Leonberginkoira

leohullu

Moi! Onko kellään kokemusta leonberginkoirasta? Jos on niin olisi kiva jos joku valaisisi minulle tämän rodun pitämisestä yms. :)

5

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leoleoleo333333

Moro! Itsekkin olen ekaa( toivottavasti pian) hommaamassa. Mitä oon lukenut nähnyt ja kuullut niin älyttömän isoja, mutta koulutettuna tosi kilttejä(suurin osa). Ei kannata hommata jos asut pienessä asunnossa. Vaatii vähintään reilun tunnin/puolitoista REIPASTA ulkoilua päivittäin, karvaa lähtee aika älyttömästi(niillä on kolminkertanen turkki) ja tosiaan VAATII hyvän perus tapakoulutuksen.

Oppii melko nopeasti, on tottelevainen mutta saattaa olla vähän liiankin herkkä, kuulemma jotkut yksilöt masentuu jos perheen sisällä tulee äänekästä riitelyä,ym. Leoilla on sitten jonkin verran sitä paimenkoira viettiä eli tietää oman reviirinsä(joskaan ei räksytä myöskään turhasta, haukahtelee jos tapahtuu sen mielestä jotain erittäin mullistavaa). Voimakasluontoiset urokset ei välttämättä tule toisten urosten kanssa aina toimeen. Tykkäävät vetää, kaivaa ja uida, eivät kuolaa pahemmin mutta varaudu siihen että kuraa ja karvaa on jokapaikassa. Kukkapenkistä kannattaa jo henkisesti luopua jos oot leo hommaamassa ja ehdottomasti kaikki myrkylliset kasvit veke. Jos mahdollista, hommaa joku hiekkalaatikon tyyppinen ja vaikka kahluuallas niin leo tykkää.

Syövät about parin sadan e:n edestä kuussa joten ei mene ruokakuluihin mitään tolkuttomia kustannuksia. Kannattaa ainakin kasvuiässä( mitä oon ymmärtänyt) olevalle koiralle syöttää matala proiteiini pitoista ruokaa( vaikuttaa siihen jotenkin ettei tuu mitään liikakasvua tai jotain) ja muutenkin laatu tavaraa(ei mitään Pedigriitä :D ).

Ei nyt tuu heti muuta mieleen ja kannattaa toki kysyä ensisijaisesti kennel liiton kasvattajalta. Siitä vielä että Leoilla ei yleensä oo hirveän pitkä elinkaari( about 6-9 vuotta) ja jonkin verran on myös sairauksia.

Pääpiirteissään (puolueellinen kommentti koska itselläkin aivan älytön leo kuume) ehkä parhaita seurakoiria ikinä, erittäin valloittavia ja mukavia jässiköitä, tosi lapsiystävällisiä ja kilttejä. Suosittelen.

• leohullu

Voi kiitos kun vastasit! Tästä oli paljon apua! Kyllä taidan sen leon meille hankkia, on ne vaan niin ihania ja sopii hyvin meidän omakotitaaloon ;)

• leot on parhaita

Ja molemmat leomme elivät yli 10-vuotiaiksi.

• leo kannattaa :)

Kaikki leot eivät ole lapsiystävällisiä. Tiedän muutamia, jotka ärisee lapsille.

Omistajan pitää olla määrätietoinen koulutuksessa.

• leot on parhaita

Leo kannattaa! Yksi maailman ihanimmista koiraroduista hyvin koulutettuna. Meillä oli leoja kaksi, mutta en juurikaan niistä muista kun olin niin pieni.

Toinen niistä oli hyvin tottelevainen löllykkä -oikea sylivauva- mutta esim. puolusti läheistäni kerran kun nuoret känniääliöt alkoivat huudella hänelle.. Läheiseni kehui, että noille saat murista ja leohan murisi :) Pojat pinkaisivat pakoon.

Toinen leoistamme oli omien polkujen kulkija. Eräs sukulaisemme sanoi, että tuo koira on varmasti ollut ihminen edellisessä elämässään. Sen verran erikoisia metkuja teki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      323
      11519
    2. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      217
      4883
    3. Tänään olisn uskaltanut

Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny
      Ikävä
      11
      2588
    4. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      162
      1924
    5. Kirjoita jotain kivaa

ja positiivista ikäväsi kohteesta. 🫠
      Ikävä
      129
      1891
    6. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      13
      1378
    7. Tiistaina nähdään.

Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos
      Ikävä
      92
      1238
    8. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      241
      1146
    9. Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva

Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon
      Ikävä
      40
      1060
    10. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      85
      954
    Aihe