Fysiikka vai kemia?

Sivuaineeksi

Opiskelen tietotekniikan & matematiikan opettajaksi.

Kummasta saisi kolmannen sivuaineen helpommin kokoon, fysiikka vai kemia?

Molemmat ovat perinteisesti olleet minulle vaikeita aineita. Lukiossa kävin neljä fysiikan kurssia keskiarvolla 7. Laskut eivät olleet periaatteessa minulle ongelma, mutta fysiikan ymmärtäminen tuntui muuten vaikealta jo silloin. Yliopiston puolella se on varmasti vielä vaikeampaa?

Lukiossa kävin vain yhden kemian kurssin arvosanalla 8. Sisältö ei ollut mahdotonta, mutta minulle melko tylsää. Siksi en jatkanut yhtä kurssia pidemmälle. Onko kemia helpommin "opeteltavissa ulkoa" kun taas fysiikkaa on pakko ymmärtää syvällisesti?

Kummassa on hankalammat harjoitustyöt?

3

267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kemianope

fysiikasta...

kemiassa tuntuu olevan se, että "vastaavista" kursseista on vähemmän opintopisteitä tarjolla ainakin helsingissä. fysiikassa kerää pisteitä helposti kasaan ja on helpompaa kuin kemia.

tuolla aineyhdistelmällä suosittelen fysiikkaa muutenkin. kouluissa joissa olen ollut töissä on yleensä virat ollu juuri fysiikka-tieto-matikka

• Kiitos mielipiteestä

Ovatko muut samaa mieltä?

Joskus olen kuullut näkemyksiä, joiden mukaan kemia olisi helpompaa.

• nojaaa

Tuskinpa kumpikaan helppoa on. Kemiassa on labratöitä ja selkkareita, kvanttikemia on työlästä. Opintopisteitä kurssista pari... fysiikassa labratöitä, työt selkeitä koska on selkeä asia mitä mitataan. Kursseista opintopisteitä helposti.

Jos etit ainetta helppouden takia, kannattaa unohtaa.

Kiinnostaa kyllä miten aioit opiskella yliopistokemiaa ulkoa? Peruskursseissa käsitellään jo orbitaaliteorit ja laskut. Aineopintoihin sisältyy laudaturtason kursseja. Ei niitä nyt ihan ulkoa opiskella ja pintaraapaisuna.

Jos ei oikeasti kumpikaan aine kiinnosta, turha sitä kolmatta ainetta on lukea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1462
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      923
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      892
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      57
      883
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      53
      806
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      255
      693
    7. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      10
      690
    8. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      334
      664
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      58
      654
    10. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      74
      626
    Aihe