Te ketkä opiskelette tradenomiksi kertokaa minkälaista opiskelu on? Onko paljon kieliä, ruotsi pakollinen? Pitääkö joitain kursseja opiskella englanniksi?
Onko rankkaa opiskella tradenomiksi?
TRADENOMI opiskelijat!!!
11
5441
Vastaukset
- Hanna
Ei ole vaikeaa, menee helposti vaikka vasemmalla kädellä työn ohessa. Ruotsia ja enkkua on jonkun verran, mutta ne kurssit on tosi basicia, riittää kun tekee läksyt edes kerran kuussa. Jotain kursseja on englanniksi, mutta ne on ihan yhtä helppoja, samat asiat voi lukea kotona suomeksi jos haluaa kerrata kotimaisella.
- lisääjä
Ainakin liiketalouden puolella opiskellaan vähintään kolmea kieltä.
Ei ole vaikeaa, kun viitsii perehtyä asioihin. - ei meillä vaan
lisääjä kirjoitti:
Ainakin liiketalouden puolella opiskellaan vähintään kolmea kieltä.
Ei ole vaikeaa, kun viitsii perehtyä asioihin.Eli meillä on ruotsia pakollisena yks kurssi (2 ov:ta) ja enkkua kaks kurssia (4 ov:ta). Ainakin muistaakseni... Alotin tänä syksynä opinnot, joten ainakin meidän koulus tää on ihan uusinta tietoa. Ruotsista sekä enkusta on kummastakin pakollisena kaikille valmentavat kurssit, joista ei kumminkaan saa opintoviikkoja (ei-ylioppilaat ja alle C:n saaneet joutuvat osallistumaan lähiopetukseen, muut eivät - koe on kuitenkin kaikille pakollinen).
Ja tietenkin kieliä saa ottaa vapaaehtoisena.
- tradenomi
Opiskelen liiketaloutta suuntautumisena kansainväliset toiminnot. Meillä on ruotsia 5 pakollista kurssia, englantia taitaa olla 6 tai 7 ja sitten on valittava joko saksa, ranska tai espanja. Opettajista moni on tullut ulkomailta, joten opetuskin on hyvin monella kurssilla englanniksi, vaikka pitäisikin olla suomenkielinen linja.
Olen aina ollut hyvä koulussa, mutta siltikin täytyy sanoa, että opiskelu on ollut melko rankkaa. Varsinkin tenttiviikkojen lähestyessä kasautuu tenttien lisäksi tehtäväksi jokaiselta kurssilta 10-20 sivun pituinen omatoiminen tehtävä. Kouluissa on eroja, esim. kaverini, joka opiskelee liiketaloutta eri koulussa ei tarvitse tehdä läheskään yhtä paljon kaikenmaailman omatoimisia tehtäviä kuin meidän koulussa pitää. - myy79
aloitin syksyllä opinnot ammattikorkeassa, tavoitteena valmistua 3vuodessa tradenomiksi taloushallinnossa. alku on vaikuttanut ihan helpolta, ruotsinkieli on vaikeeta (voi johtua opettajastakin) sillä kuuleman mukaan ed vuonna yli puolet oli reputtanut kokeesta. kieliä täytyy esim tal. hallinnon suuntaavissa opiskella yht 15ov. kolmea kieltä. meillä jaettiin opiskelijat ruotsissa, englannissa ja matikassa tasoryhmiin ja opetus on sitten huonommilla intensiivisempää kuin paremmilla. itse onneksi olen keskitason opiskelija. :)
etätehtäviä tulee lähes joka aineesta, ja saattaapa joidenkin palautuspäivä sattua päällekkäin, mutta jos tuntuu ylivoimaiselta, voi pyytää lisäaikaa.ennemmin lisäaikaa, kuin reputtaa koko kurssi yhden tehtävän takia. meillä ei ole opintoja englannin kielellä,ellei itse niitä halua vapaasti valittavista ottaa. eka vuosi on perusasioiden opettelua (mihin on merkonomipapereilla hyvä pohja, on helppoa) ja sitten alkaa tosi toimet, kun valitsee mihin haluaa suuntautua.. että tällaisia mun opinnoista..- Heko
Ammattisurkeaan näköjään pääseen vaikkei edes kirjoittamaan ole oppinut.
- Sinnuli
Opiskelen kolmatta vuotta taloushallinnon tradenomiksi ja täällä on pakollisia ruotsin kursseja 4 ov ja englantia 6 ov, lisäksi 4 ov vapaa valintaisia. Opinahjo on kyllä aika arvostettu ja kansainvälinen, josta varmaan johtuu nämä kieliopinnot. Ruotsi oli helppoa, mutta enkusta vaadittiin kaikin puolin hallintaa, eli ei meinaa päästä millään siitä läpi.
- Sebastian
Helppous on subjektiivista, mutta kyllä omasta mielestäni liiketalouden AMK on pala kakkua. Lopetin maisterin opinnot Hankenilla ja siirryin AMK:n puolelle, jotta voisin työskennellä samanaikaisesti. Työnantaja kun sanoi, ettei urani kannalta ole väliä, olenko KTM vai tradenomi.
Itselläni on ruotsi ja englanti ainoat pakolliset, mutta saksaakin toki opiskelen. Joillain kursseilla tenttimateriaali on englanniksi, mutta ei se esteeksi ole vielä muodostunut. Tosin itse olen suomenruotsalainen ja kohtalaisen hyvä kielissä.
Erinomainen puoli liiketalouden opiskelussa on, ettei läsnäolopakkoa ole kuin kielissä ja muutamissa poikkeuksissa. Riittää siis, että teet tehtäväsi ajallaan ja pärjäät tentissä. Tämä mahdollistaa ajankäytön optimoinnin niin, että höpöhöpö-kurssien aikana voit olla töissä turhan penkin kuluttamisen sijaan.- Bamse
"Lopetin maisterin opinnot Hankenilla ja siirryin AMK:n puolelle, jotta voisin työskennellä samanaikaisesti. Työnantaja kun sanoi, ettei urani kannalta ole väliä, olenko KTM vai tradenomi. "
Aijaa. Ajattelitko työskennellä samassa firmassa lopun ikääsi? Ihan vaan tiedoksi että aika monessakin firmassa onko melkoinen ero sillä onko KTM vai trade. - Sebastian
Bamse kirjoitti:
"Lopetin maisterin opinnot Hankenilla ja siirryin AMK:n puolelle, jotta voisin työskennellä samanaikaisesti. Työnantaja kun sanoi, ettei urani kannalta ole väliä, olenko KTM vai tradenomi. "
Aijaa. Ajattelitko työskennellä samassa firmassa lopun ikääsi? Ihan vaan tiedoksi että aika monessakin firmassa onko melkoinen ero sillä onko KTM vai trade.Kyse on perheyrityksestä, joten tilanne on ehkä erilainen. Siellä ei titteliä kumarreta, vaan sitä miten hyvin osaa tehdä bisnestä. Siinä taas ei paljoa tradenomi ja KTM eroa... Varsinaista kauppatiedettä ei tarvita keskisuuren yrityksen johtamisessa.
Omalta kohdaltani tein mielestäni oikean valinnan. Nyt yhtä aikaa työtä tekevänä minulla on enemmän mahdollisuuksia elämään.
- opiskelija
Opiskelen kansainvälistä kauppaa amk:ssa. Äidinkieli neljä kieltä on pakollista, 20 ov. Kielet on vaikemmat tässä koulutusohjelmassa, ja sehän on tarkoitus myös. Kurssit käyvät tietenkin suomeksi, ruotsiksi ja pari englanniksi! En ole viihtynyt (missä viihtyis) mutta käyn loppuun koska saa hyvän tutkinnon, onneks case tehtäviä ettei nukaha tunneilla :)! Odottelen innolla työelämää, siellä viihdyn...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743022
- 712901
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171709- 241667
- 261642
- 201620
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91279