Minusta tulee isona motoristi

kanuunamamma

jos taas vitsiä pukattais..



Olen Teukka 8 v. ja meidän alakerrassa on moottoripyöräkerhon talli. Siellä käy paljon motoristeja. Motoristit on kivaa porukkaa. Siksi istunkin siellä tallilla aina kun äidin silmä välttää. Motoristit kertovat jänniä juttuja. Olenkin jo oppinut paljon moottoripyöristä ja motoristeista.
Moottoripyörässä pitää olla loivennettu keula. Topi-sedän Harrikassa on jo tosi loiva keula. Kerhon sedät kun aina sanoo, että Topin pitää joka aamu loiventaa, että se lähtee käyntiin.

Moottoripyörässä pitää olla ääni. Kerhon sedät jaksavat aina vertailla ja puhua äänistä. Meidän mummulan lähellä on varmaan kanssa moottoripyöräkerho. Kun äiti sanoo, että se on huolissaan meidän mummusta kun se kuulee ääniä joka yö. Ei äidin pitäisi olla huolissaan. Motoristit on kivoja ihmisiä.

Motoristit maalaavat itse pyöränsä. Ainakin luulen niin koska kaikilla kerholaisilla on eri väriset pyörät vaikka ne on kaikki tuotu maahan harmaana.

Kerhon parasta jätkää sanotaan Kingiksi. Kingi uskaltaa ajaa sisälläkin. Kuulin, kun kerhon sedät juttelivat, että viime kesän rotkorallissa ne oli kuunnelleet mökin ulkopuolella kun Kingi antoi Leenalle kyytiä aamuun saakka. Moottoripyörän renkaan rikkoutuminen on vaarallista. Sinä yönä Kingiltä oli kumi puhjennut ja Leena joutui käymään aamulla lääkärissä.

Kerhon sedät pitävät moottoripyöristään hyvää huolta. He puhuvatkin koko ajan "hoidoista". Kingin Arielissa on kai jäykkä perä. Joidenkin hoidoista en osaa sanoa, mutta kerhon sedät puhuvat jatkuvasti hyvistä peristä. Leenankin kohdalla ne sanoi niin vaikkei Leenalla olekaan moottoripyörää. Mutta niin ne sedät välillä puhuu puskureistakin eikä moottoripyörissä edes ole puskuria.

Motoristit pitävät luonnosta ja ympäristöstä hyvää huolta. Eilen Topi-setä sanoi, että nyt ei voi polttaa ruohoa kun on kulovaroitus. Kaikki sedät nauroivat ja joku sanoi Topi-sedälle, että kun on näin lämmin, sille ei voi edes antaa ryyppyä tai kone tukehtuu. Sitten joku korjasi, ettei Topi-setä käytä ryyppyä, kun sillä on ruiskunsa.

Äiti ei tykkää kun minä istun tallilla kerhon setien kanssa. Näin pienelle ei kuulemma saisi puhua niin rivoista asioista. Minä en ymmärrä mitä äiti tarkoittaa. Eikä siellä ole mistään rivoista puhuttu paitsi kerran jostain jäähdytysrivoista mistä minä en käsittänyt mitään.

Mutta sanoi äiti mitä hyvänsä, minusta tulee isona motoristi. Minun moottoripyörässä on ääni, loiva keula ja hyvä perä. Minä liityn isoon moottoripyöräkerhoon nimeltä kuusysi. Vaikka luulen, että se on jotenkin uskonnollinen kerho. Aina kun kerhon sedät puhuu kuusysistä, ne puhuu myös lähetyssaarnaajasta.

8

744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yh-isä

      Minäkin haluan isona motoristiksi, jos vain saan kardaanin kestämään sinne asti.
      Totta on tuo, että kumin puhkeaminen on vaarallista.
      Syytä onkin tarkistaa aina kumien kunto, mikäli ajourat ovat paljaat ja märät.
      Ja jos hyväpuskurisen ajopelin selkään vielä pääsisi, niin mikäettei sitä kiihtyvyyttä voisi kokeilla ainakin. Äänistä piittaamatta.

      Hyvä juttu, mutta taas nähdään tuossakin, kuinka äidit rajoittavat miehenalkujen tekemisiä.
      Vai liekö kyseessä huostaanottoäiti, kun ei poika saisi mopokerhossa kulkea?

    • matkamotoristi

      Hauska juttu mutta olispa kanuunamamma voinut mainita kopioineensa sen jostain.
      Juttu on julkaistu alunperin moottoripyöräkerho 69:n kerholehdessä.

      • kanuunamamma

        Juu, kopiohan se.
        Kaikki kirjoittamani vitsit ovat kopioita,
        kuten suurin osa lukijoista arvanneekin.
        Sekä olen jossain aiemmassa viestissä maininnutkin, että eivät vitsit ole omaa tuontantoani..

        Tämä kyseinen vitsi on kiertänyt ahkerasti sähköposti-viestinä,
        jossa ei myöskään lue alkuperää.


      • motoristinainen
        kanuunamamma kirjoitti:

        Juu, kopiohan se.
        Kaikki kirjoittamani vitsit ovat kopioita,
        kuten suurin osa lukijoista arvanneekin.
        Sekä olen jossain aiemmassa viestissä maininnutkin, että eivät vitsit ole omaa tuontantoani..

        Tämä kyseinen vitsi on kiertänyt ahkerasti sähköposti-viestinä,
        jossa ei myöskään lue alkuperää.

        Kanuunamamma, kaikki eivät tiedä että juttusi ovat kopioita ja ennenkaikkea vitsejä.
        Asianyhteydestä irroitettuna tuo on kovasti motoristeja leimaava juttu. Motoristien keskuudessa, heidän aloittamanaan ja MP-kerho 69:n juttuna se saa kokonaan toisenlaisen sävyn.

        Olen motoristi, ja siihen yhtäläisyydet tuon em. jutun kanssa loppuvatkin. En aja harrikkaa, en polta ruohoa, en rassaa perää enkä tutki puskureita, eikä kumi ole hajonnut vielä kertaakaan.
        Kuulun Mp-kerhoon jossa myös lapset voivat olla mukana, niin tallilla kuin kokoontumisajoissakin.

        Ja kun yleensä jokaista motoristia pidetään automaattisesti rikollisena, häirikkönä, tai muuten omituisena tai vähintään liikenteen vaarantajana ja räyhääjänä - ja kuitenkin monet autoloijat tekevät ihan oikeasti kiusaa motoristeille , ihme ettei pahemmin ole tapauksissa käynyt , esim. kiilataan autolla pyörä ojaan maanteilla..

        Siksi minun huumorini ei riitä tämmöiseen, asianyhteydestä irroitettuun juttuun jota monet voivat luulla todeksikin.


      • kanuunamamma
        motoristinainen kirjoitti:

        Kanuunamamma, kaikki eivät tiedä että juttusi ovat kopioita ja ennenkaikkea vitsejä.
        Asianyhteydestä irroitettuna tuo on kovasti motoristeja leimaava juttu. Motoristien keskuudessa, heidän aloittamanaan ja MP-kerho 69:n juttuna se saa kokonaan toisenlaisen sävyn.

        Olen motoristi, ja siihen yhtäläisyydet tuon em. jutun kanssa loppuvatkin. En aja harrikkaa, en polta ruohoa, en rassaa perää enkä tutki puskureita, eikä kumi ole hajonnut vielä kertaakaan.
        Kuulun Mp-kerhoon jossa myös lapset voivat olla mukana, niin tallilla kuin kokoontumisajoissakin.

        Ja kun yleensä jokaista motoristia pidetään automaattisesti rikollisena, häirikkönä, tai muuten omituisena tai vähintään liikenteen vaarantajana ja räyhääjänä - ja kuitenkin monet autoloijat tekevät ihan oikeasti kiusaa motoristeille , ihme ettei pahemmin ole tapauksissa käynyt , esim. kiilataan autolla pyörä ojaan maanteilla..

        Siksi minun huumorini ei riitä tämmöiseen, asianyhteydestä irroitettuun juttuun jota monet voivat luulla todeksikin.

        Hei.. enpä usko että kukaan ottaa tätä motoristi-juttua todesta..

        Tiedän kyllä millaisia motoristit ovat..
        ei moottoripyörä minulle vieras esine ole.

        Ja näitä kyseisiä "vitsin kaltaisia" motoristeja on myös olemassa.

        eli onko se heitä kohtaan loukkausta?
        sehän on totta, -heidän osaltaan..


        jos sinun huumorisi ei tähän riitä,
        so what ?
        ei minunkaan huumorini välttämättä johonkin muuhun vitsiin riitä.
        Mutta monille tämän palstan lukijoille
        tämä vitsi oli harmiton, naurettava juttu.
        ei kukaan tässä kuitenkaan motoristeja tuollaisiksi kuvittele, vaikka onhan noitakin..


      • yh-isä
        kanuunamamma kirjoitti:

        Hei.. enpä usko että kukaan ottaa tätä motoristi-juttua todesta..

        Tiedän kyllä millaisia motoristit ovat..
        ei moottoripyörä minulle vieras esine ole.

        Ja näitä kyseisiä "vitsin kaltaisia" motoristeja on myös olemassa.

        eli onko se heitä kohtaan loukkausta?
        sehän on totta, -heidän osaltaan..


        jos sinun huumorisi ei tähän riitä,
        so what ?
        ei minunkaan huumorini välttämättä johonkin muuhun vitsiin riitä.
        Mutta monille tämän palstan lukijoille
        tämä vitsi oli harmiton, naurettava juttu.
        ei kukaan tässä kuitenkaan motoristeja tuollaisiksi kuvittele, vaikka onhan noitakin..

        Onko aika ajanut meistä ohitse?
        Meitä huvittaa sellaiset asiat, mistä oikeat ihmiset saa näppyjä.
        Kyllä ihan oikeasti täytyy olla ääliö, jos ei käsitä alkuperäisen tekstisi olleen kopio.
        Enkä minäkään kaikkia mopopoikia huligaaneina pidä, vaan jokainen yksilö omana tyyppinään.
        Motoristejakin näkyy olevan moneen lähtöön.
        Mutta hupinsa kullakin.

        Yleisesti tämä palsta on mennyt liiankin tosikoksi.
        Ihan kuin olisi jotain käsittämättömiä paineita toisia kohtaan ja suvaitsevaisuus olisi huitaistu jonnekin.
        Kurkkaappa vaan tuonne alemmaksi viestiin minkä san di aloitti.
        Meitä tuon muorinmörököllin kanssa nauratti ihan reippaasti kun sitä kirjoitin, mutta joku veti siitäkin herneen nenäänsä.
        Onko jollakin paha mieli, jos jollakin menee hyvin?
        Eli pakko on jotenkin edes yrittää loukata ympärillä olevia.
        Mutta nyt saunaan ja töihin.


      • kanuunamamma
        yh-isä kirjoitti:

        Onko aika ajanut meistä ohitse?
        Meitä huvittaa sellaiset asiat, mistä oikeat ihmiset saa näppyjä.
        Kyllä ihan oikeasti täytyy olla ääliö, jos ei käsitä alkuperäisen tekstisi olleen kopio.
        Enkä minäkään kaikkia mopopoikia huligaaneina pidä, vaan jokainen yksilö omana tyyppinään.
        Motoristejakin näkyy olevan moneen lähtöön.
        Mutta hupinsa kullakin.

        Yleisesti tämä palsta on mennyt liiankin tosikoksi.
        Ihan kuin olisi jotain käsittämättömiä paineita toisia kohtaan ja suvaitsevaisuus olisi huitaistu jonnekin.
        Kurkkaappa vaan tuonne alemmaksi viestiin minkä san di aloitti.
        Meitä tuon muorinmörököllin kanssa nauratti ihan reippaasti kun sitä kirjoitin, mutta joku veti siitäkin herneen nenäänsä.
        Onko jollakin paha mieli, jos jollakin menee hyvin?
        Eli pakko on jotenkin edes yrittää loukata ympärillä olevia.
        Mutta nyt saunaan ja töihin.

        Eihän vielä ole pimeää..
        Oletko alkanut jaella rahaa vastaan
        jo valoisaan aikaan?
        mitä ihmettä, joku voi nähdä..
        Ei, mutta sittenhän tulee nopeasti ne huostaanottajat, ja pääsee lapsista vauhdilla,
        ja sitten bileet pystyyn..

        voit vaikka pitää sellaiset kunnon juhlat,
        minne voisi kutsua vaikka kaikki lähiympäristön
        helvetinperkeleet...
        siinä voisi vertailla periä ja keulia
        ja poltella vaikka naapurin nurmikon..

        tosikkoja riittää.. meitin on vain pidettävä itse huolta, jotta huumori ei kuole -koskaan!


        ja ps, alkuperäisen viestini alkoi sanoilla:
        "jospa taas vitsiä pukattais..."

        tai jotenkin noin, elikkä siinähän heti kerroin, että vitsistä on tosiaankin kyse!!!


    • Anonyymi

      Ajoinpa aikoinaan Suzka 1100 EF:llä ja BMW K100RS:llä....kivaa aikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe