Moi
Miten hoidatte klousaamisen silloin kun asiakas on sanonut jo 4-5 kertaa Ei? Itse yleensä väärennän nimikirjoituksen tilauspaperiin ja väitän myöhemmin asiakkaan tilanneen. Ainakin pomo on tyytyväinen.
Miten klousata?
22
2444
Vastaukset
- Saleslord
Ei vi... Vaihda alaa :D
- Slipover Salesman
Oikeita neuvoja kaivataan ei mitään lapsellisia kommentteja kiitos!!!
- Saleslord
Siinä vaiheessa jos väärennät allekirjoituksia niin syyllistyt petokseen. Kaikki tommoset mitä teet kaatuu omaan niskaan ei pomon.
Mitä myyt ja miten? Puhelibmyyntiä vai b2c? - Slipover Salesman
Saleslord kirjoitti:
Siinä vaiheessa jos väärennät allekirjoituksia niin syyllistyt petokseen. Kaikki tommoset mitä teet kaatuu omaan niskaan ei pomon.
Mitä myyt ja miten? Puhelibmyyntiä vai b2c?Myyn pölynimureita ynnä muuta siivoustarviketta.
- Saleslord
Slipover Salesman kirjoitti:
Myyn pölynimureita ynnä muuta siivoustarviketta.
Siivoat sen kämpän niillä vehkeillä mitä myyt. Siinä harva kehtaa enää kieltäytyä :)
- Jäät kiinni
Varmaan asiakkaitakin helpottaa jos jäät kiinni. Ei se ole pelkkä myyntidokumentin väärennös, se on myös henkilökohtaisesti asiakkaita kohtaan väärin tehty että olet tilannut jotain hänen allekirjoituksellaan. Shit happens, ois kannattanut miettiä loppuun asti millä tavalla pomo pidetään tyytyväisenä :)
No ennen pitkää sinä jäät kiinni kun sinun kauppojasi reklamoidaan sinun nimellä toinen toisensa jälkeen, joten älä ihmettele jos pian tullaan kyselemään sinulta että tuletko vähän juttelemaan. heh mitä eräs kollega teki niin hän sanoi että mitään ei olla väkisin tuomassa vaan lähettää tilausvahvistuksen, sopparin sähköpostiin jne. luettavaksi. Voitte sitten rauhassa tutustua asiaan jne. Sinänsä kieroa koska tilaushan lähtee eteenpäin ja provikat juoksee. Jos peruutus tulee parin viikon päästä niin jos palkat ehditty maksamaan niin peruutusta ei vähennetä palkasta.
Toinen kiero tapa on laittaa palvelu otettavaksi käyttöön 3 kk päähän ja sanotaan asiakkaalle että jos mieli muuttuu niin ilmoittaa vain aspaan niin se perutaan jne. Mutta asiakas kuitenkin varmistaa ennakolta edullisen palvelun. Ja taas provikat juoksee vaikka asiakas ehkä peruu sen palvelun.- Oletko idiootti?
Mitähän pomo sanoisi jos tekisin noin;
" Joo ei se lopulta tilannut, mut mä pistin sen nimen soppariin ja pistin se homman eteenpäin. Ei se ollut kuin se semmonen pikkumallin kone, vajaa 10´000e..."- Slipover Salesman
Onko parempia vinkkejä? Miten ite klousaat kieltäytyjän?
- Tekn. myyjä
Slipover Salesman kirjoitti:
Onko parempia vinkkejä? Miten ite klousaat kieltäytyjän?
En tiedä miten se puhelinmyynnissä tehdään, kun en sitä ole koskaan tehnyt.
Teknisessä myynnissä koneita ja laitteita myydään ihan toisella periaatteella;
Asiakkaalla on oltava tarve - siis ihan oikea todellinen tarve. Sen jälkeen rahat ja sitten aloitetaan määrittelyt, suunnittelut ja tarjouslaskenta, joka lopulta johtaa tarjoukseen. Tarjouksen jälkeen ihan tyypillisesti on ns. selonottoneuvottelut, joissa käydään läpi tekniset asiat, jotta varmistuttaan molempien ymmärtäneen asiat samalla tavalla.
Sen jälkeen alkaa varsinaiset väännöt. Eikä hinta aina ratkaise, vaan esim. toimitusaika, tekninen toteutus jne. Ja sitten sitä klousausta väännetään.
Jos menee ns. reisille, niin syy on yleensä tekninen tai toim.aika. Joku kilpailija tarjoaa lyhyemmän toim.ajana tai myy tekniikkaa halvemmalla.
Homman mennessä puihin, se on pomollakin vain toteamus, että ei aina kauppaa saa. Joskus saattaa toimitusaika olla vaikkapa 35 viikkoa. Ja kilpailijalla jonkun syyn vuoksi vain 20 viikkoa... Ja sitä rataa... - Slipover Salesman
Tekn. myyjä kirjoitti:
En tiedä miten se puhelinmyynnissä tehdään, kun en sitä ole koskaan tehnyt.
Teknisessä myynnissä koneita ja laitteita myydään ihan toisella periaatteella;
Asiakkaalla on oltava tarve - siis ihan oikea todellinen tarve. Sen jälkeen rahat ja sitten aloitetaan määrittelyt, suunnittelut ja tarjouslaskenta, joka lopulta johtaa tarjoukseen. Tarjouksen jälkeen ihan tyypillisesti on ns. selonottoneuvottelut, joissa käydään läpi tekniset asiat, jotta varmistuttaan molempien ymmärtäneen asiat samalla tavalla.
Sen jälkeen alkaa varsinaiset väännöt. Eikä hinta aina ratkaise, vaan esim. toimitusaika, tekninen toteutus jne. Ja sitten sitä klousausta väännetään.
Jos menee ns. reisille, niin syy on yleensä tekninen tai toim.aika. Joku kilpailija tarjoaa lyhyemmän toim.ajana tai myy tekniikkaa halvemmalla.
Homman mennessä puihin, se on pomollakin vain toteamus, että ei aina kauppaa saa. Joskus saattaa toimitusaika olla vaikkapa 35 viikkoa. Ja kilpailijalla jonkun syyn vuoksi vain 20 viikkoa... Ja sitä rataa...Eihän tuossa myydä edes mitään, varmasti sinäkin tekisit enemmän kauppaa, jos osaisit klousata.
Kun olet pommittanut 5 krt eri näkökulmista ja silti tulee vielä ei: asiakas ei voi kaikkea puhelimessa esitettyä muistaa joten voit kertaalleen rauhassa kerrata mitä olet tarjoamassa / myymässä. Siis lyhyt kertaus kaikesta mitä olette puhuneet asiasta, asiakkaalle saattaa tulla ahaa elämys että on tässä sittenkin ideaa. Asiakkaalle pitää jäädä mielikuva että hän menettää jotain tärkeää jos ei tartu tarjoukseen.
Oma mielipide on se että asiakkaalle voidaan luoda tarve mutta helpointa että se tarve jo olemassa. Tuotteet mitä myydään puhelimessä pitää olla aidosti hyviä. Että myyjällekin tulee sellainen mielikuva että asiakkaan elämänlaatu paranee kun ostaa tuotteen. Eikä niin että saa pelätä jos törmää kadulla niin asiakas uhkaa lyödä turpaan ja haukkuu kusettajaksi.
Itse kierrän firmat joissa myydään pelkkää pask''' hyvin kaukaa..- ei, voi ei
Ensimmäisen "ein" jälkeen asiakaskontaktissa on todettava että meidän firmassa "ei" tarkoittaa sitten kyllä. Sitten vaan keskipitkää myyntipuhetta ja pientä haastetta tyyliin "voisiko tässä olla teidän uusi imuri?" Siihen saa helposti jotai ei-alkuista johon on helppo vastata että "hyvä". Seuraavaksi asiakkaalle esitellään maksutavat/rahoitusvaihtoehdot ja aletaan täyttää tilausmyyntisopimusta.
Ei tätä työtä muuten jaksaisi ellei tietäisi varmasti että Suomi väärällään siisteyttä rakastavia ihmisiä. Imurimyyjä on puhtauden ja terveyden asialla. Puhdas koti on ihana asia. - Panker
Aina voi hyvän esittelyn jälkeen rehellisesti kertoa asiakkaalle, että nyt seuraavaksi alat klousaamaan ja heidän kannattaa sanoa kyllä. Tämä toimii!!
- ihan tämmöstä vaan
No en oo pölynimureita myynyt enkä siivoustarvikkeita mutta äkkiseltään jos kaveri on vähäkään kiinostunut niin ehdottomasti pitää olla takataskussa kylkiäisiä vain hänelle ....esim jos rakennustarvikkeita myy nii pitäähän ostajan saada se uus makita kaupantekijäiseksi :)
Sun pitää voittaa myös kaverin luottamus jos myyt siivoustarvikkeita niin hän saa vastinetta rahoilleen,niin se ostaa luultavasti sulta jatkossakin se on se asia mihin sun pitää kiinnittää huomiota ...
Jos tulee vakiasiakkaita niin sit sulla on jo hyvin pullat uunissa... - sdgswefwef
Nettivinkattu poliisille rikoksesta.
- ihan tämmöstä
vasikka oot
- ihan tämmöstä
ihan tämmöstä kirjoitti:
vasikka oot
joku kirjottaa paskaa niin meet vasikoimaan jo poliisille kävikö mielessä että toihan on täyttä paskaa mitä toi poika kirjottaa ja yleensä jos tommosia väärennöksiä tekee se kyllä paljastuu kannattas joskus miettiä ja pitää se turpansa kiinni,,,
luultavasti aiheutat jollekkin pojalle ihan suotta ongelmia mä inhoon tommostal, - Supreme Salesman
ihan tämmöstä kirjoitti:
joku kirjottaa paskaa niin meet vasikoimaan jo poliisille kävikö mielessä että toihan on täyttä paskaa mitä toi poika kirjottaa ja yleensä jos tommosia väärennöksiä tekee se kyllä paljastuu kannattas joskus miettiä ja pitää se turpansa kiinni,,,
luultavasti aiheutat jollekkin pojalle ihan suotta ongelmia mä inhoon tommostal,Poika ei osaa varmaan vieläkään klousata!
- Panker
Googlaa "sykkivän silmän taktiikka"
- laatuloma
Jaa tulee mieleen sanonta että loma-osake kauppiaat huijaa no mitähän tää älykääpiö sitten tekee ! ei pärjäis päivääkään loma-osake maailmassa !
- vittujoojojo
Klousaat kato nii että hakkaat asiakkaan päätä vessanpöntön kannella ja vedät vessaa niin pitkään että se kusipää ostaa sun ylihintaista paskaa mistä et saa palkkaa.
suomi nousuun ja demarit on kuninkaita!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2257037Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää451305Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka291118- 75911
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal49885Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a62877Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.96846Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38801Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14776- 43753