Gallup: Minkälainen perheesi on?

Suvi.

Ja pidätkö siitä?

Itselläni on tosi mukava perhe. :) ♥ oon 19-vuotias tyttö ja siihen kuuluu äiti, isä ja pikkuveli. Mun vanhemmat, molemmat on jo 49-vuotiaita ja pikkuveli 6v eli meidät on saatu 30v ja 43v. Eikä oo kyseessä siis mikään velipuoli vaan ihan biologinen veli, mun vanhemmat ei vaan aiemmin halunnu toista lasta ja mustakin oli ihan mukavaa tulla 13-vuotiaana isosiskoksi... koska sillon mä olin todellinen isosisko, olin oikeasti jo iso ja oli mukava auttaa sitten perusteellisemmin pikkuveljen hoidossakin, mitä ei ois pystyny tekee jos ois ollu paljon pienempi. :) joskus pienempänä tosin toivoin et mulla ois ollu sisko tai veli tai siskoja tai veljiä, koska lähes kaikilla mun kavereilla oli ennen mua... ne oli saanu jo siskon tai veljen joskus n. 2-vuotiaana moni... Mä oon asunu jo yli vuoden kerrostalossa, omassa kämpässä, kaupungissa ja mun porukat asuu pienellä paikkakunnalla sit aika uudessa, hienossa v. 2008 valmistuneessa paketti omakotitalossa... googlatkaa jos ette tiiä mikä se on... :) ennen mun syntymää mekin asuttiin toises kaupungissa, mut paljon pienemmäs sellasessa missä mä nyt ite asun. Kuitenkin aika lähellä sitä paikkaa missä mun perhe nyt asuu. Siihen asti minä, äiti ja isä oltiin asuttu kerrostalossa kolmistaan. Ylä-asteen tietysti alotin siellä uudella paikkakunnalla sitten ja sekin meni ihan kivasti. :) me muutettiin siihen omakotitaloon sillon sen takia kun tarvittiin isompi kämppä kun mun pikkuveli synty ja muutenkin oltiin kyllästytty jo kerrostalo elämään ja vanhemmat halus vaihtaa kaupungista kylälle. ♥ :) 2010 mun ollessa 15-vuotias ja mun veljen 2-vuotias, meille otettiin koira, kultanennoutaja jonka nimeksi tuli Kasper. ♥ :) kassu asuu edelleen mun vanhempien ja pikkuveljen luona maalla ja kassu on nyt siis 4-vuotias. :) mun äiti on ammatiltaan tarjoilija ja isä rekkakuski. Äiti käy edelleen ravintolassa töissä sillä paikkakunnalla missä me asuttiin kun minä olin 0-13vuotias, tästä on sinne joku 20km matkaa ja isän työ nyt on sellasta, että se reissaa rekan ratissa ympäri suomen millon missäkin ja on aina välillä sitten himassa. :)

Rakastan mun perhettä tosi paljon ja voisin sanoo, et pikkuveljen syntymä lokakuussa 2008 oli se kaikista parhain juttu mun elämässä. ♥ :) mä olin aina niin kovasti halunnu et mulla ois sisarrus ja sit kun sitä ei ollu, niin olin vähän surullinen aina siitä... en uskonu sitä, et koskaan tulisin edes saamaan, mut sitpä meidän mutsi hommas ittensä 42-vuotiaana paksuksi. :-)

Oon joskus kysyny meidän vanhemmilta, että miksi mä en saanut sisarusta aiemmin? niin ne ovat vaan vastanneet, että eivät aiemmin itse halunneet toista lasta, että niille riitti yks lapsi ja halusivat myös eka että mä kasvan isoksi ja sitten kysyivät myös mun toivetta siitä, että haluaisinko mä pienemmän siskon tai veljen ja mähän oon aina halunnu ja sitten kun minä olin kasvanut ns. isoksi niin rupesivat miettimään, että nyt ois toisen vauvan aika ja meidän äitiä ajatellen, niin varmaan siinä oli myös aika viimeset hetket käsillä, koska mun vanhemmat oli kuitenkin 40v kun äiti alko odottamaan mun pikkuveljeä... Kiitän myös hirveästi siitä, minne kiitos sit ikinä kuuluukin, että mun veli sai syntyä myös terveenä ja on saanu olla nyt myös terve, vaikka mun äidin ikä oli jo aika korkea kun hän sai mun veljen. ♥

Nyt oon vaan innolla katellu mun veljen kehityskaarta tässä 0-6v. Siitä pienestä vauvasta, on kasvanu jo "aika" iso poika. ;) ♥ nyt vaan ootan kun mun veli kasvaa vielä isommaksi ja mitä kaikkee päästäänkään sit aikanaan tekemään ja kokemaan kun hän on myös vanhempi... :) mut toivottavasti se aika käy hitaasti! on niin ihanaa kun oma veli on nyt niin pieni vielä. ♥

Ja mun vanhemmille toivon pitkää ikää. Ovat muuten maailman parhaat vanhemmat jne. ;) ♥ ja rakkaalle koiralle tietysti myös ja veljelle. ♥

Et tässäpä nyt vaihteeks tämmönen kirjotus. :) näiden ainasten haukkumisviestejen sijaan, omista siskoista, veljistä, perheestä...

Kommentoikaa ja kertokaa myös vapaan monipuolisesti teidän omista perheistänne. :) kaikkien tarinoiden ei ole pakko olla onnellisia! ja jos iät ei osu ihan täsmälleen, niin sen takia koska mä oon pyöristäny ne siihen mitä me kukin täytettiin ja täytetään nyt v. 2014. Mun äiti täytti nyt toukokuussa 49v, minä kesäkuussa 19v, isä täyttää marraskuussa 49v.. on siis vielä oikeasti 48.. ja veli on vielä oikeasti 5.. mutta täyttää lokakuussa 6v.. :) ja koira täytti huhtikuussa 4.. :D

18

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttönen

      Mulla on aivan ihana perhe!
      Mulla on12sisarusta elikkä meillä on13 lasta:)
      Oon ite kolmanneksi nuorin ja mulla on pikkuveli jolla on down syndrooma:DHän on kyllä ihana♥
      Sitten minulla on 3sisarusten lasta kohta kylöäkin 5 ja sitte helmikuun alussa tullee kuues sisarusten lapsi:D
      Vanhin heistä on pyöristettynä 3v sitte on vähä yli 1v ja vähä alle 1v lapsoset♡

      ja muuten sillonko olin pieni niin meillä oli kans kultanen noutaja koira jonka nimi oli kasper=D
      Hassua ku sama rotu ja sama nimi:)

    • #sväkiäon

      Mäkin rakastan mun perhettä

    • we r family

      Pidän ehdottomasti ♡ Oon vast 13-vuotias ja mulla on kaks isosisarusta, 14-vuotias isoveli ja 16-vuotias sisko. Asutaan äidin kanssa, kun meidän isä kuoli kun olin neljä. Mun äiti on jo 50-vuotias kurppana, mut silti se on aina tosi energinen ja valmis tekee kaikkee spontaania. Viimesin tempaus oli jättää mut broidin kanssa keskenämme kotiin (mummo kyl oli aktiivisesti naapuris kyyläämäs, jos tätä eksyy joku kukkahattutäti lukemaan) ja lähti siskonsa kanssa viikonlopuks Ranskaan, kait yheksän tunnin varoitusajalla. Äiti on ihana ja kuuntelee aina, ja osaa käsitellä kaikkii tosi hyvin :)

      Mun isoveli on sellanen kunnon kultapoju. Se harrastaa futista ja vaikken mä kyseisestä lajista mitään tajuu, tiedän että se on siinä ihan sairaan hyvä. Se harrastaa kans streetdancea, ja on siinäki iha järjettömän taitava. Se on asiaan kuuluvasti myös suosittu ja hyvä koulussa :D Mun broidi on ihan järjettömän hauska ja jaksaa aina hymyillä kaikille. Se on myös meijän perheen tapaan erittäin kilpailuhenkinen ja me kilpaillaanki ihan kaikesta koko ajan, mut sillee leikimielisesti. Paras juttu siinä on se, ettei mun veli ikinä suutu melkeen mistään kellekään. Ellei kyse oo vaikka jostain lautapelistä, koska inhotaan kaikki häviämistä. Sillonse saattaa vähän äristä ja painaa kuulokkeet hetkeks päähän, mut on sen jälkeen taas ihan normaali. Ihana veli kaiken kaikkiaan ♥

      Mitä mun siskoon tulee, en tunne ketään muuta sen kaltasta. Pienestä asti se on halunnut valloittaa maailman ja kokee kaiken, aina kaatosateessa sienestämisestä laskuvarjo hyppäämiseen. Tällä hetkellä mun sisko on Arizonassa vaihto-oppilaana. Ja mul on ihan hirvee ikävä sitä :( Mun sisko on paatunut lakta-ovo-vegetaristi, höösää eläinkokeista sun muusta jatkuvasti. Se aikoo jonkun hyväntekeväisyys järjestön matkassa auttaa Brasilian slummi- ja katulapsia tai Aasiaan auttaa lapsityöläisiä. Mun sisko on kokenut jo ihan hirveesti kaikkee, lähinnä koska tarttuu mahdollisuuksiin enemmän ku mielellään ja näkee kaikessa suuren kokemuksen :D Se on verbaalisesti ihan järjettömän lahjakas ja sillä on tosi mielenkiintosia näkemyksiä kaikesta. Sen kanssa ei oo koskaan tylsää. Mun sisko ei oo koskaan välittänyt muiden mielipiteistä ja on tehnyt just niinku tykkää aina. Esimerkkinä vaikka, että se värjäs hiuksensa vaaleanpunaisiksi ja veti kymmenen sentin korot jalkaan (tästä erikoisen tekee, et mun sisko on tosiaan ollu jo 13-veen 175 senttinen) ja kasiluokalla pääpystyssä kävelly koulunkäytävil, vaik sitä kuinka yritettiin kiusata. Kukaan ei koskaan oo onnistunu masentamaan tai kiusaamaan mun siskoa, vaan se pistää aina vastaan ja puolustaa muitakin aina.

      Rakastan mun perhettä ylikaiken ♡

    • poitsunpuolikas

      Kerrankin jotain upeeta luettavaa.. vetää sanattomaksi
      Ihanaa että noin on...
      Mukavaa jatkoa

      • /)(

        Lyhyesti: vanhemmat kuoli, kun olin 9 ja 10. Nykyään olen 14, sijaisvanhemmat, veli 16, siskopuolet 17 ja 19. I'm not happy. I'm more like sad. Games set me free. Now I can finally be myself again~~


      • ..............
        /)( kirjoitti:

        Lyhyesti: vanhemmat kuoli, kun olin 9 ja 10. Nykyään olen 14, sijaisvanhemmat, veli 16, siskopuolet 17 ja 19. I'm not happy. I'm more like sad. Games set me free. Now I can finally be myself again~~

        Tuli kauheen haikee olo =/ ku luin ton sun jutun ^^ Mut joo.. Mun perheesee kuuluu 2 pikkusiskoo 2 ja 11v yks isoveli 15v ja mä pian 14v. ja tyttö olen. äiti 36v ja isä joka ei asu kotona 40v ja sen kihlattu 28v.. Äiti juo aika paljo ja rahaa menee enemmä äitin tupakkaa ja juomii ku meijän lapsien juttuihi yhteesä.. isästä tykkään ja siel on aina kaikki loistavasti tai oli.. ei oo enää ku sil on toi uus kihlattu josta en pidä yhtää... se ain saa sanottuu meist kaikkee isälle sillee et isä laittaa meijät "arestii" ja tällee... Ja toi 2v pikkusisko on puolsisko ja sen isä asuu kans muual ja mun tietääkseni 2veel on kivaa käydä siel.. Meil on myös aika sotkusta ja ainaku on tulos joku ni meijät pakotetaan tekemää kauhee suursiivous [kaikki tavarat kaappii -.-] Ja kouluaamusinki joudutaa välil herää 5-6 aikaa siivoomaa jos äidin työnantaja on tulos käymää tai jotain -.- Kerra sossut oli tulos kylää mun takii ku meinasin lähtee kotoo... mut ei ne mitää tehny ku oli taas pakotettu tekee se suursiivous ja mä en rohkene puhumaa kenellekkään.... Pahoittelut kirjotusvirheistä... "I'm not happy. I'm more like sad...."


    • Joojoojuujuu

      Mul on ihana perhe. Vaik välil vihaankin sitä ku se on niin outo. Meiä peheeseen kuuluu siis mä 12v. Äiti ja iskä 34v. Pikkusisko 10v. Ja pikkuveli 7v. Ja siis vihaan välil mun perhettä koska pikkusisko on liian ärsyttävä ja uhkaa tappaa ittensä. Iskä on koko ajan töissä ja äiti huutaa siks. Ja meiä äiti on kasvissyöjä joka on ihanaa mut ei hirvee hyvä asia mun kavereide kannalt. Mut muute on ihanaa. Pidän varsinki näist asioist: Meiä koko suvul on kauheen läheiset välit ja iso suku muutenkin. Meitä lapsiakin kuunnellaan eikä usein jouduta olleen mitenkään yksin. Ja meil on tarkat säännöt. Asumme pikkukylän keskustasta 9 kilsan päässä mutta ollaan harkittu muuttoa takaisin Ouluun missä me kaikki muut paitsi pikkuveli olemme asuneet jo aiemmin.

    • TarinoitsiaTyhjästä

      Minä en oikeen pidä perheestäni, tai siis vanhemmistani (eli suomennettuna saisivat mielestäni painua helvettiin). On kai se jonkin sortin onni kun kummatkin elää, mutta on ne vaan niin ärsyttäviä aina...
      Eli siis perheeseeni kuuluu minä 13v. äiti 40v. ja isä 38v. Velipuolet ainakin nämä 17v. 24v. 25v ja 3v. Äiti sai 24v. ja 25v. Hylkäs ne kun ne oli 4 ja 5 vuotiaita oman pahasti alkoholistuneen isänsä hoiviin (oli silloin 18v.). Ja sai vielä nyt 17v. veljeni alle vuoden päästä, eli velipuoli hänkin. Tapasi minun isäni ja menivät naimisiin ja saivat minut. Nyt 17v. veli sai leukemian ja makas kolme vuotta sairaalassa, ja asui käytännössä siellä. Sillä välin me muutimme kahdesti, ja veljen tullessa vielä kerran.
      2008 isäni yritti kuristaa äitini, ja mursi tältä kolme kylkiluuta ja äiti vain spreijasi talomme oveen mustia rinkuloita, samalla kun ampulanssi tuli. Näimme veljeni kanssa itse tapahtumat.

      Voitte arvata että he erosivat ja minä, veljeni ja äitini muutimme Iittiin. (joo en kerro synnyin paikkaani, kun käyn siellä yhä). Eron tulessa meidän silloiset eläimet tapettiin, eli yli 150 eläimen verilöyly. Iitissä oli äidin vanha tuttu, Joka kuitenkin 1,5v päästä suuttui äidille ja hakkasi tämän haravalla minun seuratessa taas.
      Tällä kertaa muutimme Inarin pohjoispuolelle, ja opin puhumaan äitini äidinkieltä, koltan saamea. Sieltä muutimme 2v. päästä tänne, ja siitä asti olen ollut täällä, vaikkakin rakas veljeni muutti minun isäni luokse.
      Ohhoh... tästähän tuli eräänlainen elämäntarina lyhennettynä... sorry...

    • juuuuugurtttii

      Minä olen itse 17 v poika, nimeltäni Vladik. Perheeseeni kuuluu äiti (37 v.), isäpuoli (39 v.) sekä kuusi sisarusta. Olen kaikista sisaruksista vanhin. Minun sisarukseni ovat Eemeli (1,5 v.), Lotta (3 v.), Jari & Janne (5 v.), Margarethe (8 v.) sekä Aleksei (12 v.)

      Isäni ja äitini erosivat seitsemän vuotta sitten, eli vuonna 2008. Silloin muutimme pois Pietarista tänne Suomeen. Isäpuoleni ilmestyi kuvioihin heti muuton jälkeen. En ole nähnyt isääni sen päivän jälkeen, kun jätimme Venäjän taaksemme. Kaipaan häntä edelleen.

      Tämän lisäksi perheessämme asustaa kaksi koiraa, molemmat bordercollieita. Heidän nimensä ovat Jiri ja Jax.

      Perheeni on minulle todella tärkeä.

    • perhevähän..erilainen

      Minulla on yksi samanikäinen sisko eli 11.v. Olen tyttö. Äitini on 50.v ja isä 57.v. Isäni on alkoholisti ja vanhemmillani on melkein joka ilta hirveä riita. Haluaisin että isä muuttaisi pois, kuitenkin samalle paikkakunnalle jäisi. Tämä ei liity asiaan, mutta luokallani on koulukiusaaja, joka on kiusannut minuakin. En ole syntynyt onnellisten tähtien alla..

    • sisaruksiatodellapaljon

      Täs on teille haastetta: Pysyttekä kärryillä? :D :D :D :D :D :D

      Oon merkannut nimet nimen 1.:llä kirjaimella(; (esim. M14v = Mirja14v)
      Kysymysmerkki iän perässä tarkoittaa sitä, etten tiedä heidän ikäänsä. Se on noin arvio;)

      Mun perheeni on tooooooosi monimutkainen: Elikkäs: Tässä on perheeni: (asutaan saman katon alla) isäpuoli (äidin nykyinen puoliso) E63v, äiti P53v, minä I17v pikkusisko K13v ja pikkuveli A10v

      Biologinen isä V72v (äitini ei ollut naimisissa isäni kanssa, sukunimeni on sama, kuin biolog. isälläni) ja sen lapset:(ovat siis sisaruksiani, mutta "hankittu" ennen minua/äitiäni:D) isosiskot S43v?, S34v ja isoveljet S33v?, J36v, P26v

      Äitin edellinen puoliso M55v: (ennen isääni siis:D) ja sen lapset: isoveljet K24v, V27v ja isosisko N26v

      Ja pidän kaikkia sisaruksiani "täysinä" sisaruksina, en minään "puolikkaina" ja rakastan heitä kaikkia TODELLA PALJON(: heitä on siis 10.
      Kuten äskön mainitsin, rakastan heitä kaikkia, vaikka siskoani 43v? en ole koskaan nähnytkään ja veli 33v? ei pidä minuun mitään yhteyttä, oon nähnyt sen pienenä monta kertaa, mutta yli 10vuotiaana jotain neljä kertaa, viimeksi näin hänet isäni 70v juhlissa. Myös isoveljeni 36v näin siellä viimeksi. Isäni näin viimeksi hänen 70v juhlissaan ja ennen sitä 12 vuotiaana, kun hän kävi meillä. Rakastan isääni silti todella paljon. Veljeni 26v kanssa kävimme tänä vuonna laskettelemassa ja se oli aivan ihanaa, oli kiva nähdä häntä pitkästä aikaa, hänetkin olin nähnyt viimeksi isäni 70v juhlissa. Isosiskollani 34v käyn joka vuosi, melkein joka kuukausi ja hänen perheensä käy meillä.
      Kun lähdin isäni 70v juhlista, halasin kaikkia veljiäni ja melkein rupesin itkemään, koska en näe heitä paljoa. ); Mutta en ole heille silti vihainen(:

      Nuo 24v, 26v lapsineen ja 27v käyvät meillä joka viikko ja veljeni 24v ja siskoni 26v ovat minulle maailman tärkeimmät ihmiset. Melkein tärkeämpiä kuin äitini..

      Pysyittekö kärryillä? :D :D

      • sisaruksiatodellapaljon

        Olen siis tyttö


    • spergele

      kaikki on erittäin ärsyttäviä ku ne valittaa ni saatanasti :c

    • strawberrycupcake

      Mä oon 14 vuotias tyttö ja mul on 12 vuotias pikkuveli. Vanhemmat on viiskymppisiä. Aina välillä tapellaan vanhempien kanssa, mutta rakastan niit tosi paljo <3
      Ja mun veljee rakastan iha älyttömästi, vaikka senki kaa tulee kaikkee riitoi ja sellasta.
      Ois ihan kauheeta ilman sitä <3

    • Ylimääräinen

      Mun vanhemmat on eronneet ja kummallakin on jo uudet puolisot ja uudet lapset joten jäin vähän yli.

      Mulla ei oo mitään paikkaa mun perheessä. Ainut mitä mun vanhemmat sanoo mulle on se että mikset sää mee sen toisen luokse. Tää on pelkää helvettiä :(((

      Onneksi joillakin on ees kiva perhe

    • menispois

      meillä asuu mun,mun isoveljen ja äitin lisäx äitin uusi mies. siis mulla on poni ja harrastan urheilua. se mies ärsyttää vaan niin paljo kun se vaatii et mun ja mun veljen pitää osallistua kodin yhteisiin töihin. tuntuu et ei oo koskaan vapaata kun aina on joku työ odottamassa. ennen äiti teki kaikki mut nyt ärsyttää kun se mies on muuttanu äitiä ja äiti sit uskoo sitä. tekee ne kyllä äitin kanssa kaikki kotihommiin yhessä ja pyytää muakin mut ei oikein kinee joku pihan haravointi.

    • voijotaintehdä

      hyvä et äitis on löytäny miehen joka ei anna sun ja veljes pitää orjaa

    • HatersHate

      Mikä perhe?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2246
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2074
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      168
      1854
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      168
      1679
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1344
    6. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      19
      1305
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1257
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1195
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1178
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      14
      1178
    Aihe