Kukahan viisas kertoisi mitä dieselin regeneroinnissa tapahtuu, jos se on alkanut mutta juuri samalla hetkellä moottori pysäytetään? Siis ne jotkut pienhiukkaset poltetaan atomeiksi regenerointipöntössä, jotta jotkut hiton päästänormit täyttyisivät.
Omassa diesel-Zafirassani on häiriövalo palanut usein, regenerointipöntön lämpötila-antureiden vaihto auttoi kerran. Nyt taan huolto alkaa rokottaa. Vikakoodin luku ja vian kuittaus kahdesti on maksanut 115€ eikä vikaa ole siis paikallistettu. On vain todettu että "häiriövalo on päällä, mutta häiriöta ei mittaushetkellä enää ole"??
Loistavaa ammattitaitoa Opel-huollossa.
Hiukkaspolttimen toiminta
9
346
Vastaukset
- ExMec
Regerenoinnissa annetaan lisäruiskutuksia jotta saadaan partikkelisuodattimen lämpötila nousemaan ja noki palaisi ja jäljelle jää tuhka. Minkälaista ajoa sinulla tulee esim. kaupunkiajoa?
- Dieselin edut
Enimmäkseen kaupunkiajoa. Tehtiin "väkisin" tuo poltto, lämpötila näytti pöntössä olevan reilut 600 astetta celsiusta. Ja se valo sammui.
Kolmen päivän kuluttua syttyi remontti/huoltovalo, siis se jossa auton kuvan päällä on poikittain kiintoavain. Oireita ei ole, auto kulkee ja kiihtyy kuten terveenä ollessaan. Lieneekö koko hiukkassuodatin nyt sökönä. Se selvittäminen maksaa taas sen 55 euroa = vikakoodin arpominen merkkikohtaisella analysaattorilla.
- diesel zafira
Moi, itselläni vikakoodi antoi paineanturivikaa, se vaihdettiin, mutta ei auttanut, sitten tutkivat sen anturille tulevan "putken" ja siitä löytyi murtuma, se vaihdettiin eikä ole enää sen jälkeen vikavalo syttynyt.
- Kakkoszafiramies
Mun Zafirassa taisi olla samanlainen vika jossain putkessa joka oli hapettunut. Vikavalon palaminen johtui lämpötila-anturista joka samalla vaihdettiin. Vian etsinnässä meni pari kolme tuntia ja lasku sen mukainen
- Joskusvitutti
Etsikää jostain pikkukorjaamo, josssa on ammattimies töissä. Ei siis missään tapauksessa merkkikorjaamoa, tai sellaista jossa on kolmea miestä enemmän väkeä. Sen tyyppisissä korjaamoissa suhtaudutaan asioihin eri tavalla kuin isommisa korjaamoisa. Noita autonalla taskulampun kanssa kurkkijoita riittää. Heidän tehtävänsä on vain vaihtaa osia ja kertoa että nyt ainakin tuo osa on kunnossa.
- bmw-pete
Voi mammamia mitkä äitin pojat täällä vinkuu olemattomia. ei oo ihme että ooppeli on semmonen paska kun niitten käyttäjätkin on tämmöstä itkupilli porukkaa kaikki. ostasitte oikeen auton ja elämän hiton naukujat niin jo helpottais!
- SaksanMosse
Meillä naukujillaon tapana kertoa juttuja autojemme vioista normaalisti, eikä tosiasioita salaten, niinkuin määrätyn automerkin lumoihin joutuneet reppanat valehtelevat ja lässyttävät. Eihen heidän omistamassa autossaan voi olla vikoja. Olen ajanut nykyisellä ooppelillani 360 tuhatta, enkä ole jäänyt kertaakaan tielle. Kerran olen jouunut käyttämään apukäynnistysakkua. Sen sijaan olen hinannut naapurin bemaria kahdesti. Pysy, pete, omalla palstallasi, äläkä sekaannu tosiautoilijiiden juttuihin.
- Peten.veli
Auto ja opel eivät oikeastaan kuulu samaan lauseeseen. Ainoa poikkeus on lauseessa "opel ei ole auto". Nukuitko myös äidinkielen tunneilla, kuten älliä jaettaessa?
- Peten.isoveli
Sama pätee fordiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 765245
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai664663Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1254601Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3381937- 871582
- 921514
- 2571476
- 3351145
- 200991
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.52943