Poikani on mielisairas.

vote kekkonen

Peruuttaako poliisi lupani kun masennuksesta kärsivä 23v poikani asuu kanssani samassa osoitteessa jossa aseitani säilytän? aseet ovat siis asekaapissa ja luvallisia. Pojallani on myös rikosrekisteri puukolla uhkailemisen takia (laiton uhkaus). Itse en ole syyllistynyt mihinkään.

2

263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esivallan edessä

Jos poliisi voi perustellusti epäillä pojallasi olevan pääsy käsiksi aseisiin, voivat he ottaa aselupasi uudelleenharkintaan. Tämä yleensä johtaa lupien peruutukseen ja sen jälkeen et aseitasi enää näe ja menetät niiden arvon, ellei joku luvallisesti ne poliisilta lunastava suostu sinulle maksamaaan järkevää hintaa tai jos et saa niistä rahaa lopulta AAHY:n huutokaupasta.

Jos asekaappi on avaimellista mallia, tuleesinun olla valmis selvittämään kuinka huolehdit siitä, ettei poikasi pääse avaimeen käsiksi. Avainta varten voi vaikka ostaa erillisen edullisen numerolukollisen tallelokeron/kaapin, jolloin siihen ei todistettavasti muuut pääse käsiksi (näitä saa halvimmillaan rautakaupoista 50 - 80 eurolla). Pulttaat molemmat kaapit seinään ja otat poliisille valokuvat todisteeksi.

Kannattaa toki itse varmistaa myös, ettei poliisi pääse perustellusti epäilemään aseiden lupa eli "kantoperusteita" eli harrastuksesi aktiivisuutta. Harrastus-päiväkirjat urheiluammunnasta sekä metsästyksestä on hyvä olla ja tietysti metsästyskortti maksettuna. Mikäli saat kutsun asiassa poliisin puheille ota ihmeessä mukaan (mielellään aselakia tunteva) lakimies, asianajaja tai paremman puutteessa vaikka joku todistaja mukaan vaikka metsästys- tai ampumaseurastasi. Muussa tapauksessa virkamiehet ikävä kyllä vievät sinua kuin pässiä narussa ja aseluvat ja aseet jäävät sille tielle. Vaadi kirjallisesti kaikki päätökset perusteluineen.

Mikäli aseluvat otetaan pois perusteetta, valita valitusajan puitteissa virkamiehen päätöksestä. Teet itsesi lisäksi palveluksen kaikille muillekkin harrastajille, joita uhataan samalla mielivallalla.

• Aseet vain pois

Pojallani on myös rikosrekisteri puukolla uhkailemisen takia (laiton uhkaus). Itse en ole syyllistynyt mihinkään.

Tuo uhkailu riittäisi jo takavarikointiin, mikä olisikin paikallaan jonain kertana kun henkiset voimat ovat vähissä pieni liipaisu voi olla mahdollinen ja peruuttamaton teko tullut tehdyksi. Joten aseet takavarikkoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      95
      8176
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      174
      3792
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3299
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      255
      2551
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      48
      2185
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      42
      2035
    7. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      29
      1980
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      48
      1912
    9. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1788
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1783
    Aihe