Ukkosella

Kahjuu

Kuinka koiranne suhtautuu ukkoseen?
Kertooko koiran luonteesta hyvää vai huonoa jos pelkää tai ei pelkää?
Oma nuorikkoni siiis ensimmäiset rajut ukkoset kohtasi ja tuijotteli vaan taivaalle silmät suurina ja oli kuin mitään ei olisi?
Liekkö hyvä vai paha moinen? Lähinnä luonne mielessä, en tarkoita että peljätä tarvitsisi mutta muut koiramme ovat kyllä sisään hakeutunut tai suojaan.
Tällä on luonne ollut todella pehmeä joten sen vuoksi olisin kuvitellut sen pelkäävän.

7

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keskiaasian omistaja

      Ukkosen pelko ei tee koirasta huonoa normaalissa elämässä.

      Hyvähän se on jos ei pelkää mutta niissäkin on eritasoja,nimittäin voimakkuuksissa.

      Kovakin koira voi tuntea pelkoa yllättävän paljon kun raju ilma puhkeaa,ja se on normaalia.

      • Ei ole normaalia.

        Ukkos pelko ei ole normaalia millään eläimellä. Suojaan hakeutuminen on normaalia, mutta pelko ei.


    • aloittaja1

      Tarkoitin lähinnä että kun koira on omasta mielestäni herkkä ja pehmeä joka asiassa, ja juuri nämä pahimmat ukkoset mitä tässä oli niin koira ei elettäkään tehnyt peljätäkseen, niin voiko koira tavallaan ollakin vahva sisäisesti?
      Kun olen sitä herkkänä pitänyt ja luulin häntä koipien välissä karkuun lähtevän.
      Mietin onko minulla sittenkin kovaluontoinen koira, koira on vielä alle murkkuikäinen ja pennun luontoinen.

    • keskiaasian omistaja

      Niin viittasin eri voimakkuuksiin,tarpeeksi voimakas ilma saa eläimen kun eläimen pelon valtaan.

      Kun ollan ulkona ei sisällä.Sisätilat on asia erikseen mutta kun ollaan keskellä tannerta niin pelko valtaa useimmat koirat.

      Sellainen kotikoira joka on sisällä pidetty ja joutuu ukkosmyräkkään ulkona niin sen häntä vaipuu jalkojen väliin ja voi tulla pisit samantien alle,jotkut raumatisoituvat jo ilotulituksista saatikka jos joutuvat ukkosmyräkkään.

      On hyvä jos ei ole ääni arka,mutta luonnolla on suuret voimat,kun alkaa satamaan raetta ja on ukonilma niin useimmat koirat pelkäävät tuolloin.

      • No juu.

        Ja kuka järkevä ihminen kasvattaa koiransa niin, että se ei saa minkäänlaisia kokemuksia. Kuvailemasi EI ole millään tapaa normaalia käytöstä millään koiralla jota ei ole pumpulissa kasvatettu.


    • aloittaja1

      Koiramme elävät maalla vapaana ja jokainen aikuinen hakeutui sisälle mutta tämä nuorikko jäi siis ulos katselemaan haltioissaan kun odotin sen ensimmäisenä sisälle syöksyvän..
      Jäin vaan pohtimaan onko meillä sittenkin kovaluontoinen koira kasvamassa.
      Ovat tottuneet siis kaikkiin maalaismaiseman ääniin ja luonnontiloihin mutta rajuja ukkosia tai ukkosia ei ole vielä tämän nuorikon ajalla ollut.

      • Ei kaikkea voi niputtaa samaan; kova koira ja paukun kestävä ovat vähän kaksi eri asiaa. Mieluiten tietty nuo ominaisuudet samassa paketissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe