mikä edullisin liittymä?

Malla

Minulla on Sonera One liittymä (hinta 0,13 e/kaikki puhelut). Taitaa olla nykysin aika kallis, mikä olisi edullisempi? Onko jossain sivut jossa voi eri liittymätyyppejä testailla? Soitan yleensä eniten pariin numeroon, toisella DNA ja toisella Saunalahti.

12

1607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Krisu

      Käyppä katsomassa www.kolumbus.fi

      • Katri

        Kolumbuksen sivut löytyvät osoitteesta http://www.kolumbus.com

        Se on Saunalahtea halvempi ja sisältää myös edullisia puhepaketteja.


    • on helmi

      Helmi on helmi tässäkin. 2c puhelut ja tekstarit dna:n sisällä, muihin 12 ja 9. Kk maksukin on alle 3 euroa, joten ei ku vaihtamaan.

      • laskenut

        Olen katsellut kaikki hinnat ,mitä tiedän, ja kyllä Dna:n Helmi on nyt markkinoiden ylivoimainen ykkönen.
        Pitää vaan olla muutamalla tutullakin sama, jotta 2 sentin etu tulee täysmääräisenä käyttöön.
        Olen kuullut ,että siirtyminen Dna:han ja nimenomaan sen helmeen on ollut tosi vilkasta.


    • Saunoja

      Saunalahden liittymillä. Vaihtoehtoja on monia. Jos soitat paljon Saunikseen niin Saunalahtelainen. Jos vähän joka suuntaan niin simppeli jne... Vertaile itse:

      http://saunalahti.fi/gsm/

      Taitaa kaikki liittymät tulla edullisemmaksi kuin Sonera.

    • grahambel

      Tällä hetkellä on edullisin Tele2, jos puhut muihinkin suuntiin kuin omaan operaattoriisi.

      Maksat puheluista 0.06 e/min ja txtviesteistä 0.05 e/kpl, kk-maksu 0.00 e/kk. Voit puhua tuolla samalla hinnalla vaikka koko vuoden, kun lataat riittävästi puheaikaa.

      Hinta on oikeasti 0.12 e/min ja 0.10 e/txt, mutta saat lataamallasi rahamäärällä tuplasti saldoa, joten käytännössä puhut siis "puoleen hintaan".

      Tuolle tarjoukselle ei kyllä pärjää muut...

      • vertaillut

        Miten voi olla edulisempi 6 ja 5 senttii ,kuin 2 ja 2 senttii?
        Täytyy vaan olla puhutuimmat dna:ta, eikä tartte etukäteen ladata satoja euroja ,entäs ,jos känny katoo.


      • grahambel
        vertaillut kirjoitti:

        Miten voi olla edulisempi 6 ja 5 senttii ,kuin 2 ja 2 senttii?
        Täytyy vaan olla puhutuimmat dna:ta, eikä tartte etukäteen ladata satoja euroja ,entäs ,jos känny katoo.

        >Miten voi olla edulisempi 6 ja 5 senttii ,kuin 2
        >ja 2 senttii?

        Ei mitenkään :o)

        >Täytyy vaan olla puhutuimmat dna:ta,
        Niin tietysti.

        Joillekin se voi toki onnistua, mutta kun useimman pitää soitella kaikenmaailman operaattoreihin ja vielä lankapuhelimiinkin.

        Paljonkos se maksaa silloin, se DNA?


      • vertaillut kirjoitti:

        Miten voi olla edulisempi 6 ja 5 senttii ,kuin 2 ja 2 senttii?
        Täytyy vaan olla puhutuimmat dna:ta, eikä tartte etukäteen ladata satoja euroja ,entäs ,jos känny katoo.

        Puhelimeni muistissa on jotakuinkin 150 numeroa, joiden joukossa ei ainuttakaan DNA:ta. Jos minulta kysytään, ainuttakaan liittymää jossa on vastaanottavasta operaattorista riippuva hinnoittelu, ei pitäisi edes tuoda näihin vertailuihin. Parempi olisi ettei niitä olisi edes markkinoilla, numeronsiirron mahdollistamisen jälkeen tämäntyyppiset liittymät eivät ole olleet käytännössä mitään muuta kuin asiakkaan kusetusta.


      • grahambell
        shamr0ck kirjoitti:

        Puhelimeni muistissa on jotakuinkin 150 numeroa, joiden joukossa ei ainuttakaan DNA:ta. Jos minulta kysytään, ainuttakaan liittymää jossa on vastaanottavasta operaattorista riippuva hinnoittelu, ei pitäisi edes tuoda näihin vertailuihin. Parempi olisi ettei niitä olisi edes markkinoilla, numeronsiirron mahdollistamisen jälkeen tämäntyyppiset liittymät eivät ole olleet käytännössä mitään muuta kuin asiakkaan kusetusta.

        Ihan samaa mieltä!

        Tuo numeronsiirron salliva päätös on mielestäni suoraan sieltä, mihin päivä ei koskaan paista!

        Ainakaan KULUTTAJAN etu se EI OLE!

        !!!


      • helmixx
        shamr0ck kirjoitti:

        Puhelimeni muistissa on jotakuinkin 150 numeroa, joiden joukossa ei ainuttakaan DNA:ta. Jos minulta kysytään, ainuttakaan liittymää jossa on vastaanottavasta operaattorista riippuva hinnoittelu, ei pitäisi edes tuoda näihin vertailuihin. Parempi olisi ettei niitä olisi edes markkinoilla, numeronsiirron mahdollistamisen jälkeen tämäntyyppiset liittymät eivät ole olleet käytännössä mitään muuta kuin asiakkaan kusetusta.

        Sinulla ei siis yhtään dna-liittymää koneesi muistissa , se voi olla totta , tai sit ei ,jos ovat ehtineet muuttaa numeronsa.
        Minulla on noin sata nimeä kännyni muistissa ja niistä yli kolmekymmentä Dna:ta. Soitetuimmat kymmenen numeroa ovat lähes kaikki danaa, yx sonera ja yksi lanka mausteina.
        Minun puheluiden keskihinta helmen tulon jälkeen menee väliin 3-4 senttiä/min.
        Jos sinulla ei ole lainkaan Dna-tuttavia, ei sun puheluhintas ois kuitenkaan ,kuin normaali Elisa/ Sonera tasoa 12 ja 9.


      • 044-ihan oikeasti
        grahambell kirjoitti:

        Ihan samaa mieltä!

        Tuo numeronsiirron salliva päätös on mielestäni suoraan sieltä, mihin päivä ei koskaan paista!

        Ainakaan KULUTTAJAN etu se EI OLE!

        !!!

        Oikeassa olet ,kyllä kilpailun kannalta olisi paras , kun operaattorit erottuisi jo numerosta, eikä tarvitsisi tarkistella numeroita.
        Tasahintaliittymät on tietysti ok, mutta kyllä esim. helmen hinnoittelu vaikuttaa omien laskujeni putoamiseen. '
        Jos ei tuo etumerkki mitään merkkaa, voisiko sit kaikki kännypuhelut alkaa vaikka 444-alulla , eikä operaattorinumeroita olis lainkaan.
        Tulevaisuudessa voi myös olla niin , että kun soitat ja alkaa hälyttää, näät automaattisesti, minkä operaattorin hallinnassa kyseinen liittymä on , kai sekin on vain ohjelmointikysymys.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe