Annatko lapsellesi pusuja suulle vai riittävätkö poskipusut?

outoako?

Olen jo kauan ennen omaa lasta ihmetellyt, miksi osa vanhemmista antaa lapselleen suukon suulle. Mieheni kanssa olemme aina olleet samoilla linjoilla. Omalle lapselle pusun antaminen suulle ei kuulu kummankaan ajatusmaailmaan. Molempien mielestä omalle lapselle pystyy halauksilla ja vaikka poskipusuilla näyttämään, että lapsi on tärkeä. Lapselle olemme, hänen asiaa kysyessään, kertoneet, että suulle annettavat suukot kuuluvat sitten siihen, että tykkää toisesta kuten esim. isi ja äiti ja että sitten isona sinäkin löydät omaan elämään sellaisen henkilön.
Itse olen ollut päiväkodissä töissä ja mielestäni on outoa, että muutamat vanhemmat saattoivat hyvästellä aamulla lapsensa niin, että sanoivat, että "tule antamaan äidille/isille pusu" ja sitten on muiskautettu pusu suoraan suulle kaikkien nähden.
Mitä mieltä olette?

3

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minkku1

mä olen kans lapseni kansvattanut niin että poskipusut riittää. suulle suukottelut jää sitten siihen aikaan kun lapsi kasvaa ja osaa isompana päättää kuka poika/tyttö on niin tärkeä, että haluaa antaa pusuja suulle. mutta aikuinen menee liian lähelle lasta jos antaa pusun suulle. näin mä vaan aattelen.

• Rakastavat vanhemmat

Emme ole koskaan suukottanut lapsiamme suulle syystä, että meillä on paikattuja hampaita enkä ole halunnut tartuttaa lapsiini kariesta. Lapseni ovat nyt aikuisia, eikä kenelläkään heistä ole yhtään reikää/paikkaa hampaissa. Laheisyyteen ja lastensa rakastamiseen riittää halit.

• nimetön

Ei missään nimessä lapsen huulille suukkoja. Todellakin mennään silloin liian lähelle lasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      88
      1571
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      118
      1454
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      71
      1309
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      30
      1202
    5. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      118
      1030
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      991
    7. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      46
      948
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      21
      920
    9. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      66
      828
    10. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      46
      753
    Aihe