Itsu valaisimet

Hemi

Onko kenelläkään tietoa itsu-leimatuista selkeästi design henkisistä valaisimista joihin Suomessa törmää aika ajoin? Onko kotimainen valmiste ja jos on, mitä ihmettä tuo itsu tarkoittaa..."itsesuunnittelu oy"?

6 kommenttia

Äänestä

Vastaukset

• ITSU = Itä-Suomen Sähkö !

• Itsu Oy eli Itä-Suomen Sähkö toimi aikanaan Wiipurissa ja sodan jälkeen aloitti toimintansa Helsingissä. 60-luvulla toimipaikka oli Lauttasaaressa Kiviaidankadulla, jossa oli varastot. Pääkonttori oli kiinteistössä Bulevardi 28, myymälä katutasossa. Näyttely, toimisto toisessa kerroksessa ja osa toimistoa siipirakennuksen ensimmäisessä kerroksessa. Lisäksi yhtiöön kuului Itä-Suomensähkö Oy joka teki asennusurakoita ja suunnittelua. Kadun toisellapuolen eli Kiviaidankadulla oli valaisintehdas joka tunnettiin nimellä Sähkökaluste Oy. Itsu Oy meni konkurssiin vuonna 1966 -valitettavaa. Tehtaan pienimuotoista toimintaa ja valaisin valmistusta jatkoi sukuun kuuluva (muistaakseni Hinkkanen) teknillinenjohtaja vastapäisessä talossa. Tämän yrityksen kohtalosta ei ole tietoa. Itsun valaisimet oli todellakin hienoja joita kaipalen edelleenkin.

• Itsu valaisimet ovqt nykyään erirtäi. Haluttuja. Antiikkia.

• Minulla on myynnissä Itsun trumpettivalaisin. 3 kupua eri väriset. Yhteydenotto meretal(at)microsoft.com

• Hei minulla on riippuva kattolamppu itsu er 123/3. Yksi maitolasinen valkoinen kellokupu on rikki.
      Haluaisin sen tyilalle uuden vastaavanlaisen kuvun.
      Lamppu oli lapsuudenkodissani. muutimme 1956 Hkistä Kuopioon. Voisitko auttaa?

• Hei, minulla on itsu er 123/3. Yksi kupu puuttuu. Tiedätkö mistä saisi ostettua yhden kuvun?
      T: Ode Kuopio

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.