Kun Piru pianoa löi.

28x...

Minä heräsin silkkityynyjen päältä,
salit hohteli kullasta, loisteli jäältä,
ja naisia, paljaita sieltä täältä,
minun vuoteeni tanssien ympäröi,
ja nurkassa Piru pianoa löi.

Luo Pirun mä hiivin ja kysyin tältä:
"Mikä paikka tää, ei tunnu tää elämältä,
ei myöskään ikävältä, onko naisia nää?
"On, naisia on, Piru rähinöi,
ja mielettömästi pianoa löi.

Minun mainen haluni heräsi silloin,
sitä tuntenut olin monin illoin,
ja Pirulta kysyin: "Näitä lempiä saako?"
"Saa, lempiä saa", Piru rähinöi
ja aivan hurjasti pianoa löi.

Vein naisista kauneimman vuoteellein,
kädet kauniit kiertyivät kaulallein,
ja nurkassa Piru pianoa löi.
Minä kääntelin ja vääntelin naista sitä,
mut arvaatkas veljet mitä?
Sillä ei ollutkaan sitä.

Minun ruumiini himosta kihelmöi,
luo Pirun mä hiivin ja kysyin tältä:
"Kuinka voi näin ollakaan?"
- "Ei Helvetti tää muuten oiskaan!" Piru rähinöi
ja kuin mieletön hyppi ja pianoa löi.

Mitenkä tämä nyt liittyy matkailuun? - Minulle ei ole käynyt Pattiksella koskaan noin joten paikan täytyy olla Paratiisi.

6

331

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulevauskova

Minä en ole nähnyt Paratiisissa kyllä pianoa mutta on kiva että siellä on näitä tavaroita mitä helvetístä puuttuu. En taida sinne halutakaan sitten vaikka isi minulle sanoi että hänellä on portinvartijan virka siellä ja olen tervetullut hänen apulaisekseen. Ajattelin että sehän olisi lootri jobi mutta nyt perun sen työtarjouksen ja ryhdyn parantamaan tapojani enkä enää kiroile. ehkäpä siten saan viettää haamuna iäisuuteni pattiksella ja katsella katosta kun pojat polvillaan rukoilevat oppaan takana.

• Thaimaan tallaaja

Herrasmieskirjoittajana 28x... teki pienen etikettivirheen, unohtaessaan mainita runonkirjoittajan, mainittakoon tässä kyseessä olevan kuuluisa runoilijamme ja kirjailija, kääntäjäkin Uuno Kailas, alkuperäiseltä nimeltään Frans Uuno Salonen, joka varisin varhaisessa iässä menehtyi
      (s.1901 Heinola k.1933 Nizza Ranska).

Runon oikea nimi on: Helvetti.

• 28x...

Olet oikeassa hra Thaimaan tallaaja. Kun pistin viestin menemään niin heti tuli mieleeni että lähde on aina mainittava. Mutta viesti oli jo sanonut viuh...
        Tämä runo löydettiin valtionarkistoista vasta 1996 jonne se oli hautautunut. Runon kirjoitusaikaanhan se ei ollut julkaisukelpoinen. Nyt on onneksi toisin. Mieleni myös keveni koska runon mestarikirjoittaja on nyt mainittu; rauha hänen nerokkaalle sielulleen...
        Kiitän tallaajaa oikaisusta sekä mielenrauhani säilyttämisestä. En todellakaan aikonut omia tätä mestariteosta joka on nykyisin yleisesti tunnettu. Otsikoksi en voinut kirjoittaa alkuperäistä koska se olisi tähditetty. Sen verran nykyäänkin sensuuri toimii mikä on naurettavaa sillä Helvet`tihän on paikan nimi.

• toevo
        28x... kirjoitti:

Olet oikeassa hra Thaimaan tallaaja. Kun pistin viestin menemään niin heti tuli mieleeni että lähde on aina mainittava. Mutta viesti oli jo sanonut viuh...
        Tämä runo löydettiin valtionarkistoista vasta 1996 jonne se oli hautautunut. Runon kirjoitusaikaanhan se ei ollut julkaisukelpoinen. Nyt on onneksi toisin. Mieleni myös keveni koska runon mestarikirjoittaja on nyt mainittu; rauha hänen nerokkaalle sielulleen...
        Kiitän tallaajaa oikaisusta sekä mielenrauhani säilyttämisestä. En todellakaan aikonut omia tätä mestariteosta joka on nykyisin yleisesti tunnettu. Otsikoksi en voinut kirjoittaa alkuperäistä koska se olisi tähditetty. Sen verran nykyäänkin sensuuri toimii mikä on naurettavaa sillä Helvet`tihän on paikan nimi.

no toevo tiällä. mulle pappi sano männä viikolla jotta siivovappas toevo tuota suutas. tuoho mallii ku kirroilet jouvut helevettii. paratiisista ei tietovakaa. minä sille että ei haettaa ku tuttuja on kummallakkii puolella. ja sitä paihti myöhä villen kanssa tammikuulla männää paratiisii. sinne pattajalle. helevetin hyvä runo muute.

• 28x...

Mukavaa taas kuulla toevostakin. Minäkin olen koettanut nyt kiroilua hieman vähentää koska ennen Paratiisiksi luulemani Hel´vetti onkin näemmä nimensä mukainen paikka. Jollei reiän reikää ei ole yltäkylläisestä tarjonnasta huolimatta niin kyllähän se olisi kauhiaa kitutusta.
      Onneksi Pattikselta niitä vielä löytyy niitä rahanreikiä minne tukkipuista saadut rahasi voinet upottaa. En nyt näin kaupunkilaispoikana tukin hintoja tiedä mutta arvelen että parin rungon hinnalla viikon Pattayalla kiljuu... Kiljuva siellä ei ole koko maassa kuin maaseuduilla mutta sevenilevinissä myydään paikallista pontikkaa jota kutsuvat ihan viskiksi. Ei maksa paljon eikä ole edes vahvaa; n. 30 %. Käy erinomaisena janojuomana suomalaiselle tukkimiehelle. Ei tunnu mokoma kurlausvesi missään. Thaikut eivät kestä viinaa sitten yhtään. Tarina siitä:

Olin erehtynyt kavereideni kanssa Jompparille. Olivat täällä maalla kasvaneita ja aina sinne halusivat. Juntit haluavat Junttilaan joka Jomppari on. No joo; tuli äijä kanakärryjensä kanssa koipia myymään. Ostettiin ja hyviä olivat. Tarjottiin sille sitten sitä Mekhongia eli paloöljyä mistä pidän kovasti. Istuimme ja jatkoimme ukkelin tuotteiden kehumista. Ukko liikuttui niin kehuista että söimme kärryt melkein tyhjiksi eikä maksanut mitään. Ukkeli tuli niin kekkuliin että hyvä että sai kärryt liikkeelle. Tuumasimme mitä akkansa ajattelee kun kanakärryt ovat tyhjät niinkuin lämiskäkin...ja äijä kaatuu turvalleen kotiovelle...

• nanafani

Kiva oli runo ja novellikin. oli se runomies tuo Kailas ja 28 on novellisti. Olinpa juuri Bangkokissa 28.n suosittelemassa Nana- hotellissa. Oli pelipaikat lähellä emmekä 2 viikon lomallamme päässeet sieltä Pattayalle vaikka oli tarkoitus. Aamuisin oli aina niin kauhia rapula eikä sitä sitten enää iltpäivällä mihinkään päässyt.
      Kivaa oli ja uitiinkin kaks kertaa. Kai. Sitten tultiin suomeen. Sellainen tarina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      66
      829
    2. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      23
      819
    3. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      160
      818
    4. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      103
      779
    5. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      27
      728
    6. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      93
      687
    7. Kerro minulle totuus

Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒
      Ikävä
      192
      660
    8. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      22
      602
    9. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      61
      592
    10. Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!

Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks
      Suomussalmi
      37
      586
    11. VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN

Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisika­laumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa
      Iisalmi
      40
      549
    12. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      78
      490
    13. 39
      475
    14. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      465
    15. Useita poliisiautoja kunnantalolla

Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.
      Ähtäri
      11
      458
    16. sinulle....

Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.
      Ikävä
      75
      457
    17. Jos näkisimme vielä joskus

... mihin veisit miut treffeille? 😊
      Ikävä
      73
      451
    18. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      111
      445
    19. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      54
      438
    20. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      437
    Aihe