asiakasrekisteri

upcpckppjc

Olen pitänyt vähän aikaa alkeellista asiakasrekisteriä exelillä, mutta se ei riitä enää. Tarvitsisin jonkun simppelimmän ja selkeämmän tavan pitää yrityksen asiakkaat rekisterissä.

Rekisteri pitäisi olla jotenkin sellainen, että aloitussivulla on asiakasnumero ja firman nimet nousevassa järjestyksessä. Lisäksi pitäisi olla joku hakusysteemi koska asiakkaita tulee paljon. Firman nimeä klikkaamalla pitäisi taas saada uusi sivu auki, jossa olisi tarkemmat tiedot, yhteystiedot, laskutukseen liittyvät jutut, toimitukset yms tiedot kustakin firmasta.

onnistuuko tämä exelillä vai miten kannattaisi hoitaa asia? Jos joku sattuu lukemaan tämän, joka osaa tehdä hyvän rekisterin kuten haluan olen valmis myös maksamaan työstä hyvän korvauksen...

3

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiakasrekisteri

Microsoft Access

Siihen rupesin tallentaan asiakkaita joskus 1998 kun paperilappuja alko oleen varastokomerossa kattoon asti. Ja samalla pohjalla mennään aina vaan. Asiakkaita on 650 007 kpl ja kauppaakin väännetty ainakin 50 miljoonaa euroa / miljoona kuponkii.

Mun systeemi on aika simppeli kun valmiit kaupat on sitten siirretty (ATK automaagisesti) varsinaiseen laskutusohjelmaan joka pystyy tekeen kirjanpitokelposet reskontrat sun muut alvilaskelmat. Eli pitäisin asiakasrekisterin ja laskujenrekisterin erillään. Access ja kunnollinen laskutusohjelma pystyy kyllä keskusteleen keskenään ATK automaagisesti.

On itelläkin ollut käytössä ohjelmia jotka haluaa tehdä molempia, pitää asiakasrekisteriä ja laskuttaa. Mut ne on aina komppromissejä, kankeita myyntimiehelle ja melkosen kalliita, tonneja. Olet sidottu yhteen ohjelmaan ja niitten hinnottelupolitiikkaan. Ohjelman käyttämiseen pitää kouluttaa aika tavalla ja raakalla rahalla rivisihteeriä ja hänen sijaistaan. Jos sattuu huono valinta niin ohjelman toimittaja katoaa kartalta muutaman vuoden kuluttua. Koulutetut sihteeritkin hävis ni kukas sitä ohjelmaa sit käyttää.

Microsoft on varma valinta. Viimeset 15 vuotta Access on pysyny periaatteeltaan samana ja asiakasrekisterin pyörittäminen nyt muutenkaan ei oo mitään korkeampaa nörttitekniikkaa vativaa hommaa. Ja tuskin tuo juurikaan muuttuu lähivuoskymmeninä vaikka tietysti haluu sekin sut rahastaa muutaman vuoden välein. Sanot vaan kiitos ei; tää vanha peli vetää edelleen oikein hyvin. Aina löytyy joku joka osaa käyttää Accesia.

Olet kuiteskin hyvin jäljillä ja osaat taikasanat "olen valmis myös maksamaan työstä hyvän korvauksen" niin ota yhteyttä puhelinmyyntitykki-miukuli-gmail.com

• datamike2
      • Suipersoftis

Monissa firmoissa on SAP:n CRM käytössä. Saa liitettyä kivasti olemassa olevan ERPin liitettyä siihen kanssa. Käyttöönottoprojekti onnistuu nopeasti (3-12kk laajuudesta riippuen). Monet softatealot tarjoavat edukkaita Intialaiskonsultteja tekemään käyttöönoton

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      134
      10647
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5120
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      44
      2322
    4. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      107
      2135
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      29
      2043
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1641
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      41
      1472
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      29
      1154
    9. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      34
      1113
    10. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      1007
    Aihe