Minusta tulee isona motoristi

kanuunamamma

jos taas vitsiä pukattais..

Olen Teukka 8 v. ja meidän alakerrassa on moottoripyöräkerhon talli. Siellä käy paljon motoristeja. Motoristit on kivaa porukkaa. Siksi istunkin siellä tallilla aina kun äidin silmä välttää. Motoristit kertovat jänniä juttuja. Olenkin jo oppinut paljon moottoripyöristä ja motoristeista.
Moottoripyörässä pitää olla loivennettu keula. Topi-sedän Harrikassa on jo tosi loiva keula. Kerhon sedät kun aina sanoo, että Topin pitää joka aamu loiventaa, että se lähtee käyntiin.

Moottoripyörässä pitää olla ääni. Kerhon sedät jaksavat aina vertailla ja puhua äänistä. Meidän mummulan lähellä on varmaan kanssa moottoripyöräkerho. Kun äiti sanoo, että se on huolissaan meidän mummusta kun se kuulee ääniä joka yö. Ei äidin pitäisi olla huolissaan. Motoristit on kivoja ihmisiä.

Motoristit maalaavat itse pyöränsä. Ainakin luulen niin koska kaikilla kerholaisilla on eri väriset pyörät vaikka ne on kaikki tuotu maahan harmaana.

Kerhon parasta jätkää sanotaan Kingiksi. Kingi uskaltaa ajaa sisälläkin. Kuulin, kun kerhon sedät juttelivat, että viime kesän rotkorallissa ne oli kuunnelleet mökin ulkopuolella kun Kingi antoi Leenalle kyytiä aamuun saakka. Moottoripyörän renkaan rikkoutuminen on vaarallista. Sinä yönä Kingiltä oli kumi puhjennut ja Leena joutui käymään aamulla lääkärissä.

Kerhon sedät pitävät moottoripyöristään hyvää huolta. He puhuvatkin koko ajan "hoidoista". Kingin Arielissa on kai jäykkä perä. Joidenkin hoidoista en osaa sanoa, mutta kerhon sedät puhuvat jatkuvasti hyvistä peristä. Leenankin kohdalla ne sanoi niin vaikkei Leenalla olekaan moottoripyörää. Mutta niin ne sedät välillä puhuu puskureistakin eikä moottoripyörissä edes ole puskuria.

Motoristit pitävät luonnosta ja ympäristöstä hyvää huolta. Eilen Topi-setä sanoi, että nyt ei voi polttaa ruohoa kun on kulovaroitus. Kaikki sedät nauroivat ja joku sanoi Topi-sedälle, että kun on näin lämmin, sille ei voi edes antaa ryyppyä tai kone tukehtuu. Sitten joku korjasi, ettei Topi-setä käytä ryyppyä, kun sillä on ruiskunsa.

Äiti ei tykkää kun minä istun tallilla kerhon setien kanssa. Näin pienelle ei kuulemma saisi puhua niin rivoista asioista. Minä en ymmärrä mitä äiti tarkoittaa. Eikä siellä ole mistään rivoista puhuttu paitsi kerran jostain jäähdytysrivoista mistä minä en käsittänyt mitään.

Mutta sanoi äiti mitä hyvänsä, minusta tulee isona motoristi. Minun moottoripyörässä on ääni, loiva keula ja hyvä perä. Minä liityn isoon moottoripyöräkerhoon nimeltä kuusysi. Vaikka luulen, että se on jotenkin uskonnollinen kerho. Aina kun kerhon sedät puhuu kuusysistä, ne puhuu myös lähetyssaarnaajasta.

8

601

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yh-isä

Minäkin haluan isona motoristiksi, jos vain saan kardaanin kestämään sinne asti.
      Totta on tuo, että kumin puhkeaminen on vaarallista.
      Syytä onkin tarkistaa aina kumien kunto, mikäli ajourat ovat paljaat ja märät.
      Ja jos hyväpuskurisen ajopelin selkään vielä pääsisi, niin mikäettei sitä kiihtyvyyttä voisi kokeilla ainakin. Äänistä piittaamatta.

Hyvä juttu, mutta taas nähdään tuossakin, kuinka äidit rajoittavat miehenalkujen tekemisiä.
      Vai liekö kyseessä huostaanottoäiti, kun ei poika saisi mopokerhossa kulkea?

• matkamotoristi

Hauska juttu mutta olispa kanuunamamma voinut mainita kopioineensa sen jostain.
      Juttu on julkaistu alunperin moottoripyöräkerho 69:n kerholehdessä.

• kanuunamamma

Juu, kopiohan se.
        Kaikki kirjoittamani vitsit ovat kopioita,
        kuten suurin osa lukijoista arvanneekin.
        Sekä olen jossain aiemmassa viestissä maininnutkin, että eivät vitsit ole omaa tuontantoani..

Tämä kyseinen vitsi on kiertänyt ahkerasti sähköposti-viestinä,
        jossa ei myöskään lue alkuperää.

• motoristinainen
        kanuunamamma kirjoitti:

Juu, kopiohan se.
        Kaikki kirjoittamani vitsit ovat kopioita,
        kuten suurin osa lukijoista arvanneekin.
        Sekä olen jossain aiemmassa viestissä maininnutkin, että eivät vitsit ole omaa tuontantoani..

Tämä kyseinen vitsi on kiertänyt ahkerasti sähköposti-viestinä,
        jossa ei myöskään lue alkuperää.

Kanuunamamma, kaikki eivät tiedä että juttusi ovat kopioita ja ennenkaikkea vitsejä.
        Asianyhteydestä irroitettuna tuo on kovasti motoristeja leimaava juttu. Motoristien keskuudessa, heidän aloittamanaan ja MP-kerho 69:n juttuna se saa kokonaan toisenlaisen sävyn.

Olen motoristi, ja siihen yhtäläisyydet tuon em. jutun kanssa loppuvatkin. En aja harrikkaa, en polta ruohoa, en rassaa perää enkä tutki puskureita, eikä kumi ole hajonnut vielä kertaakaan.
        Kuulun Mp-kerhoon jossa myös lapset voivat olla mukana, niin tallilla kuin kokoontumisajoissakin.

Ja kun yleensä jokaista motoristia pidetään automaattisesti rikollisena, häirikkönä, tai muuten omituisena tai vähintään liikenteen vaarantajana ja räyhääjänä - ja kuitenkin monet autoloijat tekevät ihan oikeasti kiusaa motoristeille , ihme ettei pahemmin ole tapauksissa käynyt , esim. kiilataan autolla pyörä ojaan maanteilla..

Siksi minun huumorini ei riitä tämmöiseen, asianyhteydestä irroitettuun juttuun jota monet voivat luulla todeksikin.

• kanuunamamma
        motoristinainen kirjoitti:

Kanuunamamma, kaikki eivät tiedä että juttusi ovat kopioita ja ennenkaikkea vitsejä.
        Asianyhteydestä irroitettuna tuo on kovasti motoristeja leimaava juttu. Motoristien keskuudessa, heidän aloittamanaan ja MP-kerho 69:n juttuna se saa kokonaan toisenlaisen sävyn.

Olen motoristi, ja siihen yhtäläisyydet tuon em. jutun kanssa loppuvatkin. En aja harrikkaa, en polta ruohoa, en rassaa perää enkä tutki puskureita, eikä kumi ole hajonnut vielä kertaakaan.
        Kuulun Mp-kerhoon jossa myös lapset voivat olla mukana, niin tallilla kuin kokoontumisajoissakin.

Ja kun yleensä jokaista motoristia pidetään automaattisesti rikollisena, häirikkönä, tai muuten omituisena tai vähintään liikenteen vaarantajana ja räyhääjänä - ja kuitenkin monet autoloijat tekevät ihan oikeasti kiusaa motoristeille , ihme ettei pahemmin ole tapauksissa käynyt , esim. kiilataan autolla pyörä ojaan maanteilla..

Siksi minun huumorini ei riitä tämmöiseen, asianyhteydestä irroitettuun juttuun jota monet voivat luulla todeksikin.

Hei.. enpä usko että kukaan ottaa tätä motoristi-juttua todesta..

Tiedän kyllä millaisia motoristit ovat..
        ei moottoripyörä minulle vieras esine ole.

Ja näitä kyseisiä "vitsin kaltaisia" motoristeja on myös olemassa.

eli onko se heitä kohtaan loukkausta?
        sehän on totta, -heidän osaltaan..

jos sinun huumorisi ei tähän riitä,
        so what ?
        ei minunkaan huumorini välttämättä johonkin muuhun vitsiin riitä.
        Mutta monille tämän palstan lukijoille
        tämä vitsi oli harmiton, naurettava juttu.
        ei kukaan tässä kuitenkaan motoristeja tuollaisiksi kuvittele, vaikka onhan noitakin..

• yh-isä
        kanuunamamma kirjoitti:

Hei.. enpä usko että kukaan ottaa tätä motoristi-juttua todesta..

Tiedän kyllä millaisia motoristit ovat..
        ei moottoripyörä minulle vieras esine ole.

Ja näitä kyseisiä "vitsin kaltaisia" motoristeja on myös olemassa.

eli onko se heitä kohtaan loukkausta?
        sehän on totta, -heidän osaltaan..

jos sinun huumorisi ei tähän riitä,
        so what ?
        ei minunkaan huumorini välttämättä johonkin muuhun vitsiin riitä.
        Mutta monille tämän palstan lukijoille
        tämä vitsi oli harmiton, naurettava juttu.
        ei kukaan tässä kuitenkaan motoristeja tuollaisiksi kuvittele, vaikka onhan noitakin..

Onko aika ajanut meistä ohitse?
        Meitä huvittaa sellaiset asiat, mistä oikeat ihmiset saa näppyjä.
        Kyllä ihan oikeasti täytyy olla ääliö, jos ei käsitä alkuperäisen tekstisi olleen kopio.
        Enkä minäkään kaikkia mopopoikia huligaaneina pidä, vaan jokainen yksilö omana tyyppinään.
        Motoristejakin näkyy olevan moneen lähtöön.
        Mutta hupinsa kullakin.

Yleisesti tämä palsta on mennyt liiankin tosikoksi.
        Ihan kuin olisi jotain käsittämättömiä paineita toisia kohtaan ja suvaitsevaisuus olisi huitaistu jonnekin.
        Kurkkaappa vaan tuonne alemmaksi viestiin minkä san di aloitti.
        Meitä tuon muorinmörököllin kanssa nauratti ihan reippaasti kun sitä kirjoitin, mutta joku veti siitäkin herneen nenäänsä.
        Onko jollakin paha mieli, jos jollakin menee hyvin?
        Eli pakko on jotenkin edes yrittää loukata ympärillä olevia.
        Mutta nyt saunaan ja töihin.

• kanuunamamma
        yh-isä kirjoitti:

Onko aika ajanut meistä ohitse?
        Meitä huvittaa sellaiset asiat, mistä oikeat ihmiset saa näppyjä.
        Kyllä ihan oikeasti täytyy olla ääliö, jos ei käsitä alkuperäisen tekstisi olleen kopio.
        Enkä minäkään kaikkia mopopoikia huligaaneina pidä, vaan jokainen yksilö omana tyyppinään.
        Motoristejakin näkyy olevan moneen lähtöön.
        Mutta hupinsa kullakin.

Yleisesti tämä palsta on mennyt liiankin tosikoksi.
        Ihan kuin olisi jotain käsittämättömiä paineita toisia kohtaan ja suvaitsevaisuus olisi huitaistu jonnekin.
        Kurkkaappa vaan tuonne alemmaksi viestiin minkä san di aloitti.
        Meitä tuon muorinmörököllin kanssa nauratti ihan reippaasti kun sitä kirjoitin, mutta joku veti siitäkin herneen nenäänsä.
        Onko jollakin paha mieli, jos jollakin menee hyvin?
        Eli pakko on jotenkin edes yrittää loukata ympärillä olevia.
        Mutta nyt saunaan ja töihin.

Eihän vielä ole pimeää..
        Oletko alkanut jaella rahaa vastaan
        jo valoisaan aikaan?
        mitä ihmettä, joku voi nähdä..
        Ei, mutta sittenhän tulee nopeasti ne huostaanottajat, ja pääsee lapsista vauhdilla,
        ja sitten bileet pystyyn..

voit vaikka pitää sellaiset kunnon juhlat,
        minne voisi kutsua vaikka kaikki lähiympäristön
        helvetinperkeleet...
        siinä voisi vertailla periä ja keulia
        ja poltella vaikka naapurin nurmikon..

tosikkoja riittää.. meitin on vain pidettävä itse huolta, jotta huumori ei kuole -koskaan!

ja ps, alkuperäisen viestini alkoi sanoilla:
        "jospa taas vitsiä pukattais..."

tai jotenkin noin, elikkä siinähän heti kerroin, että vitsistä on tosiaankin kyse!!!

• Anonyymi
      UUSI

Ajoinpa aikoinaan Suzka 1100 EF:llä ja BMW K100RS:llä....kivaa aikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1826
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe