Lasiveitsi ?

susiveitset!

Ostin upo uuden lasinleikkausveitsen. Oli tarkoitus leikata 4 mm paksusta lasista pienempi osa. Tein huolelliset alkuvalmistelut ja leikkasin? Vaikka painoin riittävästi niin lasiveitsi vain nousi lasin päälle. Paikoin tuli uraa paikoin ei? Oli pakko hinkata jottei lasi menisi pilalle. Siispä huolellisesti hinkkasin urassa edes taas. Koputin alapuolelta veitsellä huolellisesti. Otin suoran laudan ja painoin lasia tasaisesti alas. Tulos. Alkuosa meni hyvin mutta loppu kapeni? Nyt näytti jo vähän huonolta mutta ei mitään.Tämä kyllä vielä menettelee. Siispä kavensin pituudesta huolellisesti. Lopputulos. Pilalla.

Loppupäätelmä. Nykyisillä lasin leikkausveitsillä ei tee mitään!
Nämä veitset eivät leikkaa lasia tasaisesti vaikka painaakin.
On ihan pakko sahata urassa edes taas. Ja useimmiten lopputulos on pilalla!

5

637

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pèrseestä

Maailma on täynnä näennäistyökaluja, jotka eivät toimi, tai rikkoontuvat heti.
      Ikävä vaan, ettei ostaja nykyisin enää voi tietää, mikä on oikea ja mikä on "jäljitelmä"

• Lukihärö

Luin että "Ostin urpo uuden lasinleikkausveitsen" :D

• Hmm noohhhh

Juuri missään hommassa onnistuminen ei ole niin epävarmaa kuin lasin leikkuussa. Voihan se työkalukin/rissa=terä olla huono mutta ei se ti-mieheltä aina onnistu edes kunnon välineillä kun ei edes ammattilaiselta.

Vanha lasi on kaikkein hankalinta ja vanhalla tarkoitan ihan normi float-lasia, jonka valmistuksesta on aikaa. Lasihan ei ole täysin kiinteää ja koostumus muuttuu iän myötä.

Se rissalla rassaaminen ei yleensä auta asiaa. Kannattaa vetästä (jos toleranssit antaa myöten) uus viilto vaikka 2 mm edellisen viereen.

• Glasmaster

Yleensä se vanhan lasinleikkaaminen ei onnistu ammattilaiseltakaan, juurikin niiden muutosten vuoksi, joita lasin koostumiksessa vuosien saatossa tapahtuu.

Tavallinen ikkunalasi valmiiksi mittoihin leikattuna on niin halpaa, ettei kovin pitkään kannata asian kanssa tuhrata.

• juu.

Aloittaja tuli samoihin ajatuksiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3397
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe