Itsu valaisimet

Hemi

Onko kenelläkään tietoa itsu-leimatuista selkeästi design henkisistä valaisimista joihin Suomessa törmää aika ajoin? Onko kotimainen valmiste ja jos on, mitä ihmettä tuo itsu tarkoittaa..."itsesuunnittelu oy"?

8

11429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • www.amebadesign.info

      ITSU = Itä-Suomen Sähkö !

    • Töissä ollut 1962-63

      Itsu Oy eli Itä-Suomen Sähkö toimi aikanaan Wiipurissa ja sodan jälkeen aloitti toimintansa Helsingissä. 60-luvulla toimipaikka oli Lauttasaaressa Kiviaidankadulla, jossa oli varastot. Pääkonttori oli kiinteistössä Bulevardi 28, myymälä katutasossa. Näyttely, toimisto toisessa kerroksessa ja osa toimistoa siipirakennuksen ensimmäisessä kerroksessa. Lisäksi yhtiöön kuului Itä-Suomensähkö Oy joka teki asennusurakoita ja suunnittelua. Kadun toisellapuolen eli Kiviaidankadulla oli valaisintehdas joka tunnettiin nimellä Sähkökaluste Oy. Itsu Oy meni konkurssiin vuonna 1966 -valitettavaa. Tehtaan pienimuotoista toimintaa ja valaisin valmistusta jatkoi sukuun kuuluva (muistaakseni Hinkkanen) teknillinenjohtaja vastapäisessä talossa. Tämän yrityksen kohtalosta ei ole tietoa. Itsun valaisimet oli todellakin hienoja joita kaipalen edelleenkin.

      • kakek

        Itsu valaisimet ovqt nykyään erirtäi. Haluttuja. Antiikkia.


      • Anonyymi

        Yrityksen oikea nimi oli Itä-Suomalainen Sähkö Oy .


      • Anonyymi

        Meillä on Itsu Oy vanha edustus auto entisöitynä. 53vm kaiser de luxse nyt alkuperäisissä rekisterikilvissä AM-544 vanhojen otteiden mukaan osoite bulevardi 28. Auto seisoi n. 64 vuodesta 80luvun lopulle keskisuomessa omistajasuvun kesämökin tallissa.. mökkitiellä oli ajettu öljypohja rikki ja auto jäi seisomaan pimeään talliin. Meille tullessa auton mittarissa oli vain 114 tkm. Olisi aivan mahtavaa löytää kyseisestä autosta vanhoja valokuvia. Puh.0405286258


    • itsuvalaisinmyynnissä

      Minulla on myynnissä Itsun trumpettivalaisin. 3 kupua eri väriset. Yhteydenotto meretal(at)microsoft.com

      • edgardegas

        Hei minulla on riippuva kattolamppu itsu er 123/3. Yksi maitolasinen valkoinen kellokupu on rikki.
        Haluaisin sen tyilalle uuden vastaavanlaisen kuvun.
        Lamppu oli lapsuudenkodissani. muutimme 1956 Hkistä Kuopioon. Voisitko auttaa?


      • oxygenol

        Hei, minulla on itsu er 123/3. Yksi kupu puuttuu. Tiedätkö mistä saisi ostettua yhden kuvun?
        T: Ode Kuopio


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe