Micran startti hajoaa säännöllisesti

nostart

Vaimollani on vm. 2004 Micra 1,4 Acenta, jonka hankimme käytettynä v.2007 ja murhetta on riittänyt. Pikkuvikoja en jaksa luetella mutta suurimpana huolena on startti, joita on mennyt 3 kpl 4 vuoden aikana ja tänään meni neljäs.
Merkkihuolto levittelee käsiään, samoin yksityinen huolto; Micra on kuulemma pomminvarma auto, joissa ei juuri vikoja ole. Kokeiltu on alkuperäistä varaosaa ja tarvikeosaa. Pisimmillään se on kestänyt 2 vuotta.
Kuvio on joka kerta tismalleen samanlainen: startti hajoaa kesällä kuumimpaan aikaan. Startatessa se "jää päälle" ja ottaa luonnollisesti hurjat varvit ja kärähtää sitten. Aivan samoin kävi tänään.
Uskon, että maassamme on ihmisiä jotka oikeasti tuntevat noiden sielunelämän paremmin kuin perusmekaanikko. Jos jollakulla olisi teoria, mikä startin hajottaa, olisimme kovin kiitollisia.

1

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noilla jo selviää

Pitää ensin tutkia vauhtipyörän hammaskehä ja startin asettuminen paikkaansa, ettei ole mitään joka vinouttaa sen asennon.

sitten tutkitaan startin solenoidin toimintarele, siis se siellä relekotelossa, ei startissa, ja varmistetaan virtalukon pohjan toiminta.

startissa itsessään on tuskin koskaan ollut se ongelman ydin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      36
      2250
    2. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1303
    3. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      56
      1298
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      36
      1236
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1171
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      894
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      779
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      731
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      21
      582
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      55
      565
    Aihe