Mikä on hyvä lämpötahna?

jäähyy vailla

Onko eroa mitä lämpötahnaa kannattaa käyttää näytönohjaimessa ja prosessorin ja jäähyn välissä?

Tällasia töhniä meinasin ostaa. Arctic Cooling MX-4 Tai Arctic Cooling MX-2
Kumpi on parempaa vai kannattaako ostaa jotain ihan muuta?

Cryorig R1 meinasin hommata prossu jäähyksi. Onko mistään kotosi?

6

359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edrftgyhujk

Tahnalla on väliä muttei kovin paljoa. Nykytuotteilla eroa ehkä aste pari, korkeintaan muutama. MX-4 ja MX-2 ovat tietääkseni molemmat ihan hyviä. Itse tosin olen suosinut Gelid CG-Extremeä. Jos näyttispiirin vieressä on pieniä pintaliitoskomponentteja, kannattaa käyttää sähköä johtamatonta tahnaa, ettei tule vahinkoa.

Vähän erikoisempaan käyttöön olen ostanut CoolLaboratory Liquid Ultraa, tätä ei sitten missään nimessä pidä käyttää alumiinijäähyjen kanssa! Tuo mömmö hapertaa alumiinin, jäähysiilen voi murustella tuhanteen osaan sormin. Tuo tahna taitaa myös kovettua ja tahrata prossukuulerin alla ajan myötä sen verran, ettei ainetta saa kunnolla putsattua kuin hiomalla.

• jäähyy vailla

Millä vanhat töhnät pitää prosessorista ja jäähystä putsat?

Tilasin tota Mx 4 ja kokeeksi tuota cool laboratory ultraa.

elid CG-Extremeä ei ollu siellä mistä tilasin mutta jimmsillä näyttää olevan valikoimissa. Pitää testata kunhan saa aikaiseksi hommattua vesijäähy osat
      ja uuden kotelon:) Kiitos vinkeistä :)

• asfdgh

Mä oon käyttäny muijan kynsilakanpoistoainetta. Saa mistä tahansa marketista, valkonen purtilo sinisellä tekstillä eikä maksa paljoa. Talouspaperin kostuttanu sillä ja pyyhkiny kevyesti niin kauan kuin harmaata irtoaa paperiin. Reunoilta kannattaa vetää reunojen suuntaisesti ettei revi paperia ja sit sitä möhnää jää sinne. Joku säämiskä tms millä autoa kuivataan vois olla aika kova juttu tuohon hommaan. Täytyypä kokeilla.

• huhhuhhuhuh
        asfdgh kirjoitti:

Mä oon käyttäny muijan kynsilakanpoistoainetta. Saa mistä tahansa marketista, valkonen purtilo sinisellä tekstillä eikä maksa paljoa. Talouspaperin kostuttanu sillä ja pyyhkiny kevyesti niin kauan kuin harmaata irtoaa paperiin. Reunoilta kannattaa vetää reunojen suuntaisesti ettei revi paperia ja sit sitä möhnää jää sinne. Joku säämiskä tms millä autoa kuivataan vois olla aika kova juttu tuohon hommaan. Täytyypä kokeilla.

Kynsilakanpoistoaine on melkein puhdasta asetonia. Sulattaa muoveja kuin tyhjää vaan. En kyllä menisi tietokoneeseen työntämään mitään sellaista.
        Propanoli tai alkoholi yleensä riittää eikä ole muoveille vaarallista.
        Samoin CRC Contact Cleaner joka on hiilivetyseos, ei vahingoita elektroniikkalaitteiden muoveja.

• huhhuhhuhuh

Alkoholilla tarkoitin siis etanolia, ja Sinolit yms. on tietenkin halvimpia etanoleja puhdistushommiin.

• halpaa_hyvää

Ebaysta saa halvalla kiinalaista Halnziye HY880 nanotahnaa. Se on melko uusi tuote. Jonkun ylikellottajan kokeilussa pärjäsi kuitenkin aivan hyvin jollekin "huipputahnalle".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      23
      7286
    2. Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"

Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite
      Maailman menoa
      93
      5943
    3. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      109
      3977
    4. Mitä haluaisit sanoa tänään hänelle?

Rakastamallesi ihmiselle.
      Ikävä
      129
      3932
    5. Pystyisitkö olla

Kanssani kaiken sotkun jälkeen? Ainakaan tunteet ei ole loppuneet
      Ikävä
      163
      1763
    6. Paras muistosi

kaivatustasi?
      Ikävä
      58
      1608
    7. Miksi miehen on hankala ymmärtää

Että hänen on tehtävä aloite. Niin sen kuuluu mennä luonnollisesti.
      Ikävä
      131
      1510
    8. Hei kuule nainen

Seuraavan kerran kun nähdään, puhu minulle jooko! Näin toivoo mies
      Ikävä
      38
      1321
    9. Mitä sä musta oikein haluat?!

Anna olla jo.
      Ikävä
      28