Saksanpaimenkoira 13 vuotiaalle

Eeewiii

Haluaisin kovasti sakemannin, ja pyydän teiltä nyt ASIALLISTA mielipidettä sopisiko sellainen itselleni.
- Ehei, en ala ravailla missään festareilla, koira on minulle aina tärkein!
-Perheessäni on koko pienen elämäni ajan ollut rottiksia, nykyään aussie ja karjis. Toinen vanhemmistani saanut ongelmalliset rottikset hyvin koulutetuksi, erittäin mukaviksi (jopa ratsastin niillä aivan pienenä) ja toinen saanut TODELLA hyvät pisteet rottisten SM.kisoista. Elikkäs siihen koulutukseen apua tulisi varmasti!
-Äitini sai saksanpaimenkoiran 14-15 vuotiaana ja koulutti sen hyvin, ei lähtenyt minnekään koiran takia. Uskon pystyäni samaan.
-Koulutan tällä hetkellä meidä poikia, sitä karjista ja aussieta, tosin välillä hieman laiskanpuoleisemmin, nyt olen kuitenkin ryhditäytynyt.
-Asun maalla. Täällä meillä on muistaakseni 80-90 hehtaarin alue, peltoja, turvesuo ja metsiä.
-Rakastan ulkoilua, joten siitä ei tulisi puute koiralle!
-Syy miksi haluan oman koiran (vaikka meillä niitä kaksi onkin) on että vanhempani eivät asu saman katon alla, ja asun äidillä. Meidän vanhempi koira, 7 vuotias on ihana, koulutettu ja kiltti. Kuitenkin, minua pelottaa, että ikinä ei voi tietää milloin siitäkin hassusta aika jättää, kun nytkin on hieman ongelmia. Mutta vain hieman! Pelkään että kun tulen joskus kotiin, minua vastassani ei olekaan ihanaa häntääheiluttavaa koiraa, vaan pelkkä tyhjyys! En kestäisi sitä, siitä olen varma.
Ja tuo ei tietenkään ole ainut syy miksi koiran haluan. Kun meille viimeksi koirat hankittiin (viimeisimmästäkin jo kolme vuotta) olin niin pieni ja kokematon, että en saanut kouluttaa koiria. Nyt vasta noin 1.5 vuotta olen lenkittänyt koiriamme ja saman ajan kouluttanut, enemmän ja vähemmän. Haluaisin koiran, jonka voin itse kouluttaa alusta asti omalla tavallani, kunnioittaen tietysti vanhempieni neuvoa. Haluan koiran jonka kanssa voisin harrastaa esim. ToKoa, hakua ja jälkeä. Ei sillä etteikö nykyiset koiramme siihen pystyisi, mutta haluaisin sen oman tavan.
Muutenkin tuntuisi mahtavalta kun on koira, jonka kanssa on viettänyt aikaa sen koko elämän, kouluttaen ja leikkien sen kanssa.

Äitini pelkää että olen liian omistushaluinen. Minulla on nytten kolme vuotias kani, ja olen aika tarkka kuka siihen saa koskea. No totta kai! Äitini saa sille tehdä mitä lystää, mutta isäpuoleni(todella voimakas ja iso mies) ja siskoni (ei aina jaksa kunnioittaa sanomaani) ovat pieni ongelma. Pieni kani nimittäin, pelkään että he satuttavat sitä. Kyllä minä sitten muutenkin siskoni kanssa sitä hoitelen, tosin puoli vuotta oli vähän laiskempaa kunnes otin itseäni niskasta kiinni.

Olen valmis kaikkiin koiran tuomiin haasteisiin, koulutukseen, sairauksiin, vanhuuteen ja kuolemaan, aivan kaikkeen! Olen koiraa halunut päälle 4 vuotta, Sakemanni aina etusijalla, olen katsonut läpi lukemattomat kennelit ja kysellyt heidän mielipiteitään. Olen alkanut kerätä rahaa vasta tänä kesänä kun tajusin tämän rahan arvon paljon paremmin, mutta ei ole koossa kun alle satanen, mutta töitä piisää, eli voi olla että ensivuonna rahatkin olisivat koossa.

Eli tästä tuli nyt aikas pitkä, mutta toivottavasti saitte jonkinlaista käsitystä, ja toivon rehellistä mutta silti oikeasti asiallista mielipidettä! Kiitos!

2

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuulostaa ok:lta

Jos kerran äitisi on valmis antamaan täyden tukensa koulutukseen, ja tuuraamaan sinua kun et pysty vaikka sairautesi tai rippikoulusi tmv. takia koiraa hoitamaan, näitähän käytännössä aina tulee, niin mikä ettei. Saku jos on oikein kovapäinen, siinä onkin hyvät neuvot tarpeen. Se että on kouluttanut yhden sakun onnistuneesti, ei tarkoita että tietäisi niistä kaiken. Pennun valintaan pitää kiinnittää huomiota, kaikenlaisia arkoja ja d-lonkkaisia jne. on myynnissä paljon.

• Totta Mooses

No mikä ettei voi laittaa, kerran perheessä on kokemusta kosolti koirista.
      Ei se saku ole sen pahempi kuin rottiskaan ;)
      Sinulla on paljon paremma "pohjat" laittaa sakemanni kuin monella muulla.
      Pärjäät varmasti sen kanssa ja äiti opastaa jos pentu ihan jukuripää sattuu :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe