Kovalevyn käyttö estetty...

ongelmiaaa

Olen etsinyt tietoa kaikkialta, enkä ole vieläkään ratkaisua ongelmaani löytänyt.

Muutama päivä sitten kiinnitin kovalevyni normaaliin tapaan tietokoneeseeni kiinni. Koneeni alkoi herjata:

''Haluatko tarkastaa ja korjata kohteen?
Joissakin tämän laitteen tiedostoissa saattaa olla ongelma. Näin voi käydä, jos poistat laitteen tai levyn, ennenkuin kaikki tiedostot on kirjoitettu.
-> Tarkista ja korjaa (suositus)
Tämä estää ongelmat jatkossa, kun kopioit tiedostoja tähän laitteeseen.
-> Jatka tarkistamatta''

Jos jatkan tarkistamista kone herjaa seuraavassa ikkunassa, että kovalevyn käyttö estetty. Jos tarkistan ja korjaan kovalevyni, eihän sen tiedostot katoa? onko mitenkään mahdollista kiertaa tarkistusta ja korjausta,mutta saada kovalevy takaisin käyttöön. Välillä kone on käskenyt alustamaan levyn, mutta sen olen ohittanut, joten eihän voi johtua siitä?

4

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittajaaaaaa

      osaisiko joku auttaa?

    • onko tärkeätä dataa

      Mistä koneista on kyse (Windows ilmeisesti?) ja onko tuo kovalevy siis USB-kovalevy? Onko sillä kovalevyllä tärkeätä dataa, jota ei ole missään muualla tallessa?
      Oletko kokeillut sitä jossain toisessa tietokoneessakin, josko toimisi ilman kyselyjä?

      Luultavasti joudut valitsemaan sen tarkasta ja korjaa. Minullakin on käynyt noin, kun olen käyttänyt kovalevy välillä esim. mediatoistimessa. Mitään ei ole hävinnyt mutta toisaalta se ainakaan minulla ei tarkastuksessa ollut löytänyt mitään korjattavaakaan eli halusi vain tarkastaa kun levyn irrotus oli kai tapahtunut väärin.

      Mahdollisten huolien välttämiseksi kannattaa pitää tärkeät tiedot tallessa kahdessa eri paikassa, esim. tietokoneella ja lisäksi ulkoisella kovalevyllä. Tai kahdella ulkoisella kovalevyllä.

    • urkki tuomio

      Jos olisin tuossa tilanteessa kokeilisin jollain linux live.cd:llä, josko luku onnistuisi.
      Jos onnistuu, sitten tiedostojen kopiointi toiselle levylle.

      Todennäköisesti levyn kirjanpito tai tiedostojärjestelmä on jotenkin sekaisin, voit menettää korjauksessa ainakin yhden tiedoston, tai huonompi vaihtoehto, että korjaus ei auta mitään. Sen jälkeen ei ole muuta mahdolisuutta kuin yrittää skannata levyä jollain palautusohjelmalla joka suostuu lukemaan alustamatonta levyä

    • aloittajaa

      Ulkoisella kovalevyllä on kaikki kuvani vuosilta 2009-2014, eli tunnearvoa näillä on. Olen kokeillut muillakin koneilla, joilla ennen toimi normaalisti, mutta nyt kun alkoi uusimalla koneella herjata tuosta tarkistukesta/korjauksesta, niin herjaa toisellakkin koneella. :d

      Tuolla oli kyllä useampia kuvia, joiden luku ei ole onnistunut vuosiin. Joten, te epäilette että nuo ''rikki'' olevat tiedostot katoavat tarkastuksessa? Se ei haittaisi ollenkaan, sillä olen niitä yrittänyt poistaa.

      Jos tämän saan nyt toimimaan niin lähden kyllä heti ostamaan uutta kovalevyä, jonne laitan myös kuvat. Otan siis riskin ja tarkistan kovalevyn... :/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe