Olen ajatellut, että suoritan loppukesän ja alkusyksyn opintoja vain etäopintoina ja olen samalla päivät töissä. Tällöin asun vanhempieni luona. Olen kuitenkin ajatellut nostaa tällöin täydet opintotuet, vaikka näin ei saisi Kelan mukaan tehdä. Asunto minulla on vuokrattuna opiskelupaikkakunnaltani, ja "virallisesti" asun siellä (en ole tehnyt muuttoilmoitusta).
Onko Kelalla mahdollisuutta saada selville, etten todellisuudessa asu opiskelupaikkakunnallani?
Asumislisä ja vanhempien luona asuminen
20+7
1
221
Vastaukset
- yg99
Tuskin se edes Kelaa kiinnostaisi. Sinähän maksat kuitenkin vuokraa ko. asunnosta.
Kannattaa sitten olla hyvin tarkka tulorajojen kanssa ja laskeskella tarkkaan olisiko kuitenkin järkevämpi jättää tuet nostamatta ja elää ihan vaan palkkatuloilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1042210En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222201- 482053
- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2131462Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361382- 301376
- 951151
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201056- 261026