Rakensin 2m pitkän ja 1,56m leveän RC-lentokoneen ja siinä on ainoastaan polttoainetankki, suihkumoottori ja akku.
Tarvitsisin apua,,,:
Ohjaus systeemiin; eli siivekkeet ja muut... sillä niiden pitää kestää 100-170 nopeus.
Ohjaus ja yhteys; hyvä ja halpa ohjain tai tietokoneella, ja miten yhteys lennokkiin mahdollisimman pitkälle matkalle, antenni? Live kameroita oon katsonut mutta onko pitkille matkoille hyviä?
Sitten rengas telineet ja renkaat, hyvä polttoainepumppu?
Olisiko linkkejä kauppoihin ja muita ohjeita tälle?
Eli mahdollisimman halpoja sekä kestäviä osia.
Apuva!!
4
108
Vastaukset
- jatkoaa
Vaneerista tehty
- RC-pilotti
Tarvitset apua oikein runsaasti. Kannattaa tutustua mahdolliseen kerhotarjontaan jos sellainen löytyy lähiseudulta. Unohda tuo rakentamasi kone vähäksiaikaa ja hanki ensin lennätystaito. Kerholla sellaisen sopivan koneen voi rakentaa ja apua annetaan lennätyksen aloittamiseen.
- okke
Selvä.
Olen kyllä lentänyt paljon pienillä polttislennokeilla, mutta pitää katsoa kerhoista... Jos projektiini saisi lisää tietoa.- RC-pilotti
Oikein hyvä, sitten tiedät jo lennättämisestä. Mittasuhteet jettiin on karkeestiottaen kohdallaan, mutta servot mm.on valittava sieltä klapittomasta päästä ja ne ei ole halpoja. FVP-koneena jetti ei ole paras nopeutensa johdosta. Tietysti jos haluaa ajaa väkisin noin hiljaa, mutta silloin joutuu muuttamaan siipisuhdetta melko radikaalisti. Tuohon kokoluokkaan tietenkin paineilmatelineet. Servotelineet ja servokäytöiset soveltuvat mieluummin puhallin koneisiin.
Niin. Konsepiti tarvitsee senverran lisäsuunnittelua jotta sinne kerhoille on hyvä suunnistaa. Muumuassa jetit ovat hyvin kranttuja polttoaineen saannin suhteen ettei niille kelpaa mikätahansa tankki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379