synkät, karmivat, sairaat jne. asiat

Keskustelua herättävä keskustelu à la jokutyyppi19 part-2.

Kauhu viihteessä, hulluus, creepypastat, historian julmuudet, ahdistavat jutut, lapsuudentraumat, morso, kuolema, suru, pelko, fobiat, painajaiset...
Siinä joitain esimerkkejä siitä, minkälaisia aihealueita ajan takaa.

Kaikkia varmaan kiinostavat tällaiset asiat edes hieman. Joitakin hyvinkin paljon. Joitakin, (kuten minua) liikaa: riittävästi mielenkiintoista materiaalia ei vain löydy...

Yleistä keskustelua synkistä, sairaista, pelottavista ja ahdistavista asioista.

44

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1. raajojen amputointi
      2. loiset, erityisesti madot jotka ovat ihmisen sisässä
      3. toukat
      4. ruuassa olevat tuholaiset
      5. paha päänsärky, josta ei uskalla kertoa kenellekään (lapsena)
      6. raajan irtileikkautuminen (sirkkeli, moottorisaha)
      7. raajan tuhoutuminen (jääminen rautiovaunun alle, jolloin siitä tulee pelkkä mössö)
      8. raajan meneminen kuolioon
      9. suonensisäiset huumeet tai pikemminkin niiden piikittäminen, koska voi aiheuttaa tulehduksia, joiden seurauksena kuolio
      10. ebola

    • -Raeppavika

      Japanilainen sirkus 1600 luvulla.

    • Hylätyksi tulemisen tunne.

      • HeKeKee'd

        Ironista, sillä jatkoin juuri Unohdettua Vakkaria...


      • HeKeKee'd kirjoitti:

        Ironista, sillä jatkoin juuri Unohdettua Vakkaria...

        Jatkoitko? Käyn katsomassa. Minun osaltani tämä tosin liittyy enemmänkin tapauksiin, jossa ryhmä on lähdössä jonnekin, mutten pysty seuraamaan heitä, eivätkä he odota minua. Hitaat ihmiset on toinen seikka.


    • Kuolema,unet ja paranormaalit ilmiöt kiinnostaa helvetisti

    • Siiliö

      Hmmm... Minun mielikuvitukseni.

    • Oletteko nähneet mielenkiintoisia painajaisia?
      Uskotteko slendermaniin?
      Tiedättekö ahdistavia biisejä?
      Lastenohjelmatraumoja?
      Synkimmät leffat 4ever?

      • Oletteko nähneet mielenkiintoisia painajaisia? --> absoluuttisen sairaita
        Uskotteko slendermaniin? --> en tietenkään
        Tiedättekö ahdistavia biisejä? --> en oikeastaan, pikemminkin rasittavia
        Lastenohjelmatraumoja? --> Pelle Hermanni on karmiva. Hitto mikä pelle.
        Synkimmät leffat 4ever? --> Stephen Kingin jutut, en halua katsoa niitä


      • Mielenkiintoisia painajaisia? -Murhaaja tulee asuntoomme keskellä yötä ja tappaa vanhempani. Tämä on mielenkiintoinen todentuntuisuutensa vuoksi.

        Uskotteko slendermaniin? -Tämä herättää kysymyksen: kuinka helvetin idiootti pitää olla, jotta uskoo siihen?

        Tiedättekö ahdistavia biisejä? -En. En ahdistu musiikista.

        Lastenohjelmatraumoja? -Ei. Paitsi Tuomas Veturi oli niin tylsä, että melkein sain siitä trauman.

        Synkimmät leffat 4ever? -Sodoman 120 päivää ja a Serbian Film.


    • Siiliö

      Uskoisin, että painajaisiin lasketaan myös pelottavat unet, jotka eivät ole varsinaisen ikäviä. Olen nähnyt. Pelottavat unet ovat nykyään mielestäni hyvin kiintoisia useimmiten. Syy lienee sama, kuin se, miksi pidän kauhuleffoista ja kauhupeleistä. Unissa se vaan on aidompaa ja pelottavampaa. Siispä pelottavat unet ovat vieläkin parempia. Kahdenlaisista unista pidän varmaan eniten. Vauhdikkaista unista ja pelottavista unista. En osaa päättää, kummat ovat parempia. Minä olen nähnyt jopa kahdesti unta, jossa Amnesia The Dar Descentin kaappimorso esiintyy. Toisen näkemisajankohtaa en muista ja toisen olen merkinnyt unipäiväkirjaani. Minä vedän yleensä painajaisen eli pahan unen ja pelottavan unen välille selkeän rajan, koska jos sanon nähneeni painajaista, se mielletään huonoksi asiaksi, vaikka minähän pidän pelottavista unista.

      En varsinaisesti usko Slendermaniin, vaikka se lieneekin yksi aidoimman oloisista urbaani legendoista. Sitten jos joku tuo siitä kunnollisia todisteita, niin oletettavasti uskon. Todisteiden ei edes tarvitse olla täysin vedenpitäviä. Riittää, kunhan ne eivät ole sellaista melko selkeää feikkiä, jota netissä pyörii.

      Tiedän ja sitten taas en. En muista mitään ahdistavaa biisiä. Oikeastaan en nykyään ahdistu musiikista juuri koskaan. Muistan kyllä, kuinka Pink floydin musiikki ahdisti minua joskus. Etenkin jos videot olivat mukana. Itse musiikki ei yksin riitä ahdistamaan, mutta videon kanssa joskus. Welcome to the Machine musiikkivideoineen on ehkä lievästi ahdistava suhteellisen loppupuolella, kun sieltä verestä alkaa nousta käsiä. Niin ymmärtämätön musiikkivideo.

      Ehkä yksi. Minä en traumatisoitunut niistä perus morsoista ja ties mistä. Oli eräs Turtles-jakso, jota pelkäsin. Enää en pelkää koko jaksoa, mutta siinä on eräs tietty noin sekunnin kestävä kohtaus, joka saa ehkä pahimmat mahdolliset kylmät väreet kulkemaan... Tai sai ainakin vielä ala-asteella, kun joskus näin kyseisen kohtauksen. Jakson nimi taisi olla suomeksi Mielipuoli tiedemies.

      Synkintä leffaa on vaikeaa nimetä, koska olen nähnyt tavallaan niin synkkiä leffoja, mutta tavallaan kuitenkaan ei. Pelottavin oli Paranormal activity 1 ja sekin vain ekalla kerralla. Ja nyt kukaan jonne ei tule huutelemaan. Itse pelkäätte jotain saatanan Kaunaa ja Halloweeniä! Paranormal activity ei ollut kuitenkaan niinkään synkkä. Se oli vain lähimpänä pelottavaa kaikista näkemistäni leffoista. Voisin ehkä vastata Tales from the Dark side. Ihan vain viimeisen "novellin" takia. Tämä viimeinen "novelli" loppui niin helvetin surullisesti. Se oli muuten yllättävää kyllä ehkä enemmänkin rakkaustarina, kuin kauhua. Juuri tämän takia Tales from the Dark siden voisi nimetä synkimmäksi leffaksi, kun eivät ne muutkaan mitään iloisia "novelleja" olleet. En ole kuitenkaan varma tästä. Skeleton key on myös aika synkkä elokuva. Se oli hyvä elokuva. Siinäkin juuri loppu oli ehkä kaikkein synkein, mutta se ei ollut niinkään surullinen välttämättä. En tiedä, minkälaiseksi sitä pitäisi kutsua.

      Synkeät asiat ovat mielestäni parhautta, niin kuin olen jo kertonut. Se on myös yksi syistä, miksi olen niin pahasti koukussa Dark soulsiin, jonka teema on vähintäänkin synkkä, koska käytännössähän ihmisten aika on loppumassa. Samasta syystä myös katson kauhuleffoja ja sivussa yritän epätoivoisesti löytää jonkun, joka pelottaisi minua.

      • Sinisiipinen

        Kiitos Siiliö. Minä en osannut selittää pitäväni joistakin painajaisista ilman että kuulostin pähkähullulta. Mutta siis asianlaita on jotakuinkin noin kuinka hän sen selitti.

        En usko slendermaniin, hädin tuskin tiedän mikä se on.

        muihin en osaa vastata.

        Tykkään kirjoitella karmivia juttuja..


    • Mä en tajua miten jotkut uskoo Slendermaniin kun sen luojakin tunnetaan...

      Kouluampumiset on kamalia. Yksi kamalimmista biiseistä on Flyleafin Cassie. Katoin kerran n. 12-vuotiaana Youtubesta sellaista videota, missä oli videokuvaa Columbinen verilöylystä ja se soi siinä taustalla ja jotenkin se jäi mieleen. Nykyään jos sitä kuuntelen, tulee sellainen avuton ja tyhjä olo. Ja näen miten ne raukkaparat juoksee henkensä edestä. Yhdistän myös Kanye Westing Strongerin kouluampumisiin, koska sitä soitettiin radiossa paljon, kun oli se Jokela-homma ja kuuntelin sitä Youtubesta samalla kun luin uutisia tapahtuneesta.

      Oletteko nähneet mielenkiintoisia painajaisia? - Olen. Minulla on yksi toistuva painajainen, jossa joku soittaa meidän ovikelloa ja avaan sen. Se on joku murhaaja, joka näyttää ilinkurisesti veistä ja lähtee juoksemaan takapihaa kohti. Minä suljen oven ja ryntään sulkemaan takaovet. Saan toisen, mutta siihen uni sitten loppuu... Toinen on, että sudet vartioivat meidän kotien ulkopuolella enkä pääse ulos.

      Uskotteko slendermaniin? - En :D

      Tiedättekö ahdistavia biisejä? - Flyleafin Cassie. Ahdistuin myös Mariskan Murhasta pienempänä :D

      Lastenohjelmatraumoja? - Ei

      Synkimmät leffat 4ever? - Ei tule mieleen.

      • Siiliö

        "Mä en tajua miten jotkut uskoo Slendermaniin kun sen luojakin tunnetaan..."

        Itse asiassa siitä ei ole kukaan varma. Slendermanin alkuperästä on useita huhuja. Joku sanoo, että se on photoshop-kilpailuun tehty kuva, joidenkin mukaan se on Saksalainen myytti. Jotkut (tietämättömät, typerykset taikka idiootit) luulevat sitä pelkäksi peliksi. Ja mitä niitä teorioita onkaan. Mitään ei olla kuitenkaan varmasti varmistettu. Tai näin ainakin oli, kun viimeksi tarkistin.


      • Siiliö kirjoitti:

        "Mä en tajua miten jotkut uskoo Slendermaniin kun sen luojakin tunnetaan..."

        Itse asiassa siitä ei ole kukaan varma. Slendermanin alkuperästä on useita huhuja. Joku sanoo, että se on photoshop-kilpailuun tehty kuva, joidenkin mukaan se on Saksalainen myytti. Jotkut (tietämättömät, typerykset taikka idiootit) luulevat sitä pelkäksi peliksi. Ja mitä niitä teorioita onkaan. Mitään ei olla kuitenkaan varmasti varmistettu. Tai näin ainakin oli, kun viimeksi tarkistin.

        Paitsi entäs tämä Eric Knudsen, joka väittää luoneensa sen photoshoppaamalla vanhoja valokuvia vuonna 2009 ja liittäen niihin todistajien lausuntoja ja postanneensa ne Something Awful -sivustolle. Inspiraatiota hän sai populaarikulttuurista ja varjoihmisistä. Tämä kyseinen henkilö myös oli pahoillaan, kun ne kaksi 12-vuotiasta yritti uhrata Slendermanille.

        Mutta joo, eihän siitä voi olla VARMA, mutta melko varmana minä tuota pitäisin :D
        Kun minä olin 13, ei kukaan puhunut mistään Slendermanista. Kuulin siitä ekaa kertaa 17-vuotiaana.


      • fnfn kirjoitti:

        Paitsi entäs tämä Eric Knudsen, joka väittää luoneensa sen photoshoppaamalla vanhoja valokuvia vuonna 2009 ja liittäen niihin todistajien lausuntoja ja postanneensa ne Something Awful -sivustolle. Inspiraatiota hän sai populaarikulttuurista ja varjoihmisistä. Tämä kyseinen henkilö myös oli pahoillaan, kun ne kaksi 12-vuotiasta yritti uhrata Slendermanille.

        Mutta joo, eihän siitä voi olla VARMA, mutta melko varmana minä tuota pitäisin :D
        Kun minä olin 13, ei kukaan puhunut mistään Slendermanista. Kuulin siitä ekaa kertaa 17-vuotiaana.

        Niin: väittää tosiaan. Ihmiset uskovat löytäneensä Slendermanista melko vanhaakin materiaalia. Joitain kaiverruksia tai jotain. Oli ainakin jokin kuva, jossa ritari taistelee mustaa monikätistä pitkää hintelää hahmoa vastaan.
        Se, että kuulit siitä vasta tuolloin on helppo selittää siten, että Slenderman tuli tunnetuksi vasta sen surkean "kauhu"pelin myötä.


    • Okei, mäkin teen tollasen listan kuin Nasse!

      -----> JOKU HEITTÄÄ HAPPOA KASVOILLE

      • Tulipalo saatana.


    • Siiliö

      Voi perkele! Olen antanut väärää infoa! Sanoin, että Dark soulsissa olisi ihmisten aika päättymässä, mutta eihän ihmisten aika ole edes alkanut. On tulen aika eli jumalten aika. Tulen aika on päättymässä, mutta pelaaja voi pitkittää tulen aikaa tappamalla Lordi Gwynin ja uhrautumalla liekille. Ilmeisesti pelaaja voisi myös tapettuaan Gwynin olla uhrautumatta ja aloittaa ihmisten ajan. Jos Gwyniä ei tapa, niin käsittääkseni "hollowt" ja demonit valtaavat maailman tmv.

    • Oletteko nähneet mielenkiintoisia painajaisia?
      -En jostain syystä näe painajaisia. Jotkin unet ovat kyllä pelottavia, mutta ei niihin sen takia herää. Uneni ovat tosiaan aina tosi sairaita. Äärimmäisen sairaita.
      Uskotteko slendermaniin?
      -Eh.
      Tiedättekö ahdistavia biisejä?
      -En oikeastaan. Riippuu mielentilasta, missä niitä kuuntelee.
      Lastenohjelmatraumoja?
      -Teletappien Nuunuu.
      Synkimmät leffat 4ever?
      -Ei mitään hajua. En katso paljoa kauhuelokuvia, koska niissä on suatanan tyhmä päähenkilö, joka tunkee sen valtavan nenänsä aina vääriin paikkoihin, vaikka tietää, että se suatanan ruma mörkö on siellä. Lisäksi saatan vinkaista tai tehdä jotain noloa, joten sekään ei ole kivaa. Kavereiden kanssa nyt katson niitä enimmäkseen ja jälkikäteen niitä on mukavaa puida... 11-vuotiaana katsoin elokuvan Silent Hill. Ensimmäisiä näkemiäni kauhuelokuvia. Leffan jälkeen menin ihan rauhassa nukkumaan, mutta heräsin sitten keskiyöllä miettimään sitä...

      Ahdistava asia: Jokin tauti, joka hämärtää ajattelukykyä. Kuten Alzheimer.

      • Siiliö

        Minähän unohdin kokonaan Silent hillin! Taas uusi hyvä ehdokas.

        Eihän sen ole pakko olla pelottava. Vain synkkä. Pelottava, surullinen, sairas tai jollain muulla tavalla synkeä.


      • Siiliö kirjoitti:

        Minähän unohdin kokonaan Silent hillin! Taas uusi hyvä ehdokas.

        Eihän sen ole pakko olla pelottava. Vain synkkä. Pelottava, surullinen, sairas tai jollain muulla tavalla synkeä.

        Ai onko Silent Hill jonkun muunkin mittapuulla karmea? Minulle sanottiin, että se on ihan paska ja porukka sitten alkoi katsomaan Kuoleiden aamunkoittoa (zombileffa) joka sitten kuulemma oli jännenpi. Kai se oli, kun yksi kirku, kun autoa käynistetään.

        Unestako nyt puhut?


      • kurpizza kirjoitti:

        Ai onko Silent Hill jonkun muunkin mittapuulla karmea? Minulle sanottiin, että se on ihan paska ja porukka sitten alkoi katsomaan Kuoleiden aamunkoittoa (zombileffa) joka sitten kuulemma oli jännenpi. Kai se oli, kun yksi kirku, kun autoa käynistetään.

        Unestako nyt puhut?

        Silent Hill on hyvä ja hieman creepy.

        Kuolleiden aamunkoitto...
        Original:
        Klassikko. Hyvää yhteiskuntakritiikkiä. Raaka. Ei pelottava.
        Remake:
        Hyvää toimintaa. Kiva leffa. Ei pelottava.


      • kurpizza kirjoitti:

        Ai onko Silent Hill jonkun muunkin mittapuulla karmea? Minulle sanottiin, että se on ihan paska ja porukka sitten alkoi katsomaan Kuoleiden aamunkoittoa (zombileffa) joka sitten kuulemma oli jännenpi. Kai se oli, kun yksi kirku, kun autoa käynistetään.

        Unestako nyt puhut?

        Enpä minä sanonut sitä karmivaksi. Sen idea on hyvin synkkä ja surullinen. Lisäksi jotkut kohdat muistaakseni karmivat hieman. Se on hyvä leffa ja kauhuleffana onnistunut erittäin hyvin.


      • jokutyyppi19 kirjoitti:

        Silent Hill on hyvä ja hieman creepy.

        Kuolleiden aamunkoitto...
        Original:
        Klassikko. Hyvää yhteiskuntakritiikkiä. Raaka. Ei pelottava.
        Remake:
        Hyvää toimintaa. Kiva leffa. Ei pelottava.

        Hienoa. En siis ole pelkuri.

        Zombileffat menevät monesti samalla kaavalla. En edes tiedä, onko siinä paljoa vaihtoehtoja.

        Sairaita unia (lyhyt selvitys):
        -Näin unta olevani erään kirjan (mies/poika) päähenkilö. En halunnut mennä luokkakuvaukseen ja menin pensaaseen piiloon. Päähenkilön kaveri huusi minulle vihaisena. Sitten yhtäkkiä oli talvi, ja luokkalaisena kävelivät erittäin heikoilla jäillä.

        -Kävelin huoneen läpi, jossa ilmeisesti IT istui räpläämässä puhelinta. Huoneen toisessa päässä Assassin näytti kartasta/tabletilta jonkin paikan, jonne minun piti mennä. Sitten päädyin halliin, jollainen oli Iron man 2:sessa. (Se, missä se venäläinen tyyppi operoi pukuja) Siellä sitten oli läski tyttö ajamassa pyörällä.

        -Oli sota, ja menin suojaan pommituksia. Rakennus paljastui uudeksi kouluksi, jossa olin uusi oppilas. Ocean esitteli minulle paikkoja ja osoitti väkijoukosta jotain tyyppejä. JT:n nimeä hän ei tiennyt, ja sanoi "Se on vain joku tyyppi." Lopuksi hän antoi minulle kellastuneen paperin, jossa luki kaikkien vakkareiden nimet.


      • siilio kirjoitti:

        Enpä minä sanonut sitä karmivaksi. Sen idea on hyvin synkkä ja surullinen. Lisäksi jotkut kohdat muistaakseni karmivat hieman. Se on hyvä leffa ja kauhuleffana onnistunut erittäin hyvin.

        Älä nyt! Olin 11!


      • kurpizza kirjoitti:

        Hienoa. En siis ole pelkuri.

        Zombileffat menevät monesti samalla kaavalla. En edes tiedä, onko siinä paljoa vaihtoehtoja.

        Sairaita unia (lyhyt selvitys):
        -Näin unta olevani erään kirjan (mies/poika) päähenkilö. En halunnut mennä luokkakuvaukseen ja menin pensaaseen piiloon. Päähenkilön kaveri huusi minulle vihaisena. Sitten yhtäkkiä oli talvi, ja luokkalaisena kävelivät erittäin heikoilla jäillä.

        -Kävelin huoneen läpi, jossa ilmeisesti IT istui räpläämässä puhelinta. Huoneen toisessa päässä Assassin näytti kartasta/tabletilta jonkin paikan, jonne minun piti mennä. Sitten päädyin halliin, jollainen oli Iron man 2:sessa. (Se, missä se venäläinen tyyppi operoi pukuja) Siellä sitten oli läski tyttö ajamassa pyörällä.

        -Oli sota, ja menin suojaan pommituksia. Rakennus paljastui uudeksi kouluksi, jossa olin uusi oppilas. Ocean esitteli minulle paikkoja ja osoitti väkijoukosta jotain tyyppejä. JT:n nimeä hän ei tiennyt, ja sanoi "Se on vain joku tyyppi." Lopuksi hän antoi minulle kellastuneen paperin, jossa luki kaikkien vakkareiden nimet.

        Minä muistan vain ruotsinkielisen runkkausuneni. Eikä muuten ollut märkä uni, sillä en oikeasti ollut kiihottunut unessa enkä herätessäni.

        Nyt meni aiheen sivuun. Murhaajaunessani tiesin etukäteen, että oven takana on murhaaja, mutten voinut liikkua tai huutaa. Tämä kuvio toistuu usein painajaisissani - muut ovat lähdössä jonnekin, mutta jalkani eivät kanna, enkä voi seurata heitä.


      • kurpizza kirjoitti:

        Älä nyt! Olin 11!

        Joo joo ja minä 13. Enkä olisi pelännyt sitä 11-vuotiaanakaan. Ja ihan niin kuin joku kaverini sanoi joskus ensin Kaunaa ihan saatanan pelottavaksi ja kun minä sanoin, ettei edes ole pelottava, niin se sanoi katsoneensa sen yksinään 5-vuotiaana yöllä.

        Mutta en minä väittänyt, että olisi mitään pahaa pelätä jotain. Pelko on luonnollinen reaktio tiettyihin asioihin. Se on primitiivinen vaisto eli ihminen ei voi sille mitään. Kuten jo sanoin: Silent hill on erittäin onnistunut kauhuleffana, eli on odotettavissakin, että normaalimmat tyypit pelkäävät sitä.

        Siinä mielessä olen oikeastaan sinulla kateellinen, että on aika tylsää, kun en itse pelkää suunnilleen mitään. Leffat eivät koskaan pelota minua. Peleissä on tähän mennessä olleet ainoastaan kovat äänet, joita jostain syystä pelkään lievästi. Niin ja sitten tietenkin jump-scaret, mutta... Eli ainoa asia, jossa saan pelätä jotain on unet. Siksi pidän pelottavista unista.

        Oikeastaan Silent hillissäkin karmivin asia oli se sireeni.


      • siilio kirjoitti:

        Joo joo ja minä 13. Enkä olisi pelännyt sitä 11-vuotiaanakaan. Ja ihan niin kuin joku kaverini sanoi joskus ensin Kaunaa ihan saatanan pelottavaksi ja kun minä sanoin, ettei edes ole pelottava, niin se sanoi katsoneensa sen yksinään 5-vuotiaana yöllä.

        Mutta en minä väittänyt, että olisi mitään pahaa pelätä jotain. Pelko on luonnollinen reaktio tiettyihin asioihin. Se on primitiivinen vaisto eli ihminen ei voi sille mitään. Kuten jo sanoin: Silent hill on erittäin onnistunut kauhuleffana, eli on odotettavissakin, että normaalimmat tyypit pelkäävät sitä.

        Siinä mielessä olen oikeastaan sinulla kateellinen, että on aika tylsää, kun en itse pelkää suunnilleen mitään. Leffat eivät koskaan pelota minua. Peleissä on tähän mennessä olleet ainoastaan kovat äänet, joita jostain syystä pelkään lievästi. Niin ja sitten tietenkin jump-scaret, mutta... Eli ainoa asia, jossa saan pelätä jotain on unet. Siksi pidän pelottavista unista.

        Oikeastaan Silent hillissäkin karmivin asia oli se sireeni.

        Yeps. Sireeni on karmea. Tosin, katsoin sen äidin kanssa, joten... XD Myönnän. Olen pelkuri. Kauhuelokuvissa karmeimpia ovat ne äänet. En minä yleensä vikise, mutta elokuvateatterissa oli kivaa katsoa Mamaa... XD Räkätettiin jälkikäteen. Se loppu oli huono. Puhdistuksen yössä sitten siellä oli joku nainen, joka kirkui jatkuvasti. Minä säikyin sitten sitä kiljumista.

        En tiedä, miksei minulla ole painajaisia. En ikinä kammoa unia. Tai sitten en vain muista... Kyllä minä olen pelännyt unessa...

        Mutta joo. Jos ei elokuvat karmi, kokeile lukea jotain kirjoja. Niissä ei ole kovia ääniä ja säikyttelyä, kuten elokuvissa. Minäkin nyt yhden Kingin kirjan luin hetken mielijohteesta...


      • siilio kirjoitti:

        Joo joo ja minä 13. Enkä olisi pelännyt sitä 11-vuotiaanakaan. Ja ihan niin kuin joku kaverini sanoi joskus ensin Kaunaa ihan saatanan pelottavaksi ja kun minä sanoin, ettei edes ole pelottava, niin se sanoi katsoneensa sen yksinään 5-vuotiaana yöllä.

        Mutta en minä väittänyt, että olisi mitään pahaa pelätä jotain. Pelko on luonnollinen reaktio tiettyihin asioihin. Se on primitiivinen vaisto eli ihminen ei voi sille mitään. Kuten jo sanoin: Silent hill on erittäin onnistunut kauhuleffana, eli on odotettavissakin, että normaalimmat tyypit pelkäävät sitä.

        Siinä mielessä olen oikeastaan sinulla kateellinen, että on aika tylsää, kun en itse pelkää suunnilleen mitään. Leffat eivät koskaan pelota minua. Peleissä on tähän mennessä olleet ainoastaan kovat äänet, joita jostain syystä pelkään lievästi. Niin ja sitten tietenkin jump-scaret, mutta... Eli ainoa asia, jossa saan pelätä jotain on unet. Siksi pidän pelottavista unista.

        Oikeastaan Silent hillissäkin karmivin asia oli se sireeni.

        En minäkään pelästy enää mitään. Syksyllä Uinu, uinu, lemmikkini pelästytti minut vielä, mutta katsottuani Serpskaja filmin lakkasin pelkäämästä käytännössä mitään tuollaista.


      • Sinisiipinen
        kurpizza kirjoitti:

        Älä nyt! Olin 11!

        Luin joskus 8-vuotiaana kirjan jonka nimi oli muistaakseni "Pimeä valo" en muista kirjailijaa. Se ei varsinaisesti ollut mitenkään karmiva, se kertoi tytöstä joka sairastui spitaaliin. (Sijoittui siis menneisyyteen mutten tiedä tarkkaa aikaa)
        Siellä spitaalisten sairaalassa oli joku vanha outo nainen, ja tämä tyttö halusi että se nainen opettaisi hänet lukemaan.. alkuun se nainen vain heitteli sitä tyttöä mm. Irroneilla sormilla ja satutti sitä mutta lopulta suostui ja se tyttö oppi lukemaan ja viihdytti kaikkia muita sairaita lukemalla niille tarinoita. Siihen asti pystyin lukemaan lähes tulkoon ongelmitta, mutta sitten tuli se kohta jossa tytön jalat piti amputoida..
        Sen jälkeen en pystynyt moneen vuoteen lukemaan kunnolla kirjoista niitä kohtia joissa irtileikkautui tai amputoitiin raajoja tai sormia tai varpaita.

        Sen aikaisilla menetelmillä tyttö köytettiin pöytään ja ihan tajuissaan ollessaan joku rupesi sahaamaan sitä jalkaa poikki.. Se kohta kun se tuntee, se tietää ettei jalka ole vielä täysin kuollut, se sama jalka jolla joskus juoksenneltiin pitkin nurmikkoa, siinä on vielä eloa. Ja veitsi pureutuu syvemmälle luuhun..

        Se oli vaan liikaa 8-vuotiaalle.


      • Sinisiipinen kirjoitti:

        Luin joskus 8-vuotiaana kirjan jonka nimi oli muistaakseni "Pimeä valo" en muista kirjailijaa. Se ei varsinaisesti ollut mitenkään karmiva, se kertoi tytöstä joka sairastui spitaaliin. (Sijoittui siis menneisyyteen mutten tiedä tarkkaa aikaa)
        Siellä spitaalisten sairaalassa oli joku vanha outo nainen, ja tämä tyttö halusi että se nainen opettaisi hänet lukemaan.. alkuun se nainen vain heitteli sitä tyttöä mm. Irroneilla sormilla ja satutti sitä mutta lopulta suostui ja se tyttö oppi lukemaan ja viihdytti kaikkia muita sairaita lukemalla niille tarinoita. Siihen asti pystyin lukemaan lähes tulkoon ongelmitta, mutta sitten tuli se kohta jossa tytön jalat piti amputoida..
        Sen jälkeen en pystynyt moneen vuoteen lukemaan kunnolla kirjoista niitä kohtia joissa irtileikkautui tai amputoitiin raajoja tai sormia tai varpaita.

        Sen aikaisilla menetelmillä tyttö köytettiin pöytään ja ihan tajuissaan ollessaan joku rupesi sahaamaan sitä jalkaa poikki.. Se kohta kun se tuntee, se tietää ettei jalka ole vielä täysin kuollut, se sama jalka jolla joskus juoksenneltiin pitkin nurmikkoa, siinä on vielä eloa. Ja veitsi pureutuu syvemmälle luuhun..

        Se oli vaan liikaa 8-vuotiaalle.

        Kuulostaa aika sairaalta... Isäni kertoi lukeneensa kerran kirjan, joka kertoi ihmisistä, joita kasvatettiin ikään kuin varaosiksi. He olivat vain, jotta heiltä voitiin siirtää ruumiinosia muille niitä tarvitseville. Kaikki kuolivat parin leikkauksen jälkeen.


      • siilio kirjoitti:

        Kuulostaa aika sairaalta... Isäni kertoi lukeneensa kerran kirjan, joka kertoi ihmisistä, joita kasvatettiin ikään kuin varaosiksi. He olivat vain, jotta heiltä voitiin siirtää ruumiinosia muille niitä tarvitseville. Kaikki kuolivat parin leikkauksen jälkeen.

        Haluaisin ehkä lukea... Hmm... Sairain lukemani kirja? Ei niitä taida olla... Varmaankaan. Luen aika ihme juttuja.


      • siilio kirjoitti:

        Kuulostaa aika sairaalta... Isäni kertoi lukeneensa kerran kirjan, joka kertoi ihmisistä, joita kasvatettiin ikään kuin varaosiksi. He olivat vain, jotta heiltä voitiin siirtää ruumiinosia muille niitä tarvitseville. Kaikki kuolivat parin leikkauksen jälkeen.

        Isäsi lukema kirja oli Kazuo Ishiguron Ole luonani aina. Siinä on lapsia, jotka kasvavat klooneina ja elävät eritettynä muusta maailmasta.


      • 13+11
        siilio kirjoitti:

        Kuulostaa aika sairaalta... Isäni kertoi lukeneensa kerran kirjan, joka kertoi ihmisistä, joita kasvatettiin ikään kuin varaosiksi. He olivat vain, jotta heiltä voitiin siirtää ruumiinosia muille niitä tarvitseville. Kaikki kuolivat parin leikkauksen jälkeen.

        Siitä on myös elokuva: Never le me go.


    • Ja miksihän en maininnutkaan kauhukirjoja sanallakaan? Mukavaa iltalukemista. Nytkin on kesken Dracula. Hyvä kirja. Kannattaa ehdottomasti lukea.

      • Pistän listalle.


    • Marko Hautalan kirjat ovat hyvin synkkiä ja mukavan outoja. Joittenkin mielestä myös ahdistavia.


      • jokutyyppi19 kirjoitti:

        Kolmas linkki oli väärä...
        http://www.youtube.com/watch?v=7vd96Yyz0AQ

        Olen kuunnellut Rosenholmilta ehkä kaksi kappaletta...? En ole varma. Musiikki oli outoa ja laulajakin jotenkin outo, mutta sanat hyvät. Muistaakseni...

        Taas tällainen turha kommentti, mutta nooh.


      • Ja minun on pakko tehdä lisäys ahdistavien elokuvien listalleni: Stoic on yksi ahdistavimmista katsomistani elokuvista.


    • Neffi

      Uni? Kyllä, näin yhden unen... nälkäpelin tapainen, mutta pidempi, säännöllisempi, kidutetumpi ja sairaampi. Sen lopussa pelin Luoja tappoi minut hitaasti tökkimällä täyteen valkohehkuisia rautoja... Lastenohjelmat? Ei. Leffat? En tiedä, joku outo jsota katoin pätkän 8 vuoden ikäisenä. Kaksi tyyppiä kuristettiin autoon :P

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2032
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      56
      1755
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1644
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1567
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1465
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1193
    10. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      71
      1173
    Aihe