Saksanpaimenkoira 13 vuotiaalle

Eeewiii

Haluaisin kovasti sakemannin, ja pyydän teiltä nyt ASIALLISTA mielipidettä sopisiko sellainen itselleni.
- Ehei, en ala ravailla missään festareilla, koira on minulle aina tärkein!
-Perheessäni on koko pienen elämäni ajan ollut rottiksia, nykyään aussie ja karjis. Toinen vanhemmistani saanut ongelmalliset rottikset hyvin koulutetuksi, erittäin mukaviksi (jopa ratsastin niillä aivan pienenä) ja toinen saanut TODELLA hyvät pisteet rottisten SM.kisoista. Elikkäs siihen koulutukseen apua tulisi varmasti!
-Äitini sai saksanpaimenkoiran 14-15 vuotiaana ja koulutti sen hyvin, ei lähtenyt minnekään koiran takia. Uskon pystyäni samaan.
-Koulutan tällä hetkellä meidä poikia, sitä karjista ja aussieta, tosin välillä hieman laiskanpuoleisemmin, nyt olen kuitenkin ryhditäytynyt.
-Asun maalla. Täällä meillä on muistaakseni 80-90 hehtaarin alue, peltoja, turvesuo ja metsiä.
-Rakastan ulkoilua, joten siitä ei tulisi puute koiralle!
-Syy miksi haluan oman koiran (vaikka meillä niitä kaksi onkin) on että vanhempani eivät asu saman katon alla, ja asun äidillä. Meidän vanhempi koira, 7 vuotias on ihana, koulutettu ja kiltti. Kuitenkin, minua pelottaa, että ikinä ei voi tietää milloin siitäkin hassusta aika jättää, kun nytkin on hieman ongelmia. Mutta vain hieman! Pelkään että kun tulen joskus kotiin, minua vastassani ei olekaan ihanaa häntääheiluttavaa koiraa, vaan pelkkä tyhjyys! En kestäisi sitä, siitä olen varma.
Ja tuo ei tietenkään ole ainut syy miksi koiran haluan. Kun meille viimeksi koirat hankittiin (viimeisimmästäkin jo kolme vuotta) olin niin pieni ja kokematon, että en saanut kouluttaa koiria. Nyt vasta noin 1.5 vuotta olen lenkittänyt koiriamme ja saman ajan kouluttanut, enemmän ja vähemmän. Haluaisin koiran, jonka voin itse kouluttaa alusta asti omalla tavallani, kunnioittaen tietysti vanhempieni neuvoa. Haluan koiran jonka kanssa voisin harrastaa esim. ToKoa, hakua ja jälkeä. Ei sillä etteikö nykyiset koiramme siihen pystyisi, mutta haluaisin sen oman tavan.
Muutenkin tuntuisi mahtavalta kun on koira, jonka kanssa on viettänyt aikaa sen koko elämän, kouluttaen ja leikkien sen kanssa.

Äitini pelkää että olen liian omistushaluinen. Minulla on nytten kolme vuotias kani, ja olen aika tarkka kuka siihen saa koskea. No totta kai! Äitini saa sille tehdä mitä lystää, mutta isäpuoleni(todella voimakas ja iso mies) ja siskoni (ei aina jaksa kunnioittaa sanomaani) ovat pieni ongelma. Pieni kani nimittäin, pelkään että he satuttavat sitä. Kyllä minä sitten muutenkin siskoni kanssa sitä hoitelen, tosin puoli vuotta oli vähän laiskempaa kunnes otin itseäni niskasta kiinni.

Olen valmis kaikkiin koiran tuomiin haasteisiin, koulutukseen, sairauksiin, vanhuuteen ja kuolemaan, aivan kaikkeen! Olen koiraa halunut päälle 4 vuotta, Sakemanni aina etusijalla, olen katsonut läpi lukemattomat kennelit ja kysellyt heidän mielipiteitään. Olen alkanut kerätä rahaa vasta tänä kesänä kun tajusin tämän rahan arvon paljon paremmin, mutta ei ole koossa kun alle satanen, mutta töitä piisää, eli voi olla että ensivuonna rahatkin olisivat koossa.

Eli tästä tuli nyt aikas pitkä, mutta toivottavasti saitte jonkinlaista käsitystä, ja toivon rehellistä mutta silti oikeasti asiallista mielipidettä! Kiitos!

2

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuulostaa ok:lta

      Jos kerran äitisi on valmis antamaan täyden tukensa koulutukseen, ja tuuraamaan sinua kun et pysty vaikka sairautesi tai rippikoulusi tmv. takia koiraa hoitamaan, näitähän käytännössä aina tulee, niin mikä ettei. Saku jos on oikein kovapäinen, siinä onkin hyvät neuvot tarpeen. Se että on kouluttanut yhden sakun onnistuneesti, ei tarkoita että tietäisi niistä kaiken. Pennun valintaan pitää kiinnittää huomiota, kaikenlaisia arkoja ja d-lonkkaisia jne. on myynnissä paljon.

    • Totta Mooses

      No mikä ettei voi laittaa, kerran perheessä on kokemusta kosolti koirista.
      Ei se saku ole sen pahempi kuin rottiskaan ;)
      Sinulla on paljon paremma "pohjat" laittaa sakemanni kuin monella muulla.
      Pärjäät varmasti sen kanssa ja äiti opastaa jos pentu ihan jukuripää sattuu :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2539
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      303
      2266
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2095
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1802
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1713
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1675
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1566
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1384
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      118
      1354
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1349
    Aihe