Eepikoille

Palstalla on SkillaNin Kahvipirtti, johon kahvttelijat kokoontuvat kertomaan olostaan ja elostaan.

Olen joskus huomauttanut tuosta tavastanne, joka ei ole varsinaista keskustelua vaan kertomista. Olette siis kertomakirjailijoita ja pidätte paljon toistenne kirjoituksista.

Jos keskustelisitte, niin huomauttaisitte varmaan, että minun pihani nurmikko on kyllä vielä kauniimpi, kukkien tuoksu ihana ja aurinkokin paistaa kirkkaammin. Lintujen viserryskin on kuin konserttia.

Leikki sikseen ja varsinkin huono. Ei erimielisyys ole mikään tarve, mutta kaiken hyväksyminen ei ole mistään kotoisin.

Vetoaminen omaan tietämättömyyteen ja osaamattomuuteen on väärä. Tietoja voi hankkia ja osaamistaan kehittää jos haluaa.

Oikeuksistaan huolehtiminen ja vastuun kantaminen kuuluu jokaiselle, myös vähempiosaisille.

Me elämme itsenäisessä Suomessa, jossa kaikki hyvä on saavutettu suurin ponnistuksin ja uhreinkin. Saatuja oikeuksiaan tulee jokaisen käyttää aina ja väjäämättömästi.

Jos joku jättää äänestämättä, hän tekee kuin yhteiskuntarikoksen, ei suorita osuuttaan. Eduskuntakin kootaan äänestyksen perusteella. Onko jollain SUURI ja vaikuttava ääni ja sinulla PIENI ja mitätön ääni, jonka heität menemään.

Selvitä yhteiskunnallinen asemasi, tulotasosi jne. ja äänestä sopivaa ehdokasta

Ääänestämättä jättäminen pitäisi tehdä rangaistavaksi. Yhteisillä ponnisteluilla saavutetut kansalaisedut pois tällaisilta. Kyllä oppivat äänestämään!

78

236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kahvipirttiläinen

Tietämättömyyteni tunnustan. Mikä on eepikko? Muuten ymmärrän kirjoituksesi pienenä riidan haastajana, jonka kohdistat nyt Kahvipirttiin. Häpeä edes.

ps. olen aina äänestänyt kokoomusta. En siksi, että olisin rikas, vaan siksi, jos tulisin rikkaaksi, niin minulla olisi joukku puolustamassa varojani.

• huoh...

Miksi tunnustaa tietämättömyyttään, kun käsillä on laajin saatavilla oleva tiedonlähde?
        Se ei montaa sekunttia pirtinperäläisenkään ajasta vie, jos on halua pysyä kehityksen mukana.

• Et tainnut lukea avaustani. Sanoin, että olette kertomakirjailijoita eli eepikkoja. Hyvin kirjoitatte, mutta ette mielestäni keskustele.

Minäkö haastan riitaa? Miten muka?

Totean vain, ettei Kahvipirtti ole minun kirjoituspaikkani. Taisin pyytää anteeksikin vierailuani vaikka tein sen kun Israelin tilanteesta vain mainittiin.

• kahvipirttiläinen
        Ruuneperi kirjoitti:

Et tainnut lukea avaustani. Sanoin, että olette kertomakirjailijoita eli eepikkoja. Hyvin kirjoitatte, mutta ette mielestäni keskustele.

Minäkö haastan riitaa? Miten muka?

Totean vain, ettei Kahvipirtti ole minun kirjoituspaikkani. Taisin pyytää anteeksikin vierailuani vaikka tein sen kun Israelin tilanteesta vain mainittiin.

Ruuneperi

Miksi tunget itseäsi sitten sinne Kahvipirtiin (mukamas hajua paossa, mutta etkö itse ole aiheuttanut tuon hajun kaikille?) viisauksinesi Wikistä? Siitä minä ärsyynnyin. Ajattelin ,että jossain saisi rauhassa kirjoitella ilman sinun "perustuslaillisia" viisauksiasi, mutta ei.

Eeppinen (kertomakirjallisuus) ei mielestäni ole eepikoille, koska pääsana on epiikka. Voin olla väärässä, mutta toivottavasti s-s tulee avuksi, mikäli lukee aloituksiasi?

Sinähän kaipaat keskustelua, joten tässä sitä nyt tulee. Vastaa.

• ex kahvipirttiläinen
        huoh... kirjoitti:

Miksi tunnustaa tietämättömyyttään, kun käsillä on laajin saatavilla oleva tiedonlähde?
        Se ei montaa sekunttia pirtinperäläisenkään ajasta vie, jos on halua pysyä kehityksen mukana.

Senkun huokailet. Hyvä että olet itse aina ajan tasalla. Onneksi olet täällä ja osoitat minun tyhmyyteni, mutta ei se minua haittaa, sillä enhän minä sitä ehkä itse huomaisikaan muuten?

Voisin kyllä lisätä, että olen entinen "Pirttiläinen", koska haju otti minunkin rekatun nikkini moitteisiinsa ja sitä´paitsi Ruunekin tuli sinne?

• kahvipirttiläinen kirjoitti:

Ruuneperi

Miksi tunget itseäsi sitten sinne Kahvipirtiin (mukamas hajua paossa, mutta etkö itse ole aiheuttanut tuon hajun kaikille?) viisauksinesi Wikistä? Siitä minä ärsyynnyin. Ajattelin ,että jossain saisi rauhassa kirjoitella ilman sinun "perustuslaillisia" viisauksiasi, mutta ei.

Eeppinen (kertomakirjallisuus) ei mielestäni ole eepikoille, koska pääsana on epiikka. Voin olla väärässä, mutta toivottavasti s-s tulee avuksi, mikäli lukee aloituksiasi?

Sinähän kaipaat keskustelua, joten tässä sitä nyt tulee. Vastaa.

Pitää varmaan jotain vastata.

Suunnilleen olen samaa mieltä kuin sinäkin.

Halusin vain sanoa, että tapanne kirjoittaa Kahvipirtissä on epiikkaa eli kertomakirjallisuutta ja tavallisten palstalaisten kirjoittamaksi hyvää.

Eepikoita ovat kirjoittavat henkilöt ja epiikka tuo kirjallisuuden laji??

Makriina voisi hetkessä sanoa asiat täysin tarkkaan ja hyvin. Minulla taas on mielipiteitä, joita ei saisi edes esittää.

• en oo makriina
        Ruuneperi kirjoitti:

Pitää varmaan jotain vastata.

Suunnilleen olen samaa mieltä kuin sinäkin.

Halusin vain sanoa, että tapanne kirjoittaa Kahvipirtissä on epiikkaa eli kertomakirjallisuutta ja tavallisten palstalaisten kirjoittamaksi hyvää.

Eepikoita ovat kirjoittavat henkilöt ja epiikka tuo kirjallisuuden laji??

Makriina voisi hetkessä sanoa asiat täysin tarkkaan ja hyvin. Minulla taas on mielipiteitä, joita ei saisi edes esittää.

Makriina ei kahvipirttiin kirjoittele, miten hän siitä voisi tai edes haluaisi mitään sanoa. Ja miksi ihmeessä hän haluaisi fiksuna naisena yhtyä moitekuoroon kanssasi.
        Johan tuo epiikka on ketjussa selvitetty, oikeaa ja väärääkin tietoa on, mutta linkistä näet jos vaivaudut lukemaan. Ja lisää löydät netistä, kun sitä opiskelua niin skillanillekkin suosittelet.

Senkun esität mielipiteesi, saat niiten perusteella mitä tilaat. Itsesäälissä rypijä, muutamia nuolijota ylistelevä, tosi epämiehekäs olet.
        Ihan tavallisia monimuotoisia kirjoituksia pirtissä on kuten muuallakin palstalla, piti vaan sinun jostain saada aihe tökätä palstan mukavimpia kirjoittajia. Kateus siellä Ruunen boxissa haisee.

• Ruune en ole
        en oo makriina kirjoitti:

Makriina ei kahvipirttiin kirjoittele, miten hän siitä voisi tai edes haluaisi mitään sanoa. Ja miksi ihmeessä hän haluaisi fiksuna naisena yhtyä moitekuoroon kanssasi.
        Johan tuo epiikka on ketjussa selvitetty, oikeaa ja väärääkin tietoa on, mutta linkistä näet jos vaivaudut lukemaan. Ja lisää löydät netistä, kun sitä opiskelua niin skillanillekkin suosittelet.

Senkun esität mielipiteesi, saat niiten perusteella mitä tilaat. Itsesäälissä rypijä, muutamia nuolijota ylistelevä, tosi epämiehekäs olet.
        Ihan tavallisia monimuotoisia kirjoituksia pirtissä on kuten muuallakin palstalla, piti vaan sinun jostain saada aihe tökätä palstan mukavimpia kirjoittajia. Kateus siellä Ruunen boxissa haisee.

Häijyntuntuisia muijanretaleita näkyy riittävän! Pää kylmävesihanan alle jo ja sassiin!

• jälleen ylös
        Ruune en ole kirjoitti:

Häijyntuntuisia muijanretaleita näkyy riittävän! Pää kylmävesihanan alle jo ja sassiin!

kestä ruune ja kyllähän sinä kestät

• 11.9. MMI

Sumppikuppila ei ole pirtti eikä sauna.
        Ylöi 10 vuotrta on kulunut eikä Skillan ople pyytänyt anteeksi väärää lausmaansa/todistusta vaan jaktatte samaa kertomatta mikä onm totuus.
        Toivon todella, että kirjoittamani osoitetaan vfääräksi.
        Teihän mökkinnekin muistan ja pirtin historian tunnen.
        Korjaan oitis kun esitätte dokumentteja.
        Minulle ei koskaan ole todella viehättävän Ladyn tarvinnut kertoa eikä todista sitä - kuppilassanne en huomaa ainoatakaan vain "lainahöyhöyhenissä- ei kukkoa, mutta kukkoilevia

• kukinmiten

Kyllähän minullakin tuli miete jälleen lukiessani pirtin emännän kirjoitusta, aitoa iloaan pienestäkin keskustelusta, syntyisin muusta kuin kotiaskareista ja lähipiiristä.
      Miksi alunalkaen onkaan eriydytty muista keskusteluista, oudoltahan se uusista voi tuntua.

• Kahvipirtti on muotoutunut omanlaisekseen. Ei minun tarvitse sitä kuvailla, kun jokainen sen tuntee. Oma kirjoittajajoukko siellä sovinnossa kirjoittelee päiviensä touhuista. Välillä tulee poliittista väriäkin mielipiteisiin esillä olevista asioista. Samanmielisyys ja sovinnollisuus tuntuu vallitsevan esillä olevissa asioissa.

En kuulu sinne säännöllisesti kirjoittaviin, mutta luen sen kyllä kuten muutkin kirjoitukset.
        Taisin minäkin kirjoittaa viimeksi sinne matonpesusta aihepiiriä myötäillen. Ahkeruudessa muihin siellä kuulun häntäpäähän :))))

Minusta on ihan ainutlaatuinen ketju riidattomuudessa ja sehän on jo erinomainen saavutus ja kiitettävää. Pirttiläiset ovat myös aina valmiita puolustamaan kirjoituspaikkaansa ja sen vetäjää, joka SkillaN itseoikeutetusti on.

Ruuneperi antaa arvon pirtille tehdessään ihan avauksen aiheesta. Ruuneperi perää aina keskustelua ja mieluimmin vielä väittelyä kuten insinöörit yleensä.

Keskustelusta voisi tehdä ihan oman aloituksensa, miten se tässä 70 palstall yleensä sujuu. Ainakaan tätä ei voi samaistaa siihen keskusteluun jota puhumalla käydään keskustelijoiden samaan aikaan paikalla ollen.

• Terttunen

Jos kysyn kuinka saan pidettyä puutarhani kukkivana, huonekasvini viihtymään, tai parhaan läskisoosin, ei täällä keskustella, joku sanoo sitä, toinen tätä ja parhaimmillaan sisäpiiri kiittelee toisiaan.

Jos kirjoitan vastauksen jonkun viestiin, kerron kuinka ja mitemn menettelen asiassa, heti siihen alle ilmestyy viesti joka kertoo saman asian eri sanoin, mutta osoittaa vain, ettei täällä keskustella, täällä vain kerrotaan kuinka hyvää se kahvi taas oli, kuinka kissa naukui ja kuinka hiki valui.

Netissä on olemassa paljon keskustelua, todellista mielipiteiden ja ohjeiden vaihtoa joss ei kuki nurkkakuntaisuus tai pirtin jäsenyys ( olematon jädenyys) tai tuttavien viestien myötäily ja kehuminen.

Ei ikinä rekattuna, ei piireihin liittyvänä, vaan yksilö joka etsii keskustelevaa yhteisöä ja ihmisiä joille ihminen on tärkein, ei aate tai omaisuus.

• kahvipirttiläinen.

Terttunen

Tiedät, että netissä on paljon keskustelua toisaalla? Miksi siis yritätkään Kahvipirttiin? Onko se niin väärin, että määrätty porukka viihtyy Pirtissä, ryystää kahviaan ja syö virtuaali pulliaan ja milloin mitäkin?

Onko pakko saada joka ketju riitaisaksi, kuten mielestäni Ruuneperi toivoi, että lisää eriäviä mielipiteitä?

Avatkaa ihmeessä oma ketjunne ja antakaa meidän olla rauhassa, siis Kahvipirtissä, koska meistä se on mukava.

Mitäs Ruuneperikin tuli sinne Wiki-tietoineen valistamaan meitä?

• kahvipirttiläinen
        kahvipirttiläinen. kirjoitti:

Terttunen

Tiedät, että netissä on paljon keskustelua toisaalla? Miksi siis yritätkään Kahvipirttiin? Onko se niin väärin, että määrätty porukka viihtyy Pirtissä, ryystää kahviaan ja syö virtuaali pulliaan ja milloin mitäkin?

Onko pakko saada joka ketju riitaisaksi, kuten mielestäni Ruuneperi toivoi, että lisää eriäviä mielipiteitä?

Avatkaa ihmeessä oma ketjunne ja antakaa meidän olla rauhassa, siis Kahvipirtissä, koska meistä se on mukava.

Mitäs Ruuneperikin tuli sinne Wiki-tietoineen valistamaan meitä?

kahvipirttiläinen.

Haukut nyt väärän puun juurella.
        En ole kahvipirtin lukija enkä kirjoittaja!

• luen mielelläni

Kas kun terttunen tuntee noin hyvin kahvipirtin keskustelut, kummasti kiinnostaa vaikka huonona keskusteluna pitääkin. Vaikeaa se on kiitellä terttusta kun ei kahtaa kertaa samalla nikillä käy. Kyllä tuo hien valuminen on muulla palstallakin esillä ollut ja paljon keskustellaan kahvista ja muistakin suuhun pantavista. Ihan järkeviähän nuo siellä praataa. eikä sinne ole pakko mennä. En minäkään kirjoita sinne mutta luen eikä tulis mieleenkään tulla haukkumaan eri ketjuun. Kai sinne voi laittaa eriävän mielipiteen jos on aihetta tai oman kertomisensa päivän puuhista, samaa on monessa muussa ketjussa.
        Ruunella on nolo tapa mitätöidä palstan pysyvä voimavara ja ennen kaikkea Skillanin uuttera työ . Ihan on laatuisa kirjoittaja tämä Emäntä.

• kahvipirttiläinen.
        kahvipirttiläinen kirjoitti:

kahvipirttiläinen.

Haukut nyt väärän puun juurella.
        En ole kahvipirtin lukija enkä kirjoittaja!

Se toinen kahvipirttiläinen, mukamas?

Oletko sinäkin kahvipirttiläinen? Käyttäisit edes nikkiäsi Terttunen, niin joku tolkku tulisi näihin viesteihin. Kuinka tulkitsit kirjoitukseni haukkumiseksi?

Miksi mainitsit tuon "pirtin jäsenyys"? Mistä silloin tiedät, mitä pirtissä jutellaan? Oletko tehnyt kysymyksen Pirttiin, kuinka läskisoosi tehdään? Oletko kysynyt, kuinka kukkapenkki kukoistaa, tai tomaatin taimet kuolivat ja uudet vain itämään?

Minua ärsyttää tuo Ruuneperin tulo Kahvipirttiin, koska mitään "lämpimäisiä" ei tuonnut? Sitä´vastoin esitti Wiki-tietoaan, johon meidän olisi pitänyt tehdä eriäviä mielipiteitä johonkin Israelin ja Palestiinan sotaan??

Onkohan Ruuneperi ratkaissut jo tuon Jumala ja Luoja ongelmansa? Jeesuksesta varmasti alkaa seuraava aloitus, koska Jeesuksen tulemistahan odottaa niin moni.

Älä Terttunen hermostu, sillä Ruuneperi kaipaa keskustelua ja mieluiten riitaista. ))))))

• perttilä
        luen mielelläni kirjoitti:

Kas kun terttunen tuntee noin hyvin kahvipirtin keskustelut, kummasti kiinnostaa vaikka huonona keskusteluna pitääkin. Vaikeaa se on kiitellä terttusta kun ei kahtaa kertaa samalla nikillä käy. Kyllä tuo hien valuminen on muulla palstallakin esillä ollut ja paljon keskustellaan kahvista ja muistakin suuhun pantavista. Ihan järkeviähän nuo siellä praataa. eikä sinne ole pakko mennä. En minäkään kirjoita sinne mutta luen eikä tulis mieleenkään tulla haukkumaan eri ketjuun. Kai sinne voi laittaa eriävän mielipiteen jos on aihetta tai oman kertomisensa päivän puuhista, samaa on monessa muussa ketjussa.
        Ruunella on nolo tapa mitätöidä palstan pysyvä voimavara ja ennen kaikkea Skillanin uuttera työ . Ihan on laatuisa kirjoittaja tämä Emäntä.

Missä lauseessa Terttunen haukkui mainitsemaasi pirttiä.

Hajupoika on ihan oikeassa!

Luettua ei ymmärretä. Luetaan tekstistä sellaoistakin mitä siinä ei ole.
        Siinä ei Terttunen puhu mitä pirtissä puhutaan, mainitsi sanan pirtti ja se tarkoittaa sellaista tupaa jota sanotaan pirtiksi.

Minun puolestani saatte puhua mitä haluatte, keskustelua täällä kaivataan, ei toisten viestien kaivelemista, jos nyt sattuisi omaan silmään joku sana tarttuvan ja siitähän pitää jauhaa ihan myllynkivenä.

Laita nyt myllynkivi Terttusen kaulaan, kun hän ei kehu yhtään pirttiä.

Tänne yleiselle palstalle on hyvä pirtiläistenkin tulla muita haukkumaan, nikittömänä.
        Minäkään en mene pirttiin haukkumaan edes mustalla nikillä. Siellä saatte lukea ja kirjoittaa mitä tahdotte. Vuosia sitten näin mitä siellä kirjoitetaan ja sen koommin ei ole kiinnostanut. En ole mukana kehumassa.

Luehan niinkuin kirjoitetaan, älä niinkuin toivoisit kirjoitettavan, tai niinkuin luulet kirjoitetun.

Yllä jo pirttiläinen paljasti tietämättömyytensä, tarviiko Sinunkin, kun kukaan ei ole sinua moittinut.

• perttilä taas
        perttilä kirjoitti:

Missä lauseessa Terttunen haukkui mainitsemaasi pirttiä.

Hajupoika on ihan oikeassa!

Luettua ei ymmärretä. Luetaan tekstistä sellaoistakin mitä siinä ei ole.
        Siinä ei Terttunen puhu mitä pirtissä puhutaan, mainitsi sanan pirtti ja se tarkoittaa sellaista tupaa jota sanotaan pirtiksi.

Minun puolestani saatte puhua mitä haluatte, keskustelua täällä kaivataan, ei toisten viestien kaivelemista, jos nyt sattuisi omaan silmään joku sana tarttuvan ja siitähän pitää jauhaa ihan myllynkivenä.

Laita nyt myllynkivi Terttusen kaulaan, kun hän ei kehu yhtään pirttiä.

Tänne yleiselle palstalle on hyvä pirtiläistenkin tulla muita haukkumaan, nikittömänä.
        Minäkään en mene pirttiin haukkumaan edes mustalla nikillä. Siellä saatte lukea ja kirjoittaa mitä tahdotte. Vuosia sitten näin mitä siellä kirjoitetaan ja sen koommin ei ole kiinnostanut. En ole mukana kehumassa.

Luehan niinkuin kirjoitetaan, älä niinkuin toivoisit kirjoitettavan, tai niinkuin luulet kirjoitetun.

Yllä jo pirttiläinen paljasti tietämättömyytensä, tarviiko Sinunkin, kun kukaan ei ole sinua moittinut.

Ps. Enkä kerro mitä pirtissä kirjoitetaan, sitä kun en tiedä, aiemmin siellä kyllä sellainen viinakaappi oli ja sus morsioo sitten syytetään viinasta. En ole susinkaan ystävä!

• epikko?

Ruuneperi

Sinä, joka kaiken tiedät, niin kerro tarkemmin, mikä on Epikko? Olenkohan minä sellainen?

Perustuslaillinen en ainakaan ole!

• mitenkukin

Lukkiutuneetkin väärät käsitykset eri ihmisten maailmankuvassa, voivat estää yksilöä näkemästä, miten ylittää olettamuksensa.. Toisin sanoen ei käytä tervettä järkeään.
      Jos taas on käsityksiinsä tyytyväinen, on parempi kun jatkaa omalla tavallaan.

• ollako vai ei

Terttunen on harvinaisen oikeilla jäljillä kahvipirtin keskustelujen aihepiiristä.
      Saman huomion olen vuosien varrella mieltänyt, varsin homogeeninen joukko pysyy kirjoittajina vuodesta toiseen tervas sytykkeitä unohtamatta.

Kun ollaan samaa mieltä vetäjän ja kirjoittajien kanssa hyvin menee, kuten ideologia antaa ohjeet.

Aikuisiän opiskeluvaiheeseen kuului eri poliittisten puolueiden perusideologia, miten saadaa jäseniä joukkoon ja pysymään siinä. Esille tuli myötäileminen asian esittäjän mielipiteen kanssa, tällöin puhuja kokee hänen mielipide hyväksytään ja annetaan uskoa omaan erinomaisuuteen,

Kun kerran yhteenkuuluvuuden tunne on hyvin voimakas pirtissä, on hyvä että nämä henkilöt ovat omassa looshissaan, päivät kuluvat myötäeläen muiden mielipieteitä, omasta ei niin väliä olekaan. Samaistuminen oman itsenäisyyden kustannuksella ei liene hyväksi. Joka tämän tien on valinnut eloonsa, olkoon tyytyväinen valintaansa, myötäilköön hyväksyköön kaiken mitä muut esittävät eeppisessä muodossa.

Eeppinen = kertomakirjallisuus = kertoo ihmisten elämän kuvioista niin hyvää
      kuin pahaa, tapahtumarikkaiden mielikuvien esiin tuomisessa.

Aina ei tarvitse olla kerronnassa totuutta edes siteiksikään, tämä on ohje salaisuuksia harvakseltaan lukeville.

• Olen huomannut nämä kuppikunnat,joista Kahvipirtti on ylitse muiden.
        Se on rauhantyyssija,kotoinen,vapaamielinen,jonne voi jopa pahanmielensä jättää.
        Joskus sinne poikkean,kun tuntuu että enemmän kuormaa,kuin jaksaa kantaa.
        Kiitos skillan.N vetoavusta,ei minusta olisi vetämään noin mittavaa keskustelu organisaatiota.

Se että kerrotaan meille tärkeistä asiosta,onko ne harrastuksia tai arkipäivän askareita,mitä hiton väliä sillä,kun annetaan tilaa erilaisille mielipiteille.
        Se onko ne lähtöisin insinöörin koneelta vai hydrauliikkaasentajan(minä) aivokopasta,ykshailee.
        Noi rajoitukset,jollet äänestä,et nauti kansalaisluottamusta eivät istu minun ajatusmaailmaani.

Olen taistellut sulan hattuuni omasta mielestän kunniakkaasti,neljän lapsen yksihuoltajana aikoinaan.
        Nyt kahdeksan vuotta Alssimieheni kanssa taival ei ole ollut helppo.
        nyt olen niin helpottunut tilanteesta,kun olen vain huoltaja neljälle kissalle ja kahdelle koiralle,etten osaa edes rentooutua,kamala vauhti päällä.
        Aamulla aloin hilata kuuden jälkeen lautatavaraa navetanvinttiin ja hikijumpasta se meni täydellisesti,nyt meen lämmittämään rantasaunan, ama päämäärä tuntematon

• ..........

Ruuneperi sai aikaan taas mitä halusi.

• kysyn vaan

Mistä sinä voit tietää mitä Ruuneperi haluaa, kysyn vaan ja odotan vastaustasi.

Ettei vain myrkyllinen riidankylväjä istu monen pisteen päällä?

• Kysyn vaan'ille:
        kysyn vaan kirjoitti:

kysyn vaan

Osoitit juuri itse olevasi riidankylväjä. Kaikki sen näkivät.

• ruunan tuntien
        kysyn vaan kirjoitti:

kysy vaan ja minäkin vastaan sinulle

Ruuneperi vaatii keskustelua, eikä mitään kertomakirjallisuutta, koska siinä ei ole ilmeisesti tarpeeksi erimielisyyttä hänelle. Hajulla olisi ollut, mutta Ruunen kirjallisuus taidot ei riittänyt hänelle, vaan meni häntä koipienvälissä Kahvipirttiin taas itkemään ja sen jälkeen moittimaan, kun kukaan ei toivottanut häntä "sydämellisesti tervetulleeksi?

• hyvvää päevää

Kadehditko kahvipirttiä?
      Miksi?
      Ei tämä palsta ole erityisen puoleensavetävä, mutta minusta on hienoa, että edes yksi ketju vetää.

• Ramoona*

Mielestäni Pirtin kirjoittelu on lähinnä raportointia, sitä varten on vieraskirjakin. Virtuaalipirtti ruokkii mielikuvia, emäntä on aina sisustanut aistikkaasti ja kahvilassa tietysti kahvitellaan leivonnaisten kera...on kissat, takkatuli ja kaulin.
      Voisihan Pirtistä koota vaikka laajan eeppisen teoksen, romaanin, olisi siihen ainesta runsaalta kymmeneltä vuodelta. Lyhyita eeppisiä novellintapaisia sieltä löytää, tunnelmakuvia ja luontokuvauksia, muisteluja ja jokunen humoristikin siellä joukossa .

Skillanin aamunavaus on mainio alustus, aiheisiin voi tarttua ja ainakin minulla on paljon samoja harrastuksia, samoja mielenkiinnon kohteita , siten runsaasti yhteistä hänen ja monen muunkin kanssa. Aika usein on päivänpolttavia kysymyksiäkin esillä, niihin voi ottaa kantaa tai olla ottamatta. Ei siellä samanmielisyyttä odoteta, mutta asioista voi sanoa mielipiteensä ilman toisenlaisen mielipiteen esittäjän lyttääämistä. Elämänkatsomuksellisia, uskonnollisia ja poliittisia jyrkkiä kannaottoja varmaankin tarkoituksella vältetään, mutta eihän se tarkoita että siellä kirjoittelevat olisivat samasta muotista.

Skillanilla on viehättävä tapa tehdä yhteenvetoja muitten kirjoituksista, todella näkee että hän huomioi jokaisen kirjoittajan. Joskus olen ilmaissut toiveeni, että hän ja muut lähinnä vain siellä kirjoittavat kirjoittaisivat enemmän muissakin ketjuissa , kaikesta huolimatta. Itsekin olen melko passiivinen ollut jo pitemmän aikaa, ymmärrän kyllä muidenkin syyt.

Eikö ole samaa, nimetäänkö epiikaksi vai lyriikaksi tai peräti draamaksi, vuorovaikutus kirjoittamalla on kivaa !

• vaiko olla

Siinä taas malliin, savolaisten puheissa on vastuu kuulijalla! Kierrekorkkimaisuus on ramoonankin maamerkki.

• rituliini ek

Olen saanut sinusta esikuvan sujuvaan ihmissuhteeseen.
        Olet kannustava,myötäelävä lähimmäinen,esität omat mielipiteesi laajaalaisina,siis suuntaaantavina.

Itse olen jämähtänyt ihmissuhteissa täysin paikalleni.Kaiketi nyt kun olen itse oman itseni herra en osaakaan elää elämääni eteenpäin.Kuoriutua omaihoitajuuden roolista suitsait ja olla lähes normaali,ei se niin yksinkertaista ole.
        Nyt sen oivalsin oaishoitajien kriisiryhmä olisi tukiryhmä joka auttaa,kun et enää jaksa
        Jos olisin juoppo holtiton yhteiskunnanvaroilla elävä,niin jopa
        nappulaa löytyis.'
        yli laidan pudonnut ama

• Virtuaali,siis mielikuvitusmaailman sain jättää taakseni,kun sain mieheni palveluyksikköön.
        Omaishoitajuus jos mikä on olettamusten kanssa painimista.
        Olen tuonut faktoja jo kyllästymiseen asti saitille,joten nyt yritän uida aman liiveihin ja olla rivikansalainen,siis lähes normaali.

Ruune pöllyttää palstaa ja haluaa olla kukkona tunkiolla,haitanneeko mitään.
        Ruunen kelkkaan on kuitenkin turvallista mennä,kun vaihtoehdot ovat vähissä.

Ei aloitusten teko niin helpoa ole,olet altavastaaja ja jos olet hyvin aloitteellinen kuljetat ketjua eteenpäin ja loppukaneetin puheenvuoro olsi suotava.

Moni täällä puskasta heittää ajatelman ja jollei nappaa,alkaa itse kuljettaa ketjua

• eräs huoli

Jaa, miten minusta sitten tuntuu lukiessa joskus, kuin työpäiväkirjan pitämiseltä, vaikka ei siinäkään mitään pahaa ole.
        Joskus vaan on tuntunut, miten ihmeessä sitten sopeudutaan, jos ei kuolekaan saappaat jalassa?
        Sekö on tärkeintä elämässä ahertaa itsensä loppuunkuluneeksi, kun olisi jo muutakin antia elämällä, jos on osannut katsoa eteenpäin ja etsiä muutakin? Moni on maassamme katkeroitunut vaivojen ja kulumien särkiessä, eikä arvostusta aherruksesta ole herunut.

• ++..

Miksi pitäisi tehdä yhteiskunnasta jokin tyrannia?
      Äänestyspakko?
      Voinhan käväistä äänestyskopissa, ja piirtää lippuun vaikka ruman kuvan.
      Vai laittaisitko sinne valvojan katsomaan, mitä teen ja mitä en tee?
      Minä olen tyytyväinen.

• Puskasuleima

Minuu rupi huvittamaa toi erellä oleva kirjotus.
        Itteeni oj joskus suututtanu nii, et olen uhkanuk käyrä äänestyskopis piirtämäs Otto Iivari Partasem puumerkin.

Mitähät tapahtus, jos piänehkon kunnan
        kunnallisvaaleis pualensataa äkästä akkaa rotesteerais äänestämällä O.I.Partasta?
        Rupiskoha eri pualueet seuraaviiv vaaleihin ettimää sennimist ehrokasta?
        Toinev vaihtoehto olis se, että asiast tulis rikosjuttu virallisen asian kans pelleilemisest.
        Entäs, jos sen niminen kansalainen löytys jostaki? Suuttuskoha se?

En o uskaltanu kokeilla. Olev vaa valinnu huanoista ehrokkaist sev vähite huanon, jos ei hyvii ehrokkai ole.

Terveisii vaa Puskasuleimalt

• Kappas vaan! Kahvipirtti saa mainosta. Eikös ne niin sano, että se on sama mitä puhutaan, kunhan puhutaan. Hiljaisuus on tappavaa. Onhan tuota nokittelua saanut niin Pirttikin kuin yksityiset henkilötkin. Lähinnä mukana penäämistä yli kymmenen vuoden tapahtumista.

En tiedä, voinko kutsua itseäni Kahvipirttiläiseksi. Olen kuitenkin sinne kirjoitellut yleensä viestin päivässä muutaman vuoden. Toki muutaman viikon poissaolojakin on mukana. Sellainen rytmi sopii minulle. Olkoon viitteellisenä muotona vaikka Haanpään "jutut" tai Ahon "lastut." Eihän sellainen muoto olekaan "täydellistä" keskustelua. En kuitenkaan ole valmis nököttämään läppärini ääressä yhtenään. Olen junaillut muitakin puuhiani ajanvietteekseni. Toisten kirjoittamisiin en puutu - viehän se kasvimaiden ja kukkapenkkien hoitokin aikansa, luulisin.

Olen hutaisten lukenut tämän ketjun. Eipä Ruuneperi niin järin pahaa ole kirjoittanut, josta olisi syytä närkästyä. Joissain viesteissä on heittoja, että nähdään Pirtti toisilleen taputtajien areenana. Kehoitetaan myös tutustumaan paremmin asioihin, välttämään liikaa yksimielisyyttä. Mikäs siinä, sen kun esittelee. Kuitenkin on ehkä liioiteltua pitää Pirtin porukkaa "tumpeloina", jotka ovat manipuloitavissa mihin tahansa. Kyllä minä olen ymmärtänyt kaikki yksilöinä. Vieläpä hyvinäkin. Luulenpa, että Pirttiin kirjoittajat ovat yhtä hyvin asioista selvillä kuin muutkin - minä nyt voin myötää, että olen pöterömmästä päästä.

Ainakin Katleija ja Ramoona esittivät tähän ketjuun sopivat vastaukset. Niitä on turha kerrata.

Voikaa hyvin ja välttäkää päänsärkyä tyhjästä!

• Kyllä kahvipirtti on kantava voima tällä keskustelupalstalla,kun haluan suvantoon tai olen siipirikko,niin voin mennä pirttiin ja siellä olen,jollen isenäinen,niin ainakin tasavertainen.

Toi olenko nyt tasavertainen kirjoittelija,kun en omaa akateemista loppututkintoa,siitä kiitos ruunelle,hän kerran kirjoitti,että keskikoulunoppimäärä riittää mielipiteiden julkituomiseen,kiitollisena ama

• prosaisti

Epiikka on runomuotoista, toisin kuin proosa.

• lue tästä
    • Aika poika tuo Ruune,...saihan kahvipirtin liikkeelle tälläkin puolen, siil'viisiin:D

Proosalliseksihän elämä usein osoittautuu, jos siihen pitäytyy. No, kahvihetkenkin voi viettää mukavasti huvittuen, elämän ja immeisten monivivahteisista aatoksista :D

Hauskaa jatkoa vaan!

• alkovisti

En vain osaa sanoa, mikä on aloittajan ydintarkoitus viestin sisällön sekavuuden vuoksi, kehoittaako hän eepikkoja käymään äänestämässä silloinkin, kun äänestystilisuuksia ei ole vai äänestäjen käyvän kirjoittamassa tänne jotain heti äänestämässä käytyään. yksi sekava viesti monen muun sekavan viestin jatkeena.

• :)))

Nyt mua hirnututtaa. :)

• SkillaN*

Onko tämä nyt "keskustelua" Ruuneperi?
      Minusta tässä käydään kiista puolesta ja vastaan, sitä mielestäni muissakin ketjuissa käydään.
      Keskustelu, se vaati paljon mukana olijoilta, tietoa laajasti, itseni tuntien en kiinnostu ottamaan selvää asioista, joista sinä ilmeisen paljon tiedät ja pidät oikeutettuna keskusteluna.

En ole koskaan odottanut keneltäkään muuta kuin sopuisaa jutustelua ja sitä pirtissä toteutetaan, olkoonkin nyt sitten sitä ei " oikeaa" keskustelua.
      En puutu sinun keskustelu taitoosi lainkaan, en pystykään, jos joskus saat keskustelun oman mallisi mukaiseksi, siis oikeaksi, olen hyvilläni.
      Vuosia olet sitä perään kuuluttanut, eikö kukaan osaa sinun kanssasi keskustella, onko niin, että fiksuja tietäviä ei palstalle löydy.
      Höpisijä ja osaamaton olen edelleen jatkossakin, en aio ruveta kenenkään mieliksi tietoja hakemaan, omanani pidän tyhmyyteni ja näillä hautaan menen.

Äänestämässä kyllä aina käyn, nostanko pistetäni;)

• aa aa ajatus

Onko mielestäsi vain väittely "oikeanlaista keskustelua"?

Minusta kaikenlainen ajatusten vaihto on keskustelua.

• Ja varsinkin miellyttävä keskustelu, joka ei mene riitelyksi, lisää elämänhalua, iloa ja terveyttä.

Se ei liene kenellekään pahaksi.

• Lorena*

Turhaa kiistelyä turhista asioista. Jokaisella saa olla ja on omat mielipiteensä jotka voi tuoda esille silloin kun tarvetta on, jopa Suomen laissa on kohta mielipiteen ja sananvapaudesta.

Ihmettelen arvostelua kuka on hyvä asiallinen kirjoittaja, kuka taas on jostakin Peräkylän perimmäisestä mökistä oppimaton Kasper tai Klaara. Ei kukaan halua palata sille tielle jolla kerran olen eksynyt, kun on löytänyt paremman tien kulkea, mitä palata pimeälle tielle.

Ylenpänä perttilä peräänkuulutti, kuka on oikeutettu ripustamaan myllynkiven jonkun kirjoittajan kaulaan, niitä kaikkitietäviä viisaita on tällä palstalla tarpeeksi lähtövalmiina myllynkiven ripustukseen, kuten voimme lukea.

Voi kauhistus, voin todeta, miten 70 ikäiset voivat olla näin ajattelemattomia mitä monet kannanotot tuovat esille. Kaivakaa taskuistanne ensimmäinen kivi ketä heitätte, tuokaa se selvin sanoin esille, jotka uskovat palstan myrkyllisyyden kirpeimmäksi hedelmäksi.

Turhaa, kaikki on turhuutta taivaankannen alla, turhaan minäkin tähän ketjuun kirjoitin.

• mitenkukin

Niinkuin eivät linnutkaan ruiki pesäänsä, on sieltä aitauksen Pirtin raoista kuitenkin mahdollisuus käväistä lukemassa, ja joskus, löytäessään mieleistään osallistuakin.
      Mikäpä siinä, kunhan eivät keskustelijoihin ruiki pahemmin.

• he-he

Lorenaa lainaan, olikoha Siirakin opetuksia:
      Turhaa, kaikki on turhuutta taivaankannen alla, turhaan minäkin tähän ketjuun kirjoitin.

• Onpahan kehittynyt pitkä ketju Ruuneperi aloitteestaa, kukas se sanoikaan Ollakko vai eikö olla. Täällä pistetään Ruuneperi ja Kahvipirtti vastakkain, joku tykkää Ruuneperistä joku Kahvipirtistä.
        Minä jotenkin luin noita kirjoituksia, tulin siihen tulokseen, tarpeellista on joskus käydä tällainenkin keskustelu. Ruuneperi tekee aloituksia joista monikaan ei tykkää, mutta on hänellä omat puolustajatkin. Samoin Kahvipirtissä on oma kirjoittajajoukko joka tulee hyvin toimeen keskenään, no onhan sillä jopa hajukin käynyt visiitillä. Nyt haju taitaa pannassa.
        Etupäässä kirjoittelen pirttiin joskus muihinkin aloituksiin myös Ruuneperin. Olen sanonut etten kaikkia hänen tekemiään aloituksia ymmärrä, silti en häntä vihaa. Tuolla facebuukissa olemme jopa kavereita. Kahvipirtissä jokainen voi sanoa oman mielipiteensä sehän ei loukkaa ketään.
        Joku sanoi, että pirtissä on viinakaappi, ei siellä sellaista ole, siellä on Nurkkakaappi, johon minä hankin juomiset paikallisen vinatehtaan ylijäämävarastosta, eikä maksa mitään.
        Ne ovat yhtä virtuaalisia kuin kahvit kakut ja pullat, tai muukin syöminen.
        Annetaan arvo kaikille kirjoittajille Pirtissä, kuin myös muillekin palstoille kirjoittaville.

• Aivan, myöhäistä on ikäihmisten muuttaa tapojaan, suotakoon heille saada olla omina itsenään. Ei tuota hedelmää vaatia jotakin, mikä on vierasta, ehkäpä jo jäisi vaatimukset Kahvipirtin osalta tähän.
      Kaikki ihmiset joutuvat täyttämään juuri niitä tehtäviään, mihin ovat saaneet mahdollisuuden, kasvaneet siihen ja sopeutuneet.

Onnen hetkiä kaikille meille, Luojan pikku muurahaisille!

• Minä en oikein osaa erottaa keskustelua ja juttelemista toisistaan. Sana "keskustelu" tuo mieleeni paneelikeskustelun, missä pitäydytään aiheessa, ollaan asiallisen kuivia,
        kahvipirtissä jutut rönsyilevät. Ollaan ystävällisiä, mikä ei saata olla kaikkien luontainen ominaisuus.
        Ruuneperi ei tarkoittanut pahaa, ottaessaan esimerkiksi Kahvipirtin. Luulen, että hän halusi saada aikaan "keskustelia", onnistuen oivallisesti.

• anlisille
        anlis3 kirjoitti:

Minä en oikein osaa erottaa keskustelua ja juttelemista toisistaan. Sana "keskustelu" tuo mieleeni paneelikeskustelun, missä pitäydytään aiheessa, ollaan asiallisen kuivia,
        kahvipirtissä jutut rönsyilevät. Ollaan ystävällisiä, mikä ei saata olla kaikkien luontainen ominaisuus.
        Ruuneperi ei tarkoittanut pahaa, ottaessaan esimerkiksi Kahvipirtin. Luulen, että hän halusi saada aikaan "keskustelia", onnistuen oivallisesti.

Siinä toinen ruunen holhooja, selittämässä sen sanomisia, aina kaikki siunaamassa mitä ruune möläyttelee. Kyllä tuo selvää ilkeää asennetta Skillania ja kahvipirttiin kirjoittavia kohtaan on ja tarkoituksella.

• Lorena*

Koska nyt ovat parrat pärisseet ja huulipunat häipyneet, on aika kääntää katsetta tähän isojen tyttöjen ja poikien muuttuneeseen elämäntilanteeseen.

Su illalla TV 4 tuli meitä kaikia yli 60v koskettava elokuva Lemmenlomalla. Siinä yli 60v aviopari tuli terapeutin vastaanotolle saamaan ohjeita väljähtyneeseen suhteeseen.
      Kotiläksyjä tuli aina joka terapeutti käynnin jälkeen ja niin mörriksi muuttunut mies ja välinpitämättömästi siippaansa huomioiva vaimo, kotiläksyjä tehdessä asenteet muuttuivat siippaa kohtaan. Tuli selväksi mistä mies pitää ja mitä vaimo odottaa kumppaniltaan.

Päänäyttelijät olivat mitä parhaat Meryl Streep ja Tommy Lee Jones. Terapeutin ohjeista sai jokainen myös yksin eläjä sopuvasti kimmokkeita omaan tapahtuma niukkaan elämään.

Mikään sexi elokuva ei ollut, vaan aihe oli jokapäiväisestä elämästä. Miten parhainkin parisuhde oli se liitto tai ei menettää yhteiselämään kiinnostuksen jos flegmaattisuus tulee mukaan kuvioihin.

Kerrankin elokuva TV:ssä joka oli suunnattu meidän ikäisille elämän loppupään virkistämiseksi. Eräs nuorehko eronnut nainen puki eronsa syyn sanoiksi,
      Kun Henry ei enää järjestänyt minulle elämyksiä, uppoutui vain työhön, katsoin parhaaksi erota.

Onnellisia elokuun sametin pehmeitä iltoja kuun loisteessa, täysikuu on 10.8.

• Katselin tuon elokuvan myös, joskin herätti aika lailla hämmästystä noinkin avuttomat puolisot. Syyhän kyllä selvisi terapeutin testikysymyksillä. Se mitä ihmettelin len vieläkin oli tuo sopeutuminen seksittömään vaiheeseen 5 v ajan!
      Kummatkin kuin juuttuneita omiin tapoihinsa, hyvät yöt eri huoneisiin, ei koskettelua edes, miehen ainainen lehdenluku, sekä vaimon pelkkä ruuan eteen kantajana, joka aamu vieläpä samanlaisena, muna & pekoni:D
      Ikinä en olisi tuohon pystynyt, rintarinnan eläen tuolla tavalla, lapset jo maailmalla, mutta onneksi ei aviovaimo kestänytkään enää, vaan tilasi ajan kuuluisalle terapeutille!

Selväähän on että kärjistettyä nuo esimerkit, mutta hyvinkin saattaa olla pareilla sopeutumisia tuollaiseenkin elämään.

Vaimon estyneisyys, seksi-iloihin osaamattomana, oli karkoittanut miehen halut enää vanhempana yrittämästäkään ylläpitää laimeaa kanssakäymistä. Miehellä kyllä kaikki pelasi, hän naurahti terapeutille, vaikka ei mistään uskottomuudesta mainittukaan.

Varmaan on eroja ihmisten tarpeissakin, mutta hyvä filmi tärkeästä aiheesta, missä viehättävä Meryl Streep varsinkin veti roolinsa loistavasti.

• anlis3ek

Joku sanoi minua Ruunen holhoajaksi. Hänelle ilmoitan mielipiteenäni, että Ruune ei tarvitse holhousta. Käsittääkseni hän on hyvin itsenäinen ihminen, joka osaa harkita ja päättää asioistaan . Vielä kerran. Eikö nyt millään mene jakeluun, että Kahvipirtin mainitseminen oli lievä provo, joka ei olisi edellyttänyt hermostumista. Keskustelua syntyi , mikä oli tarkoituskin, sekä "keskustelijoiden" henkinen kantti tuli harvinaisen selväksi.

• Kiitos tuestasi anlis3. Kyl niimpal kärssis saa ku on Turust päi ja koitta jottan kirjotta.

• ärsyttävää tulk.

Mitä siinä on siloittelemista, ruune on kokenut pettymyksekseen noin ja aivan oikein, tietoa kun ei haeta,saati olla kiinnostuneita keskusteluista , jotka vaativat laajempaa tietomäärää. Ei ruune ole vuosien mittaan ollut ainoa. Muuten hyvä, mutta totuus niinkuin sen kuuluu olla.
      Ei tämä ole ainoa paikka, missä naiset ryhmittyvät heitä kiinnostaviin "kerhoihin" pärjätäkseen omilla ehdoillaan ja tyytyväisinäkin.

• Kylläpä eivät minun ´ koneistossani´ mutterit ja ruuvit kovin paikoillaan pysy, on senverran vierasta tällanen insinöörismainen ajattelu. Lähinnä kammoan mainittuja asia- ja tieto-sanoja..
      Tiedonomaksumiskapasiteetti plus näennäinen tieto l. ulkoluku on kyllä mielestäni mielessäni ihan kohdallaan - jees. Käsitän kyllä asia-sanan ihan omalla tavallani. Mutta kun minua ei ole luotu vain tiiviisti yhteen sanaan tuijottavaksi, poukkoilen mieluummin kuin pupu polullaan.

Mikään fakki-idiootti en ole enkä siis näin ollen minkään alan erikoisasiantuntija....no jaa, miten sen ottaa, kuvitteleehan sitä kuitenkin joskus kiivastuksissaan tietävänsä vaikka mitä. Tolle edelliselle voi naurahtaa.

No idiooteiksi tulee myös joskus joitakin kanssakulkijoita nimitellyksi, mutta silloin se pitäisi ymmärtää ottaa lämpimäksi läheisyyden tunteen osoittamiseksi, voi myös olla samastumistakin häneen.

Tuon asiaan! - sanan olen kyllä kuullut liiankin usein. Nuorimmaiseni on joutunut tämän tästä puhelimessa ankarasti ohjailemaan minua...."Asiaan äiskä!" Autuaasti olen unohtanut, mikä olikaan ´asiana´, kun on niin paljon hauskempaakin haasteltavaa.

Enemmänkin tykkään maanläheisyydestä kuin pilvissä keikkumisesta. Mites tuolla jossain herttaisessa ketjussa oli maininta, että kansannainen, erinomainen nimitys, kiitos! Sepä kattaakin monenmoista sisälleen. No jaa, ja kansannaisen viisautta löytyi tänäkin aamuna, kerkisin viileähkömmän aamusään vallitessa huoneeni imuroidakin ja pyykki koneessa valmista. Eipä rasitu sitten päivän kuumuudessa, voi ottaa ihan lokosasti. Tuossa on uimapaikkakin noin kolmesadan metrin päässä.
      Joten kattellaan!

• niiiinpä niiin

Erilaiset persoonat Susmorsian ja Pilmari voisimme tosiaankki erilaiset säännöt heille tehdä kuten susmorsian itse tuossa esittää jos he haukkuvat meitä niin se on hyvien tapojen mukaista se on kohteliaisuutta
      heiltä.

• Tavallinen Taavetti

Voihan tosiaan kahdet säännöt ottaa käyttöön,
        noille kahdelle toiset ''poikkeavien säännöt''

ja muille tavalliset hyviin tapoihin ja kohteliaisuuteen perustuvat säännöt!

• juuri, aivan
        Tavallinen Taavetti kirjoitti:

Voihan tosiaan kahdet säännöt ottaa käyttöön,
        noille kahdelle toiset ''poikkeavien säännöt''

ja muille tavalliset hyviin tapoihin ja kohteliaisuuteen perustuvat säännöt!

Juu, joissakin naamoissa arpikin kaunistus ois. Joku voi tehdä karkeista tavoista itselleen ylpeyden aiheen.

• juuuu,
        juuri, aivan kirjoitti:

Juu, joissakin naamoissa arpikin kaunistus ois. Joku voi tehdä karkeista tavoista itselleen ylpeyden aiheen.

Voipi oikei kerskata sillä miten hää uskaltaa sanoa ja haukkua toisia suorasukasesti. Niihän se kerto tehneesä susmorsian niille oppilailleeki, ajoi ulos het alunperin .Se on aina ollut samanlainen.mitään muutosta ei ole tapahtunut vuosien aikana.

• ei niin
        juuuu, kirjoitti:

Voipi oikei kerskata sillä miten hää uskaltaa sanoa ja haukkua toisia suorasukasesti. Niihän se kerto tehneesä susmorsian niille oppilailleeki, ajoi ulos het alunperin .Se on aina ollut samanlainen.mitään muutosta ei ole tapahtunut vuosien aikana.

ei ainakaan parempaan

• hiphei!!!

• Miten hauska kuva siitä syntyiskään :D voihan piirretyt sarjakuvat:D mutterit koneenosineen pyörähtelemässä iloiseen! Tuli mieleeni vilkas ystävättäreni, joka puoliso omansa tuntien, luokitteli piilotajuiseksi älyksi vaimonsa jutustelun, josta poimii varteenotettavia oivalluksia silloin tällöin.
      Hyväntuulisena nauraen sen kertoi tuo tuomarismies. Domarilla itsellään on hapahko ilme pääsääntöisesti:D eikä ihme lainkaan, niin "gamalia" oikeusjuttuja, oon ystävättären puhetulvasta joutunut mehevämpiä lähes nielemään:D Onneksi saan jo suunvuoron, kun sitä tarvitsen.

Eilen puhelimessa, piti ihan tauon, ja antoi oikein parin sekunttia aikaa minullekin Nauratti oikein, mutta on oppinut:D, heippa nyt, ja tästä keittiöön broilerin jauhelihaa työstämään.

• Juupa juu, kyllä mielikuvitus alkaa taas lentää, millasen kuvan sini-sirkku saisit aikaseksi, mutta parempi olla näin julkisesti kertomatta.Pitäsköhän mun joku kellonaika aina ilmottaa, millon seuraavan kerran oon tavattavissa täällä, ettei mummoraasujen tarttis yötäpäivää vahtii.
      Seuraava kerta on huomenaamuna kukonlaulun aikaan.

• Puskasuleima

Kiitokset kirjottelusta. Miä lujin kaiken.
      Minul on akku tyhyjä, et jatkakav vaa. Minust ei apuu om, mut ei kais sitä täl palstal tarvitakka, sitä kirjottamist, meinaan.

Oikee hyvää suvej jatkoo teitille kaikille toivottaa Puskasuleima.

• Fundsija1

Ihmettelen avaustasi Runneperi! Olet henkeen ja vereen puolustanut ilmaisuvapautta silloinkin, kun se mielestäni on ollut toisen vakaumusta tai
      toisen minuutta loukkaavaa. Nyt ajat oman mielipiteesi kumoavaa linjaa vaatimalla kirjoittamistyylin yhtenäistämistä.
      Kahvipirtillä on oma leimansa, jonka se on saanut kiitos Skillanin sitkeyden ja sen, että palstan kirjoittajat ovat ottanees sen omaksi kanavakseen. Käsittääkseni
      Sinulla ei omaan sananvapauteesi vedottuasi ole oikeutta tuomita toisen tai toisten
      tapaa kirjoittaa. Tyytymättömyytensä voi ilmaista tavallasi kertomalla, ettet viihdy siellä, koska se on vain kertovaa tekstiä. Jätä lukeminen niille, jotka tuntevan pirtin omakseen.

• luulojako riittää

Eipä taida fundsija oikein osata tulkita Ruuneperiä. Lievästi ärsyyyntyneenä (monet muutkin) hän rehellisesti ilmaisee "ei hyväksytänsä tietämättömyydestä". Ennenkaikkiea "henkisestä" laiskuudesta ottaa selvää asioista.

Nuo, jotka vetoavat vain Wiki tietouteen,lukemiseen eivät tajua, että jäähän luettu päähän, jo ennekuin Googlea olikaan.
        Siitä on helppoa ammentaa halutessaan puida asioita hieman laajemmin kuin pelkästä työnilosta.
        Vaikka en väheksykään suorittamista, niin melko arkiseksihan muodostuu itse keskustelu niissä puitteissa.

• Huomaa tämä

Ruuneperi on ylläpidon palveluksessa, häne tehtävänään on ärsyttää kaikin tavoin ja suututtaa jolloin viestejä tulee enemmän.
      Ylläpito saa siitä rahaa, mainokset lisääntyvät sitä mukaa jos viestit lisääntyvät.

• huomattu on

Ei taida olla ainoa ylläpidon palveluksessa oleva on muitakin ja tekevät vielä ilmaista vapaaehtoistyötäkin. Siitähän tämä palsta elää.

• huomattu on kirjoitti:

Ei taida olla ainoa ylläpidon palveluksessa oleva on muitakin ja tekevät vielä ilmaista vapaaehtoistyötäkin. Siitähän tämä palsta elää.

Saakohan hajupoika tupla palkan, Ruuneperillä 4 aloitusta, hajupojalla 8, tällä palstalla.
        Eihän sitä oikein tiedä, kun puskistakin tulee tuutin täydeltä.
        Varmaan osa on samojenkin aloituksia.

• alkukuussahan tämä j
        LateVaan kirjoitti:

Saakohan hajupoika tupla palkan, Ruuneperillä 4 aloitusta, hajupojalla 8, tällä palstalla.
        Eihän sitä oikein tiedä, kun puskistakin tulee tuutin täydeltä.
        Varmaan osa on samojenkin aloituksia.

Tämäkin aloitus päivätty 3.8.
        Puskasuleima se haluaa lukea näitä vanhoja ja nostaa ne ylös.

• alkukuussahan tämä j kirjoitti:

Tämäkin aloitus päivätty 3.8.
        Puskasuleima se haluaa lukea näitä vanhoja ja nostaa ne ylös.

Merkillistä!

Esitän milestäni vain mielipiteitäni, jotka jostain syystä kutsutaan haluksi riidellä.

Wikipedia on paljolti minun tietolähteeni. Olen niin sivistymätön, että tarkistuksia joudun "alvariinsa" tekemään.

Google on hakupalvelin, ei mikään tietolähde. Pieneen sivistyssanakirjaan turvaudun tietämättömyydessäni.
        Katsoin mm. mitä Epiikka on. Epiikka on kertomakirjallisuutta ja juuri sellaista SkillaNkin palstalla kirjoittaa, hyvin kirjoittaakin.

Epiikka on käsittääkseni myös proosaa eikä runoutta niin kuin väitetään.

• tiedoksi
        Ruuneperi kirjoitti:

Merkillistä!

Esitän milestäni vain mielipiteitäni, jotka jostain syystä kutsutaan haluksi riidellä.

Wikipedia on paljolti minun tietolähteeni. Olen niin sivistymätön, että tarkistuksia joudun "alvariinsa" tekemään.

Google on hakupalvelin, ei mikään tietolähde. Pieneen sivistyssanakirjaan turvaudun tietämättömyydessäni.
        Katsoin mm. mitä Epiikka on. Epiikka on kertomakirjallisuutta ja juuri sellaista SkillaNkin palstalla kirjoittaa, hyvin kirjoittaakin.

Epiikka on käsittääkseni myös proosaa eikä runoutta niin kuin väitetään.

On eeppisiä runojakin, sellaisia kertovia runoelmia, kuten Kalevala.

• huomenta Ruuneperi

sinulla on pitkä ketju, en jaksanu lukea, mutta aivan näin aamun iloksi laitan hyvänpäivän tervehdyksen laulun muodossa,
      vaikka en ikin ole sua tavnnu, enkä tunne sua, mutta olet ilmeisen fiksu mies,

" tuntematon "

http://www.youtube.com/watch?v=0DhQgTW-UD4

• maan matonen

Mitähän keskustelua Kutemajärven jatkuvat ''kertaukset''?
      Et aina esittäis jotain parempaa kun et sitä ole, palsta on keskustelujen alla ja kukaan muu ei ole huolissaan ainakaan niin näyttävästi kuin aloittaja.

Jos asia on tärkeä mene ja kirjoita asiasi vain heille ...> Pirttiin!

• sivistyssana

Mikä on eepikko? Onko se sama vai eri kuin onanisti? Jos eri, niin miten?
      "Vaikka kaikki muut olivat pessimistejä, niin vain minä olin onanisti!".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      84
      3402
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      25
      2014
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      194
      1924
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      341
      1316
    5. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      84
      1279
    6. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      89
      1137
    7. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      82
      923
    8. Varoitus kyläläisille Suomussalmella

Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo
      Suomussalmi
      12
      915
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      23
      845
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      61
      790
    Aihe