Helsingin Sanomissa oli viikonloppuna iso artikkelikokokonaisuus yli 60-vuotiaiden ja vammaisten työllstymisestä.
Esimerkkijuttuna oli kertomus nuoresta CP-vammaisesta, joka oli saanut työpaikan apuvälineitä maahantuovassa yrityksessä. Hän oli ensin aloittanut opiskeluiden päätteeksi työharjoittelussa ja vakinaistettu sen jälkeen.
En löytänyt juttua netistä, joten en voi linkittää siihen.
Tämä kuitenkin inspiroi aloittamaan keskustelua. Jos olet liikuntavammainen, siis CP-vamman kanssa tai muuten, kerro miten olet saanut töitä. Tai jos et ole saanut töitä, kerro niistäkin kokemuksista.
Tai jos olet työantaja / esimies, jonka työpaikalla työskentelee liikuntavammainen, kerro siitäkin. Millaiset ovat olleet kokemukset?
Nyt on hyvä aika keskustella asiasta. On syytä saada työnhakijoiden ja työnantajien ääni esille.
Olen itse 36-vuotias liikuntavammainen. Olen ollut ollut kolmessa työpaikasta 22-vuotiaasta alkaen. Ammattiopintoni jäivät kesken, koska siihen aikaan tietotekniikka-alalle palkattiin nuoret jo koulusta.
Miten sait töitä? Vai etkö saanut?
2
192
Vastaukset
- minäite
Itsenäisesti olen joutunut tekemään työtä, kun muut eivät ole palkanneet.
"Tai jos olet työantaja / esimies, jonka työpaikalla työskentelee liikuntavammainen, kerro siitäkin. Millaiset ovat olleet kokemukset?"
Ööh. Ai että Suomi24:ssä liikkuisi vakavissaan työnantajia tai hakijoita? Jotenkin absurdi ajatus.
Onkohan se linkki http://www.hs.fi/tyoelama/Moni vammainen henkilö hakee töitä/a1406948881273 ? - vaikeavammainen
Kiitos ATDT2 tästä tärkeästä keskustelun avauksesta. Itse olen saanut töitä lähinnä puskaradion avulla eli olen kuullut avoimesta työpaikasta kavereiden tai tuttavien kautta. Tämän jälkeen on noudatettu normaalia hakuprosessia hakemuksineen ja haastatteluineen enkä usko, että suhteet sinällään olisivat vaikuttaneet valituksi tuloon.Ehkä kaverit vain ovat lähinnä osanneet osoittaa oikean avoinna olevan työpaikan juuri minulle. Olen myös hakenut luonnollisesti lehdissä ja mol:n sivuilla avoimeksi ilmoitettuja paikkoja, mutta niissä ei ole tärpännyt. Olen keski-ikäinen vaikeasti liikuntavammainen nainen ja tällä hetkellä olen vakituisessä työssä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä642116Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721722Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811186
- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3571126Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3291103