Voiko asiakaspalvelulla kilpailla Suomessa?

Untamo O

Minun mielestä ei. Ei 99 prosenttia kuluttajista kiinnosta mielistelevä palvelu p*kan vertaa. Hinta ratkaisee. Käyttötavaran myynnissä se näkyy nyt. Ostetaan netistä jossa on halvempaa ja tavaran saapuessa ehjänä nopeasti perille sen erikoisempaa palvelua ei kaivata.

9

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks kuluttaja

Mielestäni palvelulla voi hyvinkin kilpailla - varsinkin ruokakaupoissa tai sitten jossain erityiskaupoissa (on jotain erityisiä tietokone- tms. palveluja - ainakin jos on ns. taviskäyttäjästä kyse, taimimyymälässä yms.).
      Itselleni yksi ruokakauppapalvelu - hyvä sellainen - on ns. lihatiski, onneksi ne on taas yleistyneet viime vuosina, kun välillä niitä ei ollut juurikaan paljoo missään kaupoissa... Tietysti tietynlaiset palvelujutut riippuu myös kaupasta: esim. Siwassa ja Prismassa on hyvinkin erilaiset palvelut - ja sen tietää jo kauppaan mennessään... - vaikka kummassakin on kyse päivittäistavarakaupasta.

• LUXXXXXXXX

Maksaisitko palvelusta enemmän? Esim Stockmann on vuosia panostanut juuri erinomaiseen palveluun ja hinnat ovat sen mukaiset. Leipäpaketti Herkussa voi maksaa 50 senttiä enemmän kuin viereisessä S-marketissa sillä verukkeella, että asiakkaat saavat niin hyvää palvelua leivän ostaessaan. Ei ole kuin musta tulevaisuus Stokkalla näkyvissä. Asiakkaita tietysti on, mutta tavalliset palkalla elävät eivät kykene palvelusta (=luksuksesta) maksamaan.

• yks kuluttaja
        LUXXXXXXXX kirjoitti:

Maksaisitko palvelusta enemmän? Esim Stockmann on vuosia panostanut juuri erinomaiseen palveluun ja hinnat ovat sen mukaiset. Leipäpaketti Herkussa voi maksaa 50 senttiä enemmän kuin viereisessä S-marketissa sillä verukkeella, että asiakkaat saavat niin hyvää palvelua leivän ostaessaan. Ei ole kuin musta tulevaisuus Stokkalla näkyvissä. Asiakkaita tietysti on, mutta tavalliset palkalla elävät eivät kykene palvelusta (=luksuksesta) maksamaan.

Joissakin tapauksissa voin maksaa palvelusta enemmän, jos se tuottaa hyvää tulosta ;) Tälläiseen kuuluu esim. joku erityinen (!) vaatehankinta, joku erityinen atk-hankinta tms., joku tietty matka tms., EI tavallinen pakattu leipä (tai muu valmiiksi pakattu ruoka)...
        Itse olen pienituloinen, mutta silti aina välillä hemmottelen itseäni ;) Stokkalla olen käynyt ehkä pari kertaa eläessäni - matkaa lähimpään Stokkaan on jotain 250 km... Käyn kyllä tosin välillä muuallakin kuin oman paikkakunnan kaupoissa, mutta en kuitenkaan noin kaukana - enkä varsinkaan Stokkan hinnoilla... ;)

• Reuho

Ystävällinen palvelu merkitsee erittäin paljon. Minä ainakin olen valmis maksamaan hieman enemmän, jos myyjä on hyväntuulinen.

• Mimmulis

Ei hyväntuulisuutta tai aitoa hymyä voi ostaa. Ne tulevat ilmaiseksi, jos tulevat.

• Tyhjästä en maksa!
        Mimmulis kirjoitti:

Ei hyväntuulisuutta tai aitoa hymyä voi ostaa. Ne tulevat ilmaiseksi, jos tulevat.

Aito hymy ei toki ole ostettavissa, mutta en missään tapauksessa halua käyttää rahojani silloin, jos myyjä on hapannaamainen. Jos huomaan myyjän olevan hapannaama, niin menen viereiseen kauppaan. Minulla on periaate, että rahojani en anna hapannaamoille.

• Smile or Die
        Tyhjästä en maksa! kirjoitti:

Aito hymy ei toki ole ostettavissa, mutta en missään tapauksessa halua käyttää rahojani silloin, jos myyjä on hapannaamainen. Jos huomaan myyjän olevan hapannaama, niin menen viereiseen kauppaan. Minulla on periaate, että rahojani en anna hapannaamoille.

Mitä jos viereisessä kaupassa ei ole sitä leipää jota tulit hakemaan tai hinnat ovat kalliimpia tai jonot ovat pitkiä? Tuossa häviät vain sinä. Menetät omaa aikaasi höpsöjen periaatteiden vuoksi. Minun puolestani kassat voi nyrpistellä, koska haen kaupasta elintarvikkeita ja ne saatuani en tuhlaa aikaani turhaan hiusten halkomiseen. Olisihan se toivottavaa, että saa vastaansa hymyä joka kerta asioidessaan, mutta se ei ole syy minkä takia 99,9% siellä on ostoksilla.

• Tärkeät asiakkaat

Monet asiakkaat vaativat mielistelyä - ja halpaa hintaa, ainakin halvempaa kuin muilla.

• karnatus

Mielistely ei ole mistään kotoisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      143
      3129
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      8
      1727
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      222
      1384
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1201
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1181
    6. 37
      1051
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1032
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      987
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      964
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      38
      918
    Aihe