Veronaan mieli halajaa

Satunnainen matkaili

Mut lie kallis kylä asustaa vaikka vaan vkon reisu (5-7pv) oopperajuhlien aikana, vaikka niiden alkupäässä kesäkuun lopulla. Ehtis poiketa Venetsiassakin ottamassa paremmat kuvat niistä 'pakollisista' turistikohteista. Nyt kun kamera on hiukka parempi, ku muutama vuosi sitt mukana ollut.

Hotelleja toki löytyy, mutt millaisia ja mistä? Tavoitteena ei luxus eikä rupuisa, vaan kelpo keskitason paikka, miel kävylymatkan (mieluusti 1km) etäisyydellä Areenasta.
Keskitasolla aattelen paikkaa, jossa ilmastointi, minibaari/jk, suihku, wlan ja vaikka pikku baari, tms yömyssyn nauttimiseksi.

Tai jossain lähipaikkakunnalla hyvällä bussi, tms yhteydellä, jos hintaero selkeä.

14

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olly

      http://www.homeaway.co.uk/verona-city/s/8277/fa/find.squery

      Etäisyys keskustasta on se, minkä valitset. Hinta on paljon halvempi kuin hotellimajoituksessa.

      Erona on toki se, että joudut itse ostamaan jääkaappiin juomat, aamiaistarvikkeet, tai jos haluat itse tehdä ruokaa, kaikki tarvikkeet. Vähän niinkuin kotona olisi. Tai voit käydä ulkona syömässä, niinkuin tekisit hotellin asiakkaana.

    • Satunnainen matkaili

      Juu ei ruuantekoa lomamatkaa vaimon pilaamaan, ei. Mutt aamukaffee kyll tars saada ja siis apartementoksessa tai kotimajoituksessa ne tarvikkeet pitäis jostain aina hankkia. ...pieni tai iso vaiva... jos ei ihan liki löydy kaffilaa, tms, josta aamupalan vois naatiskella.
      Mutt juu, kiitos tuosta linkistäsi. Antoi uutta ajateltavaa.

      Jännä juttu, kun luulis monenkin jo käyneen Veronassa ja jopa oopperajuhlilla siellä, mutt kommetit ei oo kuitenkaan ruuhkauttaneet tätä sivustoa... ;)

      Ilmeisesti kaikki ei oo kuin minä, joka haluun välittää kokemuksiani muillekin. Niistäkin kun voi olla vinkiksi muille matkaan aikoville

      • sopeutuva

        Läheisissä ravintoloissa ja baareissa voi nauttia myös aamiaisen ihan niikuin hotellissakin. Jos haluat oikein aikaisin aamulla kaffea tai haluat nauttia aamiaisen yövaatteissa omaan aikaan, niin silloin yksiö tai kaksio on paikallaan. Teen ystävät eivät saa haudutettua muuten kuin itse laittamalla.


    • Satunnainen matkaili

      Eipä oo monella kokemiksia(ko) Veronan majoituspaikoista... kun ei oo ku Ollyn kommentti, jossa ei siinäkään yhtään majapaikkaa muita mukavammaksi, edulliseksi tai muuten kiinnostavaksi mainittu.
      Joku varmaan hyötyy listastakin, mutt kokemusperäiset kohteet/vaihtoehdot ois kyll tervetulleempia.
      Eli ken on siellä majoittunut ja hyväksi, mukavaksi, kelpoiseksi tai peräti kehnoksi valintansa tuntenut, niin ois kyll oikeesti kiva lukea kokemuksestanne.
      ...kun tuo ikävuosikymmen kohdallani vaihtuu just ensi kesänä ja synttäriäni Veronan Areenalle oopperaan haluun mennä 'juhlistamaan'.

      Kertoisitte vaikk sillee vastavuoroisesti, kuin minäkin oon käymistäni muista kohteista kertonut.

    • l'Arena

      Olen ollut Veronassa katsomassa Aidaa. Hotellien hinnat Veronassa ovat pilvissä ooppeerajuhlien aikaan. Itse asuin Gardalla ja paikalliset matkatoimistot myyvät retkiä sisältäen bussimatkan ja oopperalipun.

    • Satunnainen matkaili

      Tollanenhan vois olla kelpo vaihtoehto... Gardajärvi on kuiteski aikas pitkä. Vai olitko nimenomaan Garda-nimisessä kylässä siellä?
      Paikalliset matkatoimistot? Mistä tai miten löytyvät? ...jostain infotoimistostako vai majapaikkojen respatko kertovat?
      Millasta hintatasoa Gardan majapaikoissa? ...eivätkö ne nosta hintojaan yhtälailla oopperajuhlien aikaan? Veronassa hinnat näytti olevan 100€/yö lähtien.

