Päivan tilanne. Kävin Helmikuussa Hyvinkään Nordeassa kysymässä lainaa marginaali 1.3 % tänään 1.6% . Helmikuussa oli positivinen asenne ja olisi jopa pystynyt vielä keskustelemaan hinnasta. Tänään ihmeellinen negatiivinen asennne.
Laina olisi ollut max 70000e
Vaimo vakituisessa töissä asiantuntijana kansainvälisessä firmassa 3500e / kk
Minä kuljetus allalla 2300e / kk
Ei muita lainoja , eikä luottohäiriöitä.
Oma pääoma 45000e
Kohteella tai omalla pääomalla tai hinnalla ei mitään merkitystä
Fiilikset = pitäkää tunkkinne , ihan sama
Luki luk
7
126
Vastaukset
- Luki.
Miten se oli negatiivinen se asenne?
Sanoko ne ettei nyt oikein tipu tai miten,eikö saa lainaa nyt noin vaan enään,vaikuttaako muutama hullu kuukausi niinkin paljon. - Okt-Suurmufti
Noilla spekseillä minä marssisin naapuripankkiin. Pankkeihin on pesiytynyt töihin myös vittupäitä, joilla on tarve näyttää asiakkaalle ns kaapin paikka. Sinulla on varaa suorittaa kurinpalautus.
Itselläni oli tuossa kolmisen vuotta sitten lainaa jäljellä vajaa 60 tuhatta, hätävaratilillä 10 tuhatta ja käyttötileillä 4-5 tuhatta. Halusin tehdä 10000 euron rempan tuhoamatta hätävarapääomaa, joten soitin pankkiini ja ehdotin 10000 sivulainaa vuodeksi ja varsinaisen lainan lyhennysvapaata tuolle ajalle.
Pankkiämmä alkoi änkyttää jotain asiattomuuksia. Yhtään maksuhäiriötä ei ole meillä ollut ja talouden bruttotulot noin 100 tonnia vuodessa. Sanoin heti, että ei siinä mitään, kyselen muualta ja niin teinkin toisesta konttorista.
Seuraavana päivänä soittivat perään ja oli muuten toinen ääni kellossa. Kovasti kuulemma halusivat pitää asiakkaana. Pakko oli hieman kiertää veistä haavassa ja ilmoitin kylmäkiskoisesti, että eihän teitä kiinnostanut ja olen jo ottanut yhteyttä muualle. Taas tuli matelemista ja paperitkin olivat kuulemma jo allekirjoitusta vailla.
No totta helvetissä minä suostuin jatkamaan asiakkuutta, koska aikaa, vaivaa ja lainanperustuskuluja säästyi, mutta enhän minä sitä sanonut, vaan "vastentahtoisesti" myönnyin.
Kiltisti ovat olleet sen jälkeen ja on syytäkin. Nykyisin kaikkiaan velkaa 30 tonnia ja varmuusvarastoja melkein puolet tuosta euroina. Lisäksi muut sijoitukset.
Sinulla on melkein kansalaisvelvollisuus näpäyttää hiekkapilluista ämmää ja marssia toiseen pankkiin. Kuten sanoin, noilla luvuilla olet unelma-asiakas. Riskitön tulolähde pankille. Osa pankkitoimihenkilöistä elää vielä ajassa, jossa pankkiin mentiin lakkikourassa ja ravintolan portsari oli Jumalasta seuraava. Portsarit ovat jo oppineet tavoille, kun tulot ovat kiinni hupenevista asiakkaista, mutta osa pankin hiekkapilluista kaipaa vielä lisäkoulutusta. - nyt kusetat
"Kohteella tai omalla pääomalla tai hinnalla ei mitään merkitystä"
tuo ei voi pitää paikkaana - luki luk
Kaikki pitää paikkansa, keväällä vain ei ollut mitään kohdetta valmiina ja kyselin lainaa max 100000e.
Nyt olisi remontoitava omakotitalo kohteena .
Ihmettelin ja kyselin olisiko sama marginaali hinnasta ja kohteesta riippumatta niin olisi
Luulisin , että kuka tahansa jolla on yleensä työpaikka saisi samalla marginaalilla vaikka siivooja yksinhuoltaja..
Taitaa nordeassa mennä vähän ylipäänsä huonosti , jatkuvia yt. Yms.
Kyllä vielä keväällä sai kuvan että tervetuloa asiakkaaksi, kun ei olla pankin asiakkaita. Nyt ......??? - Luki.
Nordea on liikepankki se katsoo eritavoin kuin op sun moni muu.
Sillä on siis rahaa mutta se katsoo tuottavuuden.- Luki.
Uskon kyllä kumminkin että laina tulee onnistumaan nordeasta,koska lähtökohtasi kertomasi mukaan on hyvä,ei tuolaisia asiakaita enään kävele pankkiin joka päivä,meneppä uudestaan neuvottelemaan eli varaat ajan jolloin kartoitetaan teidän tilanne,saat varmasti lainan,sille ei ole esteitä mikäli taustalta ei löydy kuprua tai et ole ostamassa asuntoa sellaisesta kohtaa jonka pankki tietää ettei kannata.
- parasta ajatellaan
taitaa kyseessä olla joku savitölli joka on oikeasti ihan nollille menossa arvon puolesta.
kuka sellaiseen haluaa lainaa antaa jos lainanottajakaan ei itse tajua että vain kusipää ostaa jostain huonolta postinumeroalueelta muuttotappio luukkua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243