Joitakin tämän palstan kirjoituksia lukiessa tuli mieleen ruotsalaisen taiteilijan Elisabeth Ohlsonin upea valokuvanäyttely, jossa keskeisenä teemana oli seksuaalivähemmistöjen kärsimys ja vaino ja miten tuo kärsimys vertautuu Jeesuksen kärsimykseen ristinpuulla.
Raamatun tulkinnasta sen verran, että tulkitsihan Jeesuskin Raamattua, siis Vanhaa testamenttia hyvin radikaalilla tavalla eivätkä kaikki tuolloinkaan oikein pitäneet uudesta tulkinnasta. Ja ovathan neljä evankeliumiakin neljä tulkintaa Jeesuksen elämästä ja opetuksesta.
Mitä taas Paavaliin tulee, niin hänen aikanaan ei tunnettu samaa sukupuolta olevien parisuhteita nykyisessä muodossaan vaan kyse oli avioliiton ulkopuolisista bi-seksuaalisista irtosuhteista.
Ajat muuttuvat ja tulkinnat muuttuvat aikojen myötä. Eri tulkinnoista on muuten olemassa mainio kirja nimeltään "Synti vai siunaus - homoseksuaalit, kirkko ja yhteiskunta".
Ecce Homo - Katso ihmistä
Maisalis
3
97
Vastaukset
- ja taas tätä
Niin kuka tätä aihetta nyt sitten tuputtaa? Näemmä Maisalis mm.
- Maisalis
Sinulle "ja taas tätä": tuputushan on ongelma vain niille, jotka ovat tuputukselle alttiita. Jos siis olet 100% hetero, niin minun tuputukseni ei pitäisi olla sinulle mikään ongelma.
- Maisalis
Näköjään Maisa-mummon aloitus on heitetty Luterilaisuus-osastolta tänne. No, ei se mitään, tämä on ihan hyvä ja mielenkiintoinen osasto. Tuolla Luterilaisuudessahan olen joutunut välillä tosi kovan kielenkäytön kohteeksi, kun olen yrittänyt tuoda tasa-arvon ja ihmisoikeuksien sanomaa sinnekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1751959- 1721711
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1691578Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise241393Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys981335Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1541028- 1001017
Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c731017Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud228846Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,55769