Kuivaruoan annostelu

cookie´s choice

Tyhmä kysymys raksujen annosteluohjeista: pussin kyljessä lukee että 47g/vrk ni tarkottaako tuo määrä sitä, että syötäis pelkkiä raksuja? Tuo määrähän on noin kourallinen käyttämiäni raksuja...

Annan märkäruokaa päivisin ja raksuja öisin, ja mietin että syököhän tuo nyt vähän liikaa kuivaa ku ei päivällä ruoka maistu? :/
Oon joutunu rajottaan raksujen määrää, jos laittaa kipon täyteen ni kissa puputtaa vaan sieltä eikä katokaan muuhun ruokaan päin.

Eli pitäiskö antaa yöksi vain n.20g raksuja??

(Raksut Power of Nature, märkäruuat viljattomia ja sokerittomia.)

7

239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin tekisin

No eihän kissa kai niitä raksuja mihinkään tarvitsisikaan normaalissa ruokailussaan.
      Joten jos annat reippaasti muuta ruokaa, niin vähennä nyt ihmeessä vain raksujen määrää.
      Minä pidän raksuja aina esillä, mutta kun katti syö säännöllisesti muuta, niin ei se nyt niitä raksuja syö päivässä kovinkaan paljoa.

Minusta täytyy ajatella järjellä. Ei nuo pussien ja purnukoiden suositukset oikein kerro mitään.

Jos syö liikaa raksuja, niin jätä ne vaikka hetkeksi kokonaan pois ja totuta märkään ruokaan.

• cookie´s

Kiitos asiallisesta vastauksesta! :)

• aurinkoinen ilta

Hei, raksuja voi olla aina kupissa, kissa itse säännöstelee spyömistä, meillä ollut 3 kissaa, kaikki lopulta osaa säännöstellä itse. Vettä tietty aina myös. Annan iloksi märkäruokaa aamulla ja töistä tultaessa noin 3 rkl.. kissa syö useita pieniä määriä :)

• rat pack

Aina unohtuu se että kissa on lihansyöjä ei tarvitte rottia syöttää, munuaista sydäntä maksaa on hyvä työntää niiden kitoihin aina dilloin yällöin.

• huohhoh

Annat märkäruokaa iloksi? Tiesitkö että kissan ruokavalion tulisi perustua kokonaan närkään ruokaan? Raksuja se ei tarvitse ollenkaan. Varsinkin huonolaatuiset raksut aiheuttavat virtsakiviä

• ---
        huohhoh kirjoitti:

Annat märkäruokaa iloksi? Tiesitkö että kissan ruokavalion tulisi perustua kokonaan närkään ruokaan? Raksuja se ei tarvitse ollenkaan. Varsinkin huonolaatuiset raksut aiheuttavat virtsakiviä

Raksuja kun kostuttaa, niin nekin ovat märkää ruokaa. Ei ole vaikeaa.

• ei liikaa ruokaaaaaa

Se on sopiva määrä yöksi. Itse en jätä yöksi mitään ruokaa esille ja vielä on kissat hengissä:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      76
      6775
    2. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      134
      6503
    3. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      380
      6292
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      364
      4092
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      153
      2492
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      6
      2399
    7. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      46
      2138
    8. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      138
      1501
    9. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      14
      1462
    10. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      196
      1212
    Aihe