juuri päinvastaiseen suuntaan (Melb-Cairns) eli olin koko ajan kuumuudessa.
Edellistä kirjoittajaa täytyy ehkä hiukan korjata ettei Sydney kyllä hirveän kylmä kesäisin ole. Sielläkin lämpötila voi helpostikin olla yli 40 astetta.
Australiassa yleensäkin on lämpimämpää mutta esim. kaikki asunnot ovat ilmastoituja, autoissa on ilmastoinnit (tai sit ikkuna auki :D) ja kaikki esim. kaupat ja kauppakeskukset on ilmastoitu. Ellet aijo ulkotöitä tehdä niin riippuu miten paljon ulkona olet, että kuinka kuumuus vaikuttaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882