Itsu valaisimet

Hemi

Onko kenelläkään tietoa itsu-leimatuista selkeästi design henkisistä valaisimista joihin Suomessa törmää aika ajoin? Onko kotimainen valmiste ja jos on, mitä ihmettä tuo itsu tarkoittaa..."itsesuunnittelu oy"?

8

11429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • www.amebadesign.info

      ITSU = Itä-Suomen Sähkö !

    • Töissä ollut 1962-63

      Itsu Oy eli Itä-Suomen Sähkö toimi aikanaan Wiipurissa ja sodan jälkeen aloitti toimintansa Helsingissä. 60-luvulla toimipaikka oli Lauttasaaressa Kiviaidankadulla, jossa oli varastot. Pääkonttori oli kiinteistössä Bulevardi 28, myymälä katutasossa. Näyttely, toimisto toisessa kerroksessa ja osa toimistoa siipirakennuksen ensimmäisessä kerroksessa. Lisäksi yhtiöön kuului Itä-Suomensähkö Oy joka teki asennusurakoita ja suunnittelua. Kadun toisellapuolen eli Kiviaidankadulla oli valaisintehdas joka tunnettiin nimellä Sähkökaluste Oy. Itsu Oy meni konkurssiin vuonna 1966 -valitettavaa. Tehtaan pienimuotoista toimintaa ja valaisin valmistusta jatkoi sukuun kuuluva (muistaakseni Hinkkanen) teknillinenjohtaja vastapäisessä talossa. Tämän yrityksen kohtalosta ei ole tietoa. Itsun valaisimet oli todellakin hienoja joita kaipalen edelleenkin.

      • kakek

        Itsu valaisimet ovqt nykyään erirtäi. Haluttuja. Antiikkia.


      • Anonyymi

        Yrityksen oikea nimi oli Itä-Suomalainen Sähkö Oy .


      • Anonyymi

        Meillä on Itsu Oy vanha edustus auto entisöitynä. 53vm kaiser de luxse nyt alkuperäisissä rekisterikilvissä AM-544 vanhojen otteiden mukaan osoite bulevardi 28. Auto seisoi n. 64 vuodesta 80luvun lopulle keskisuomessa omistajasuvun kesämökin tallissa.. mökkitiellä oli ajettu öljypohja rikki ja auto jäi seisomaan pimeään talliin. Meille tullessa auton mittarissa oli vain 114 tkm. Olisi aivan mahtavaa löytää kyseisestä autosta vanhoja valokuvia. Puh.0405286258


    • itsuvalaisinmyynnissä

      Minulla on myynnissä Itsun trumpettivalaisin. 3 kupua eri väriset. Yhteydenotto meretal(at)microsoft.com

      • edgardegas

        Hei minulla on riippuva kattolamppu itsu er 123/3. Yksi maitolasinen valkoinen kellokupu on rikki.
        Haluaisin sen tyilalle uuden vastaavanlaisen kuvun.
        Lamppu oli lapsuudenkodissani. muutimme 1956 Hkistä Kuopioon. Voisitko auttaa?


      • oxygenol

        Hei, minulla on itsu er 123/3. Yksi kupu puuttuu. Tiedätkö mistä saisi ostettua yhden kuvun?
        T: Ode Kuopio


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1350
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      121
      1199
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      102
      1000
    4. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      281
      894
    5. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      877
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      755
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      21
      753
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      30
      723
    9. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      719
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      629
    Aihe