Ikärasismi rehottaa Suomessa täysin hyväksytysti

4 tutkintoa ja 52 v.

Suomessa tuomitaan jyrkästi kaikenlainen muu rasismi, mutta IKÄRASISMI saa rehottaa täysin vapaasti ja hyväksytysti työpaikoilla. Kun vanha lähtee kukaan ei korvaansa lotkauta, miettii vai että noinkohan minullekin sitten... ja jatkaa töiden painamista entistä kiivaammin. Mihin on kadonnut solidaarisuus työpaikoilta? (Nuoret ei taida ees tietää mitä se tarkoittaa!) Työnantajat tuijottavat vain ikää mittarissa töihin palkatessaan. Olen tämän monesti testannut ja todeksi havainnut työnhaussani. Jos hakukirjeessä jätän ikäni ilmoittamatta pääsen aina työhaastatteluun, mutta voi niitä ilmeitä kun saavun paikalle :) Työnantajat ei tiedä miten kiemurtelisivat minusta eroon mahdollisimman nopeasti. Se täytyy heidän kunniakseen myöntää, että tosi kohteliaita ovat! Olenkin oppinut jo, että mitä kohteliaammin minua kohdellaan sen varmempaa on, että mitään ei sen jälkeen työstä kuulu... Sitä vain en voi ymmärtää, että MIHIN ne minun työtaitoni muka katosivat kun täytin 50 vuotta? Voisiko joku työnantaja sen minulle täällä kertoa, kun palautetta työnhausta ei koskaan saa (joka on sinällään myös puute järjestelmässä).

1

312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika on nyt toinen

Nyt halutaan uusia ja raikkaita ideoita, pitää olla sosiaalinen ja jakaa osaamistaan työyhteisön muille jäsenille. Tuntuu niin lässyltä. Silloin kun me opiskeltiin, riitti että oli itse hyvä, suunnitteli sellaista mikä möi ja toi mainetta, ja kollega oli kilpailija. Parhaat pärjäsi, ja ehkä parhaat pärjää kai edelleen mutta parhauden määritelmä on muuttunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      146
      10927
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      266
      4773
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      178
      4079
    4. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      61
      3766
    5. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      39
      3583
    6. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      186
      3574
    7. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      99
      3436
    8. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      86
      3217
    9. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      69
      1884
    10. Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas

Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt
      Sinkut
      206
      1821
    Aihe