Olen jo kauan ennen omaa lasta ihmetellyt, miksi osa vanhemmista antaa lapselleen suukon suulle. Mieheni kanssa olemme aina olleet samoilla linjoilla. Omalle lapselle pusun antaminen suulle ei kuulu kummankaan ajatusmaailmaan. Molempien mielestä omalle lapselle pystyy halauksilla ja vaikka poskipusuilla näyttämään, että lapsi on tärkeä. Lapselle olemme, hänen asiaa kysyessään, kertoneet, että suulle annettavat suukot kuuluvat sitten siihen, että tykkää toisesta kuten esim. isi ja äiti ja että sitten isona sinäkin löydät omaan elämään sellaisen henkilön.
Itse olen ollut päiväkodissä töissä ja mielestäni on outoa, että muutamat vanhemmat saattoivat hyvästellä aamulla lapsensa niin, että sanoivat, että "tule antamaan äidille/isille pusu" ja sitten on muiskautettu pusu suoraan suulle kaikkien nähden.
Mitä mieltä olette?
Annatko lapsellesi pusuja suulle vai riittävätkö poskipusut?
3
158
Vastaukset
- minkku1
mä olen kans lapseni kansvattanut niin että poskipusut riittää. suulle suukottelut jää sitten siihen aikaan kun lapsi kasvaa ja osaa isompana päättää kuka poika/tyttö on niin tärkeä, että haluaa antaa pusuja suulle. mutta aikuinen menee liian lähelle lasta jos antaa pusun suulle. näin mä vaan aattelen.
- Rakastavat vanhemmat
Emme ole koskaan suukottanut lapsiamme suulle syystä, että meillä on paikattuja hampaita enkä ole halunnut tartuttaa lapsiini kariesta. Lapseni ovat nyt aikuisia, eikä kenelläkään heistä ole yhtään reikää/paikkaa hampaissa. Laheisyyteen ja lastensa rakastamiseen riittää halit.
- nimetön
Ei missään nimessä lapsen huulille suukkoja. Todellakin mennään silloin liian lähelle lasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .975248Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453553Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382467Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2481513Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 831275
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1361125