Itsu valaisimet

Hemi

Onko kenelläkään tietoa itsu-leimatuista selkeästi design henkisistä valaisimista joihin Suomessa törmää aika ajoin? Onko kotimainen valmiste ja jos on, mitä ihmettä tuo itsu tarkoittaa..."itsesuunnittelu oy"?

8

11429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • www.amebadesign.info

      ITSU = Itä-Suomen Sähkö !

    • Töissä ollut 1962-63

      Itsu Oy eli Itä-Suomen Sähkö toimi aikanaan Wiipurissa ja sodan jälkeen aloitti toimintansa Helsingissä. 60-luvulla toimipaikka oli Lauttasaaressa Kiviaidankadulla, jossa oli varastot. Pääkonttori oli kiinteistössä Bulevardi 28, myymälä katutasossa. Näyttely, toimisto toisessa kerroksessa ja osa toimistoa siipirakennuksen ensimmäisessä kerroksessa. Lisäksi yhtiöön kuului Itä-Suomensähkö Oy joka teki asennusurakoita ja suunnittelua. Kadun toisellapuolen eli Kiviaidankadulla oli valaisintehdas joka tunnettiin nimellä Sähkökaluste Oy. Itsu Oy meni konkurssiin vuonna 1966 -valitettavaa. Tehtaan pienimuotoista toimintaa ja valaisin valmistusta jatkoi sukuun kuuluva (muistaakseni Hinkkanen) teknillinenjohtaja vastapäisessä talossa. Tämän yrityksen kohtalosta ei ole tietoa. Itsun valaisimet oli todellakin hienoja joita kaipalen edelleenkin.

      • kakek

        Itsu valaisimet ovqt nykyään erirtäi. Haluttuja. Antiikkia.


      • Anonyymi

        Yrityksen oikea nimi oli Itä-Suomalainen Sähkö Oy .


      • Anonyymi

        Meillä on Itsu Oy vanha edustus auto entisöitynä. 53vm kaiser de luxse nyt alkuperäisissä rekisterikilvissä AM-544 vanhojen otteiden mukaan osoite bulevardi 28. Auto seisoi n. 64 vuodesta 80luvun lopulle keskisuomessa omistajasuvun kesämökin tallissa.. mökkitiellä oli ajettu öljypohja rikki ja auto jäi seisomaan pimeään talliin. Meille tullessa auton mittarissa oli vain 114 tkm. Olisi aivan mahtavaa löytää kyseisestä autosta vanhoja valokuvia. Puh.0405286258


    • itsuvalaisinmyynnissä

      Minulla on myynnissä Itsun trumpettivalaisin. 3 kupua eri väriset. Yhteydenotto meretal(at)microsoft.com

      • edgardegas

        Hei minulla on riippuva kattolamppu itsu er 123/3. Yksi maitolasinen valkoinen kellokupu on rikki.
        Haluaisin sen tyilalle uuden vastaavanlaisen kuvun.
        Lamppu oli lapsuudenkodissani. muutimme 1956 Hkistä Kuopioon. Voisitko auttaa?


      • oxygenol

        Hei, minulla on itsu er 123/3. Yksi kupu puuttuu. Tiedätkö mistä saisi ostettua yhden kuvun?
        T: Ode Kuopio


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe