Mitä kuuluu Römpsänperälle nykyään

1 lukijana

Vieläkö siellä Anselmilla ja Amalialla on lehmiä. Pitkään aikaan emme ole kuulleet maaseudun elämästä, oletteko voineet hyvin näinä helteisnä aikoina, ja vieläkö olette talviperunanne jaksaneet istuttaa. Marjastamis aika siellä kai Amalialla on käsillä ja säilömiset, että laitahan Anselmi meille palstalaisille hieman tietoa teistäkin.

32

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sentraalisantra

      Mitenkä se Kutemajärven laita on, onko levät vallanneet sen vai vieläkö vesi on niin kirkas että pohja näkyy. kai Anselmin katiskaan on joku ahven uinut ja ahventen jälkeen vaikka haukikin.
      Kuulumisia kaipaa myös 2 lukija.

      • Anselmi Salakähmä

        On ikään kuin arvokasta, että meidätkin Amalian kanssa muistetaan.

        Kesä ja helle on meilläkin ja varsinkin Amalian muhkea olemus on tästä kärsinyt.

        Kutemajärvikään ei ole vielä kuivunut, mitä nyt veden pinta vähän laskenut.

        Hyvää kesää teille kaikille!

        Amalia ja Anselmi


      • Ilmaa on
        Anselmi Salakähmä kirjoitti:

        On ikään kuin arvokasta, että meidätkin Amalian kanssa muistetaan.

        Kesä ja helle on meilläkin ja varsinkin Amalian muhkea olemus on tästä kärsinyt.

        Kutemajärvikään ei ole vielä kuivunut, mitä nyt veden pinta vähän laskenut.

        Hyvää kesää teille kaikille!

        Amalia ja Anselmi

        Kappalejako kertoo, ken on tämä pakinoitsija.

        Ihan hersyvää tekstiä.

        Jatka samaan malliin.


      • Katleija.
        Ilmaa on kirjoitti:

        Kappalejako kertoo, ken on tämä pakinoitsija.

        Ihan hersyvää tekstiä.

        Jatka samaan malliin.

        Ihan laittoi Anselmi nimensä sukunimeä myöten viestiinsä. Anselmilla se on aina sana hallussaan se on nähty ja kuultu.
        Sitäpä ei tiedä millaisen mätäkuun jutun sieltä Kutemajärveltä vielä tänne luettavaksi saadaan. Ainahan siellä sattuu ja tapahtuu.
        Minä naapuriltansa sain kuulla että Amalia olisi ojaan langennut ja kun sinne selälleen kellahti niin ei saanut Anselmi armastaan ojasta vaan piti naapuri kauhatraktoreineen pyytää apuun.


    • 1 lukija

      Kiitos vastauksestasi Anselmi,kuin myös hyvää loppukesää! Vilvoitusta toivotaan sinne maaseudun rauhaanne, ja Amalialle eritoten!

    • Tolkunpoika

      Anselmi se ei tiedäkään, että hänellä on nuoruutensa hairahduksena poikalapsi, nyt jo aikuinen mies. Että kuka ja missä?

      No Minä, joka asun ihan pääkaupungissa. Ihan olen tolkku ja kaikinpuolin Kunnon Mies. Kenellekään en ole kertonut isästäni, ihan vasta näet sain tietää itsekin. Äitini kertoi keväällä, vähän ennen kuolemaansa. Otti ja kuoli näivetystautiin, kun hänessä olleita lapamatoja ei saatu ajettua veke, oli suolensa niin sykkyrällä. Hän kun oli semmoinen Jännitävä Tyyppi, arka ja syntymäsäikky, alvariinsa pelkäämässä jotain.

      En nyt tällä erää tämän enempää turise. Toisella kertaa, sitten kun Minulta aikaa liikenee. Ehkä minun tarvitsisi avata ihan oma ketju? Ei kait ole viksua isänsä siivellä tulla luetuksi, oletan Minä.

      Älä Anselmi - ja etenkään Amalia - tästä uutispommista hurjistu, älköönkä se teidän keskinäisiin väleihinne mitenkään vaikuttako. Ei Anselmi oikeasti minun äidistäni välittänyt eikä minunkaan äitini Anselmista, yhden suviyön erreys ja lipsahdus se oli, sattuuhan sitä. Ennenvanhaan sattui paljonkin, kun ei ollut päteviä konsteja lipssahduksia vastaan. Ikikiitollinen olen kuitenkin Minä, jota ei ilman tätä lipslapsahdusta olemassa olisikaan! Paljon mukavampaa olla olemassa kuin että ei olisi ollenkaan olemassa!

      Paljon terveisiä täältä stadista sinne maaseudun rauhaan! Eläkäämme tahoillamme omaa eloamme, ei mitään tarvetta ole minulla (toivon mukaan ei myöskään Anselmilla eikä Amaliallakaan) livenä toisiamme tavata.

      • Tolkunpoika

        Unohtui kertoa, että äitivainaa se toivoi, että Anselmille kertoisin itsestäni. Että saisi Anselmi olla ihan ylpeä siitä, että hänellä on erittäin teerevä ja arvostettu jälkeläinen melkein kansakunnan huipulla.


      • Anselmi itse
        Tolkunpoika kirjoitti:

        Unohtui kertoa, että äitivainaa se toivoi, että Anselmille kertoisin itsestäni. Että saisi Anselmi olla ihan ylpeä siitä, että hänellä on erittäin teerevä ja arvostettu jälkeläinen melkein kansakunnan huipulla.

        Itse "tuoppini" jäljet mä tunnen!

        Syyllistyt kirjalliseen valheeseen viestilläsi. Olen nimittäin palstakirjoittaja Ruuneperin
        tuotos, jossa hän maalaisympäristössä, hieman poikkeavassa ympäristössä ja ihmissuhteessakin elää Amaliansa kanssa.

        Kun et ole tähän yhteyteen syntynyt, et voi siis olla olemassa. Palstalaisten omaperäisyyttä kuvaa se, että sait 1 merkin avauksestasi. Kenen suosioon olet mahtanut päästä ja millä perustein?


      • ru tekee vääryyttä
        Anselmi itse kirjoitti:

        Itse "tuoppini" jäljet mä tunnen!

        Syyllistyt kirjalliseen valheeseen viestilläsi. Olen nimittäin palstakirjoittaja Ruuneperin
        tuotos, jossa hän maalaisympäristössä, hieman poikkeavassa ympäristössä ja ihmissuhteessakin elää Amaliansa kanssa.

        Kun et ole tähän yhteyteen syntynyt, et voi siis olla olemassa. Palstalaisten omaperäisyyttä kuvaa se, että sait 1 merkin avauksestasi. Kenen suosioon olet mahtanut päästä ja millä perustein?

        Kylläpä olet tosikko ruuneperi. Paljon hauskempi tuo poika, oikein hyvin kirjoitettukin. Näin sitä hyviä kirjoittajia palstalla kohdellaan.


      • Katleija*
        Anselmi itse kirjoitti:

        Itse "tuoppini" jäljet mä tunnen!

        Syyllistyt kirjalliseen valheeseen viestilläsi. Olen nimittäin palstakirjoittaja Ruuneperin
        tuotos, jossa hän maalaisympäristössä, hieman poikkeavassa ympäristössä ja ihmissuhteessakin elää Amaliansa kanssa.

        Kun et ole tähän yhteyteen syntynyt, et voi siis olla olemassa. Palstalaisten omaperäisyyttä kuvaa se, että sait 1 merkin avauksestasi. Kenen suosioon olet mahtanut päästä ja millä perustein?

        Tulihan se mätäkuun juttu, mut ei se tullu Anselmilt vaan tulki tolt Tolkunpojalt. Ny mullki vast silmät aukes ku ynnämuu asjan selkokiälel framil kirjotti.
        Noi pisnekset ne Helsinkin herroil tiätty vaa miäles pyärii. Tais ossu ynnämuun arvio ko nyrkki silmään.
        Anselmi iteki assiasse sanoi sanas, jois ei ollu huumorin häivää et mää melkkiäst peljästysi. Mahtaak toi Tolkunpoik enää uskaltta mittän sano, kun Anselmi hänet jo iha olemattomaks julisti.
        Mää en noit plussi harrasta mut ain tommotei jouhevi jutui lukis, on ne nii harvinaist herkku täl palstal.
        Olek te huamannu et ilma on aika lail viilentyny. Pysyisis ny vaa noi pilvet tonaurinkon eres.


      • ru tekee vääryyttä kirjoitti:

        Kylläpä olet tosikko ruuneperi. Paljon hauskempi tuo poika, oikein hyvin kirjoitettukin. Näin sitä hyviä kirjoittajia palstalla kohdellaan.

        Ei ole syytä käyttää muita kirjoituksia astinlautanaan vaan kirjoittaa omasta tai tutusta elämänpiiristä.


      • Katleija*
        ru tekee vääryyttä kirjoitti:

        Kylläpä olet tosikko ruuneperi. Paljon hauskempi tuo poika, oikein hyvin kirjoitettukin. Näin sitä hyviä kirjoittajia palstalla kohdellaan.

        Ruuneperi oli noussut väärältä kyljeltä ylös. Oli pahalla päällä kuin krapulaamuna. Mutta äskenhän kertoi lopettaneensa ryyppäämisensä. Jäljellä vain tupin jäljet.
        Toivossa eletään että vielä entistä Anselmia saisi lukea.
        Tolkunpoikakin kokenut kehäkettu ei pienistä säikähdä. Antta tul lissä vaa. Mää lopetan ja ruppen orottama mitä te keksitte. San sääki ynnämuu viel jottai ja muutki. Puskasuleimakin tuol portin piäles kurkkii.


      • torpantyttö
        ru tekee vääryyttä kirjoitti:

        Kylläpä olet tosikko ruuneperi. Paljon hauskempi tuo poika, oikein hyvin kirjoitettukin. Näin sitä hyviä kirjoittajia palstalla kohdellaan.

        Minustakin ihan nurja asenne Ruuneperillä. Ilmeisesti tuo tolkunpoika on palstan entinen aktiivinen ja erinomainen kirjoittaja. Toivottavasti hän jättää Ruuneperin kiukuttelun omaan arvoonsa ja liittyy palsta-aktiiveihin.


    • jonatar

      Eiköhän sujuva ja luova kynäjälki, aihepiiristä viis, jo sinänsä ole plussan arvoinen.? Näihin fiktiotarinoihin yleisellä forumilla ei osallistujiltakaan voine odottaa muuta kuin fiktion vapautta, oman kynän lennokkuuteen.

    • En yleensä sekaannu toisten perhe-elämään, mutta kun olen tutustunut aiemmin Kutemajärven toimeliaseen elämään ja touhuihin, voinen vähän ropeloija. Tolkunpoika on tainnut urkkia tietoja Kutemajäven loistokkaasta ympäristöstä ja alkaa nyt hamuilla perintöoikeutta arvokkaaseen Kutemajärveen.
      Totta, poika on todella sujuvasanainen, niin kuin sutkit vehkeilijät yleensäkin. Jos Anselmi vaikka vahingossa myöntäisi vahingon tapahtuneen, jalka olisi jo tiukasti Kutemajärven aarteissa. Eikä aikaankaan, Kutemajärvelle tulisivat gatepillarit, nousisi luksus mökkikylä, jonkun lompakot pullottaisivat täytenä - ja Kutemajärven rauhaisi ympäristö olisi mennyt. Sinne muuttaisi pikkuäveriäs joukko, joka ei tietäisi perinteisestä elämästä mitään ja tuhoaisi kaiken.

      Enpä usko, että Anselmi sellaiseen huijaukseen retkahtaisi. Anselmi on fiksu mies ja voiman käytöstä huolehtii Amalia. Oikein täydellinen pari vaikka pahaa maailmaa vastaan.
      Enpä nyt pitemmälle, yhden vanhan muiston Kutemajärveltä kerron. Amalia ja Anselmi on ekana kehittänyt ainutlaatuisen suohiihdon kesäkelissä. Amaliahan tokaisi, että suksi suolle ja Anselmi totteli tietenkin. Mitä ovatkaan nämä kadulla keppien kanssa töpöttelevät hiihtäjät ilman suksia. Narripeliä.
      Kokeilkaapa Anselmin suksihiihtoa vetelänpuoleisella suolla ja pistäkää toinen tulemaan ilman suksia. Tuloksen voi helposti arvata, jos on edes vähän suota nähnyt.
      Menestystä Kutemajärven kulmille ja loistokasta elämää.

      • Anselmi Salakähmä

        En minä tuota äpärälapseskseni nimittäytynyttä tolkun poikaa hyväksy.

        Ynnämuu nyt näkin tulevaisuutemme rahakkaampana jos venäläiset innostuvat Kutemajärven rannat valloittamaan.


    • Ehän mä tollasia ies ehdottele! Kyllä olen lukenut, että venäläiset pikku-oligarkit ovat kiertäneet hakemassa parhaita tontteja muovipussit täynnä kahisevaa. Eiköhän siinäkin liene nyt menossa laskusuhdanne.
      Eikös se ole, Anselmi hyvä, että eivät ole löytäneet Kutemajärveä. Navigaattoreita eivät sentään ole saaneet viritetyksi joka paikkaan.
      Totta te, Anselmi ja Amalia olisitte rahassa rypeneet, mutta minusta se hyvä, että ette ole osoitetta ilmoittaneet. Kyllä se Kutemajärven ihanuuksien jälkeen Roopemainen rahassa sukeltelu alkaisi ennen pitkää kyllästyttämään. Arvokkaampaa se on luonnon mukainen pulahtaminen puhtaan kirkkaassa Kutemajärvessä, raikkaampaa ja paljon piristävämpää kuin setelikasojen laskeminen ja vahtiminen.

      Eihän minun pidä teitä neuvoa, enkä uskokaan että mitkään neuvot teihin tepsii. Te varmasti olette niin tietäviä ja itsepäisiäkin, ette ette pikkurisukkoihin sotkeennu.

      Vaan silti esittäisin, jos joskus hamassa tulevaisuudessa tuntuu, että loppukin maallisiin nautintoihin alkaa himmetä ja ehkä lopahtaakin, tekisitte siitä luonnonsuojelu, museointi alueen.
      Ei kaikkien merkkihenkilöiden muistot tarvitse levätä tutun Tuusulanjärven rannoilla. Kutemajärvestä ja teidän, Salakähmöjen värikkäästä, menestyksellisestä elämästä tulisi tulevaisuudessa
      kulttuurikohde, jota muistoa kansa uskollisesti vaalisi.

      Tämä nyt vain on kaino esitykseni. Tiedän, että te ette pahemmin anna syrjämäisten asioitanne johdatella ja teette varmasti kantavat päätöksenne omin avuin.

      • Kiitos mukanaolosta!

        Sinulla on mukavaa ja asiaan liittyvää osallistumista.

        Olette vuosien mittaan lukeneet kirjoituksiani ja nähneet ne runsaat moitteet ja suoranaisen vihan itseeni kohdistuneena.

        Olen vähentänyt kirjoitteluani ja väsynytkin. Pian nuo vihan viestit, joita et toki sinä, Ynnämuu, harrasta. jäävät ilman kohdetta.

        Kun Amalian ja Anselmin elämästä kiinnosti, olisin jossain vaiheessa jotain kertnut.

        Tolkun poika löysi itselleen kirjoituspaikan ja aiheen.

        Minusta tehtiin kuin Pyhä Henki, joka livahti Tolkun pojan äidin peiton alle ja siitti Tolkun, niin kuin Raamatussa. Mikähän Isä Taivainen minusta vielä tehdäänkään.


