Plannja peltikatto

Mökin muija

Minulla vaihdettiin peltikate ja toista kesää päällä.
Tänä kesänä koivun siitepöly ja muut pienroskat tarttuneet niin sitkeästi
pintaan kiinni ettei puhdistu edes kovalla sateella, joita on tänä kesänä
ollut runsaasti. Aikaisempi Ruukki ja kyseistä ongelmaa ei.
Onko samoja kokemuksia??

4

1144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuukajussi

Ei ole samaa kokemusta, meillä on Plannja lukkosaumapelti maalattuna kanssa toista kesää eikä ole mitään moitittavaa.

• Rak Di, FM

Johtuu yksinkertaisesti siintä, että kyseessä juuri maalilinjalta saapunut pelti, jolloin maali ei ole ollut täysin kuiva. Tilanne korjaantuu maalin kuivuttua. Valitettavasti pinta ei enään puhdistu, vaan joudut hiomaan ja maalaamaan katon uudelleen. Maalaus kannattaa suorittaa ajankohtana, jolloin ei siitepöly ym häiritse. Samalla voi myös väriä vaihtaa, jos haluaa.

• Alkuper. kirjoittaja

Aika uskomatonta, että maalipinta ei ole kuiva. Peltihän ei edes kuiva, kun
        ne ladotaan päällekkäin koko määrä, ehkä tässä on käynyt juuri näin.
        Onkohan Plannja tästä korvausvelvollinen? Olen todella pettynyt enkä suosittele
        kenellekään samaa katetta. Katon pinta-ala on kuitenkin aika iso 180 m2 ja
        minä 70 v ja köyhä. Olen tehnyt reklamaation mutta en ole saanut mitään
        vastausta.

• seppäpelti
        Alkuper. kirjoittaja kirjoitti:

Aika uskomatonta, että maalipinta ei ole kuiva. Peltihän ei edes kuiva, kun
        ne ladotaan päällekkäin koko määrä, ehkä tässä on käynyt juuri näin.
        Onkohan Plannja tästä korvausvelvollinen? Olen todella pettynyt enkä suosittele
        kenellekään samaa katetta. Katon pinta-ala on kuitenkin aika iso 180 m2 ja
        minä 70 v ja köyhä. Olen tehnyt reklamaation mutta en ole saanut mitään
        vastausta.

Ei kannata ihan kaikkea niellä mitä täällä suolletaan... kuten nyt tuokin RakDi joka ei liene edes kyseistä ammattilaista kuunaan nähnytkään.

Kuivumaton maali valmiissa uudessa kattopellissä on sula mahdottomuus. Sileät valmiiksi pinnoitetut ohutlevykelat saapuvat jatkojalostukseen valmiina ja varmasti maalipinta kuivuneena (jatkojalostus = peltitehdas jossa sileä levy prässätään muotoonsa).

Uskoisin ongelmana olevan erilaiset pinnoitteet (Ruukki, Plannja) jotka reagoivat eri lailla luonnosta tuulen mukana lentävään biomassaan, esim. pinnoitteen kiiltoaste tai muut ominaisuudet voivat vaikuttaa asiaan, pinnoitteessa voi olla valmistusvika tms. Eihän tuo aivan normaalilta laadulta vaikuta jos kaiken pskan imee itseensä eikä irtoa pois. Jos olet asiasta jo reklamoinut, niin vaadi vastausta reklamaatioon joko firmasta tai ellei auta niin kuluttajansuojan kautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      101
      4398
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      369
      1136
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      186
      1032
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      109
      1012
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      891
    6. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      871
    7. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      83
      863
    8. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      836
    9. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      10
      827
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      806
    Aihe