Hei! Olen 16 vuotias, joka aloittaa ammattikoulussa kohta. En voi vielä saada oppintotukea, mutta voin saada opintolainaa sekä opintotuen ASUMISLISÄÄ, jos muutan omaan vuokrakämppään.
Kela sanoo, että saan asumislisää/haettua opintolainaa, JOS;
et saa asua asuntolassa viikonloppuisin tai opiskeluaikaan sisältyvinä loma-aikoina taikka viikonloppujen tai loma-aikojen asuminen on maksullista
Ja ammattikoulun järjestyssäännöissä lukee näin;
Opiskelijoilla on asumisoikeus ainoastaan opiskelupäivinä. Viikonlopuksi tai loma-ajaksi on sitä varten anottava erillinen lupa.
Joten miten KELA ymmärtää tämän, koska minähän voin olla siellä, mutta siihen pitää anoa erikseen oma lupa joka viikonlopulle/lomalle
Olen tsekannut, että kaikki muu on kunnossa ja voin hakea asumislisää ja lainaa, mutta tämä on ainut epäselvyys. Kiitos asiallisista vastauksista!
Kela epäselvyys
4
167
Vastaukset
- huut
Luultavasti Kela tulkitsee tuon omaksi edukseen eli ei maksa. Tietysti tämä pitää kysyä kuitenkin Kelasta.
Onko asuminen amiksen asuntolassa maksutonta (myös viikonloppuisin ja lomilla)? Onko lupa tosiaan hankittava erikseen joka viikonloppu ja loma vai riittääkö yksi lupa vaikka koko opiskeluajaksi? - mitsku2
Niin pitää sit vissii käydä kelassa kysymässä miten tää menee.
Jajoo, maksutonta se on (myös viikonloppuisin ja lomilla)
Ja lupa on hankittava JOKA viikonlopulle erikseen, koska lähtökohtaisesti sieltä pitää lähteä pois viikonlopuksi/lomiksi. En ole varma, että koska se lupa pitää anoa, niin pitääkö siihen olla joku syy. Voi olla että jos ei ole syytä niin eivät myönnä mulle lupaa olla viikonloppuna?
Kellään muulla näkemyksiä ko. tilanteeseen? - jakomäki
jos asuntolassa asutaan ilmaiseksi miksi saisit asumislisää? se on tarkoitettu vuokran maksuun.
Meillä oli ainkin niin että ilmaisessa asuntolassa ei saanut olla viikonloppuisin vaan oli lähdettävä kotipaikkakunnalle jos matka oli alle 100 km suunta. eli ne jotka oli kauempaa muuttaneet niiden ei tarvinnut matkustaa joka viikonloppu vanhempiensa luokse.- 314568
Voisitko lukea aloitusviestin uudestaan ja edes yrittää vähän enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1401745- 401658
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091154Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771107- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888