    • Veron alainen

      En sanoisi ihan pilvessä hintojen olevan. Oopperaa esitetään koko kesäkausi. Hotellivaraussivustolta tarkistin esimerkin omaisesti että eräänä oopperailtana la-su yö 2 hengen huoneessa maksaa vaikkapa 60-70 euroa, ko. hotelli ei ole ihan keskustassa. Keskustasta löytyi b&b majoitus 180/2hh. Suomessa tuolla hintaa ei yövy edes halpahallin parkkipaikalla (keskisen kauppa tuurissa). Itse ole yöpynyt B&B Ponte Maninissa operakauden ulkopuolella. Voi suositella paikkaa mutta lienee kovin suosittu ja vain 3 huonetta. Mm. tuolloin testivaraukseni 15.8. aikaan ei ollut vapaana.

      • satunnainen_matkailija

        Hitsi, tää Pontehan vaikuttaa ihan kelpo vaihtoehdolta, erityisesti sijaintinsa vuoksi :) ja nyt ilmoittavat hinnoiksi vähän alta ja vähän yli satasen 2 hengen huonneesta per yö. ...eikä tars maksella Gardan ajeluistakaan 150 €...

        Pari-kolme yötä Veronassa ja toiset Venetsiassa, niin 'toiviomatka' ois siinä ...miinus Garda...
        Mutt kaikkeahan ei aina voi saada ja mahduttaa samaan pakettiin.


    • Veronaan

      Huh, huh! En tietty tiedä millä 'parkkipaikalla' olet Suomessa majoittunut, mutt kunnon hotellimajoitus Suomessa maksaa satasen molemmin puolin - siis hiukka yli tai ali, paikkakunnasta ja tapahtumista (esim festarit) riippuen. Joten kyll tuo b&b -hinta vaikuttaa jo ryöstöhinnalta.

    • Veron_alainen

      Nuo B&B majoitukset vastaavat usein käytännössä normaalia hotellihuonetta. Esim. Ponte Maninissa oli kolme kahden hengen huonetta wc:llä ja kylpyhuoneella aivan tiptop-kunnossa. Kaikille huoneille oli yhteinen vastaanottoaula sekä aamiaishuone. Kun halusit aamiaiselle, menit aamiaishuoneeseen ja paikan pitäjä tuli keittämään sinulle kahvit ja teki omeletin halutessasi, muuten syötävät ja juotavat olivat esillä kuten minkä tahansa hotellin aamiaishuoneessa. Aivan keskustassa sijaitseva Ponte Maninin hinnat näyttävät valitettavasti nousseen ja huoneet on aika lailla varattuja.

      Parkkipaikan (vai onko jotain muutakin nähtävää) laidalla oleva Kyläkauppa Keskisen hotelli veloittaa yöpymisestä kahden hengen huoneessa 80-150 e, no ei ihan 180e muttei kaukana.

    • Adda

      Aurinkomatkat järjestää matkoja Gardajärvelle Malcesineen ja Bardolinoon ja retkiä tehdään Veronan oopperajuhlille. Ei omatoimiset katsastakaapa Aurinkomatkojen sivuilta.

    • Toluca

      Viinitilamajoituksilla saa vaihtelua noin 40-60 hintaan kaksi henkeä aamupalalla.
      Noita Garda-liitettä kantavia paikkoja on useita ympäri järveä.

    • matkustajaX10

      Olen asunut Garda-järven kylistä Desenzanossa, Gardan kylässä ja Rivalla, ja kaikista noista sain kylän turisti-infosta ostettua kansainvälisen retken Veronan oopperaan.

      Bussikuljetus Garda-järven kylästä Veronaan, numeroitu istumapaikka (poltrone) ja bussimatka takaisin ovat maksaneet matkanjärjestäjästä riippuen 150-170 euroa.

      Bussi oli ilmastoitu, opas puhui englantia ja matka kesti reilun tunnin suuntaansa liikenneruhkista riippuen.

      Jos tyytyy Arenalla numeroimattomaan paikkaan siellä ylhäällä, säästää tuosta noin 80-100 euroa paikasta riippuen.

      Veronassa on aika täyttä hotelleissa suosituimpien iltaesitysten aikaan, joten hotelliyö kannattaa varata ainakin viikkoa aiemmin. Minulla on jäänyt siellä yöpyminen tekemättä juur siksi, että jos tätä kysyy 1-2 päivää ennen saapumista, on hinta helposti 150-250 euroa per yö, tai ei edes löydä huonetta läheltä Arena di Veronaa.

    • anniemestariampuja

      Gardalla ja Veronassa on tarkoitus käydä esi kesänä ja me liikumme alueella asuntoautolla ja leirintäalueilla käytämme Acsi paikkojen alennuksia hyväksemme ja tuttuja paikkoja campingalueilla ovat Peschierassa ja Bardolinossa Camping La Rocca ja niitä voin kokemusen perusteella suositella...

      Mutta meidän reissumme tapahtuvat jo toukokuussa ja Veronan musiikkijuhlat ovat heinäkuussa ja sinnekkin mieli halais joskus....

      http://www.campingcard.com/de/italien/venetien/verona/peschiera-del-garda/camping-bella-italia-101059/

      http://www.eurocampings.nl/italie/veneto/verona/bardolino/la-rocca-camp-101277/

      Ja Veronassa olis tarkoitus mennä tänne...
      http://www.campingcastelsanpietro.com/

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      140
      10142
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2934
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      192
      2747
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2097
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1556
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe