Muksu on aika levoton ja villi, kokoajan pitää olla aktiviteettia ja tekemistä, varsinkin kylässä ollessa haluaa juuri sen aikuisen huomion kokonaan joka vähiten joutaisi viihdyttämään. Haluaa kylässä aikuisen "leikkimään kanssaan", nyt heti, heti heti.
Ja se loputon kyselytulva "Miksi sä leikkaat sitä leipää miksi, tuu nyt leikkiin mun kaaaaa, miksi sä et tuu. Miks sulla on tollanen puhelin miks, miks tommonen viestiääni, miks sä et katso kuka sulle laitto viestin miks. Mä haluun leikata sitä samaa leipää, anna mä leikkaan miks mä en voi leikata-aaa-aaa-aaaa, miks toi mikrolautanen pyörii noin miks...", loputonta kyselyä ja samalla paikoillaan räpyttelyä ja pomppimista, "Kato kun mä teen näin kato, kato nyt kato, tuu mun kaa leikkiin, hae mulle joku peli, hae tennismaila, miks et hae-ee-ee--eeeee".
Tän tenavan seurassa nousee vatsahapot kurkkuun ja tulee hysteerinen olo, en välttämättä ilahdu kun tulevat kylään.
Lähtiessä kotiinsa tenava on hengästynyt, hiestä punainen ja tukka ihan märkä, silmät muljahtelee päässä.
Kuuluuko tällainen levottomuus ja huomion haku, keskittymiskyvyttömyys ja rauhoittumisen vaikeus jotenkin tähän ikään? Vai haluaako todella vieraan aikuisen huomion jostain muusta syystä?
Vanhemmat eivät näköjään kiellä eivätkä kiinnitä levottomuuteen mitään huomiota.
7 vuotiaan kyselykausi?
shihhihfih
0
60
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_232413Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.521640- 251952
Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu276931Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup11907- 146893
- 56814
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.110739- 46725
Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua8698