Malmin Airshown järjestäjää epäillään

En mene

50

1016

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pas.ka näytös

      Show-miehiä molemmat.Tähtinen ja Keskinen. Keskinen järjestää shown taivaalla ja Tähtinen netissä.

      • Lopeta heti

        Lopeta nyt Peter hyvän sään aikaan ukkosmyrsky on jo tulossa.


      • Peter T
        Lopeta heti kirjoitti:

        Lopeta nyt Peter hyvän sään aikaan ukkosmyrsky on jo tulossa.

        Arvoisa nimimerkki.
        Ystävällisesti täsmentänet mitä minun pitisi lopettaa. Esitettyjen valheiden oikaisu mahdollisesti?
        Tämä ketju on teidän aloittamanne, ei minun.


      • Hyvä Peter T
        Peter T kirjoitti:

        Arvoisa nimimerkki.
        Ystävällisesti täsmentänet mitä minun pitisi lopettaa. Esitettyjen valheiden oikaisu mahdollisesti?
        Tämä ketju on teidän aloittamanne, ei minun.

        Hyvä Peter T, kukahan mahtoi olla 25 kesäkuuta 2014 joka alkoi tämän ennen kuulumattoman ajojahdin herjauksineen parjauksineen valheineen ynnä paljon muuta

        Se olit sinä eikä kukaan muu, sietäisit saada elinkautisen kirjoittelu kiellon mihinkään
        lehteen tai kolumien palstoille


        Olet uskomattomin piintynyt valehtelija / hännystelijä mitä maa voi päällään kantaa


      • Peter T
        Hyvä Peter T kirjoitti:

        Hyvä Peter T, kukahan mahtoi olla 25 kesäkuuta 2014 joka alkoi tämän ennen kuulumattoman ajojahdin herjauksineen parjauksineen valheineen ynnä paljon muuta

        Se olit sinä eikä kukaan muu, sietäisit saada elinkautisen kirjoittelu kiellon mihinkään
        lehteen tai kolumien palstoille


        Olet uskomattomin piintynyt valehtelija / hännystelijä mitä maa voi päällään kantaa

        Niin.
        Siinäpä tuli väkevä tunteenpurkaus.
        Voidakseni paremmin ymmärtää suuren tuohtumuksesi, ystävällisesti ilmoittanet ja yksilöit ainakin muutaman herjauksen, parjauksen ja valheen. Srvostan suuresti jos ilmaiset myös nimesi.


      • 12+3
        Peter T kirjoitti:

        Niin.
        Siinäpä tuli väkevä tunteenpurkaus.
        Voidakseni paremmin ymmärtää suuren tuohtumuksesi, ystävällisesti ilmoittanet ja yksilöit ainakin muutaman herjauksen, parjauksen ja valheen. Srvostan suuresti jos ilmaiset myös nimesi.

        Muuttuko tehdyt tekosi toiseksi jos niitä kommentoivan henkilön nimi on tiedossasi?

        Tuossa toisessa ketjussa onkin jo osoitettu tietyt väittämät koskien TRAFin toimintaa valheellisiksi.

        Narskuille on ominainen piirre etteivät he kykene näkemään vikaa omassa toiminnassaan.


      • 12+3 kirjoitti:

        Muuttuko tehdyt tekosi toiseksi jos niitä kommentoivan henkilön nimi on tiedossasi?

        Tuossa toisessa ketjussa onkin jo osoitettu tietyt väittämät koskien TRAFin toimintaa valheellisiksi.

        Narskuille on ominainen piirre etteivät he kykene näkemään vikaa omassa toiminnassaan.

        "Tuossa toisessa ketjussa" on nyt luettavissa Trafilta tullut pyyntö AN-2 lennätyksiin osallistuneiden henkilötietojen selvittämiseksi.

        Hyvää kesän jatkoa Sinullekin.


      • Junnu33
        peter_t kirjoitti:

        "Tuossa toisessa ketjussa" on nyt luettavissa Trafilta tullut pyyntö AN-2 lennätyksiin osallistuneiden henkilötietojen selvittämiseksi.

        Hyvää kesän jatkoa Sinullekin.

        ""Tuossa toisessa ketjussa" on nyt luettavissa Trafilta tullut pyyntö AN-2 lennätyksiin osallistuneiden henkilötietojen selvittämiseksi."


        Joka aukottomasti osoittaa ettei trafilla ole eikä ole ollut sen tyyppistä selvitystä menossa mitä peter on antanyt ymmärtää.

        Hyvää kesän jatkoa Sinullekin, vilpittömästi


    • Kummaa sakkia!

      Lopettakaa ihmisten parjaaminen YLIPÄÄTÄÄN!!

    • Peter T

      Lähtökohtaisesti koko säie on käsittämätön, mutta kun muistamme että muutamien useita eri nimimerkkejä käyttävien henkilöiden ilmeinen pääasiallinen tarkoitus on hyökätä täällä palstalla minua vastaan, en ihmettele enää mitään.

      Hyökkäys on paras puolustus, sanotaan. Minun pitäisi kuulemma antaa "selvitys" 24 vuoden takaisista asioista. Kenelle? Miksi? Minulla ei, kuten aiemminkin olen sanonut, ole salattavaa eikä kaapissa luurankoja. Olen aikanaan 24 vuotta sitten, vuonna 1990, hakenut kommandiittiyhtiöni konkurssiin ja minun maksettavakseni jäivät joidenkin miljoonien velat.

      Kun kysyjä esittelee itsensä tunnistettavalla tavalla, annan kuitenkin mielelläni "selvityksen". Sitä odotellessa.....

      Täällä on nähty todellista vaivaa ja kaiveltu vanhoja oikeuden arkistoja. Kesti tovin, ennen kuin keksin mikä on dNro R09/422, eli vuoden 2009 aikainen käo:n päätös. Selvisihän se.

      Eräänä iltana tuona vuonna minulla oli (liian) kiire lentokentälle ja näin valon. Sekä sinisen, vilkkuvan, että punaisen, kiinteän. Valonlähteenä oli pakettiauto jossa oli kaksi ystävällistä konsulttia. (Toisen mielestä on ymmärrättävää että nopeutta on, koska hänen mielestään MB S600L ei välttämättä käyttäydy toisin, ajaako sillä 50:tä vai 150:tä. No, tuo oli poliisin oma näkemys. Mitäpä tuota kiistämään.)

      Sain toki sakon, ihan asiasta, mutta muistelen esittäneeni tyytymättömyyteni asiassa jolloin asia siirtyi tekokunnan (Äänekosken) käräjäoikeuden käsiteltäväksi. Oikeus teki asiassa päätöksensä, maksoin sen mitä määrättiin ja se siitä.

      Tämä on tietystikin sen luokan asia, joka tarvitsee tulla SUOMI24 -palstalla perusteellisesti ruodituksi. Varsinkin jos asian esittäjällä on kiivas vahingoittamisen ja kostamisen halu.

      Itseäni hänen intonsa lähinnä huvittaa. Joskin myös säälittää.

      • itse asiaan

        Mitä jos tekisit jotain hyödyllistä ja pohtisit vaikka laskuvarjohyppylentämisen turvallisuutta. Esimerkiksi miten näet viranomaisen tulkinnan siitä että tähän toimintaan ei tarvitse lentotyölupaa.

        Viimeinen vuosi Euroopassa on pikälti osoittanut että laskuvarjohyppäämisessä suurin riski on nimenomaan joutua onnettomuuteen koneen kyydissä.


      • Mersu mies

        Mikä onkaan auto MB S600L, sellaista ei ole olemassakaan, vai onko joku itse tehty versio kyhätty Jyväskylässä

        täällä Oulussa on kyllä nähty muutama MB 600SL ökyrikkailla tai pers aukisilla
        narsisteilla

        kumpaan luokkaan sinä Peter kuulut ( rehellinen vastaus)


      • Mersu mies kirjoitti:

        Mikä onkaan auto MB S600L, sellaista ei ole olemassakaan, vai onko joku itse tehty versio kyhätty Jyväskylässä

        täällä Oulussa on kyllä nähty muutama MB 600SL ökyrikkailla tai pers aukisilla
        narsisteilla

        kumpaan luokkaan sinä Peter kuulut ( rehellinen vastaus)

        Terveisiä sinne Ouluun.

        Vai ei MB600 SL:ää ole olemassa.

        MB S600L on hieno auto. Täytynee tuottaa sinulle pettymys ja taas keran tämän palstan historiassa minun on osoitettava faktoilla minulle esitetty väite vääräksi. Sinä olet siis väärässä.

        Kalaruoka on terveellistä. Ongelmaksi muodostuu jos kalat ovat loppuneet vedestä. Mikä vei kalat vedestäsi?


        Myönnän, että saksalaisen autotehtaan mallisto oli minulle(kin) täyttä hepreaa ennen kuin ostin ensimmäisen, joka oli muistaakseni S500L.

        Siis
        - S-mallisarja,
        - moottori 5- litrainen V8 ja
        -pidennetty (Lang) korimalli.

        Hepreaa se näyttää olevan sinullekein, "Mersu mies". Vähän niikuin "Jukka poika". MB:n omistajia kutsutaan mm. "mersumiehiksi". Mutta kuten aiemminkin olen lausunut, huono äidinkielen taito ennustaa ja korreloi usein myös vähäosaisuuteen. Jopa vähälahjaisuuteen.

        Mutta asiaan:

        Myöhemmin ostin saman korimallin isomman version ja sen tyyppi on S600L. Erona mm moottori, joka on 6-litrainen V12. Toki ostin sen käytettynä, sillä oli sentään ajettu jo ainakin 40.000 km. Ko. yksilön edellinen omistaja oli muistaakseni eräs oululainen hiihtokeskus- ym. yrittäjä. Oli oikein hyvin pidetty ja edullinen ostos.

        Siinä tapauksessa, että haluaisit aidosti tietää ja oppia, suosittelen tutustumaan asiaan vaikkapa Youtuben välityksellä.

        Aloita täältä: http://www.autocar.co.uk/car-review/mercedes-benz/s-class/first-drives/mercedes-s600l

        Mitä taas tulee aivan toiseen mallisarjaan (SL), voit kurkistaa tänne:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_SL-sarja

        On mahdllista, että Sinulle teorettiset, oman elämänpiirisi ulkopuoliset asiat menevät helposti sekaisin, olipa kyse sitten autoilusta tai ilmailusta.

        Esittämääsi suljettuun kysymykseen on mahdotonta vastata, koska en ole sen paremmin oululainen ökyrikas kuin oululainen pers aukinen.

        Olen jyväskyläläinen.


      • Mersu mies
        Mersu mies kirjoitti:

        Mikä onkaan auto MB S600L, sellaista ei ole olemassakaan, vai onko joku itse tehty versio kyhätty Jyväskylässä

        täällä Oulussa on kyllä nähty muutama MB 600SL ökyrikkailla tai pers aukisilla
        narsisteilla

        kumpaan luokkaan sinä Peter kuulut ( rehellinen vastaus)

        Siis tämä ei ollut se oikea Pulman Mersu, mikä vuosimalli, mikä on nopeusmittarin näyttö skaala onko 300km/h vai vähemmän moottorin teho kilowatteina ?


      • jyväskyläläinen
        peter_t kirjoitti:

        Terveisiä sinne Ouluun.

        Vai ei MB600 SL:ää ole olemassa.

        MB S600L on hieno auto. Täytynee tuottaa sinulle pettymys ja taas keran tämän palstan historiassa minun on osoitettava faktoilla minulle esitetty väite vääräksi. Sinä olet siis väärässä.

        Kalaruoka on terveellistä. Ongelmaksi muodostuu jos kalat ovat loppuneet vedestä. Mikä vei kalat vedestäsi?


        Myönnän, että saksalaisen autotehtaan mallisto oli minulle(kin) täyttä hepreaa ennen kuin ostin ensimmäisen, joka oli muistaakseni S500L.

        Siis
        - S-mallisarja,
        - moottori 5- litrainen V8 ja
        -pidennetty (Lang) korimalli.

        Hepreaa se näyttää olevan sinullekein, "Mersu mies". Vähän niikuin "Jukka poika". MB:n omistajia kutsutaan mm. "mersumiehiksi". Mutta kuten aiemminkin olen lausunut, huono äidinkielen taito ennustaa ja korreloi usein myös vähäosaisuuteen. Jopa vähälahjaisuuteen.

        Mutta asiaan:

        Myöhemmin ostin saman korimallin isomman version ja sen tyyppi on S600L. Erona mm moottori, joka on 6-litrainen V12. Toki ostin sen käytettynä, sillä oli sentään ajettu jo ainakin 40.000 km. Ko. yksilön edellinen omistaja oli muistaakseni eräs oululainen hiihtokeskus- ym. yrittäjä. Oli oikein hyvin pidetty ja edullinen ostos.

        Siinä tapauksessa, että haluaisit aidosti tietää ja oppia, suosittelen tutustumaan asiaan vaikkapa Youtuben välityksellä.

        Aloita täältä: http://www.autocar.co.uk/car-review/mercedes-benz/s-class/first-drives/mercedes-s600l

        Mitä taas tulee aivan toiseen mallisarjaan (SL), voit kurkistaa tänne:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_SL-sarja

        On mahdllista, että Sinulle teorettiset, oman elämänpiirisi ulkopuoliset asiat menevät helposti sekaisin, olipa kyse sitten autoilusta tai ilmailusta.

        Esittämääsi suljettuun kysymykseen on mahdotonta vastata, koska en ole sen paremmin oululainen ökyrikas kuin oululainen pers aukinen.

        Olen jyväskyläläinen.

        Parermpi keskutellakin asian vierestä kun väittämäsi TRAFIn toiminnasta on osoitettu ns. väritetyksi totuudeksi.


      • 3+18
        jyväskyläläinen kirjoitti:

        Parermpi keskutellakin asian vierestä kun väittämäsi TRAFIn toiminnasta on osoitettu ns. väritetyksi totuudeksi.

        No missäs sen koneen toiminta nyt tapahtuu jos kaikki oli "väritettyä totuutta"? Sorry, valhepropaganda puree vain Venäjällä, ei Suomessa!


      • mersu poika
        Mersu mies kirjoitti:

        Siis tämä ei ollut se oikea Pulman Mersu, mikä vuosimalli, mikä on nopeusmittarin näyttö skaala onko 300km/h vai vähemmän moottorin teho kilowatteina ?

        Kuka on Pulma ?


      • Mersu mies kirjoitti:

        Siis tämä ei ollut se oikea Pulman Mersu, mikä vuosimalli, mikä on nopeusmittarin näyttö skaala onko 300km/h vai vähemmän moottorin teho kilowatteina ?

        Hyvä "Mersu mies"

        Malli: Mercedes-Benz S 600 4D S 600 SEDAN-AUTOMATIC-220178/308

        Istumapaikkoja: 5
        Väri: Harmaa
        Polttoaine: Bensiini
        Iskutilavuus (cm3): 5790
        Teho (kW): 270
        Käyttöönotto: 25.02.2000
        Ensirekisteröinti: 25.02.2000

        Muuta en enää muista, koska jo vuosia sitten tämän auton tilalle tuli CLS55AMG. Joka sekin on vaihdettu, takaisin S-malliin. Jos tämä nyt ketään kiinnostaa. Mitä en oikein usko.

        Kyyspä lisää vaikka Laukkasen Jounilta jolla tämä S600L oli yhden ulkomaanmatkani ajan päivähoidossa.... Jospa hän muistaisi.


      • Vanha Lada
        peter_t kirjoitti:

        Hyvä "Mersu mies"

        Malli: Mercedes-Benz S 600 4D S 600 SEDAN-AUTOMATIC-220178/308

        Istumapaikkoja: 5
        Väri: Harmaa
        Polttoaine: Bensiini
        Iskutilavuus (cm3): 5790
        Teho (kW): 270
        Käyttöönotto: 25.02.2000
        Ensirekisteröinti: 25.02.2000

        Muuta en enää muista, koska jo vuosia sitten tämän auton tilalle tuli CLS55AMG. Joka sekin on vaihdettu, takaisin S-malliin. Jos tämä nyt ketään kiinnostaa. Mitä en oikein usko.

        Kyyspä lisää vaikka Laukkasen Jounilta jolla tämä S600L oli yhden ulkomaanmatkani ajan päivähoidossa.... Jospa hän muistaisi.

        Hieno auto sinulla ollut minä ajelen vaan vanhalla Ladalla kelpaa mulle.


      • Vanha Lada kirjoitti:

        Hieno auto sinulla ollut minä ajelen vaan vanhalla Ladalla kelpaa mulle.

        Lada?
        Minä olen suorastaan kateellinen.
        Se on tosi miesten auto, se ....


      • historian havinaa
        peter_t kirjoitti:

        Lada?
        Minä olen suorastaan kateellinen.
        Se on tosi miesten auto, se ....

        Peter T

        1.8.2014 01:36

        Määräaikaan mennessä ei kukaan kyennyt osoittamaan esittämääni 23.7. Päivittyä minulle osoitettua sähköpostiviestiä vääräksi vaikka tarjosin todistuksesta 10.000 euroa.


      • historian havinaa kirjoitti:

        Peter T

        1.8.2014 01:36

        Määräaikaan mennessä ei kukaan kyennyt osoittamaan esittämääni 23.7. Päivittyä minulle osoitettua sähköpostiviestiä vääräksi vaikka tarjosin todistuksesta 10.000 euroa.

        Yhtä hyvin olisin voinut tarjota 100.000 tai 1.000.000 euroa, koska se lyhyt ja ytimekäs viesti oli esitetty kokonaisuudessaan, mitään siitä karsimatta ja mitään siihen lisäämättä.

        Muistin virkistämiseksi se viesti on tässä uudelleen:


        "Lähettäjä: Henttu Pekka (TRAFI) [mailto:[email protected]]
        Lähetetty: 23. heinäkuuta 2014 13:58
        Vastaanottaja: 'Peter Tähtinen'
        Aihe: VS: Lennot / AN-2 LY-ABY

        Kiitos Peter

        Pekka"

        Yleisen ymmärryksenne lisäämiseksi oheistan myös viestin, josta kiitettiin.

        Lähettäjä: Peter Tähtinen [mailto:[email protected]]
        Lähetetty: 23. heinäkuuta 2014 13:55
        Vastaanottaja: Niemimuukko Heidi (TRAFI)
        Kopio: Annala Esko (TRAFI); Henttu Pekka (TRAFI); Arjamaa Markku (TRAFI); Kivi Pekka (TRAFI); Torkkeli Anne (TRAFI)
        Aihe: VS: Lennot / AN-2 LY-ABY

        Ansiolento ja miehistörikkomus

        Minuun otti yhteyttä xxxxx xxxxxxxxxxxx zzzzzzzsta. Hän ja ystävänsä nnnnn nnnnnnnnnnn olivat olleet Lennuklubin lennolla Malmi-Hyvinkää-Malmi, .... vuoden 2012 loppukesällä. Koneen päällikkönä oli Erkki Saario.
        Xxxxxxxxxxxxxx:n kertoman mukaan kyseessä oli maksua vastaan tehty lento, josta oli sovittu maksettavaksi jälkikäteen ”omantunnon mukaan”.

        Laskun ajaksi nnnnnnnnnnnn oli päässyt koneen ohjaamoon perämiehen paikalle, tietämättä että sillä paikalla saisi istua vain miehistön jäsen.
        Tästä on olemassa myös valokuva.

        Tämä on tapahtunut sen jälkeen kun Trafi on aiemmin Jämi Fly-In:issa kieltänyt Saariota lentämästä ilman kelpuutettua perämiestä.

        xxxxxxxxxxxxxxxxxi on tietoinen, että kerron tapauksesta nyt Trafille ja vastaa tarvittaessa tiedusteluihin ja on valmis todistamaan sen minkä tietää. Email xxxxxxxxxx@xxxxxxxx


        Ystävällisesti

        Peter Tähtinen"



        Nimimerkki "linjaluotsi" välitti tälle palstalle tarkoin valitsemansa osan Trafin tarkastaja Esko Annalalta saamastaan sähköpostiviestistä. Tästä kuultuaan Annala lausui minulle seuraavaa:


        Lähettäjä: Annala Esko (TRAFI) [mailto:[email protected]]
        Lähetetty: 7. elokuuta 2014 15:02
        Vastaanottaja: Peter Tähtinen
        Aihe: VS: Lennot / AN-2 LY-ABY

        Hyvä Peter Tähtinen,

        Kiitos yhteydenotostanne ja sinänsä ikävistä uutisista; en itse ole tekemisissä sosiaalisen median kanssa, edes vapaa-aikana.

        On valitettavaa, että viranomaisen kanssa käyty keskustelu ’vuotaa’ sosiaaliseen mediaan. En millään voi tietää, kuka – korostan – osan lähettämästäni vastauksesta on käyttämillenne palstoille välittänyt. Valitettavaa myös, että välittäjä ilmeisesti piiloutuu nimimerkin taakse.

        Olisi hienoa, jos nämä asiat selvitettäisiin keskustelemalla - niiden alkulähteillä ja oikeilla nimillä.

        Ystävällisin terveisin,


        Esko Annala
        Ylitarkastaja, Kuljetusorganisaatiot, Valvonta
        Senior Inspector, Flight Operations
        ---------------------------------------------------

        Olen saattanut menetellä itsekin ajattelemattomasti, kun olen välittänyt mitään kolmannelta saamaani viestiä tänne palstoille. Pahoittelen sitä.


      • 100-0
        peter_t kirjoitti:

        Yhtä hyvin olisin voinut tarjota 100.000 tai 1.000.000 euroa, koska se lyhyt ja ytimekäs viesti oli esitetty kokonaisuudessaan, mitään siitä karsimatta ja mitään siihen lisäämättä.

        Muistin virkistämiseksi se viesti on tässä uudelleen:


        "Lähettäjä: Henttu Pekka (TRAFI) [mailto:[email protected]]
        Lähetetty: 23. heinäkuuta 2014 13:58
        Vastaanottaja: 'Peter Tähtinen'
        Aihe: VS: Lennot / AN-2 LY-ABY

        Kiitos Peter

        Pekka"

        Yleisen ymmärryksenne lisäämiseksi oheistan myös viestin, josta kiitettiin.

        Lähettäjä: Peter Tähtinen [mailto:[email protected]]
        Lähetetty: 23. heinäkuuta 2014 13:55
        Vastaanottaja: Niemimuukko Heidi (TRAFI)
        Kopio: Annala Esko (TRAFI); Henttu Pekka (TRAFI); Arjamaa Markku (TRAFI); Kivi Pekka (TRAFI); Torkkeli Anne (TRAFI)
        Aihe: VS: Lennot / AN-2 LY-ABY

        Ansiolento ja miehistörikkomus

        Minuun otti yhteyttä xxxxx xxxxxxxxxxxx zzzzzzzsta. Hän ja ystävänsä nnnnn nnnnnnnnnnn olivat olleet Lennuklubin lennolla Malmi-Hyvinkää-Malmi, .... vuoden 2012 loppukesällä. Koneen päällikkönä oli Erkki Saario.
        Xxxxxxxxxxxxxx:n kertoman mukaan kyseessä oli maksua vastaan tehty lento, josta oli sovittu maksettavaksi jälkikäteen ”omantunnon mukaan”.

        Laskun ajaksi nnnnnnnnnnnn oli päässyt koneen ohjaamoon perämiehen paikalle, tietämättä että sillä paikalla saisi istua vain miehistön jäsen.
        Tästä on olemassa myös valokuva.

        Tämä on tapahtunut sen jälkeen kun Trafi on aiemmin Jämi Fly-In:issa kieltänyt Saariota lentämästä ilman kelpuutettua perämiestä.

        xxxxxxxxxxxxxxxxxi on tietoinen, että kerron tapauksesta nyt Trafille ja vastaa tarvittaessa tiedusteluihin ja on valmis todistamaan sen minkä tietää. Email xxxxxxxxxx@xxxxxxxx


        Ystävällisesti

        Peter Tähtinen"



        Nimimerkki "linjaluotsi" välitti tälle palstalle tarkoin valitsemansa osan Trafin tarkastaja Esko Annalalta saamastaan sähköpostiviestistä. Tästä kuultuaan Annala lausui minulle seuraavaa:


        Lähettäjä: Annala Esko (TRAFI) [mailto:[email protected]]
        Lähetetty: 7. elokuuta 2014 15:02
        Vastaanottaja: Peter Tähtinen
        Aihe: VS: Lennot / AN-2 LY-ABY

        Hyvä Peter Tähtinen,

        Kiitos yhteydenotostanne ja sinänsä ikävistä uutisista; en itse ole tekemisissä sosiaalisen median kanssa, edes vapaa-aikana.

        On valitettavaa, että viranomaisen kanssa käyty keskustelu ’vuotaa’ sosiaaliseen mediaan. En millään voi tietää, kuka – korostan – osan lähettämästäni vastauksesta on käyttämillenne palstoille välittänyt. Valitettavaa myös, että välittäjä ilmeisesti piiloutuu nimimerkin taakse.

        Olisi hienoa, jos nämä asiat selvitettäisiin keskustelemalla - niiden alkulähteillä ja oikeilla nimillä.

        Ystävällisin terveisin,


        Esko Annala
        Ylitarkastaja, Kuljetusorganisaatiot, Valvonta
        Senior Inspector, Flight Operations
        ---------------------------------------------------

        Olen saattanut menetellä itsekin ajattelemattomasti, kun olen välittänyt mitään kolmannelta saamaani viestiä tänne palstoille. Pahoittelen sitä.

        "Yhtä hyvin olisin voinut tarjota 100.000 tai 1.000.000 euroa, koska se lyhyt ja ytimekäs viesti oli esitetty kokonaisuudessaan, mitään siitä karsimatta ja mitään siihen lisäämättä.

        Muistin virkistämiseksi se viesti on tässä uudelleen:

        "Lähettäjä: Henttu Pekka (TRAFI) [mailto:[email protected]]
        Lähetetty: 23. heinäkuuta 2014 13:58
        Vastaanottaja: 'Peter Tähtinen'
        Aihe: VS: Lennot / AN-2 LY-ABY

        Kiitos Peter

        Pekka"

        Yleisen ymmärryksenne lisäämiseksi oheistan myös viestin, josta kiitettiin.

        Lähettäjä: Peter Tähtinen [mailto:[email protected]]
        Lähetetty: 23. heinäkuuta 2014 13:55
        Vastaanottaja: Niemimuukko Heidi (TRAFI)
        Kopio: Annala Esko (TRAFI); Henttu Pekka (TRAFI); Arjamaa Markku (TRAFI); Kivi Pekka (TRAFI); Torkkeli Anne (TRAFI)
        Aihe: VS: Lennot / AN-2 LY-ABY

        Ansiolento ja miehistörikkomus

        Minuun otti yhteyttä xxxxx xxxxxxxxxxxx zzzzzzzsta. Hän ja ystävänsä nnnnn nnnnnnnnnnn olivat olleet Lennuklubin lennolla Malmi-Hyvinkää-Malmi, .... vuoden 2012 loppukesällä. Koneen päällikkönä oli Erkki Saario.
        Xxxxxxxxxxxxxx:n kertoman mukaan kyseessä oli maksua vastaan tehty lento, josta oli sovittu maksettavaksi jälkikäteen ”omantunnon mukaan”.

        Laskun ajaksi nnnnnnnnnnnn oli päässyt koneen ohjaamoon perämiehen paikalle, tietämättä että sillä paikalla saisi istua vain miehistön jäsen.
        Tästä on olemassa myös valokuva.

        Tämä on tapahtunut sen jälkeen kun Trafi on aiemmin Jämi Fly-In:issa kieltänyt Saariota lentämästä ilman kelpuutettua perämiestä.

        xxxxxxxxxxxxxxxxxi on tietoinen, että kerron tapauksesta nyt Trafille ja vastaa tarvittaessa tiedusteluihin ja on valmis todistamaan sen minkä tietää. Email xxxxxxxxxx@xxxxxxxx

        Ystävällisesti

        Peter Tähtinen"

        Nimimerkki "linjaluotsi" välitti tälle palstalle tarkoin valitsemansa osan Trafin tarkastaja Esko Annalalta saamastaan sähköpostiviestistä. Tästä kuultuaan Annala lausui minulle seuraavaa:

        Lähettäjä: Annala Esko (TRAFI) [mailto:[email protected]]
        Lähetetty: 7. elokuuta 2014 15:02
        Vastaanottaja: Peter Tähtinen
        Aihe: VS: Lennot / AN-2 LY-ABY

        Hyvä Peter Tähtinen,

        Kiitos yhteydenotostanne ja sinänsä ikävistä uutisista; en itse ole tekemisissä sosiaalisen median kanssa, edes vapaa-aikana.

        On valitettavaa, että viranomaisen kanssa käyty keskustelu ’vuotaa’ sosiaaliseen mediaan. En millään voi tietää, kuka – korostan – osan lähettämästäni vastauksesta on käyttämillenne palstoille välittänyt. Valitettavaa myös, että välittäjä ilmeisesti piiloutuu nimimerkin taakse.

        Olisi hienoa, jos nämä asiat selvitettäisiin keskustelemalla - niiden alkulähteillä ja oikeilla nimillä.

        Ystävällisin terveisin,

        Esko Annala
        Ylitarkastaja, Kuljetusorganisaatiot, Valvonta
        Senior Inspector, Flight Operations

        Olen saattanut menetellä itsekin ajattelemattomasti, kun olen välittänyt mitään kolmannelta saamaani viestiä tänne palstoille. Pahoittelen sitä."

        --------------------------------------------------------------------------------------------------------



        Tuolla ei ole merkitystä, tässä oli kysessä se seikka onko TRAFi esittänyt foorumilla esitetyn pyynnön (laajamittaisesti suurelle yleisölle, ei yhdelle henkilölle).

        Kun selvisi ettei sellaista pyyntöä ole esitetty, on ilmeisimmin vain pyydetty yhtä yksityishenkilöä täydentämään aiempaa viestiään sitä tukevilla faktoilla, niin keskustelua sitten koitetaan viedä jonnekin muualle.

        Nyt voit pyytää tämänkin ketjun poistoon.


      • 100-0 kirjoitti:

        "Yhtä hyvin olisin voinut tarjota 100.000 tai 1.000.000 euroa, koska se lyhyt ja ytimekäs viesti oli esitetty kokonaisuudessaan, mitään siitä karsimatta ja mitään siihen lisäämättä.

        Muistin virkistämiseksi se viesti on tässä uudelleen:

        "Lähettäjä: Henttu Pekka (TRAFI) [mailto:[email protected]]
        Lähetetty: 23. heinäkuuta 2014 13:58
        Vastaanottaja: 'Peter Tähtinen'
        Aihe: VS: Lennot / AN-2 LY-ABY

        Kiitos Peter

        Pekka"

        Yleisen ymmärryksenne lisäämiseksi oheistan myös viestin, josta kiitettiin.

        Lähettäjä: Peter Tähtinen [mailto:[email protected]]
        Lähetetty: 23. heinäkuuta 2014 13:55
        Vastaanottaja: Niemimuukko Heidi (TRAFI)
        Kopio: Annala Esko (TRAFI); Henttu Pekka (TRAFI); Arjamaa Markku (TRAFI); Kivi Pekka (TRAFI); Torkkeli Anne (TRAFI)
        Aihe: VS: Lennot / AN-2 LY-ABY

        Ansiolento ja miehistörikkomus

        Minuun otti yhteyttä xxxxx xxxxxxxxxxxx zzzzzzzsta. Hän ja ystävänsä nnnnn nnnnnnnnnnn olivat olleet Lennuklubin lennolla Malmi-Hyvinkää-Malmi, .... vuoden 2012 loppukesällä. Koneen päällikkönä oli Erkki Saario.
        Xxxxxxxxxxxxxx:n kertoman mukaan kyseessä oli maksua vastaan tehty lento, josta oli sovittu maksettavaksi jälkikäteen ”omantunnon mukaan”.

        Laskun ajaksi nnnnnnnnnnnn oli päässyt koneen ohjaamoon perämiehen paikalle, tietämättä että sillä paikalla saisi istua vain miehistön jäsen.
        Tästä on olemassa myös valokuva.

        Tämä on tapahtunut sen jälkeen kun Trafi on aiemmin Jämi Fly-In:issa kieltänyt Saariota lentämästä ilman kelpuutettua perämiestä.

        xxxxxxxxxxxxxxxxxi on tietoinen, että kerron tapauksesta nyt Trafille ja vastaa tarvittaessa tiedusteluihin ja on valmis todistamaan sen minkä tietää. Email xxxxxxxxxx@xxxxxxxx

        Ystävällisesti

        Peter Tähtinen"

        Nimimerkki "linjaluotsi" välitti tälle palstalle tarkoin valitsemansa osan Trafin tarkastaja Esko Annalalta saamastaan sähköpostiviestistä. Tästä kuultuaan Annala lausui minulle seuraavaa:

        Lähettäjä: Annala Esko (TRAFI) [mailto:[email protected]]
        Lähetetty: 7. elokuuta 2014 15:02
        Vastaanottaja: Peter Tähtinen
        Aihe: VS: Lennot / AN-2 LY-ABY

        Hyvä Peter Tähtinen,

        Kiitos yhteydenotostanne ja sinänsä ikävistä uutisista; en itse ole tekemisissä sosiaalisen median kanssa, edes vapaa-aikana.

        On valitettavaa, että viranomaisen kanssa käyty keskustelu ’vuotaa’ sosiaaliseen mediaan. En millään voi tietää, kuka – korostan – osan lähettämästäni vastauksesta on käyttämillenne palstoille välittänyt. Valitettavaa myös, että välittäjä ilmeisesti piiloutuu nimimerkin taakse.

        Olisi hienoa, jos nämä asiat selvitettäisiin keskustelemalla - niiden alkulähteillä ja oikeilla nimillä.

        Ystävällisin terveisin,

        Esko Annala
        Ylitarkastaja, Kuljetusorganisaatiot, Valvonta
        Senior Inspector, Flight Operations

        Olen saattanut menetellä itsekin ajattelemattomasti, kun olen välittänyt mitään kolmannelta saamaani viestiä tänne palstoille. Pahoittelen sitä."

        --------------------------------------------------------------------------------------------------------



        Tuolla ei ole merkitystä, tässä oli kysessä se seikka onko TRAFi esittänyt foorumilla esitetyn pyynnön (laajamittaisesti suurelle yleisölle, ei yhdelle henkilölle).

        Kun selvisi ettei sellaista pyyntöä ole esitetty, on ilmeisimmin vain pyydetty yhtä yksityishenkilöä täydentämään aiempaa viestiään sitä tukevilla faktoilla, niin keskustelua sitten koitetaan viedä jonnekin muualle.

        Nyt voit pyytää tämänkin ketjun poistoon.

        Provoyrityksesi oli hyvä, arvoisa nimimerkki 100-0, varsin taidokkaasti tehty sekoitus totta ja pötyä.

        Kuinka sinä JAKSAT jatkaa tuota uskomantonta "niinmuttakun"-soopaa loputtomiin?

        Annapa kun osoitan taas kerran, missä menit metsään.

        Olin 29.7. esittänyt lähinnä retorisen kummastukseni siitä, kuinka samana päivänä kenttäoikeus täällä vaatii minulta eroa Liitosta ja samana päivänä viranomainen jo toistuvasti kiittää.

        Väite viranomaiselta saadusta kiitoksesta leimattiin oikopäätä valheeksi. Julkaisin sanani tueksi 23.7. saamani viestin. Ja heti tuli väite, että se ei liity asiaan koska se on 23. päivältä eikä 29. päivältä.

        Olin vastikään saanut se toisen, hyvin positiivisen email-viestin samalta lähettäjältä 29.7, mutta koska siinä käsiteltiin ihmisten nimiä ja muitakin asioita kuin puhtaasti lentämiseen liittyviä, en potentiaalisen Lennujen puolelta odottavissa olevan reaktion (lue: koston) vuoksi katsonut voivani sitä julkaista.

        Tämä keskustelu - sen paremmin kuin 23.7. saatua email-viestiä koskeva viestintä - eivät liity millään tavalla siihen kysymykseen mitä Trafi on tai ei ole pyytänyt.

        Tämä liittyy Trafin ja allekirjoittaneen väleihin ja siihen molemminpuoliseen arvostukseen ja kunnioitukseen, joka meillä vallitsee.

        Hyvää kesän jatkoa sinullekin. Ilmailu on oikein hieno harrastus ja ammatti. Toivon että sinkin pian pääset sen pariin ja pystyt kokemaan kaikkea sitä positiivista mitä lentäessä vaan voikaan kokea.


      • 110-0
        peter_t kirjoitti:

        Provoyrityksesi oli hyvä, arvoisa nimimerkki 100-0, varsin taidokkaasti tehty sekoitus totta ja pötyä.

        Kuinka sinä JAKSAT jatkaa tuota uskomantonta "niinmuttakun"-soopaa loputtomiin?

        Annapa kun osoitan taas kerran, missä menit metsään.

        Olin 29.7. esittänyt lähinnä retorisen kummastukseni siitä, kuinka samana päivänä kenttäoikeus täällä vaatii minulta eroa Liitosta ja samana päivänä viranomainen jo toistuvasti kiittää.

        Väite viranomaiselta saadusta kiitoksesta leimattiin oikopäätä valheeksi. Julkaisin sanani tueksi 23.7. saamani viestin. Ja heti tuli väite, että se ei liity asiaan koska se on 23. päivältä eikä 29. päivältä.

        Olin vastikään saanut se toisen, hyvin positiivisen email-viestin samalta lähettäjältä 29.7, mutta koska siinä käsiteltiin ihmisten nimiä ja muitakin asioita kuin puhtaasti lentämiseen liittyviä, en potentiaalisen Lennujen puolelta odottavissa olevan reaktion (lue: koston) vuoksi katsonut voivani sitä julkaista.

        Tämä keskustelu - sen paremmin kuin 23.7. saatua email-viestiä koskeva viestintä - eivät liity millään tavalla siihen kysymykseen mitä Trafi on tai ei ole pyytänyt.

        Tämä liittyy Trafin ja allekirjoittaneen väleihin ja siihen molemminpuoliseen arvostukseen ja kunnioitukseen, joka meillä vallitsee.

        Hyvää kesän jatkoa sinullekin. Ilmailu on oikein hieno harrastus ja ammatti. Toivon että sinkin pian pääset sen pariin ja pystyt kokemaan kaikkea sitä positiivista mitä lentäessä vaan voikaan kokea.

        En tiedä onko nimimerkin peter_t takana oleva taho sama kuin tässä:

        http://www.flightforum.fi/forum/index.php/topic,109783.0.html

        "Trafi toivoo sellaisten henkilöiden, jotka ovat ostaneet Antonov-yleisölennon "koneen ovelta", kertovan tällaisesta lennätyksestä.

        Toivomus koskee sellaisia henkilöitä, jotka EIVÄT ole ennen lentoa jättänet AN2 Lennuklubi Helsinki Ry:lle kirjallista jäsenhakemusta yhdistyksen hallituksen käsiteltäväksi.

        Nyt pyritään selvittämään yleisölle suoraan kohdistetun lennätystoiminnan laajuutta.
        Ilmoittautujia ei syytetä mistään.

        Lyhyt kuvaus (missä, milloin, mitä maksoi, jos muistaa) emaililla anne.torkkeli (ät) trafi.fi"

        mutta edellämainitussa viestissä luodun kuvan totuusarvosta on keskusteltu, sikäli kun ei ole yritetty viedä asiaa sivuraiteelle.

        Totuusarvo on tullut selväksi.


      • 110-0 kirjoitti:

        En tiedä onko nimimerkin peter_t takana oleva taho sama kuin tässä:

        http://www.flightforum.fi/forum/index.php/topic,109783.0.html

        "Trafi toivoo sellaisten henkilöiden, jotka ovat ostaneet Antonov-yleisölennon "koneen ovelta", kertovan tällaisesta lennätyksestä.

        Toivomus koskee sellaisia henkilöitä, jotka EIVÄT ole ennen lentoa jättänet AN2 Lennuklubi Helsinki Ry:lle kirjallista jäsenhakemusta yhdistyksen hallituksen käsiteltäväksi.

        Nyt pyritään selvittämään yleisölle suoraan kohdistetun lennätystoiminnan laajuutta.
        Ilmoittautujia ei syytetä mistään.

        Lyhyt kuvaus (missä, milloin, mitä maksoi, jos muistaa) emaililla anne.torkkeli (ät) trafi.fi"

        mutta edellämainitussa viestissä luodun kuvan totuusarvosta on keskusteltu, sikäli kun ei ole yritetty viedä asiaa sivuraiteelle.

        Totuusarvo on tullut selväksi.

        Hyvä nimimerkki 100-0,

        en parhaalla tahdollanikaan pysy ajatuksenjuoksusi perässä.

        Tänään, tällä palstalla, klo 16:53. nimimerkki "Historian havinaa" kopioi aiemmin 1.8. puolenyön jälkeen kirjoittamani toteamuksen siitä, että esittämääni määräaikaan mennessä (joka oli 31.7. klo 24:00) ei kukaan tullut noutamaan luvattua 10.000 euron palkkiota siitä, että olisi todistanut Trafilta allekirjoittaneelle 23.7. tulleen, tällä palstalla esittämäni sähköpostin vääräksi tai olemattomaksi. Nimimerkki ei esittänyt mitään indisiotakaan siitä, miksi hän oli tuollaisen viestin postannut.

        Nähtävästi se on johdonmukainen jatkumo Lennujen missiolle pitää turhanpäivästä jähnäystä täällä käynnissä. Vai toiko kirjoittaja mielestään - tai jonkun muun mielestä - jotakin uutta näkemystä, uutta argumenttia, uutta informaatiota keskusteluun?

        Kaikkea vielä.

        Miten Trafista 23.7. allekirjoittneelle tullut kiitollisuuden osoitus liittyy linkittämääsi postaukseen FF:lla ?

        Ja Trafi muuten ottaa käsitykseni mukaan mielihyvin edelleenkin vastaan kaikkea mahdollista näyttöä Lennuklubin suorittamasta laittomasta yleisölennätystoiminnasta. Se. miten asia on esitetty tai jätetty esittämättä sosiaalisessa mediassa, ei tuota tosiasiaa muuksi muuta.



        Mitä edellä lausumastani et ymmärtänyt?


      • 120-0
        peter_t kirjoitti:

        Hyvä nimimerkki 100-0,

        en parhaalla tahdollanikaan pysy ajatuksenjuoksusi perässä.

        Tänään, tällä palstalla, klo 16:53. nimimerkki "Historian havinaa" kopioi aiemmin 1.8. puolenyön jälkeen kirjoittamani toteamuksen siitä, että esittämääni määräaikaan mennessä (joka oli 31.7. klo 24:00) ei kukaan tullut noutamaan luvattua 10.000 euron palkkiota siitä, että olisi todistanut Trafilta allekirjoittaneelle 23.7. tulleen, tällä palstalla esittämäni sähköpostin vääräksi tai olemattomaksi. Nimimerkki ei esittänyt mitään indisiotakaan siitä, miksi hän oli tuollaisen viestin postannut.

        Nähtävästi se on johdonmukainen jatkumo Lennujen missiolle pitää turhanpäivästä jähnäystä täällä käynnissä. Vai toiko kirjoittaja mielestään - tai jonkun muun mielestä - jotakin uutta näkemystä, uutta argumenttia, uutta informaatiota keskusteluun?

        Kaikkea vielä.

        Miten Trafista 23.7. allekirjoittneelle tullut kiitollisuuden osoitus liittyy linkittämääsi postaukseen FF:lla ?

        Ja Trafi muuten ottaa käsitykseni mukaan mielihyvin edelleenkin vastaan kaikkea mahdollista näyttöä Lennuklubin suorittamasta laittomasta yleisölennätystoiminnasta. Se. miten asia on esitetty tai jätetty esittämättä sosiaalisessa mediassa, ei tuota tosiasiaa muuksi muuta.



        Mitä edellä lausumastani et ymmärtänyt?

        Ymmärrän tuon täysin.

        Ymmärrän myös sanavalinnat ja ymmärrän haluttomuuden kommentoida varsinaista asiaa :))))


      • mustavalkoinen p
        peter_t kirjoitti:

        Hyvä nimimerkki 100-0,

        en parhaalla tahdollanikaan pysy ajatuksenjuoksusi perässä.

        Tänään, tällä palstalla, klo 16:53. nimimerkki "Historian havinaa" kopioi aiemmin 1.8. puolenyön jälkeen kirjoittamani toteamuksen siitä, että esittämääni määräaikaan mennessä (joka oli 31.7. klo 24:00) ei kukaan tullut noutamaan luvattua 10.000 euron palkkiota siitä, että olisi todistanut Trafilta allekirjoittaneelle 23.7. tulleen, tällä palstalla esittämäni sähköpostin vääräksi tai olemattomaksi. Nimimerkki ei esittänyt mitään indisiotakaan siitä, miksi hän oli tuollaisen viestin postannut.

        Nähtävästi se on johdonmukainen jatkumo Lennujen missiolle pitää turhanpäivästä jähnäystä täällä käynnissä. Vai toiko kirjoittaja mielestään - tai jonkun muun mielestä - jotakin uutta näkemystä, uutta argumenttia, uutta informaatiota keskusteluun?

        Kaikkea vielä.

        Miten Trafista 23.7. allekirjoittneelle tullut kiitollisuuden osoitus liittyy linkittämääsi postaukseen FF:lla ?

        Ja Trafi muuten ottaa käsitykseni mukaan mielihyvin edelleenkin vastaan kaikkea mahdollista näyttöä Lennuklubin suorittamasta laittomasta yleisölennätystoiminnasta. Se. miten asia on esitetty tai jätetty esittämättä sosiaalisessa mediassa, ei tuota tosiasiaa muuksi muuta.



        Mitä edellä lausumastani et ymmärtänyt?

        Saattaahan selitys olla tällainenkin:

        http://www.hs.fi/elama/Psykoterapeutti kertoo Miksi jotkut luulevat olevansa aina oikeassa/a1407549081231


      • Rahat
        historian havinaa kirjoitti:

        Peter T

        1.8.2014 01:36

        Määräaikaan mennessä ei kukaan kyennyt osoittamaan esittämääni 23.7. Päivittyä minulle osoitettua sähköpostiviestiä vääräksi vaikka tarjosin todistuksesta 10.000 euroa.

        Turha vaiva et maksa kuitenkaan,


      • Metsää on
        peter_t kirjoitti:

        Lada?
        Minä olen suorastaan kateellinen.
        Se on tosi miesten auto, se ....

        Omistan keskisuomessa ja oulun läänissä yli 10000 hehtaaria mäntymetsää, ei ole varaa mersuun- lada kelpaa.


      • dumari
        peter_t kirjoitti:

        Hyvä nimimerkki 100-0,

        en parhaalla tahdollanikaan pysy ajatuksenjuoksusi perässä.

        Tänään, tällä palstalla, klo 16:53. nimimerkki "Historian havinaa" kopioi aiemmin 1.8. puolenyön jälkeen kirjoittamani toteamuksen siitä, että esittämääni määräaikaan mennessä (joka oli 31.7. klo 24:00) ei kukaan tullut noutamaan luvattua 10.000 euron palkkiota siitä, että olisi todistanut Trafilta allekirjoittaneelle 23.7. tulleen, tällä palstalla esittämäni sähköpostin vääräksi tai olemattomaksi. Nimimerkki ei esittänyt mitään indisiotakaan siitä, miksi hän oli tuollaisen viestin postannut.

        Nähtävästi se on johdonmukainen jatkumo Lennujen missiolle pitää turhanpäivästä jähnäystä täällä käynnissä. Vai toiko kirjoittaja mielestään - tai jonkun muun mielestä - jotakin uutta näkemystä, uutta argumenttia, uutta informaatiota keskusteluun?

        Kaikkea vielä.

        Miten Trafista 23.7. allekirjoittneelle tullut kiitollisuuden osoitus liittyy linkittämääsi postaukseen FF:lla ?

        Ja Trafi muuten ottaa käsitykseni mukaan mielihyvin edelleenkin vastaan kaikkea mahdollista näyttöä Lennuklubin suorittamasta laittomasta yleisölennätystoiminnasta. Se. miten asia on esitetty tai jätetty esittämättä sosiaalisessa mediassa, ei tuota tosiasiaa muuksi muuta.



        Mitä edellä lausumastani et ymmärtänyt?

        Kummasti push viestit lakkaavat saavuttamasta kun vaihtoehtoina on anteeksipyyyntö tai tunnustaminen.

        Vaikeneminen on se noloin tapa.

        Jos miehellä on ryhtiä, voi aivan hyvin todeta tapahtuneen erheen ja pyytää anteeksi. Kaikille kuitenkin pelin nimi on selvä ja mies ilman kunniaa on kunniaton mies.


      • Papukaijat
        100-0 kirjoitti:

        "Yhtä hyvin olisin voinut tarjota 100.000 tai 1.000.000 euroa, koska se lyhyt ja ytimekäs viesti oli esitetty kokonaisuudessaan, mitään siitä karsimatta ja mitään siihen lisäämättä.

        Muistin virkistämiseksi se viesti on tässä uudelleen:

        "Lähettäjä: Henttu Pekka (TRAFI) [mailto:[email protected]]
        Lähetetty: 23. heinäkuuta 2014 13:58
        Vastaanottaja: 'Peter Tähtinen'
        Aihe: VS: Lennot / AN-2 LY-ABY

        Kiitos Peter

        Pekka"

        Yleisen ymmärryksenne lisäämiseksi oheistan myös viestin, josta kiitettiin.

        Lähettäjä: Peter Tähtinen [mailto:[email protected]]
        Lähetetty: 23. heinäkuuta 2014 13:55
        Vastaanottaja: Niemimuukko Heidi (TRAFI)
        Kopio: Annala Esko (TRAFI); Henttu Pekka (TRAFI); Arjamaa Markku (TRAFI); Kivi Pekka (TRAFI); Torkkeli Anne (TRAFI)
        Aihe: VS: Lennot / AN-2 LY-ABY

        Ansiolento ja miehistörikkomus

        Minuun otti yhteyttä xxxxx xxxxxxxxxxxx zzzzzzzsta. Hän ja ystävänsä nnnnn nnnnnnnnnnn olivat olleet Lennuklubin lennolla Malmi-Hyvinkää-Malmi, .... vuoden 2012 loppukesällä. Koneen päällikkönä oli Erkki Saario.
        Xxxxxxxxxxxxxx:n kertoman mukaan kyseessä oli maksua vastaan tehty lento, josta oli sovittu maksettavaksi jälkikäteen ”omantunnon mukaan”.

        Laskun ajaksi nnnnnnnnnnnn oli päässyt koneen ohjaamoon perämiehen paikalle, tietämättä että sillä paikalla saisi istua vain miehistön jäsen.
        Tästä on olemassa myös valokuva.

        Tämä on tapahtunut sen jälkeen kun Trafi on aiemmin Jämi Fly-In:issa kieltänyt Saariota lentämästä ilman kelpuutettua perämiestä.

        xxxxxxxxxxxxxxxxxi on tietoinen, että kerron tapauksesta nyt Trafille ja vastaa tarvittaessa tiedusteluihin ja on valmis todistamaan sen minkä tietää. Email xxxxxxxxxx@xxxxxxxx

        Ystävällisesti

        Peter Tähtinen"

        Nimimerkki "linjaluotsi" välitti tälle palstalle tarkoin valitsemansa osan Trafin tarkastaja Esko Annalalta saamastaan sähköpostiviestistä. Tästä kuultuaan Annala lausui minulle seuraavaa:

        Lähettäjä: Annala Esko (TRAFI) [mailto:[email protected]]
        Lähetetty: 7. elokuuta 2014 15:02
        Vastaanottaja: Peter Tähtinen
        Aihe: VS: Lennot / AN-2 LY-ABY

        Hyvä Peter Tähtinen,

        Kiitos yhteydenotostanne ja sinänsä ikävistä uutisista; en itse ole tekemisissä sosiaalisen median kanssa, edes vapaa-aikana.

        On valitettavaa, että viranomaisen kanssa käyty keskustelu ’vuotaa’ sosiaaliseen mediaan. En millään voi tietää, kuka – korostan – osan lähettämästäni vastauksesta on käyttämillenne palstoille välittänyt. Valitettavaa myös, että välittäjä ilmeisesti piiloutuu nimimerkin taakse.

        Olisi hienoa, jos nämä asiat selvitettäisiin keskustelemalla - niiden alkulähteillä ja oikeilla nimillä.

        Ystävällisin terveisin,

        Esko Annala
        Ylitarkastaja, Kuljetusorganisaatiot, Valvonta
        Senior Inspector, Flight Operations

        Olen saattanut menetellä itsekin ajattelemattomasti, kun olen välittänyt mitään kolmannelta saamaani viestiä tänne palstoille. Pahoittelen sitä."

        --------------------------------------------------------------------------------------------------------



        Tuolla ei ole merkitystä, tässä oli kysessä se seikka onko TRAFi esittänyt foorumilla esitetyn pyynnön (laajamittaisesti suurelle yleisölle, ei yhdelle henkilölle).

        Kun selvisi ettei sellaista pyyntöä ole esitetty, on ilmeisimmin vain pyydetty yhtä yksityishenkilöä täydentämään aiempaa viestiään sitä tukevilla faktoilla, niin keskustelua sitten koitetaan viedä jonnekin muualle.

        Nyt voit pyytää tämänkin ketjun poistoon.

        Mitä ihmeen järkeä on lainata toisen ihmisen viestistä noin paljon, ja toistaa kaiken kuin mikäkin papukaija?!?


      • netin perhettä
        Papukaijat kirjoitti:

        Mitä ihmeen järkeä on lainata toisen ihmisen viestistä noin paljon, ja toistaa kaiken kuin mikäkin papukaija?!?

        Rekatut nikit voivat myöhemmin poistaa omat viesinsä, siksi kannattaa lainata. Tällöin alkuperäinen asiayhteys säilyy eikä omaan polveensa ampunut hitaampi yksilö pääse hautamaan alkuperäistä aihetta.

        Esimerkki onnistuneesta naulauksesta:
        http://www.flightforum.fi/forum/index.php/topic,109783.msg1485815.html#msg1485815

        Tässä ketjun avaaja ei pääse enää modaamaan omaa viestiään ilman välitöntä narahtamista.

        Tätä tietenkään ei ole tarpeen eikä syytä käyttää aina mutta mikäli opponentti on tunnettu taipumuksestaan kiistää sanomansa, se on ihan toimiva metodi.


      • Pah!
        netin perhettä kirjoitti:

        Rekatut nikit voivat myöhemmin poistaa omat viesinsä, siksi kannattaa lainata. Tällöin alkuperäinen asiayhteys säilyy eikä omaan polveensa ampunut hitaampi yksilö pääse hautamaan alkuperäistä aihetta.

        Esimerkki onnistuneesta naulauksesta:
        http://www.flightforum.fi/forum/index.php/topic,109783.msg1485815.html#msg1485815

        Tässä ketjun avaaja ei pääse enää modaamaan omaa viestiään ilman välitöntä narahtamista.

        Tätä tietenkään ei ole tarpeen eikä syytä käyttää aina mutta mikäli opponentti on tunnettu taipumuksestaan kiistää sanomansa, se on ihan toimiva metodi.

        Äh, tuollaisia kilometrin pitkiä viestejä toisettuna varsinkaan, ei kukaan jaksa lukea! Mikään ei voi olla noin tajuttoman tärkeetä, että joku poistaminen on miksikään haitaksi. Tämä on vain keskustelua, ei mikään poliisikuustelu! Ihme takertumista joka asiaan!


      • Pah 2
        Pah! kirjoitti:

        Äh, tuollaisia kilometrin pitkiä viestejä toisettuna varsinkaan, ei kukaan jaksa lukea! Mikään ei voi olla noin tajuttoman tärkeetä, että joku poistaminen on miksikään haitaksi. Tämä on vain keskustelua, ei mikään poliisikuustelu! Ihme takertumista joka asiaan!

        On se kuule tärkeätä, että huomataan luottamusasemassa olevan henkilön valehtelevan.


      • S600 L mersu
        peter_t kirjoitti:

        Hyvä "Mersu mies"

        Malli: Mercedes-Benz S 600 4D S 600 SEDAN-AUTOMATIC-220178/308

        Istumapaikkoja: 5
        Väri: Harmaa
        Polttoaine: Bensiini
        Iskutilavuus (cm3): 5790
        Teho (kW): 270
        Käyttöönotto: 25.02.2000
        Ensirekisteröinti: 25.02.2000

        Muuta en enää muista, koska jo vuosia sitten tämän auton tilalle tuli CLS55AMG. Joka sekin on vaihdettu, takaisin S-malliin. Jos tämä nyt ketään kiinnostaa. Mitä en oikein usko.

        Kyyspä lisää vaikka Laukkasen Jounilta jolla tämä S600L oli yhden ulkomaanmatkani ajan päivähoidossa.... Jospa hän muistaisi.

        Mikäs auto nyt on alla ,kun mersua ei ole?


      • Peter__t
        S600 L mersu kirjoitti:

        Mikäs auto nyt on alla ,kun mersua ei ole?

        Istun nyt keittiön tuolilla joten mitään autoa ei ole alla.
        Pihassa näkyy olevan jokunen auto. S, ML ja A


    • Peter T

      No moi Harri.

      Laskuvarjohypyn ansiolentoyritysten edunvalvonta ei ole minun vahvinta kompenetssialuettani.

      Itsekin tekisin mielelläni jotakin hyödyllistä taas. Edellinen hyötyteko lienee vielä tuoreessa muistissa.

      Kerropa itse, millaisia käytännön turvallisuusparannuksia olisi odotettavissa sillä, että laskuvarjohyppylennoille vaadittaisiin lentotyölupa. Siis kouriintuntuvin esimerkein.

      Olisiko esimerkiksi lentäjäkunta sitten vain CPL- tai ylemmän tason toimijoita? Ja olisiko tässä maassa muita lennättäjiä kuin SkyExperience?

      Toki toivoisin että Trafi antaisi ensin sen erään kauan odottamanne valituskelpoisen päätöksen. Sitähän tekin toivotte. Että pääsisitte valittamaan.

      • känkkäränkkä

        eiks o kivaa kun on kaksi samanlaista?


    • Uskallanko lentää ?

      Alkaa tuntua että ilmailussa ei ole riittävän tehokasta kontrollia esim. medikaalissa kun vaikuttaa että täällä ilmeiset avohoihon potilaat (tai ainakin hoidon tarpeessa olevat) koko ajan vain sönkkäävät milloin mistäkin ja sättivät toisiaan...

    • ettäs tiedätte

      ja onneks toi uutinen oli maaliskuulta.... ja siitäkin on tullut jo syyttämättäjättämispäätös.

    • Örkki

      Onko Erkki myös mukana järjestelyissä?

    • Ei mennä

      tähän näytökseen. Muista - kukan ei mene

      • Ei menty, ei

        Kukaan ei mennyt. Paitsi 50000 tyyppiä ja risat. Että niin.


    • yksityisyrittäjä

      Huh huh , liitto kuin liitto . Aina valehtelua , välistävetoa , selkäänpuukotusta jne .. Ei ero muista mitenkään . Miten voi ilmailualan ihmiset olla näin kusipäitä , ihan kuin oltaisiin jossain SAK :ssa . Itse en ole ilmailuihmisiä mutta silloin tällöin tulee aina pistäydyttyä kahvilla tai lounaalla malmin kentällä . Joskus on iltapäivisin mukavan hiljaista ja se on hienoa . Mutta kun pinnan alla kytee tämmöinen tuli niin se on jotain aivan ihmeellistä . Hävetkää skitsot narsistit jos osaatte .

    • rahastusta

      VIP-liput on kyllä aikamoinen vitsi. No, saahan sillä omat bajamajat ja kaljakarsinan (7 euroa/0.4 tuoppi) safkat noutopöydästä pahvilautaselta. Puolilämmin ateria ja jälkiruokaa ei näkynyt missään. 63 euroa tulee sille aterialle sitten hintaa :) Muita etujahan tuo VIP-lippu ei tarjoa.

      Onneksi liput on ilmaiset mutta ei naurattaisi jos olisi maksanut niistä jotakin. No, kai sinne pitää lähteä silti, on ne safkat hintansa väärtit kun ilmaiseksi sai liput, kaveri oli kaksi vippiä voittanut mutta ei voinut itse käyttää.

      • tausen66

        Älä marise, hyvä oli näytös ja ilmaisilla lipuilla vippiin, ole tyytyväinen.
        Mikä mättää jos mikään ei kelpaa, mikä pakko sinne vippin oli änkee, pientä rajaa tähän marmatukseenkin.
        Omat eväät mukana ja vedet 1,5l kukaan kyselly mitään. Laitas itte tollanen näytös pystyyn, minkälinen olis sun vippi annoksesi. ???


      • Totuus on se, että
        tausen66 kirjoitti:

        Älä marise, hyvä oli näytös ja ilmaisilla lipuilla vippiin, ole tyytyväinen.
        Mikä mättää jos mikään ei kelpaa, mikä pakko sinne vippin oli änkee, pientä rajaa tähän marmatukseenkin.
        Omat eväät mukana ja vedet 1,5l kukaan kyselly mitään. Laitas itte tollanen näytös pystyyn, minkälinen olis sun vippi annoksesi. ???

        Kyllä minuakin olis sapettanut VIP kaukalon anti, jos olisin maksanut siitä roskasta ampiaisineen (huom. ei juoma) täyden hinnan. Sanotaanko nyt näin, että ruoille oli annettu hyvältä kuulostavat nimet, mutta todellisuudessa parempaa mättöä oli tarjolla kinuskien teltasta kybällä (10€).

        Itse vastaisuudessa jättäisin palkkaamatta itseään täynnä olevan "julkkis kokin" ja laittaisin senkin rahan siihen, että VIP teltassa tarjotaan sellaista ruokaa, että sinne tulee seuraavassa näytöksessä muitakin, kun niitä, jotka ovat saaneet vapaalipun.


    • Todellisuus

      10000 / päivä. Näillä järjestäjän antamilla luvuilla pidetään sponsorit hyvällä tuulella. Katsotaan aikanaan järjestäjäfirman tilinpäätöstä - sillä se totuus seisoo.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1877
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1286
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1224
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1222
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1186
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1150
    Aihe