Onko kuormansidonta pelkkää bluffia???

sössijöitäkö?

6.8 TS kirjoittaa Maskun tietyömaan ahtaasta liikenneympyrästä.
Siinä erään kuljetusliikkeen johtaja kertoo: "Viime perjantaina ympyrän jälkeen meiltä meni autosta yksi liina poikki ja tavaraa putosi tielle. Onneksi siitä ei koitunut isompaa vahinkoa".
Voiko siis yksi ahdas liikenneympyrä aiheuttaa kuormaliinana katkeamisen. Mitenkäs kuorma olisi pysynyt koossa onnettomuustilanteessa. Nyt arvon toimitusjohtaja on sitä mieltä, että ahtaassa liikenneympyrässä sompailu aiheutti liinan katkeamisen ja kuorman hajoamisen. Mielestäni aika noloa mennä tällaista kertomaan toimittajalle.
Sitaistaanko niitä kuormia ainoastaan näön vuoksi vailla mitään järkeä?
ps.
Itsellä direktiivikrttii jo taskussa.

4

442

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qenmknhkl

no sitten direktiivikortin omaavana pitäis sinun varmaan tietää se että kuorman ei tarvitse pysyä koossa eikä edes kyydissä missään onnettomuustilanteessa. kuorman varmistamisen ideana on että se pysyisi kyydissä NORMAALEISSA liikennetilanteissa johon toki myös tuo liikenneympyräkin kaiketi luetaan. olisko sitten liina ollut huonokuntoinen tai jotain muutahan tapahtumaa siinä on ollut kun tavaraa on tippunut, mutta ainakin sidonnassa parantamisen varaa olisi ollut.

• Ovaali

Jos liinat on käyttökelpoisia ja kuski osaa asiansa niin ei tollasta tapahdu. Valitettavasti liinat pakkaa olemaan välillä heikossa kunnossa eikä osata suhteuttaa nopeuksia tilanteeseen niin g voimat kasvaa liian suuriksi. Sitten on vielä nämä tyypit, joiden mielestä kuormansidonta vain vie turhaan kallisarvoista työaikaa.

• peteteus

Niin meillähän asia sanotaan hyvin selkeästi lainsäädännössä: "Yksittäisen siteen tai kiinnittimen irtoaminen, vaurioituminen tai löystyminen ei saa heikentää muuta kuorman sidontaa. "

• Promrteteus

Näin on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      36
      2569
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2323
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2054
    4. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      38
      1832
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1698
    6. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      36
      1177
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1037
    8. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      995
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      942
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      914
    Aihe