    • Tolkunpoika

      Voi hyvänen aika, kun Minusta nyt sotku syntyi, aivan tyystin Minun suvussa periytyvän dyslexian takia. Antakaas kun kerron:

      Dyslexia ilmenee monin tavoin eikä siitä nyt enempää, vain Minun tapauksestani kerron nyt. Minua vaivaa semmoinen lukemisen ja kirjoittamisen vinksahdus, että kirjaimet ja äänteet keikahtavat (kiekahtavat?) sinne tänne, vaihatvat eikun vaihtavat paikkaa (reversaali). Veikkauksesta tulee viekkaus, leikistä liekki, pitsistä pisti jne. Ohoh, nyt on vaikeaa kirjoittaa oikein, koskapa rupesin jännittämään tätä kirjoittamista. Mutta asiaan:

      Ymmärrettävää lieneekin, että olen lukenut väärin sukunimen Salakähmä (piti moneen kertaan nyt tarkistaa, että kirjoitin sen nyt oikein). Minä olen lukenut sen että Salamähkä (siis ....MÄHKÄ), joka on minun sukunimeni. Minun isäni nimi oli siis Anselmi Salamähkä. En mitenkään voi kuulohavaintoani äitini poismenon hetkeltä enää tarkentaa, puhuiko hän Kähmästä vaiko Mähkästä. Sala oli kuitenkin sukunimen alkuosa, ei kai kuitenkaan Lasa, vai liekö ollut Lasamähkä. Ihan tässä menee jo pää pyörälle dysletikolla. Anselmi oli kyllä äitini kertoman miehen etunimi, siitä Minä olen varma.

      On siis tapahtunut täällä keskustelun fiktiokentällä vakavan oloinen ymmärtämisen kömmähdys, ihan vain Minun audio-visuaalisen luki-häiriöni vuoksi. Vakava siksi, että Anselmi ja Amalia Salakähmän synnyttäjän mielestä olen syyllistynyt (kova sana: syyllistynyt) kirjalliseen valehteluun (kova sana sekin). Tämä onkin lopulta hauska toteamus - liekö ihan huumorilla ulos päästetty - tokihan fiktio on epätotta!

      Onko Minun on pyydettävä anteeksi sitä, että olen perinyt tämän häiriögeenin? Ei ole, ei suinkaan endogeenistä puutetta tarvitse hävetä eikä anella anteeksiantoa. Mieluusti esitän pahoitteluni fiktiohahmojen Amalian ja Anselmin luojalle. Vilpittömästi vakuutan, ettei minulla ollut yhtään mitään aikomusta paistatella hänen hahmojensa ja ideoittensa siivellä. Halusin omalla pikku jutustelullani vain pökätä tarinaa eteenpäin, herätellä sitä.

      Toivotan Amalia ja Anselmi Salakähmälle kaikkea hyvää. Kiitokseni myös Minua tukeneille, Minua oikein lukeneille palstalaisille! Ehkäpä palaan jonain päivänä, en kuitenkaan Tolkunpoikana.
      Älköön kukaan ärsyyntykö Minuni isosta alkukirjaimesta. Ehkä kerron joskus, miksi siinä on M.

      • No nyt selvisivät syyt ja perustelut. Syytä anteeksipyyntöön ei sinulta ole, itse taas toimin aina hyvin suorasanaisesti.

        Mielikuvituksen rajatkin ylittyvät jos tosiaan olet sukunimeltäsi Salamähkä tms.

        Kun sinua vaivaa tuo dyslexsia ja itse taas olen ollut ikäni vammainen ja sen seurauksia monin tavoin kokenut.

        Olet älykäs ja osaava kirjoittaja. Minunkin kirjoitusintoni on suuri ja aika osaava olen ollut myös matematiikassa. Muistan hyvin kuinka opiskellessani jouduin surffailemaan neliulotteisessa avaruudessa integroiden. "Joka pirun läpeen sinäkin vammainen maalaispoika pääsi työnnät", ajattelin. Potennsseistakin olen selvinnyt kuin tyhjää vaan, enkä edes häpeä tätä 8-kymppisyyden impotenssianikaan.

        Jos olisin tiennyt taustasi kykysi ja sairautesi, olisin käyttäytynyt toisin. Kohtelin sinua kuin asiatonta palstalaista, jotka hyvin tunnen, etten sanoisi liiankin hyvin.

        Taisin väittää sinun syyllistyneen kirjalliseen varkauteen, eli luomani fiktiohahmojen käyttöön omassa viestissäsi. Ilmaisukykyni ja sivistykseni rajoittavat ilmaisukykyäni, yöu know!

        Kirjoita nyt vaikka Käläsahmana tai minä vaan, kirjoituskykyisiä kirjoittajia tarvitaan, siis sinua ja laistasi.

        Olenvalmis osallistumaan jokaiseen hyvään avaukseen ja viestiin. Olen lähes suunnaton liioittelija, provosoija ym. Kohta on 70 perseellään ja loput äimän käkenä!


      • Voi että sain nauraa vielä illan päätteksi vilkaistessani palstaa:D Siinä vasta jaloluonteinen Tolkun poika, tyystin ottaa syynkin niskoilleen, vieläpä suo anteeksiantamisen mahdollisuuden tälle Salakähmälle:D
        Voihan Eetu, minkä vallan onkaan hiekkalaatikolla itsellen Anselmi, alias Ruuneperi luonut, että miehinen ynnämuu kainosti (kuin naisväki täällä) (mä kuolen nauruun), tekee tiettäväksi asiansa Kutemajärven isännälle.

        Omat muistoni Amalian roolissa oli yksin selviäminen, Anselmin omistautuessa urheiluharrastukselleen, toki perin tavallinen ominaisuus ent. agraariyhteikunnissa katsoa nainen itsestään oikeutetusti työjuhdakseen, jonka toikkaroimiselle voi nauraa ja hauskutella.

        Lopuksi vapautan tuon Tolkunpojan halluus-illuusio roolista, johon itse aikanaan vallattomasti annoin alkusysäyksen.

        Hyvillä mielin yöpuulle!
        sini-sirkku


      • Tolkunpoika
        Ruuneperi kirjoitti:

        No nyt selvisivät syyt ja perustelut. Syytä anteeksipyyntöön ei sinulta ole, itse taas toimin aina hyvin suorasanaisesti.

        Mielikuvituksen rajatkin ylittyvät jos tosiaan olet sukunimeltäsi Salamähkä tms.

        Kun sinua vaivaa tuo dyslexsia ja itse taas olen ollut ikäni vammainen ja sen seurauksia monin tavoin kokenut.

        Olet älykäs ja osaava kirjoittaja. Minunkin kirjoitusintoni on suuri ja aika osaava olen ollut myös matematiikassa. Muistan hyvin kuinka opiskellessani jouduin surffailemaan neliulotteisessa avaruudessa integroiden. "Joka pirun läpeen sinäkin vammainen maalaispoika pääsi työnnät", ajattelin. Potennsseistakin olen selvinnyt kuin tyhjää vaan, enkä edes häpeä tätä 8-kymppisyyden impotenssianikaan.

        Jos olisin tiennyt taustasi kykysi ja sairautesi, olisin käyttäytynyt toisin. Kohtelin sinua kuin asiatonta palstalaista, jotka hyvin tunnen, etten sanoisi liiankin hyvin.

        Taisin väittää sinun syyllistyneen kirjalliseen varkauteen, eli luomani fiktiohahmojen käyttöön omassa viestissäsi. Ilmaisukykyni ja sivistykseni rajoittavat ilmaisukykyäni, yöu know!

        Kirjoita nyt vaikka Käläsahmana tai minä vaan, kirjoituskykyisiä kirjoittajia tarvitaan, siis sinua ja laistasi.

        Olenvalmis osallistumaan jokaiseen hyvään avaukseen ja viestiin. Olen lähes suunnaton liioittelija, provosoija ym. Kohta on 70 perseellään ja loput äimän käkenä!

        Kerran vielä:

        Olen kaiken siis kirjoittanut VAIN Tolkunpoika- roolissani, en sinä henkilönä, joka nimimerkin takana on. Niin teen nytkin.

        Tolkunpojalle, siis Minulle, on kirjoittanut sekä fiktiivinen "Anselmi itse" että fakta persoona Ruuneperi. Siksipä tässä sanailussa on sivutuotteena jo humoristiakin piirteitä. Eilen klo 12.49 kirjoittaa Ruuneperi:

        "Minusta tehtiin kuin Pyhä Henki, joka livahti Tolkun pojan äidin peiton alle ja siitti Tolkun, niin kuin Raamatussa. Mikähän Isä Taivainen minusta vielä tehdäänkään."

        Hupsista sentään! Eihän toki Tolkunpoika, siis Minä, Ruuneperiä isäksi maalaillut, vaan fiktiivistä Anselim...Anlesmi ... Manseli ... Sanelmi... voi herranen aika tämän sydleksian kanssa...siis fiktiivistä Anselmi-herraa.

        Olihan mielenkiintoista kuulla, kuinka oppinut henkilö onkaan Amalian ja Anselmin luoja, Ruuneperi. Koskapa Minun, siis Tolkunpojan, synnyttäjäni on ylen vaatimaton ja nöyrä, en käy tässä hänen ansioitaan kertomaan. Jotenkin olisikin typerää alkaa fiktiivisenä faktoja latelemaan! Tuskin edes tunnen häntä kunnolla, tokkopa hän aina itsekään isteään.

        Lomani on lopuillaan, palaan takaisin kansakuntani huipulle kevennyspuuhiin. Siellä ovat voivuoret sun muut huolet odottamassa. Isäpuoleltakin tuli vatsa faksi, että on suunniltaan ikävästä, on niin yskin. Niin yskin.

        Tolkunpoika, siis Minä, poistuu lopullisesti. Iso ämmä, siis M, jääköön arvoituskeksi.
        Kaikkea hyvää kaikille niin fiktiivisesti kuin faktiivisestikin (voishan tuo olla ihan oikea sanakin). )))


      • Tolkunpoika kirjoitti:

        Kerran vielä:

        Olen kaiken siis kirjoittanut VAIN Tolkunpoika- roolissani, en sinä henkilönä, joka nimimerkin takana on. Niin teen nytkin.

        Tolkunpojalle, siis Minulle, on kirjoittanut sekä fiktiivinen "Anselmi itse" että fakta persoona Ruuneperi. Siksipä tässä sanailussa on sivutuotteena jo humoristiakin piirteitä. Eilen klo 12.49 kirjoittaa Ruuneperi:

        "Minusta tehtiin kuin Pyhä Henki, joka livahti Tolkun pojan äidin peiton alle ja siitti Tolkun, niin kuin Raamatussa. Mikähän Isä Taivainen minusta vielä tehdäänkään."

        Hupsista sentään! Eihän toki Tolkunpoika, siis Minä, Ruuneperiä isäksi maalaillut, vaan fiktiivistä Anselim...Anlesmi ... Manseli ... Sanelmi... voi herranen aika tämän sydleksian kanssa...siis fiktiivistä Anselmi-herraa.

        Olihan mielenkiintoista kuulla, kuinka oppinut henkilö onkaan Amalian ja Anselmin luoja, Ruuneperi. Koskapa Minun, siis Tolkunpojan, synnyttäjäni on ylen vaatimaton ja nöyrä, en käy tässä hänen ansioitaan kertomaan. Jotenkin olisikin typerää alkaa fiktiivisenä faktoja latelemaan! Tuskin edes tunnen häntä kunnolla, tokkopa hän aina itsekään isteään.

        Lomani on lopuillaan, palaan takaisin kansakuntani huipulle kevennyspuuhiin. Siellä ovat voivuoret sun muut huolet odottamassa. Isäpuoleltakin tuli vatsa faksi, että on suunniltaan ikävästä, on niin yskin. Niin yskin.

        Tolkunpoika, siis Minä, poistuu lopullisesti. Iso ämmä, siis M, jääköön arvoituskeksi.
        Kaikkea hyvää kaikille niin fiktiivisesti kuin faktiivisestikin (voishan tuo olla ihan oikea sanakin). )))

        Olipa tapaus!

        Ihan aidosti olin ihmeissäni kirjoituksestasi. Sinun piäisi itse yrittää luoda joku vastaava henkilö tai pariskunta, jonka elämästä kertoisit.

        Seuraat sinä ilmeisesti palstaa kun tähän viestiketjuunkin "sukuloimaan" päädyit.

        En ole korkeasti oppinut, ihan torpparitaustainen, joka tiedän hiukan tekniikasta.

        Olisit sinä voinut emennänkin krijoittaa plastalla! Kiitos kumminkin ja hyvää jatkoa!


    • Katleija.

      En samana aatellut, turha on arvuutella nuo kirjoittajat tuli vaan äkkiä mieleen ruuneperin viestistä.

    • tarkkana.kuin.porkkana

      Yksi ainoa sana tolkunpojan kirjoituksessa paljasti, että ruunen vanha arkkivihollinen on asialla!

    • Uteliaisuus heräsi. Mikä on Salkähmöjen tilanne näinä vaikeina aikoina?
      En ole pariskuntaan juurikaan tutustunut, ties mitä kautta olen kulkenut, kun ei ole kohdattu.

      • pih.la

        Minua eniten nyt Salkamähköjen olemassaolo !

        😋


    • ruuneperix

      Kai Sinulle kuitenkin on selvinnyt tuo kirjoitusintoni.

      Kyllä sinäkin,Makriina pystyisit varmaan vaikka mihin. Olet rikastuttanut palstaa tiedoillasi paljonkin, kiitos niistä.

      Emme me Amalian kanssa enää jaksa!

      • typerä-aloitus

        "Emme me Amalian kanssa enää jaksa!"

        Onneksi ette, koska tämän tyylisen sananvaihdon voisi heittää roskiin, tai kirjoittaa siitä kirjan.


      • typerä-aloitus kirjoitti:

        "Emme me Amalian kanssa enää jaksa!"

        Onneksi ette, koska tämän tyylisen sananvaihdon voisi heittää roskiin, tai kirjoittaa siitä kirjan.

        Itse voisit tehdä yhden epätyperän aloituksen iloksemme!


      • typerä-aloitus kirjoitti:

        "Emme me Amalian kanssa enää jaksa!"

        Onneksi ette, koska tämän tyylisen sananvaihdon voisi heittää roskiin, tai kirjoittaa siitä kirjan.

        Kuulemani mukaan Anselmi ja Amalia ovatkin kirjoittamassa kirjaa. Siihen heidän voimansa riittävät. Alkuun on leikkimieliseti lainattu maailman tunnetuin romaanin alkulause: "Oli synkkä ja myrskyinen yö".
        Tieto on toistaiseksi saatu luottamukselliseti, joten ei siitä sen enempää, vai mitä, Ruune.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      29
      5727
    2. Mitä haluaisit

      Sanoa hänelle tällä hetkellä?
      Ikävä
      234
      3193
    3. Sofia B- miljonäärillä on vaimo ja pieni vauva .

      Voi ei taasko oli avioliitossa olevan miehen salarakas ja miksi voi noin toimia tää Sofia näin alhaisesti ?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      268
      2777
    4. Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Aloitteen sisältö Ympäristöjärjestö Elokapina tulee määrätä välittömästi
      Maailman menoa
      128
      2514
    5. Sukset jo ristissä? Ensitreffit alttarilla Anna syyttää rajusti - Hai puolustautuu: "Mutta en mä..."

      Voi, voi... Onko Anna liian epävarma itsestään vai mikä mättää? Pari tuntenut vasta pari päivää ja kriisiä jo pukkaa.
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2140
    6. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      111
      1845
    7. Nyt on kansalaisaloite: Elokapina lakkautettava.

      Tänään tullut uusi kansalaisaloite, jossa vaaditaan Elokapinaa lakkautettavaksi, tai julistamista rikollisjärjestöksi, k
      Maailman menoa
      208
      1782
    8. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      185
      1538
    9. Hyvin sä olet

      Olet toiminut aina. Älä epäile tai häpeä omaa toimintaasi nainen. Kukaan ei vahingoittunut ja kaikki on ollutta ja menny
      Ikävä
      56
      1285
    10. Ohhoh! Robert Helenius yllättää - Näin hän vastaisi Tanssii Tähtien Kanssa -kutsuun: "Ura..."

      Robert Helenius olisi kyllä komea näky TTK-parketilla vai mitä olet mieltä? Ja olikos se Viivi Pumpanenkin jo siellä...
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1229
    Aihe