pelkään asua kotona

...

siis todellakin pelkään. olen itkenyt koko aamun sitä että joudun asumaan täällä. ainoastaan silloin kun olen yksin talossa kissani kanssa, tunnen olevani turvassa. mut sit ku äiti tulee kotiin, mä joko lukittaudun huoneeseeni tai lähen jonnekkin. nyt en uskalla poistua täältä, kun pelkään että äiti menee penkomaan huonettani (vaikka se ei todennäköistä).meillä oli pari kuukautta sitten aika raju yhteen otto. (äiti iski huoneeni oven sisään). mitä teen? en saa muuttaa omaan asuntoon ja mun pitäis kestää vielä kaksi vuotta. jos minulla ei olisi kissaa, niin olisin tappanut itseni jo kauan aikaa sitten.

13

1807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos et ole valmis hakemaan ulkopuolista apua (esim. lastensuojelusta), lähes ainoat vaihtoehtosi ovat joko hiljaa kärsiminen tai äitisi kanssa puhuminen. Tuskin äitisi tahallaan aiheuttaa sinulle turvattomuutta. Puhu hänelle, kerro miltä sinusta tuntuu ja selvitä turvattomuuden tunnettasi.

      Sinulla kuitenkin oikeus olla turvassa omassa kodissasi, sitä ei voi kukaan sinulta riistää.

      Tsemiä!

    • tyttö15

      mä pelkään joskus mun isää,,se muuttuu välillä tosi agressiiviseksi vaikkei ole mitään syytä! ja aivan kun se ois mun vika,,se on pahenpi,kuin minä,vaikka mun pitäs olla murrosiässä!! sitten niillä on äitin kaa jotain riitoja!ja se lyö mun pikkuveljeä

      • ...

        onneks muhun ei oo vielä käyty käsiks. mun vanhemmat on taas eronneet, ja mä asun uusperheessä. ja sopeutuminen on ollu niin v*tun vaikeeta. pystytkö sä puhumaan vanhempies kanssa? siitä et sä pelkäät isääs? nimittäin mä en pysyt puhumaan äitille, koska se varmasti rupeis ivaamaan. ja vaikka mä puhuisinkin...niin se ei kuuntelis.

        voimia ja jaksamista sulle!


    • auttaja

      hae apua jostakin niin sut viedään sijaiskotiin. Mee jutteleen vaikka terkan kanssa, en osaa auttaa enempää

    • m-a-y

      mikä sua pelottaa mutsissas? Riittääks pelkkä sen läsnäolo (oli tuulella millä hyvänsä) vai ainoostaan sillon ku uskot sen olevan vihanen?
      Mä pelkään faijaani ku se on vihane, vaikkei se oo lyöny mua ku kerran (toisinku isoveljee) ja äiti saattaa joskus läppästä jos alan vittuilee sille tappelun aikana.
      Jossain vaihees mulkin oli tosi kurja olo kotona, ja pitkitin sinne menoo niin paljo ku pystyin, mut siitä taas tuli riitaa ja kotiarestei kun en pitänyt kotiintuloajoista kii. Sit kerran mutsi kysy syytä mun jatkuneeseen myöhästelyyn ja sit selitin sille, et mul on paha olla kotona, enkä haluis olla tääl. Ei siin sit mitään, itkettiin yhes ja asia alko helpottaa.

      Yritä saada kontaktia mutsiis, ja jos se ei ymmärrä, tee niinkun joku tos aiemmin jo neuvo.

      tsemii

    • pöö

      sanot suorat sanat sille että lähet lätkimää ellei lopeta sitä ( mikä sua nyt pelottaaki )

    • Oglia

      Mitä sun huoneessa on mitä et tahdo äitisi löytävän???
      Puberteetissa tuntuu kaikki vaikealta ja nämä muut nuijat vaan lisää tuskaa sympatioillaan.
      Ota ihan iisisti ja muutaman vuoden kuluttua sua vaan naurattaa nää jutut.
      Äläkä puhu itsemurhasta kun et ole sitä valmis tekemään. Niinkuin muutkin 70 000 eteläsuomelaista nuorta.
      Usko mua, Jonain päivänä sulla on helvetin hyvä olla.

    • Cosa Nostra1

      ...joku bodari... iski oven sisään...buahahahha

      taas amispelle jarkko vauhdissa!!!

      maa kutsuu!!!

      • -Tyttönen-

        kyl munkin faija ja mutsi on pikkasen * kova kourasii* mut mä pelkään mennä kotiin mua alkaa ahdistaa kun jos on ollut kokeet ja en oo kertonu ja tuleekin huono numero niin ne alkaa huutaa ja kaikkee niin mua pelottaa niin vitusti että huh huuh !!


    • Punapää

      Lapsella on oikeus turvalliseen kotiin. jos äitisi ei kuuntele tai suostu keskustelemaan siitä että pelkäät, tai jos et edes uskalla keskustella siitä, pyydä apua. ota yhteyttä vaikka johonkin läheiseen sukulaiseen, tai koulusta saat ainakin apua. ehkä äitisi ei edes tajua että sinä pelkäät. ehkä hän sitten säikähtää ja ymmärtää mitä tekee sinulle. uskon että haluat suojella äitiäsi, mutta sun täytyy ajatella itteesikin. saat varmasti apua,kun vain uskallat pyytää sitä. tsemppiä. =)

      • harppuunaman

        Onko noin monella semmonen tilanne, että vanhemmat hakkaa, huutaa, nöyryyttää ym? :( Tuntuu että nyt olisi monen kohdalla asiat huonommin kuin ennen vanhaan. Mun isä on joskus, tosin hyvin harvoin, käyttänyt lievää väkivaltaa ja rähissyt jonkun verran, muttei ole koskaan antanut selkäsaunaa... ja aina on pyytäny anteeks. Joidenkin vanhempien vaan pitäs tajuta, että niiden tulisi luoda lapsilleen turvallinen elämä- tai ainakin lapsuus.


    • Anonyymi

      Mun isi antaa mulle välil selkäsaunan ja tukkapöllyä vaik en olis tehny mitään. Joka tuntuu pahalle...

      • Anonyymi

        ikävä juttu


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe