Galaxy poistunee linjaltaan

TadaaTadaa

Tallink ei tykkää rikkidirektiivistä. Syksyllä tekevät päätökset.

28

414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • jaahas...

        siis jäiskö sitten baltic princess tekemään yksin iltalähtöjä Turusta vai? Ja minne Galaxy sitten siirettäisiin oikein?


      • one vision
        jaahas... kirjoitti:

        siis jäiskö sitten baltic princess tekemään yksin iltalähtöjä Turusta vai? Ja minne Galaxy sitten siirettäisiin oikein?

        "jäiskö sitten baltic princess tekemään yksin iltalähtöjä"
        Olisihan Tallinkilla mahdollisuus sijoittaa Atlantic Vision Galaxyn tilalle.
        Galaxy Konetehojenja puolesta olisi optimaallisempi taas Helsingin ja Tallinnan välisessä liikenteessä.

        Tuossa saattaisi olla eräs tulevaisuuden vaihtoehto, mitäänhän ei ole Tallink Siljan toimesta vielä päätetty


      • one vision kirjoitti:

        "jäiskö sitten baltic princess tekemään yksin iltalähtöjä"
        Olisihan Tallinkilla mahdollisuus sijoittaa Atlantic Vision Galaxyn tilalle.
        Galaxy Konetehojenja puolesta olisi optimaallisempi taas Helsingin ja Tallinnan välisessä liikenteessä.

        Tuossa saattaisi olla eräs tulevaisuuden vaihtoehto, mitäänhän ei ole Tallink Siljan toimesta vielä päätetty

        Mikä pakko sitä on ajaa lähtöä päivässä... Ajetaanhan montaa muutakin reittiä 1 lähdöllä päivässä, lisäksi olen ollut Galaxylla 4 kertaa ja laiva aina lähes tyhjä


      • One vision
        kimlaa kirjoitti:

        Mikä pakko sitä on ajaa lähtöä päivässä... Ajetaanhan montaa muutakin reittiä 1 lähdöllä päivässä, lisäksi olen ollut Galaxylla 4 kertaa ja laiva aina lähes tyhjä

        Rahdinkin pitää kulkea perille,
        yksinkertaista kun osaa ajatella, eikö vain.
        siinä käy pian niin että rahti siirtyy muualle,
        ja se jäljelle jääväkin alus on turha reitillään


      • Reisija
        One vision kirjoitti:

        Rahdinkin pitää kulkea perille,
        yksinkertaista kun osaa ajatella, eikö vain.
        siinä käy pian niin että rahti siirtyy muualle,
        ja se jäljelle jääväkin alus on turha reitillään

        Rahti kulkee suureksi osaksi SeaWindillä, joten teoriassa Galaxyn poistaminen ei rahtipuoleen kauhean paljon vaikuta.


      • one vision
        Reisija kirjoitti:

        Rahti kulkee suureksi osaksi SeaWindillä, joten teoriassa Galaxyn poistaminen ei rahtipuoleen kauhean paljon vaikuta.

        Siinäpä se, esimerkiksi juuri atlantic visionilla voidaan yhdistää seavindin (jolle myös hakusessa korvaaja) ja galaxyn toiminnat, miksi siis pitää päällekkäisiä toimintoja kun kuluissa voidaan säästää


      • One vision kirjoitti:

        Rahdinkin pitää kulkea perille,
        yksinkertaista kun osaa ajatella, eikö vain.
        siinä käy pian niin että rahti siirtyy muualle,
        ja se jäljelle jääväkin alus on turha reitillään

        No kulkeehan rahti Hesasta Tukholmaan myös, vaikka matka-aika on reilusti pidempi kuin Turusta, jopa ajamalla Turkuun ja täällä laivaan, menisi vähemmän aikaa kuin hesan laivalla...

        Ja Hesasta tukholmaan siis yksi lähtö päivässä Silja Linellä.

        Tietenkin Tallinkin SuperStar voisi korvata seawindin, siinähän on peräti kaksi "rekkakantta"ja luulisi Tallinkilla riittävän kaksi laivaa hesa-tallinna reitille


      • stocholmvsturku
        kimlaa kirjoitti:

        Mikä pakko sitä on ajaa lähtöä päivässä... Ajetaanhan montaa muutakin reittiä 1 lähdöllä päivässä, lisäksi olen ollut Galaxylla 4 kertaa ja laiva aina lähes tyhjä

        Tukholman/Turun aamu-/ iltalaivalla on hieman eri tarpeet, esimerkiksi tukholmasta iltaisin lähtevä rahti, laiva ei siis ole tyhjänä seilaava vaikka se siltä vaikuttaisi.
        Niin ja miksi tuota laivaa olisi kannattanut näinkin kauan tyhjänä muutoin ajattaa,
        siinä kimleelle miettimistä


      • stocholmvsturku kirjoitti:

        Tukholman/Turun aamu-/ iltalaivalla on hieman eri tarpeet, esimerkiksi tukholmasta iltaisin lähtevä rahti, laiva ei siis ole tyhjänä seilaava vaikka se siltä vaikuttaisi.
        Niin ja miksi tuota laivaa olisi kannattanut näinkin kauan tyhjänä muutoin ajattaa,
        siinä kimleelle miettimistä

        Ei se aamulaiva ole kyllä ruotsin "iltalaivanakaan" mikään hitti, juuri laskeskeltiin montako vaihtoehtoa ruotsalaisilla on mennä risteilylle


      • stockholvsturku
        kimlaa kirjoitti:

        Ei se aamulaiva ole kyllä ruotsin "iltalaivanakaan" mikään hitti, juuri laskeskeltiin montako vaihtoehtoa ruotsalaisilla on mennä risteilylle

        Ymmärsitko edes missä tässä keskustelussa mennään, sinä kirjoittelet aivan muusta kun muut kirjoittavat Rahdin tarpeellisuudesta,,
        siinäpä sinä laskeskelet, mutta yritä ensin ymmärtää se kokonaisuus asiassa.
        Jos matkustajalukujen perusteella tallinksilja olisi operoinut galaxyä turku tukholma reitillä. olisi se jo ajat sitten lopetettu.

        Tuossa lisää tallink siljan kaavailuistamm. galaxyn suhteen:
        http://www.nyan.ax/nyheter/index.pbs?news_id=84308


      • stockholvsturku kirjoitti:

        Ymmärsitko edes missä tässä keskustelussa mennään, sinä kirjoittelet aivan muusta kun muut kirjoittavat Rahdin tarpeellisuudesta,,
        siinäpä sinä laskeskelet, mutta yritä ensin ymmärtää se kokonaisuus asiassa.
        Jos matkustajalukujen perusteella tallinksilja olisi operoinut galaxyä turku tukholma reitillä. olisi se jo ajat sitten lopetettu.

        Tuossa lisää tallink siljan kaavailuistamm. galaxyn suhteen:
        http://www.nyan.ax/nyheter/index.pbs?news_id=84308

        No seawindin päivitys hoitaisi tuon asian, sen voisi korvata esim. Tallinkin Star laivalla, jossa on kaksi rekkakantta


      • stockholmvsturku
        kimlaa kirjoitti:

        No seawindin päivitys hoitaisi tuon asian, sen voisi korvata esim. Tallinkin Star laivalla, jossa on kaksi rekkakantta

        Aikas suuri päivitys (maybe newbuilding?) saisi seawindiin tehdä jotta se toisi tarvittavan lisäkapasiteetin alukseen. Minkä ajattelit tallink starin tilalle. eiköhän Atlantic visioin toimisi kuitenkin parhaiten.

        Ihan mielenkiintoisia ideoita sinulla, kunhan järkeilisit ne loppuun ati, niissä voisi olla jotain toimivaakin, nyt vain kaikki "ideasi" päättyvät aina kaaokseen


      • stockholmvsturku kirjoitti:

        Aikas suuri päivitys (maybe newbuilding?) saisi seawindiin tehdä jotta se toisi tarvittavan lisäkapasiteetin alukseen. Minkä ajattelit tallink starin tilalle. eiköhän Atlantic visioin toimisi kuitenkin parhaiten.

        Ihan mielenkiintoisia ideoita sinulla, kunhan järkeilisit ne loppuun ati, niissä voisi olla jotain toimivaakin, nyt vain kaikki "ideasi" päättyvät aina kaaokseen

        "Minkä ajattelit tallink starin tilalle."

        Onhan siinä lisäksi SuperStar ja Baltic Queen. Eiköhäs tommoseen parin tunnin matkaan 2 laivaa riitä ihan hyvin :)

        Kans kun et valita kun Hesasta ei ajeta Tukholmaan kahta vuoroa päivässä Silja Linen laivoilla


      • Reisija
        kimlaa kirjoitti:

        "Minkä ajattelit tallink starin tilalle."

        Onhan siinä lisäksi SuperStar ja Baltic Queen. Eiköhäs tommoseen parin tunnin matkaan 2 laivaa riitä ihan hyvin :)

        Kans kun et valita kun Hesasta ei ajeta Tukholmaan kahta vuoroa päivässä Silja Linen laivoilla

        "Kans kun et valita kun Hesasta ei ajeta Tukholmaan kahta vuoroa päivässä Silja Linen laivoilla"

        Kahden lähdön Helsinki-Tukholma -aikataulua on itse asiassa kokeiltu sekä Vikingin että Siljan laivoilla, tosin viimeisin kerta oli 90-luvulla...


      • Reisija kirjoitti:

        "Kans kun et valita kun Hesasta ei ajeta Tukholmaan kahta vuoroa päivässä Silja Linen laivoilla"

        Kahden lähdön Helsinki-Tukholma -aikataulua on itse asiassa kokeiltu sekä Vikingin että Siljan laivoilla, tosin viimeisin kerta oli 90-luvulla...

        Mutta jotta saataisi hesasta 2 lähtöä päivässä tukholmaan, vaatisi se 3 laivaa nykyisen kahden sijaan

        Nykyisin siis 2 laivalla saadaan 1 lähtö päivää, mutta 3 laivalla saataisi niitä 2 päivään...


      • kimlaa kirjoitti:

        "Minkä ajattelit tallink starin tilalle."

        Onhan siinä lisäksi SuperStar ja Baltic Queen. Eiköhäs tommoseen parin tunnin matkaan 2 laivaa riitä ihan hyvin :)

        Kans kun et valita kun Hesasta ei ajeta Tukholmaan kahta vuoroa päivässä Silja Linen laivoilla

        Kahdella nopealla laivalla saa jatkuvan sukkulaliikenteen, vaikkakin varmasti osa voi olla tappiollisia vuoroja niin väki jo tottunut että laiva lähtee kolmen tunnin välein. Viking ja Eckerö eivät tähän ole pystyneet, tosin jos Isabella olisi tuohon tullut XPRS:n pariksi niin olisi hieman parempi ollut. Eiköhän tax-free jatku mutta kun nyt on viron viinat ihmisillä ekana mielessä niin mitä sillä enää on väliäkään onko sitä vai ei. Eiköhän Vikingin tule tarve vähentää ruotsiin suuntautuvaa liikennettä.


      • star2
        kimlaa kirjoitti:

        No kulkeehan rahti Hesasta Tukholmaan myös, vaikka matka-aika on reilusti pidempi kuin Turusta, jopa ajamalla Turkuun ja täällä laivaan, menisi vähemmän aikaa kuin hesan laivalla...

        Ja Hesasta tukholmaan siis yksi lähtö päivässä Silja Linellä.

        Tietenkin Tallinkin SuperStar voisi korvata seawindin, siinähän on peräti kaksi "rekkakantta"ja luulisi Tallinkilla riittävän kaksi laivaa hesa-tallinna reitille

        Mieluummin M/S Star


    • finn eagle rules

      Poijaat ne väittelee risteilyalusten rekkakansista ja unohtavat samalla että kulkee se Finnlineskin Kapellskär-Långnäs-Nådendal. Nytte vielä Vaasa ja Umeå ovat pistäneet suunnittelijat töihin tekemään uutta laivaa sillekin reitille, tuos justiinsa jostain lehdestä alustava piirros esitettiinkin.
      Eikä ne risteilymatkustajat niin paljon tuota Sillinkille että väen väkisin tarttis sitä Galaxya tuossa pitää. Ajat muuttuu ja matkustajatki sen mukana. Eikös se Ahvenanmaankin erioikeus tax freen suhteen ole päättyvä sekin joten vienee matkustajia sekin.

      • ....,,,,

        Eikös tuota Turku-Tukholma-reittiä vielä 80-luvulla ajettu yhdellä laivalla?


      • mitteepä tuosta
        ....,,,, kirjoitti:

        Eikös tuota Turku-Tukholma-reittiä vielä 80-luvulla ajettu yhdellä laivalla?

        Viikkarilla oli satamapaikka Naantalissa, joka ei täältä idästä katsoen nyt niin kovin kaukana Turusta ole. Kapellskär ja Naantali, se oli suosittu reitti.
        Btw, mitä väliä sillä miten 80-luvulla liikuttiin kun tarpeet oli silloin toiset? Kysymys on sitten retorinen....


      • Reisija
        ....,,,, kirjoitti:

        Eikös tuota Turku-Tukholma-reittiä vielä 80-luvulla ajettu yhdellä laivalla?

        "Eikös tuota Turku-Tukholma-reittiä vielä 80-luvulla ajettu yhdellä laivalla?"

        No ei ajettu.
        Kummallakin kilpailijalla oli pääosan 80-luvusta kaksi laivaa reitillä.

        Silja Line: Silja Star ja Svea Corona (myöhemmin Svea ja Wellamo)

        Viking Line: Rosella ja Viking Sally (myöhemmin Amorella)

        jotain muita laivoja lyhyinä ajanjaksoina.


      • Reisija kirjoitti:

        "Eikös tuota Turku-Tukholma-reittiä vielä 80-luvulla ajettu yhdellä laivalla?"

        No ei ajettu.
        Kummallakin kilpailijalla oli pääosan 80-luvusta kaksi laivaa reitillä.

        Silja Line: Silja Star ja Svea Corona (myöhemmin Svea ja Wellamo)

        Viking Line: Rosella ja Viking Sally (myöhemmin Amorella)

        jotain muita laivoja lyhyinä ajanjaksoina.

        Tuli lueskeltua "oikeaa" laivafoorumia... Siinä oli mielenkiintoinen idea miten vähentää Turun lähtöjä matalasesonkina.

        Turusta ja Tukholmasta lähtisi vain ja ainostaan iltalaiva Silja Linellä.

        Laivat ovat lähes identtisiä nykyjään ja vielä kun saataisi "risteilyohjelma" identtisiksi molempien kanssa, niin idea voisi olla melko toimiva, niin Tukholmalaisten kuin Turkulaistenkin kannalta. Tosin ongelmia olisi mm. Tukholman satamapaikkojen määrän suhteen....


    • http://www.suomi24.f

      Totta se näköjään on... Tänään tuli vahvistus aiheeseen...

      Villejä veikkauksiakin löytyy:

      - Laivaa ei korvattaisi millään, SeaWind rupeaisi aamulaivaksi (miksi ne pitää tuota 50v vanhaa romua linjalla, juuri kunnostettiin isolla rahalla)

      - Laivan korvaisi Baltic Queen.. Tuskin hesalaiset haluaa takas heidän vanhaa laivaa

      - Laivan korvaisi Isabelle... Se olisi oikeasti paras ratkaisu, niin Suomalisten aamumatkaajien kuin ruotsalaisten illalla lähtevien bilettäjienkin kannalta... Mutta kuten palstalla on huhuttu, sopimusehdot lienee kieltää laivan palauttamisen samalle reitille mistä lähti

      • 2+2

        "lienee kieltää ", aika epäkieltä, sanoisin kieltänevät.


    • 2551

      Isabelle kuulostaisi kaikkein huonoimmalta vaihtoehdolta. Kesäisin autokannet pursuaa autoja ja Isabellen autokansi pienempi kuin Galaxysarjalla. Muutamille harvoille ruotsalaisille bilettäjille ei ole edes kakskerroksista yökerhoa. Ja kun Isabelle on vanha laiva niin aivan varmasti uudempi laiva on taloudellisesti parempi ajamaan kokoajan sahaavaa Turun ja Tukoholman väliä kuin esimerkiksi näitä Tukholmasta Riikaan, Tallinnaan ja Helsinkiin olevia linjoja

      • http://youtu.be/xg9G

        Eikös se ole pääasia että laiva vetää matkustajia. Olkoon se sitten vaikkapa 50 vuotta vanha


    • Ajatus sekin

      Oikeasti muuten hyvä idea tuo että SeaWind ja Galaxy korvattaisi yhdellä aluksella, joka olisi siis Starin kaltainen laiva.

      Ei myytäisi lainkaan risteilyitä, mutta "piknik risteilyt" onnistuisi, niin suomesta kuin ruotsistakin... Tosin SeaWindiä kunnostettiin juuri isolla rahalla, se tuskin on lähdössä mihinkään

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

      On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      227
      6624
    2. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

      (Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      111
      5003
    3. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

      Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      154
      4777
    4. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

      Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      61
      3258
    5. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

      Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      105
      2883
    6. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

      Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
      Ikävä
      65
      2319
    7. Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen

      Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?
      Ikävä
      137
      1851
    8. Joroinen räjähdys

      Ja siellä räjähti sähköpakettiauto,joka teki suuret tuhot.
      Hybridi- ja sähköautot
      69
      1844
    9. odotatko vielä viestiä minulta...

      Mies...? En tiedä mitä sanoa 😔 auta vähän naista ja tule enemmän vastaan
      Ikävä
      139
      1714
    10. Kova ikävä parittelukumppania täällä korvessa

      Mutta muuten kyllä on rauhallista.
      Ikävä
      58
      1575
    Aihe