Ikärasismi rehottaa Suomessa täysin hyväksytysti

4 tutkintoa ja 52 v.

Suomessa tuomitaan jyrkästi kaikenlainen muu rasismi, mutta IKÄRASISMI saa rehottaa täysin vapaasti ja hyväksytysti työpaikoilla. Kun vanha lähtee kukaan ei korvaansa lotkauta, miettii vai että noinkohan minullekin sitten... ja jatkaa töiden painamista entistä kiivaammin. Mihin on kadonnut solidaarisuus työpaikoilta? (Nuoret ei taida ees tietää mitä se tarkoittaa!) Työnantajat tuijottavat vain ikää mittarissa töihin palkatessaan. Olen tämän monesti testannut ja todeksi havainnut työnhaussani. Jos hakukirjeessä jätän ikäni ilmoittamatta pääsen aina työhaastatteluun, mutta voi niitä ilmeitä kun saavun paikalle :) Työnantajat ei tiedä miten kiemurtelisivat minusta eroon mahdollisimman nopeasti. Se täytyy heidän kunniakseen myöntää, että tosi kohteliaita ovat! Olenkin oppinut jo, että mitä kohteliaammin minua kohdellaan sen varmempaa on, että mitään ei sen jälkeen työstä kuulu... Sitä vain en voi ymmärtää, että MIHIN ne minun työtaitoni muka katosivat kun täytin 50 vuotta? Voisiko joku työnantaja sen minulle täällä kertoa, kun palautetta työnhausta ei koskaan saa (joka on sinällään myös puute järjestelmässä).

1

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika on nyt toinen

Nyt halutaan uusia ja raikkaita ideoita, pitää olla sosiaalinen ja jakaa osaamistaan työyhteisön muille jäsenille. Tuntuu niin lässyltä. Silloin kun me opiskeltiin, riitti että oli itse hyvä, suunnitteli sellaista mikä möi ja toi mainetta, ja kollega oli kilpailija. Parhaat pärjäsi, ja ehkä parhaat pärjää kai edelleen mutta parhauden määritelmä on muuttunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      7001
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      4736
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      54
      2646
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      5
      2098
    5. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      181
      1083
    6. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1048
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      91
      1011
    8. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      846
    9. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      242
      843
    10. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      179
      773
    Aihe