Joitakin tämän palstan kirjoituksia lukiessa tuli mieleen ruotsalaisen taiteilijan Elisabeth Ohlsonin upea valokuvanäyttely, jossa keskeisenä teemana oli seksuaalivähemmistöjen kärsimys ja vaino ja miten tuo kärsimys vertautuu Jeesuksen kärsimykseen ristinpuulla.
Raamatun tulkinnasta sen verran, että tulkitsihan Jeesuskin Raamattua, siis Vanhaa testamenttia hyvin radikaalilla tavalla eivätkä kaikki tuolloinkaan oikein pitäneet uudesta tulkinnasta. Ja ovathan neljä evankeliumiakin neljä tulkintaa Jeesuksen elämästä ja opetuksesta.
Mitä taas Paavaliin tulee, niin hänen aikanaan ei tunnettu samaa sukupuolta olevien parisuhteita nykyisessä muodossaan vaan kyse oli avioliiton ulkopuolisista bi-seksuaalisista irtosuhteista.
Ajat muuttuvat ja tulkinnat muuttuvat aikojen myötä. Eri tulkinnoista on muuten olemassa mainio kirja nimeltään "Synti vai siunaus - homoseksuaalit, kirkko ja yhteiskunta".
Ecce Homo - Katso ihmistä
Maisalis
3
119
Vastaukset
- ja taas tätä
Niin kuka tätä aihetta nyt sitten tuputtaa? Näemmä Maisalis mm.
- Maisalis
Sinulle "ja taas tätä": tuputushan on ongelma vain niille, jotka ovat tuputukselle alttiita. Jos siis olet 100% hetero, niin minun tuputukseni ei pitäisi olla sinulle mikään ongelma.
- Maisalis
Näköjään Maisa-mummon aloitus on heitetty Luterilaisuus-osastolta tänne. No, ei se mitään, tämä on ihan hyvä ja mielenkiintoinen osasto. Tuolla Luterilaisuudessahan olen joutunut välillä tosi kovan kielenkäytön kohteeksi, kun olen yrittänyt tuoda tasa-arvon ja ihmisoikeuksien sanomaa sinnekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso204141Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait1504049Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani133206Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai663048Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1502619- 772604
Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist282293- 311799
"Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko
"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For1141574- 201495