Tonnikalaa

pennulle?

Voisinkohan antaa 10 viikkoiselle pennulle hieman tonnikalaa? (paloina vedessä) Tuntuu olevan aivan hulluna jo pelkästään tonnikalan hajusta. Olen antanut ruoaksi Nutro Choicen Puppy Lamb & Rice ja välillä sekoittelen joukkoon raakaa jauhelihaa, piimää tai raejuustoo.

8

1399

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4,5kk pentu

Eli meidän koira on ihan hulluna tonnikalaan!! Pentumme haistaa tonnikalan pitkän matkan päähän, esim. pentu touhuaa olohuoneessa ja minä avaan purkin keittiössä, menee n. sekunti kun koira on paikalla ja hyppii tonnikalapurkkia päin. Olen pari kertaa jättänyt purkkiin hiukan tonnikalaa ja antanut sen pennulle nuoltavaksi, hän nuolee sen täysin läpikotaisin ja pitkään sen jälkeenkin saattaa vielä nuolla purkkia, vaikka siellä ei olisi mitän jäljellä. En ole nähnyt mitään syytä, miksen sitä siis hiukan voisi koiralleni antaa, mitään huonoja vaikutuksia sillä ei ole koiraan ollut.

• *Friend*

Tonnikalaa voi antaa pennulle ihan pienestä pitäen. Meidän koira saa tonnikalaa aika usein mut ei kuitenkaa ihan joka päivä. Mut ÄLÄ anna ikinä koiralles RAAKAA jauhelihaa koska siin on kaikenlaisii pöpöi ja yks mun kaveri on halvaantunu puoleks vuodeks ku se ei ollu kypsentäny jauhelihaa hyvin! Hyvin kypsennettyy jauhelihaa voi kyl antaa.

• raakana
        *Friend* kirjoitti:

Tonnikalaa voi antaa pennulle ihan pienestä pitäen. Meidän koira saa tonnikalaa aika usein mut ei kuitenkaa ihan joka päivä. Mut ÄLÄ anna ikinä koiralles RAAKAA jauhelihaa koska siin on kaikenlaisii pöpöi ja yks mun kaveri on halvaantunu puoleks vuodeks ku se ei ollu kypsentäny jauhelihaa hyvin! Hyvin kypsennettyy jauhelihaa voi kyl antaa.

Kunhan antaa VAIN naudanjauhelihaa. Sitä kasvattajatkin suosittelevat. Ja muutenkin on hyvä antaa esim. naudan mahaa ja raakoja naudan putkiluita, jotta maha tottuu pienestä pitäen eikä mene niin helposti sekaisin. Monethan ruokkivat koiriaan pelkästään raakaruokinnalla.

• Pipa
        raakana kirjoitti:

Kunhan antaa VAIN naudanjauhelihaa. Sitä kasvattajatkin suosittelevat. Ja muutenkin on hyvä antaa esim. naudan mahaa ja raakoja naudan putkiluita, jotta maha tottuu pienestä pitäen eikä mene niin helposti sekaisin. Monethan ruokkivat koiriaan pelkästään raakaruokinnalla.

Kyllä koiralle voi antaa possujauhelihaakin raakana.
        On koiria, jotka ovat allergisia naudanlihalle ja niille käy hyvin possunliha. Koirat voi syödä raakana lihan, niillä on sellainen ruuansulatus, ettei tule sellaisia ongelmia, kuin ihmisille voi tulla.

• bernis
        Pipa kirjoitti:

Kyllä koiralle voi antaa possujauhelihaakin raakana.
        On koiria, jotka ovat allergisia naudanlihalle ja niille käy hyvin possunliha. Koirat voi syödä raakana lihan, niillä on sellainen ruuansulatus, ettei tule sellaisia ongelmia, kuin ihmisille voi tulla.

Itse olen antanut myös hirven jauhelihaa raakana. En ainakaan minä ole havainnut senkään aiheuttavan mitään muuta kuin sen, että ruokakuppi tyhjenee kerrasta (koiramme on muutoin nirsonlainen).

• Tii
        bernis kirjoitti:

Itse olen antanut myös hirven jauhelihaa raakana. En ainakaan minä ole havainnut senkään aiheuttavan mitään muuta kuin sen, että ruokakuppi tyhjenee kerrasta (koiramme on muutoin nirsonlainen).

ne pidä kuitenkin pakastaa ensin ja sulattaa???
        Itse ainakin teen niin.. ja tonnikala öljyssä on kuulemma parmpi juttu...niveliä ajatellen

• barffaaja
        *Friend* kirjoitti:

Koiran suolisto tarvitsee niitä "bakteereja"jotta voisi paremmin.Ehdottomasti raakana,paistettuna häviää kaikki hyvät ominaisuudet.Paistaako susi ravinnoksi tarvitsemansa lihan?

• spanielin omistaja

mulla on eng ostettu spanieli jonka kasvattaja antoi ruokinta ohjeet mukaan. oli muunmuassa nappuloita tonninkalan kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      106
      6782
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      88
      5072
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      111
      3329
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3212
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      27
      2368
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1726
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1371
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1312
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1226
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      994
    Aihe