Kotisivuille Google-maksu?

Acervaari

Kotisivut ovat olleet toiminnassa 4 kk.
Tänään soitti puhelinmyyjä, joka ilmoitti, että kotisivuista täytyy alkaa maksamaan Google-maksua 140,00 €/v, ellei maksa, kotisivut lakkaavat toimimasta.
Onkohan tässä nyt kyseessä huijausyritys?

5

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koodimestari

Täyttä kusetusta. Vaihda palveluntarjoajaa. Jos haluat tehdä sivut itse alusta työkaluilla ja maksaa kuukausimaksua, googlaa kotisivukone. sitten pienet yksityisyrittäjät tarjoaa halvalla kertamaksua, halvimmat satasesta ylöspäin mm. kooders, kanttorin kone....... etsi lisää ja vertaa. niissä maksaa aloitusmaksun jälkeen vain pieni vuosihinta sivutilasta ja domainista eikä kukaan soittele perään mistään kusetuslaskuista. tai no onhan niitä kusetusjuttujakin, kannattaa muistaa ettei soittaja useimmissa tapauksissa ole oma palveluntarjoajasi. tee rikosilmoitus

• höpö höpö

höpö höpö

• Ossi P.

Älä missään nimessä maksa mitään tuollaista. Täyttä huijausta. Kukaan muu kuin sinä ja palvelinylläpitäjäsi eivät voi sammuttaa kotisivustoasi ja palvelinylläpitäjäsi ei tuolla tavalla sinulle soittele. Tällaista 'Google-maksua' ei ole olemassakaan.

• huijari on

Huijausta. Ensinnäkään tuskin he puhelimitse asiaa ilmoittaisi vaan ihan kirjeitse/sähköpostilla.

Toisekseen Googlen perjaate on kerätä mainonnnalla rahaa, ja mainokset on eri sivustoilla. Ei siis kerätä rahaa itse sivuilla. Tämähän sotisi koko Googlen ideologiaa vastaan.

Missä palvelimella ne sinun sivustosi edes on? Onko ne Googlen kautta tehdyt sivut?

• Acervaari

Kiitos vastauksista, olitte oikeassa.
        Myyjä lähetti tilausvahvistuksen, 140,00 € Alv, jolloin ilmoitin, että tilausvahvistuksenne on aiheeton, ja mikäli teiltä tulee lasku, niin toimitan sen poliisiviranomaiselle ja teen rikosilmoituksen.
        Tähän myyjän firmsta tuli asian johdosta pahoittelut, sekä hyvityslasku, koska lasku oli jo lähtenyt liikkeelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 95
      3571
    2. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      75
      3135
    3. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      83
      2588
    4. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2386
    5. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      215
      2229
    6. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      30
      2131
    7. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      95
      918
    8. Mies älä

Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      41
      900
    9. Mä tiedän

Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      52
      796
    10. Haapaveille jotain uutta!

Huoltoasema Haapavein keskustaan tulossa. Semmoista Jeppasissa jaappasevat.
      Haapavesi
      16
      760
    Aihe