Ataksia

SPKn sairaudet

Kokemuksia saksanpaimenkoiran parapareesista sekä ataksiasta?

Sairaus on usein immunologinen/hermostoperäinen aiheuttaen lopulta halvauksen.

Fysioterapia lienee ainut josta on apua sekä liikeratojen ja tasapainoaisitin treenaus ylläpidollisin keinoin eli paikallaanmakuuttaminen on pahasta. Aistista oltiin eri mieltä. Koira pitäisi pitää levossakuulemma.

7

5920

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SPKn sairaudet

Kohtuu outoa, että joku väittää koiran sairastavan ataksiaa ottamatta koiran selkäytimestä varjoainekuvausta. Ataksia selviää ainoastaan tuolla keinolla. Edes magneettikuvaus ei anna varmaa diagnoosia ko. sairaudesta. Tämä koira jolla on ataksiaa epäilty ei hoipu eikä horju eikä "värise" eikä sillä ole tahattomia lihasnykäyksiä vaan kyseessä on takapään vanhenemiseen liittyvä heikentyminen eli parapareesi, jota saa hieronnalla ja varovaisella treenauksella vahvistettua, esim. kävelee hiljaksiin mäkiä ylöspäin, käyttää uimassa jne. Ataksia johtuu pikkuaivojen rappeumasta, tällä koiralla ei ole minkäänlaisia oireita mistään pikkuaivosairaudesta.

• lisäys

ps. kuinka voi olla ataksia, jos aivo- sekä selkäydinhermot on testattu terveiksi sekä edellisenä päivänä asentutunto aisti toimi (myös seuraavina päivinä pintapuolisen perustutkimuksen jälkeen) Entä miksi saksanpaimenkoirille vähäisinkiin jalkojen asentotuntopuutoksiin jotkut määräävät heti kortisonia, joka tuhoaa sisäelimet sekä vie lihaskunnon hiemankin pidempään käytettynä??

• tutkija.
        lisäys kirjoitti:

ps. kuinka voi olla ataksia, jos aivo- sekä selkäydinhermot on testattu terveiksi sekä edellisenä päivänä asentutunto aisti toimi (myös seuraavina päivinä pintapuolisen perustutkimuksen jälkeen) Entä miksi saksanpaimenkoirille vähäisinkiin jalkojen asentotuntopuutoksiin jotkut määräävät heti kortisonia, joka tuhoaa sisäelimet sekä vie lihaskunnon hiemankin pidempään käytettynä??

Pikkuaivoissa ei nähtäväsi joidenkin eläinlääkärien mukaan ole ollenkaan hermokudosta...tai sitten diagnostiikka pettää todella pahasti..vuorokauden sisällä todetaan aivo- sekä selkäydinhermojen toimivan moitteettomasti sekä annetaan diagnoosi vaikea ataksia..??

• asioihin perehtynyt

Ei se ataksiaa olekaan, mitä neurologit ataksiana pitävät vaan ihan normaalia vanhuuteen kuuluvaa lihaskudoksen heikentymistä jota parapareesiksi kutsutaan.

Keskustelin juuri tänään aistin perustajan kanssa ja hän myönsi SPKn sairaudet -nimimerkin olevan oikeassa. Aistissa ei enää ole asiantuntevia lääkäreitä. Rahastuksen makua.

• ...

Taitaa taas Flick eli SPKn sairaudet kirjoitella täällä...

• s**t***r**i*

Hyvin juttu luistaa näköjään yksinkin. Ei uutta...

• pysy asiassa.

Hänellä on tietoa 300 % enemmän kuin kenelläkään tänne kirjoittavalla tiedottomalla apinalla todennäköisimmin...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      279
      2205
    2. Olen niin kesken

Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      16
      1630
    3. Tietääkö joku ylläpidosta?

Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      213
      1335
    4. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      185
      1145
    5. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      74
      1095
    6. Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva

joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v
      Ikävä
      60
      953
    7. TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."

Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      934
    8. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      890
    9. Tunnisteita kaipaajille

Onko jokin juttu mistä sun kaivattu tietää et viesti ois hälle? ☎️📝
      Ikävä
      51
      876
    10. Mä tuun aina rakastamaan sua J

Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai
      Ikävä
      61
      843
    Aihe