Kun Piru pianoa löi.

28x...

Minä heräsin silkkityynyjen päältä,
salit hohteli kullasta, loisteli jäältä,
ja naisia, paljaita sieltä täältä,
minun vuoteeni tanssien ympäröi,
ja nurkassa Piru pianoa löi.

Luo Pirun mä hiivin ja kysyin tältä:
"Mikä paikka tää, ei tunnu tää elämältä,
ei myöskään ikävältä, onko naisia nää?
"On, naisia on, Piru rähinöi,
ja mielettömästi pianoa löi.

Minun mainen haluni heräsi silloin,
sitä tuntenut olin monin illoin,
ja Pirulta kysyin: "Näitä lempiä saako?"
"Saa, lempiä saa", Piru rähinöi
ja aivan hurjasti pianoa löi.

Vein naisista kauneimman vuoteellein,
kädet kauniit kiertyivät kaulallein,
ja nurkassa Piru pianoa löi.
Minä kääntelin ja vääntelin naista sitä,
mut arvaatkas veljet mitä?
Sillä ei ollutkaan sitä.

Minun ruumiini himosta kihelmöi,
luo Pirun mä hiivin ja kysyin tältä:
"Kuinka voi näin ollakaan?"
- "Ei Helvetti tää muuten oiskaan!" Piru rähinöi
ja kuin mieletön hyppi ja pianoa löi.

Mitenkä tämä nyt liittyy matkailuun? - Minulle ei ole käynyt Pattiksella koskaan noin joten paikan täytyy olla Paratiisi.

6

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulevauskova

      Minä en ole nähnyt Paratiisissa kyllä pianoa mutta on kiva että siellä on näitä tavaroita mitä helvetístä puuttuu. En taida sinne halutakaan sitten vaikka isi minulle sanoi että hänellä on portinvartijan virka siellä ja olen tervetullut hänen apulaisekseen. Ajattelin että sehän olisi lootri jobi mutta nyt perun sen työtarjouksen ja ryhdyn parantamaan tapojani enkä enää kiroile. ehkäpä siten saan viettää haamuna iäisuuteni pattiksella ja katsella katosta kun pojat polvillaan rukoilevat oppaan takana.

    • Thaimaan tallaaja

      Herrasmieskirjoittajana 28x... teki pienen etikettivirheen, unohtaessaan mainita runonkirjoittajan, mainittakoon tässä kyseessä olevan kuuluisa runoilijamme ja kirjailija, kääntäjäkin Uuno Kailas, alkuperäiseltä nimeltään Frans Uuno Salonen, joka varisin varhaisessa iässä menehtyi
      (s.1901 Heinola k.1933 Nizza Ranska).

      Runon oikea nimi on: Helvetti.

      • 28x...

        Olet oikeassa hra Thaimaan tallaaja. Kun pistin viestin menemään niin heti tuli mieleeni että lähde on aina mainittava. Mutta viesti oli jo sanonut viuh...
        Tämä runo löydettiin valtionarkistoista vasta 1996 jonne se oli hautautunut. Runon kirjoitusaikaanhan se ei ollut julkaisukelpoinen. Nyt on onneksi toisin. Mieleni myös keveni koska runon mestarikirjoittaja on nyt mainittu; rauha hänen nerokkaalle sielulleen...
        Kiitän tallaajaa oikaisusta sekä mielenrauhani säilyttämisestä. En todellakaan aikonut omia tätä mestariteosta joka on nykyisin yleisesti tunnettu. Otsikoksi en voinut kirjoittaa alkuperäistä koska se olisi tähditetty. Sen verran nykyäänkin sensuuri toimii mikä on naurettavaa sillä Helvet`tihän on paikan nimi.


      • toevo
        28x... kirjoitti:

        Olet oikeassa hra Thaimaan tallaaja. Kun pistin viestin menemään niin heti tuli mieleeni että lähde on aina mainittava. Mutta viesti oli jo sanonut viuh...
        Tämä runo löydettiin valtionarkistoista vasta 1996 jonne se oli hautautunut. Runon kirjoitusaikaanhan se ei ollut julkaisukelpoinen. Nyt on onneksi toisin. Mieleni myös keveni koska runon mestarikirjoittaja on nyt mainittu; rauha hänen nerokkaalle sielulleen...
        Kiitän tallaajaa oikaisusta sekä mielenrauhani säilyttämisestä. En todellakaan aikonut omia tätä mestariteosta joka on nykyisin yleisesti tunnettu. Otsikoksi en voinut kirjoittaa alkuperäistä koska se olisi tähditetty. Sen verran nykyäänkin sensuuri toimii mikä on naurettavaa sillä Helvet`tihän on paikan nimi.

        no toevo tiällä. mulle pappi sano männä viikolla jotta siivovappas toevo tuota suutas. tuoho mallii ku kirroilet jouvut helevettii. paratiisista ei tietovakaa. minä sille että ei haettaa ku tuttuja on kummallakkii puolella. ja sitä paihti myöhä villen kanssa tammikuulla männää paratiisii. sinne pattajalle. helevetin hyvä runo muute.


    • 28x...

      Mukavaa taas kuulla toevostakin. Minäkin olen koettanut nyt kiroilua hieman vähentää koska ennen Paratiisiksi luulemani Hel´vetti onkin näemmä nimensä mukainen paikka. Jollei reiän reikää ei ole yltäkylläisestä tarjonnasta huolimatta niin kyllähän se olisi kauhiaa kitutusta.
      Onneksi Pattikselta niitä vielä löytyy niitä rahanreikiä minne tukkipuista saadut rahasi voinet upottaa. En nyt näin kaupunkilaispoikana tukin hintoja tiedä mutta arvelen että parin rungon hinnalla viikon Pattayalla kiljuu... Kiljuva siellä ei ole koko maassa kuin maaseuduilla mutta sevenilevinissä myydään paikallista pontikkaa jota kutsuvat ihan viskiksi. Ei maksa paljon eikä ole edes vahvaa; n. 30 %. Käy erinomaisena janojuomana suomalaiselle tukkimiehelle. Ei tunnu mokoma kurlausvesi missään. Thaikut eivät kestä viinaa sitten yhtään. Tarina siitä:

      Olin erehtynyt kavereideni kanssa Jompparille. Olivat täällä maalla kasvaneita ja aina sinne halusivat. Juntit haluavat Junttilaan joka Jomppari on. No joo; tuli äijä kanakärryjensä kanssa koipia myymään. Ostettiin ja hyviä olivat. Tarjottiin sille sitten sitä Mekhongia eli paloöljyä mistä pidän kovasti. Istuimme ja jatkoimme ukkelin tuotteiden kehumista. Ukko liikuttui niin kehuista että söimme kärryt melkein tyhjiksi eikä maksanut mitään. Ukkeli tuli niin kekkuliin että hyvä että sai kärryt liikkeelle. Tuumasimme mitä akkansa ajattelee kun kanakärryt ovat tyhjät niinkuin lämiskäkin...ja äijä kaatuu turvalleen kotiovelle...

    • nanafani

      Kiva oli runo ja novellikin. oli se runomies tuo Kailas ja 28 on novellisti. Olinpa juuri Bangkokissa 28.n suosittelemassa Nana- hotellissa. Oli pelipaikat lähellä emmekä 2 viikon lomallamme päässeet sieltä Pattayalle vaikka oli tarkoitus. Aamuisin oli aina niin kauhia rapula eikä sitä sitten enää iltpäivällä mihinkään päässyt.
      Kivaa oli ja uitiinkin kaks kertaa. Kai. Sitten tultiin suomeen. Sellainen tarina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe