Kuka edustaa mitä?

Ollaan tarkkoja

Arja Saijonmaa edustaa siis ruotsinsuomalaisia? Heh, heh.

Ihan hyvin laulaa ja on fiksu tyyppi, mutta että "edustaa muka ruotsinsuomalaisia"?

Milloin Arja on esim ollut tavallisissa töissä (siivous-, tehdas- ym hommissa) kuten suurin osa ruotsinsuomalaisista?

Jos käytetään sanaa "edustaa", niin eikö pitäisi olla sellainen henkilö, joka todella EDUSTAA perusruotsinsuomalaista? Joku pitkän linjan ruotsinsuomalainen laulaja olisi paremminkin sopiva edustamaan!

11

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TakaTAkaTAkaTAka

      Kuulepas palstahörhö, ei me kaikki olla siivousalalla eikä edes alimmassa palkkaluokassa :D

      Jos ensimmäiset siirtolaisjoukot kielitaidottomina siten työllistyivätkin, se ei tarkoita kaikkia. Ruotsinsuomalaisia ovat hekin, jotka ovat siellä jo kolmatta tai neljättäkin sukupolvea. Luuletko että alimman paklkkaluokan työt olisivat periytyviä? Ei hyvää päivää.....
      Markoolionkin voidaan sanoa edustavan ruosuja, samoin Kentin jäsenten.
      Älä sinä yritä täällä viisastella kun et mistään mitään tiedä.

    • Takalle

      Takataka, palstahörhölle.

      Jopa sinua v-ttaa eriävät mielipiteet.
      Mistähän täällä saisi nyt keskustella herra Takatak (tiedetään kuka oot)?

      Milloin muuten Arja on selvästi ollut ruotsinsuomalainen?
      Kertonut vaikka jossain lehdessä, että hän on ruotsinsuomalainen?
      Jospa herra Takataka kertoisi.

      Tällä palstalla saavat ruotsinsuomalaiset esittää omia mielipiteitään, ja herra Takataka yhtyköön mielipidevapauslakiin!

      Takataka on itse nimittäin pahimmanlajin hörhö!

    • Ketkä ovat!?

      Yhdyn kylä takatakataan jutun siinä mielessä että me kaikki emme todellakaan ole siivousalalla tai muissa töissä joissa koulutusta ei tarvitse. Maailma on muuttunut sitten pula ajan. Arja saijonmaan ei mielestäni pidä missään lehdessä ilmoittaa olevansa ruotsinsuomalainen, ei pidä meidä muidenkaan. Tiedätkö ketkä ovat ruotsinsuomalaisia?

    • Eivät monet

      No ei tietenkään kaikki ole, kyllä se tiedetään. Se on vaan sellainen yleistys. Hyvin monet ovat kyllä siivoojia.
      Suurin osa ruotsinsuomalaisista ei kuitenkaan ole parhaimmilla paikoilla (on tietysti aina joku poikkeus). Mainitsepa vaikka 30 ruotsinsuomalaista, jotka ovat huippupaikoilla!
      Miksi ei voi kertoa että on ruotsinsuomalainen?
      Mitä pahaa siinä on?

      • Töttöröö

        Viimeisin ruosuksi ryhtynyt on Björn Nalle Wahlroos.
        Se on katos niin ett ei ne rikkaimmat paljo ääntänsä piä kun rahasta on kyse, älä siis utele meiän tuloja, senki pummi :)


    • TAkaTAkaTAkaTAka

      Ei minua v**tuta eriävät mielipiteet vaan tulainen ykstotisuus, jossa vedetään omien luulojen perusteella muka-totuuksia ilmoille.

      Missä on väitetty Arja Saijonmaan olevan ruotsinsuomalainen? Mitä itse olen lehtiä lukenut niin niissä kyllä sanotaan Arjan edustavan ruotsalaisille tyypillistä suomalaista naista matalaäänisenä.
      Suurimman osan musiikillisesta työstään ja levytyksistään Arja kylläkin on tehnyt Ruotsissa, siitäkö olet saanut väärinkäsityksen?

      Miksi jonkin yksittäisen hlön pitäisi "edustaa" ketään tai mitään isoa ryhmää, kuten ruotsinsuomalaiset?
      Ymmärrätköhän lainkaan miten suuresta määrästä ihmisiä puhutaan silloin? Satojatuhansia ihmisiä, menestyneitä ja vähemmän menestyneitä, ei voi joku yksittäinen laulaja edustaa. Kyllä me itse omalla toiminnallamme edustamme suomalaisuutta kaikkein parhaimmalla tavalla.
      Edustajia kaipaa vain sellainen, joka ei itse asu Ruotsissa ja osallistu arkeen?

    • TAkaTAkaTAkaTAka

      Pistetään sinulle vaikka tämmöinen esimerkki toisen kulttuuritaiteen edustajasta, joka Ruotsissa tunnetaan nimneomaan suomalaisena. Suomalaisille hän on kuitenkin vain puoliksi suomalainen, puoliksi virolainen. Mitä sitten itse kukakin arvostaa ja miten arvottaa, olkoon jokaisen oma asia.

      http://www.expressen.se/kultur/toppnyheter-/imperialismens-langa-skugga/

    • Jäitä

      Johan oli tärkeetä kirjoittaa tämä tieto yöllä klo 01.29!

      Onko Sofi Oksanen siis sinun mielestä ruotsinsuomalainen?

      Kaukaa oli haettu esimerkkisi.
      Linksuuko?

      • Töttöröö

        @Jäitä

        Ei voi aina tietää minkä kelloajan systeemi laittaa jos itse oleskelee eri kellonajan paikassa :D

        Sinä et sitten ole edes Ruotsissa, huomaan. Taitaa Takataka ollakin oikeassa sun hölmöydestä :D
        Ekkä sä osannut lukea ees lehtivinkkiä.
        Mulle et kommentoinut mittään enää rahoista, ottaakos pattiin?


    • pimukova

      Onko se vanha kurppa edelleen hengissä???
      (saijonmaa)

    • Jäitä

      Taitaapi olla Töttöröö ja Takiataa yks ja sama henkilö.

      No jopas ärsyttää teitä!

      Ruotsin ja Suomen ajalla on vain yks tunti eroo.
      Vai kirjoittoitteletteko muualta? - No jopas on "tärkeä" tää ruotsinsuomalaisten palsta silloin!?

      No onko se Sofi Oksanen ruotsinsuomalainen vai ei?
      10 pistettä ja papukaijamerkki, jos tiedätte oikean vastauksen!
      Pohtikaa yhdessä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2515
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1595
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1548
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      105
      1368
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe