Minun mielestä ei. Ei 99 prosenttia kuluttajista kiinnosta mielistelevä palvelu p*kan vertaa. Hinta ratkaisee. Käyttötavaran myynnissä se näkyy nyt. Ostetaan netistä jossa on halvempaa ja tavaran saapuessa ehjänä nopeasti perille sen erikoisempaa palvelua ei kaivata.
Voiko asiakaspalvelulla kilpailla Suomessa?
9
151
Vastaukset
- yks kuluttaja
Mielestäni palvelulla voi hyvinkin kilpailla - varsinkin ruokakaupoissa tai sitten jossain erityiskaupoissa (on jotain erityisiä tietokone- tms. palveluja - ainakin jos on ns. taviskäyttäjästä kyse, taimimyymälässä yms.).
Itselleni yksi ruokakauppapalvelu - hyvä sellainen - on ns. lihatiski, onneksi ne on taas yleistyneet viime vuosina, kun välillä niitä ei ollut juurikaan paljoo missään kaupoissa... Tietysti tietynlaiset palvelujutut riippuu myös kaupasta: esim. Siwassa ja Prismassa on hyvinkin erilaiset palvelut - ja sen tietää jo kauppaan mennessään... - vaikka kummassakin on kyse päivittäistavarakaupasta.- LUXXXXXXXX
Maksaisitko palvelusta enemmän? Esim Stockmann on vuosia panostanut juuri erinomaiseen palveluun ja hinnat ovat sen mukaiset. Leipäpaketti Herkussa voi maksaa 50 senttiä enemmän kuin viereisessä S-marketissa sillä verukkeella, että asiakkaat saavat niin hyvää palvelua leivän ostaessaan. Ei ole kuin musta tulevaisuus Stokkalla näkyvissä. Asiakkaita tietysti on, mutta tavalliset palkalla elävät eivät kykene palvelusta (=luksuksesta) maksamaan.
- yks kuluttaja
LUXXXXXXXX kirjoitti:
Maksaisitko palvelusta enemmän? Esim Stockmann on vuosia panostanut juuri erinomaiseen palveluun ja hinnat ovat sen mukaiset. Leipäpaketti Herkussa voi maksaa 50 senttiä enemmän kuin viereisessä S-marketissa sillä verukkeella, että asiakkaat saavat niin hyvää palvelua leivän ostaessaan. Ei ole kuin musta tulevaisuus Stokkalla näkyvissä. Asiakkaita tietysti on, mutta tavalliset palkalla elävät eivät kykene palvelusta (=luksuksesta) maksamaan.
Joissakin tapauksissa voin maksaa palvelusta enemmän, jos se tuottaa hyvää tulosta ;) Tälläiseen kuuluu esim. joku erityinen (!) vaatehankinta, joku erityinen atk-hankinta tms., joku tietty matka tms., EI tavallinen pakattu leipä (tai muu valmiiksi pakattu ruoka)...
Itse olen pienituloinen, mutta silti aina välillä hemmottelen itseäni ;) Stokkalla olen käynyt ehkä pari kertaa eläessäni - matkaa lähimpään Stokkaan on jotain 250 km... Käyn kyllä tosin välillä muuallakin kuin oman paikkakunnan kaupoissa, mutta en kuitenkaan noin kaukana - enkä varsinkaan Stokkan hinnoilla... ;)
- Reuho
Ystävällinen palvelu merkitsee erittäin paljon. Minä ainakin olen valmis maksamaan hieman enemmän, jos myyjä on hyväntuulinen.
- Mimmulis
Ei hyväntuulisuutta tai aitoa hymyä voi ostaa. Ne tulevat ilmaiseksi, jos tulevat.
- Tyhjästä en maksa!
Mimmulis kirjoitti:
Ei hyväntuulisuutta tai aitoa hymyä voi ostaa. Ne tulevat ilmaiseksi, jos tulevat.
Aito hymy ei toki ole ostettavissa, mutta en missään tapauksessa halua käyttää rahojani silloin, jos myyjä on hapannaamainen. Jos huomaan myyjän olevan hapannaama, niin menen viereiseen kauppaan. Minulla on periaate, että rahojani en anna hapannaamoille.
- Smile or Die
Tyhjästä en maksa! kirjoitti:
Aito hymy ei toki ole ostettavissa, mutta en missään tapauksessa halua käyttää rahojani silloin, jos myyjä on hapannaamainen. Jos huomaan myyjän olevan hapannaama, niin menen viereiseen kauppaan. Minulla on periaate, että rahojani en anna hapannaamoille.
Mitä jos viereisessä kaupassa ei ole sitä leipää jota tulit hakemaan tai hinnat ovat kalliimpia tai jonot ovat pitkiä? Tuossa häviät vain sinä. Menetät omaa aikaasi höpsöjen periaatteiden vuoksi. Minun puolestani kassat voi nyrpistellä, koska haen kaupasta elintarvikkeita ja ne saatuani en tuhlaa aikaani turhaan hiusten halkomiseen. Olisihan se toivottavaa, että saa vastaansa hymyä joka kerta asioidessaan, mutta se ei ole syy minkä takia 99,9% siellä on ostoksilla.
- Tärkeät asiakkaat
Monet asiakkaat vaativat mielistelyä - ja halpaa hintaa, ainakin halvempaa kuin muilla.
- karnatus
Mielistely ei ole mistään kotoisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2181481- 961296
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan41138Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle171126Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9948Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86920Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66885- 32860
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest38806Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii54805