Kissan henkeä uhataan.

Kisulinomistaja

Mulla on sellanen tilanne että minun kissa on muka hyökänny naapurin koiran kimppuun.. ja naapuri uhkaa ampua kissani...naapuri on hakemassa poliisilta ampumislupaa...naapurilla ei ole mitään todisteita että se kissa joka raapaisi hänen koiraansa olisi minun kissa...ja naapurissa asuu toinen samanlainen kissa kuin minulla...mitä pitäisi tehdä ja voiko poliisi myöntää ampumisluvan.

31

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valvottua ulkoilua

Pidä tästä eteenpäin kissasi sisällä tai ulkoiluta valjaissa. Poliisi ei myönnä varmastikaan ampumislupaa kenenkää lemmikkikissalle. Naapuri vain uhittelee. Mutta, tosiaan älä päästä kissaasi enää valvomatta ulkoilemaan, jos naapurisi on tosissaan että meinas kissasi ampua, ei hän varmastikaan mitään poliiseilta lupia kysele.

• Kisulinomistaja

Kissani on koko elämänsä ajan ollut vapaana ulkona eikä totu sisäkissaksi eikä todellakaan valjaisiin..ja olen varma että minun kissani ei sen koiran kimppuun käynyt..

• Kisuli omistaa sut
        Kisulinomistaja kirjoitti:

Kissani on koko elämänsä ajan ollut vapaana ulkona eikä totu sisäkissaksi eikä todellakaan valjaisiin..ja olen varma että minun kissani ei sen koiran kimppuun käynyt..

Voi sitten käydä niin, että kuolee myös vapaana, joko auton alle tai muulla väkivaltaisella tavalla. Kaikilla on oikeus myös loukuttaa kissasi, eri asia on se, että vievätkö loukuttajat kissasi löytötaloon vai toimivatko muulla tavoin.
        Kyllä kissasi tottuu sisäkissaksi, jos on pakko, mutta ilmeisesti se on huomannut, että sinä olet tyhmempi ja alistuvampi, joten se ottaa helposti päätösvallan.

• Kisuli omistaa sut kirjoitti:

Voi sitten käydä niin, että kuolee myös vapaana, joko auton alle tai muulla väkivaltaisella tavalla. Kaikilla on oikeus myös loukuttaa kissasi, eri asia on se, että vievätkö loukuttajat kissasi löytötaloon vai toimivatko muulla tavoin.
        Kyllä kissasi tottuu sisäkissaksi, jos on pakko, mutta ilmeisesti se on huomannut, että sinä olet tyhmempi ja alistuvampi, joten se ottaa helposti päätösvallan.

Kyllä aikuisen kissan voi opettaa hihnaan jos on tahtoa. Tahtoa ja periksiantamattomuutta, ja paljon toistoja.

Tätini otti noin 5v lopetusuhan alla olleen ison kollikissan, joka oli elänyt siihen astisen elämänsä osin vapaana ulkokissana. Uloshan sitä ei voinut päästää, ettei karkaa,kollikin vielä, eikä senkään vuoksi että vieressä oli teitä: nykyisin kissa ulkoilee tyynesti narun päässä, pyydystää hiiriä ojanpientareelta. Joskun kävelee pienen matkan tietä myöten vanhan tätini kanssa, hihnassa.

• laiskuus rulettaa
        suomutaa kirjoitti:

Kyllä aikuisen kissan voi opettaa hihnaan jos on tahtoa. Tahtoa ja periksiantamattomuutta, ja paljon toistoja.

Tätini otti noin 5v lopetusuhan alla olleen ison kollikissan, joka oli elänyt siihen astisen elämänsä osin vapaana ulkokissana. Uloshan sitä ei voinut päästää, ettei karkaa,kollikin vielä, eikä senkään vuoksi että vieressä oli teitä: nykyisin kissa ulkoilee tyynesti narun päässä, pyydystää hiiriä ojanpientareelta. Joskun kävelee pienen matkan tietä myöten vanhan tätini kanssa, hihnassa.

Kissanomistajat on liian laiskoja tuohon. Onhan se nähty... ulos vaan ja morjes.

Kumma juttu kun koiranomistajat viitsii sentään edes vähän kouluttaa eläimiään kun taas kissanomistajat eivät laita tikkua ristiin.

• catpeople1

Mitään ampumislupaa eli kaatolupaa ei kenenkään lemmikille saa. Uhitteluahan tuo on ja ottaa koiran omistajaa pattiin kun kissa on käynyt tessun kimppuun eikä toiste päin. Tuskin menisi poliiseille edes sanomaan että naapurin hirveä petokissa raatelee heidän koiraansa. Jotenkin tuo ei edes kuulosta uskottavalle. Kyllähän kissa löylyyttää koiran jos tarve vaatii mutta harvemmin ne ilman syytä hyökkää. Olisko koira alkanut vöyhöttää kissan perään.. Sekin että kenen kissa on käynyt kimppuun niin mistäpä se sitä varmaksi voi sanoa. Sinuna kuitenkin keksisin jonkin ratkaisun kissan ulkoiluttamiseen. Hyvin mahdollista että naapuri ottaa ja ampuu kissan suutuksissaan. Entä jos tekisit ulkotarhan kissalle. Ei tarttisi pelätä mihin surman suuhun kissa pian joutuu. Muitakin vaaroja kuitenkin on naapurin lisäksi.

• onvastuuton omistaja

Kissan omistaja on kyllä velvollinen korvaamaan kissansa aiheuttamat haitat.Jos et itse ollut paikalla, ja naapuri oli.Niin ei auta kuin kiltisti maksaa, jos eläinlääkärilaskua tai muuta tuli, ja jatkossa pitää kissa kurissa, hihnassa, aitauksessa tai sisällä.Naapurin puolellehan se ei saa koskaan mennä, eikä tiellä yms. hyökkäillä kenenkään kimppuun.
      Ota vastuu kissastasi, ja maksa viulut.Itseäsi saaat syyttää tapahtuneesta, vahtimalla kissaa, olisit säästynyt tuoltakin harmilta.Jos ei kykene vahtimaan, ei kannata ottaa eläintä ollenkaan, niin se vain on.

• catpeople1

Tässä ei taida olla varmuutta onko kenen kissa kyseessä. Jos siinä liikkuu muita saman näköisiä kissoja niin patti tilanne. Silloin naapurin pitää soittaa poliisille ja tunnistus riviin koko läänin kissat sitten vaan. Jollainhan se pitää pystyä todistamaan. Ei kukaan voi mennä vaatimaan korvauksia mututuntumalta! Nyt kun naapuri vieläpä uhkailee niin sehän on itse kohta syytteessä laittomasta uhkauksesta. Itse en pidä kissojani irti mutta tiedän paljon ulkokissoja ja niiden omistajat ei ole vastuuttomia mielestäni. Kaikki kissat vaan ei sopeudu täysin sisäkissoiksi ja olisikin vaikea niitä väkisin sisällä pitää vasten tahtoaan. Nyt varmaan puoli suomea repi pelipöksynsä mutta näin se vaan on;) Omat kissani ulkoilee ulkotarhassa ja näin meillä mutta eipä mennä tuomitsemaan muita kun ei asioista täysin tiedetä.

• Voi sua tyhmää
        catpeople1 kirjoitti:

Tässä ei taida olla varmuutta onko kenen kissa kyseessä. Jos siinä liikkuu muita saman näköisiä kissoja niin patti tilanne. Silloin naapurin pitää soittaa poliisille ja tunnistus riviin koko läänin kissat sitten vaan. Jollainhan se pitää pystyä todistamaan. Ei kukaan voi mennä vaatimaan korvauksia mututuntumalta! Nyt kun naapuri vieläpä uhkailee niin sehän on itse kohta syytteessä laittomasta uhkauksesta. Itse en pidä kissojani irti mutta tiedän paljon ulkokissoja ja niiden omistajat ei ole vastuuttomia mielestäni. Kaikki kissat vaan ei sopeudu täysin sisäkissoiksi ja olisikin vaikea niitä väkisin sisällä pitää vasten tahtoaan. Nyt varmaan puoli suomea repi pelipöksynsä mutta näin se vaan on;) Omat kissani ulkoilee ulkotarhassa ja näin meillä mutta eipä mennä tuomitsemaan muita kun ei asioista täysin tiedetä.

Luuletko, että eläintarhan eläimet siellä omasta tahdostaan on? Esim. tiikeri, luuletko sen sopeutuvan? Kumpaa mahtaa olla vaikeampi pitää vasten tahtoaan pois luonnosta, kissaa vai tiikeriä? Kuitenkaan ei löytötaloista löydy yhtään tiikeriä tai muuta eläintarhan eläintä? Kyllä sen kissan pystyy pitämään sisällä tai pihapiirissään helpoin konstein, jotkut ei vaan viitsi, kun siitä on hitusen vaivaa.
        Ja tuosta tuomitsemisesta sen verran, että jos on ohjeet ja lakipykälät, niin siltä pohjalta voi ajatella asioita. Luuletko, että eläinsuojeluvalvojat ihan piruuttaan haluavat kissojen ulkoilevan valvottuna?

http://www.poliisi.fi/poliisi/poliisilehti/periodic.nsf/vwarchivedlist/C64B1899B236257CC22572F9002AE88B

https://docs.google.com/viewer?pid=explorer&srcid=0B1J_jFpB5X9zMTdiZmQ0ODUtYWM1Yi00NjQ5LTlmNjYtNmM3MWJhYzdiMzM2

Näinpä se vain on!

• varo vaaraa

Onko sinulla todisteita siitä, että kissasi EI HYÖKÄNNYT naapurin koiran kimppuun?

Siis muita, kuin oma vahva uskosi?

Jos kerran pidät kissaasi HEITTEILLÄ, niin sehän voi silloin tehdä ihan mitä tahansa.

Esim. tulla ammutuksi.

• voi harmi

Jos vaikka kissasi olisikin hyökännyt kimppuun ja naapuri olisi ehtinyt ottaa kännykällä kuvan tapauksesta. siinä olisi todiste. Silloin olisit korvausvelvollinen koiralle aiheutuneista vahingoista.

Koiranomistajat usein pelkää, että kisu raapii koiran silmät.

• Tanan idiootti!

Ap aloitti otsikolla: "Kissan henkeä uhataan".
      Varmasti hänelle suuri yllätys on se, että hän itse on se suurin uhka kissansa hengelle. Ja vaikka kaikkia pykäliä on sorvattu juuri kissan parasta ajatellen, niin tämäpä pölvästi rutisee kun tulee ongelmia siitä, ettei hän niitä pykäliä noudata. Kyselee netistä, että mitä pitäisi tehdä, vaikka netistä löytyy älyttömästi tietoa, miten kissaa kuuluu hoitaa ja jopa rautalangasta väännettynä.
      Eihän tuollaiselle kusipäälle saisi antaa minkäänlaista eläintä hoitoon edes päiväksi!

• catpeople1

Paljonko tiikereitä on löytöeläintarhoilla:D Voi luoja mikä vertaus! Niitä tiikereitä onkin suomessa yhtä paljon kuin kotikissoja:D En tietenkään kehota ketään pitämään kissoja irti. Itse en uskaltaisi kaikkien vaarojen vuoksi. Tiedän että on kuitenkin niitäkin kissoja jotka ei vaan sopeudu täysin sisäkissan rooliin. Tietenkin sellasten kissojen kannalta olisi se turvallinen vaihtoehto eli ulkotarha. Sitä en tiedä miksi ulkotarhoja yllättävän vähän kissoille rakennetaan. Itse pidän sitä kaikkein parhaimpana vaihtoehtona. Kuitenkaan tässä nyt ei ollut kyse kissojen irtipidosta alkujaan mutta ainahan täällä keskustelut muuttuu ihan muuksi. Olisin vähän rakentavampaa keskustelua odottanut mutta mikäpä täällä vuosien saatossa olisi muuttunut :-/

• Voi sua tyhmää

Lause oli: " Kuitenkaan ei löytötaloista löydy yhtään tiikeriä tai muuta eläintarhan eläintä"
      Siellä eläin tarhoissa on muitakin eläimiä kuin tiikereitä, eikä niitäkään eläintaloista löydy.

Kyllä sen kissa sopeutuu, niin kuin kaikki muutkin lemmikit. Luuletko, etteivät muut eläimet halua juoksennella vapaana? Kyse on vain siitä, että jotkut kissan omistajat ovat niin laiskoja, että on vain helpompaa päästää kissa ulos hoitamaan itse itsensä. Ei tarvitse edes sitä kissanhiekkaa ostaa ja vaihtaa silloin tällöin.

Sinä et ikinä ole missään ranketavassa keskustelussa mukana, koska rakentava keskustelu on mielestäsi sellaista, että kaikki taipuvat omaan mielipiteesi.

• catpeople1

En ole sanonut että minun mielipiteeni on ainut oikea. Sinua nyt taitaa tympiä vaan etten aloittajaa ala syyllistää. Tässäpä ei kuitenkaan ollut kyse nyt irti pidosta täysin jos osasit aloitustekstin lukea. Olet varmaan vähintään eläinlääkäri tai joku eläisnsuojeluviranomainen kun tiedät kaikesta kaiken. Sinun mielestäsi kissa sopeutuu kun on pakko. En tuohon usko. Mielestäni kissan on alistuttava kohtaloonsa kun ei muuta vaihtoehtoa ole. Edelleenkään en ole sitä mieltä että kissojen irtipito olisi suositeltavaa. Enkä usko että nämä kissan omistajat silti pitäisi kissojaan irti sen vuoksi ettei tarvitse kissanhiekkaa ostaa. Voi olla että osalla tuo päteekin mutta en yleistäisi että kaikki. Joka tapauksessa aloittaja kysyi mitä hän voi tehdä ja olisi varmaan mukava hänelle että vastaisimme asiallisesti eikä alettaisi mollaamaan ja haukkumaan.

• Voi sua tyhmää

Jaa, pitäisikö päätä silittää ja kehua? Eikö olisi parempi vain kertoa totuus?

• kuka välittäisi ;(

Kenenkään "omilla mielipiteillä" ja näkemyksillä asiasta, siis siitä että kissa saa olla irti tai kiinni ei ole mitään väliä, suomessa on "laki kissan" pidosta, sitä pitää jokaisen kissan omistajan totella.
      Jos ei sitä ymmärrä, ei pidä ottaa kissaa ollenkaan kärsimään.
      Juuri vastuuttomien omistajien vuoksi kissat kituvat autojen runtelemina, kokevat karmea kohtalon, ja etsivät turhaan uuutta kotia heitteillejätön tai hylkäämisen jälkeen löytöeläintalolla, tai kuolevat kivuliaasti ennenaikaisesti.
      Ja valitettavsti useat kissat kuolevat juuri sellaiseten vastuuttomien omistajien vuoksi, jotka ei "viitsi" hoitaa kissaa niin kuin laki määrää.
      Kissat kärsii turhaan, omistajien vuoksi.

Monella kissalla on suomessa tänäpäivänäkin niin huono omistaja, että hän vaarantaa tarkoituksella jokapäivä"rakkaan" lemmikkinsä hengen.

Jos oikeasti välittää eläimestään, se ei ikinä yksin kulje vaaroissa, pakene henkensä edestä petoja tai autonrenkaita, katoa ikiajoiksi, tai löydy kituvana tai kuolleena tienreunasta.

• Huolenpitoa

Käykääpäs muuten Helsingin eläinsuojeluyhdistyksen nettisivuilla. Siellä ainakin on laajasti ja selvästi näitä kissan(kin)pitoon liittyvää, rehellisesti koko maan kattaviin lakeihin ja säädöksiin perustuvaa infoa sekä tiedotteita.
        http://www.hesy.fi/arkisto/info/tiedote300508.htm-linkistä löytyy(yksi näistä) selkeä tiedote. Ja jos lait ja säädökset ovat vielä tuosta muuttuneet/tarkentuneet, niin tietoa löytyy siitäkin. Kissan asemaa ei missään tapauksessa ole heikennetty ainakaan lakimuutoksin.
        Kyllähän noista eläinsuojeluyhdistysten sivustoilta löytyy kyllä muutenkin hyvin infoa näistä kaikista, mutta tuo Hesy on yksi, mistä itse haen faktatietoa.
        Näihin yhdistyksiin voi myöskin soittaa tai mennä käymäänkin lähimpään, niin neuvovat kyllä mielellään ongelmatapauksissa.

• Lisää tietoa
        Huolenpitoa kirjoitti:

Käykääpäs muuten Helsingin eläinsuojeluyhdistyksen nettisivuilla. Siellä ainakin on laajasti ja selvästi näitä kissan(kin)pitoon liittyvää, rehellisesti koko maan kattaviin lakeihin ja säädöksiin perustuvaa infoa sekä tiedotteita.
        http://www.hesy.fi/arkisto/info/tiedote300508.htm-linkistä löytyy(yksi näistä) selkeä tiedote. Ja jos lait ja säädökset ovat vielä tuosta muuttuneet/tarkentuneet, niin tietoa löytyy siitäkin. Kissan asemaa ei missään tapauksessa ole heikennetty ainakaan lakimuutoksin.
        Kyllähän noista eläinsuojeluyhdistysten sivustoilta löytyy kyllä muutenkin hyvin infoa näistä kaikista, mutta tuo Hesy on yksi, mistä itse haen faktatietoa.
        Näihin yhdistyksiin voi myöskin soittaa tai mennä käymäänkin lähimpään, niin neuvovat kyllä mielellään ongelmatapauksissa.

Tässä sitä tarkempaa tietoa:
        http://www.poliisi.fi/poliisi/poliisilehti/periodic.nsf/vwarchivedlist/C64B1899B236257CC22572F9002AE88B

https://docs.google.com/viewer?pid=explorer&srcid=0B1J_jFpB5X9zMTdiZmQ0ODUtYWM1Yi00NjQ5LTlmNjYtNmM3MWJhYzdiMzM2

http://ra.fi/Isc9

Jos muka asia on vielä epäselvä, niin soittelemaan vaan.

• aina kannattaa yritt

Yritä nyt saada ihmiset tottelemaan noita lakeja. Ei ole vielä tainut onnistua.
      Aikamoinen tehtävä on sinulla, sanoisin että toivoton tehtävä.

• Pidä huoli kisusta

Tyypillinen kissanvihaaja tuo naapurisi.
      Ei pitäisi kyllä myöntää. Varsinkaan noin pienestä syystä. Ja toisekseen eläin lopetetaan eri käytännöllä, kuin myöntämällä yksityishenkilöille tappolupia, jos virkavalta/käräjäoikeus määrää eläimen lopetettavaksi. Näin siis kesyeläinten kohdalla.
      Jatkossa ulkoiluta kissaasi kytkettynä, älä päästä sitä yksinään ulos. Silloin naapurisi ei voi sille mitään ja on itse kusessa, jos tulee tappamaan kissasi hihnan päähän tms.

• naapuri maksakkoon

yritä saada uhkaus tallennettua, video parempi, mutta pelkkä äänitallennekkin ok. Sen jälkeen todistusaineiston kanssa poliisin pakeille, kyse on laittomasta uhkausesta josta seuraa sakkoa (tai vankeutta)

• piä kotona
        naapuri maksakkoon kirjoitti:

yritä saada uhkaus tallennettua, video parempi, mutta pelkkä äänitallennekkin ok. Sen jälkeen todistusaineiston kanssa poliisin pakeille, kyse on laittomasta uhkausesta josta seuraa sakkoa (tai vankeutta)

Mun mielstä kannattas vaan yksinkertasesti hoitaa se oma eläin niin, ettei kellään oo valittamista :)

• Ellietana

Ihan kiva, mutta kuitenkin liian arvattava provo.

Koeta seuraavalla kerralla keksiä jotain ihmisiä oikeasti koukuttavaa ja tyhmempiä naruttavaa.

Missä on se vanha trollisukupolvi jonka jutuille sai nauraa vedet silmissä?

• kaunis kissa

Voi jysäys.

Pidät tietenkin kissasi sisällä. Silloin ei koko ongelmaakaan olisi, jos näin olisit toiminut.

Jos omistat omakotitalon tai rivitalon, teet tarhan kissallesi ulos.

Kyllä kissa ulkona on lainsuojaton täysin. Eikä naapuri mitään ampumislupia tarvitse.
      Pistää vaan myrkkyä ruoka-annokseen kissan liikkumisalueilla. Tai laittaa loukun ja vie syrjäseudulle ja posauttaa vaan päiviltä.

Ei ihmisten tarvitse kestää kissojen kuleksimista, kusemista, auton likaamista ja koiran ärsyttämistä.

Omat kissat on visusti sisällä. Ihmiset on jumittuneet johonkin maalaisromantiikkaan, että kissan pitäisi olla vapaa sielu ja ulkoilla vapaana.
      Ei se nykymaailman menoon sovi. Vaaroja on maailma täynnä. Eikä onnellinen kissanelämä ole ulkoilusta kiinni. Ruoka, rakkaus, leikkiminen, virikkeet ja hyvä turvallinen olo ovat tärkeitä.

• 7+89

Sääli että olette saaneet hullun naapuriksenne. Todellisuudessahan vapaasti kulkevista kissoista ei ole ihmisille mitään haittaa, hyötyä kylläkin. Poliisi ei voi mitään kissanampumislupia antaa toisten kissoille. Naapurillesi kissan ampuminen voi tulla hyvin kalliiksi.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288335770236.html

• tyhmä mikä tyhmä

Vaikka omistan kissoja, kyllä mie vapaana sotkevan kissan veisin loukulla pois
        Vapaana kulkevista kissoista ei ole mitään hyötyä.

Ne sotkee pihat, hiekkalaatikot, istutukset, auton pellit.

Jos koira omalla pihalla jahtaa kissaa, koira voi tulla raavituksi.

Jos oikeesti kulkisi tällainen ärsyttävä kissa, en ampuisi, vaan veisin eläinlöytötaloon. Jos sen jälkeen taas tulisi, veisin uusiksi naapurikaupungin eläinlöytötaloon.

Eihan se kissan vika ole jos immeiset on tyhmiä ja hulluja, päästää nyt kissa ulos.

• skjdfksdjfh

Höpöhöpö!

Vieraista kissoista on aina haittaa. Jokainen, joka kissoja pihaansa haluaa, voi sellaisen ihan itse hankkia.

Polvijärven tapaus on siinä mielessä hyvin poikkeuksellinen, että ampuja tiedettiin ja hän myönsi tekonsa.Yleensähän HEITTEILLÄ juokseva kissa vaan jää palaamatta kotiin, eikä kukaan tiedä, mitä sille loppujen lopuksi tapahtui.

• Rauhoitu

Ei poliisi myönnä ampumislupaa noin vain, kunhan uhittelee. Mutta kissasi terveyden ja hengen kannalta älä jätä kissaasi tarkkailematta ja seuraamatta. Kuitenkaan ei mies tule lupaa saamaan. Kissaa ei poliisikaan l'ähde noin vain ampumaan ilman riittäviä perusteita ja syitä. Ainoastaan poliisi ja eläinlääkäri voivat lopettaa kissasi ilman lupaasi. Poliisikin vain eläinlääkärin luvalla. Metsästäjä saa lopettaa kissasi vain sinun luvallasi. Metsästäjän kannattaa ottaa tämä paperille, että olet luvannut näin.

Onko naapurillasi ase sekä aseenkantolupa? Metsästäjän tulisi tietää mitä saa ampua ja mitä ei ja taajama-alueella ei saa ampua joka tapauksessa. Ampumaharrastajan tulee tietää että se ase (jos sellaista naapurillasi edes on) on harrastusta varten, siihenhän sitä lupaa on haettu ja jos hän käyttää sitä muuhun tarkoitukseen, menettää hän sen luvan. Onko naapurisi rikollinen? Rikollisilla on niitä luvattomia aseita ja niiden aseiden luvatonta käyttöä.

Sitten, missä tilanteessa kissasi on raapaissut hänen koiraansa? Oliko koira vapaana? Tuliko koira kissan päälle tai muuten liian likelle kissan mielestä? Tuliko kissasi koiraa päin (mahdollista sekin). Joka tapauksessa kannattaa pitää kännykkää jossa on kamera mukana ja kuvata jos mahdollista näitä tilanteita jos on itse paikalla.

Voisiko kissasi ulkoilla valjaissa ja valvotusti? Miten kissasi suhtautuu sitten muihin koiriin? Oletko ajatellut, että kaikki ei pidä kissasi vapaanaulkoilusta, vaikka ei uhkaile yms. Minulla on sisäkissa, mutta eräs vapaana ollut kissa on kakkinut takapihalla olevalle patiolleni, betonilaatoitukselle talvella useita kertoja ja minä olen se joka siivoan ne vieraan kissan kakat ja oksennukset. Naapurilta on hajonnut kukkaruukku kun on tippunut pation pöydältä jne. Oletko ajatellut että kissasi voi tuoda kustannuksia ja vaivaa muille ihmisille?

• johan on taas...

Ei kai se nyt sisälle tule sun kissaasi ampumaan?
      Kissan ulospäästäminen omin nokkinensa on eläinsuojelurikos, joten et sinä mitään lemmikkiä ansaitse kun et siitä näköjään osaa edes huolehtia.

• todisteet on

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5096
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3626
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      33
      3006
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2985
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      10
      2906
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2353
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1780
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      135
      1669
    Aihe