Itsu valaisimet

Hemi

Onko kenelläkään tietoa itsu-leimatuista selkeästi design henkisistä valaisimista joihin Suomessa törmää aika ajoin? Onko kotimainen valmiste ja jos on, mitä ihmettä tuo itsu tarkoittaa..."itsesuunnittelu oy"?

8

11429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • www.amebadesign.info

      ITSU = Itä-Suomen Sähkö !

    • Töissä ollut 1962-63

      Itsu Oy eli Itä-Suomen Sähkö toimi aikanaan Wiipurissa ja sodan jälkeen aloitti toimintansa Helsingissä. 60-luvulla toimipaikka oli Lauttasaaressa Kiviaidankadulla, jossa oli varastot. Pääkonttori oli kiinteistössä Bulevardi 28, myymälä katutasossa. Näyttely, toimisto toisessa kerroksessa ja osa toimistoa siipirakennuksen ensimmäisessä kerroksessa. Lisäksi yhtiöön kuului Itä-Suomensähkö Oy joka teki asennusurakoita ja suunnittelua. Kadun toisellapuolen eli Kiviaidankadulla oli valaisintehdas joka tunnettiin nimellä Sähkökaluste Oy. Itsu Oy meni konkurssiin vuonna 1966 -valitettavaa. Tehtaan pienimuotoista toimintaa ja valaisin valmistusta jatkoi sukuun kuuluva (muistaakseni Hinkkanen) teknillinenjohtaja vastapäisessä talossa. Tämän yrityksen kohtalosta ei ole tietoa. Itsun valaisimet oli todellakin hienoja joita kaipalen edelleenkin.

      • kakek

        Itsu valaisimet ovqt nykyään erirtäi. Haluttuja. Antiikkia.


      • Anonyymi

        Yrityksen oikea nimi oli Itä-Suomalainen Sähkö Oy .


      • Anonyymi

        Meillä on Itsu Oy vanha edustus auto entisöitynä. 53vm kaiser de luxse nyt alkuperäisissä rekisterikilvissä AM-544 vanhojen otteiden mukaan osoite bulevardi 28. Auto seisoi n. 64 vuodesta 80luvun lopulle keskisuomessa omistajasuvun kesämökin tallissa.. mökkitiellä oli ajettu öljypohja rikki ja auto jäi seisomaan pimeään talliin. Meille tullessa auton mittarissa oli vain 114 tkm. Olisi aivan mahtavaa löytää kyseisestä autosta vanhoja valokuvia. Puh.0405286258


    • itsuvalaisinmyynnissä

      Minulla on myynnissä Itsun trumpettivalaisin. 3 kupua eri väriset. Yhteydenotto meretal(at)microsoft.com

      • edgardegas

        Hei minulla on riippuva kattolamppu itsu er 123/3. Yksi maitolasinen valkoinen kellokupu on rikki.
        Haluaisin sen tyilalle uuden vastaavanlaisen kuvun.
        Lamppu oli lapsuudenkodissani. muutimme 1956 Hkistä Kuopioon. Voisitko auttaa?


      • oxygenol

        Hei, minulla on itsu er 123/3. Yksi kupu puuttuu. Tiedätkö mistä saisi ostettua yhden kuvun?
        T: Ode Kuopio


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      176
      1697
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1268
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      66
      1179
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      195
      940
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      44
      898
    6. 69
      778
    7. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      770
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      37
      715
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      664
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      640
    Aihe