porukan ulkopuolelle

mikävikana

mikä siinä on, että jään aina porukoiden ulkopuolelle? nuorempana asiaan varmasti vaikutti ujouteni; en uskaltanut mennä juttelemaan kenellekkään ja viihdyin parhaiten yksin.
Nyttemmim itsetuntoni on kohonnut ja aloitin koulun ja uskoin, että nyt varmasti saan ystäviä. Tätä aikaisemmin töissä olin pidetty ja tulin toimeen työtovereiden kanssa (olivat toki minua reilusti vanhempia). kuinkas sitten kävikään koulussa? no, muutamia lauseita vaihtanut usean luokkalaisen kanssa, mutta he eivät tunnu olevan kiinnostuneita pitämään keskustelua yllä; vastaavat kyllä hymyillen kysymyksiini, mutta kääntävät sitten selän tai lähtevät pois ja alkavat jutella muille. Jään aina lopulta yksin.
On raskasta yrittää itse tutustua, jos ei muilla tunnu olevan kiinnostusta. Minulta on kyllä tultu kyselemään jotain asioita, mutta aina sama; selän kääntäminen kun vastaus tullut....

5

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13+17

      Sama vika täälä.

    • Elä h*vetti...
      Jännittää meikäläistä kun uude koulutuksen alotan ja jännitän millasta sakkia opiskelutovereina...

      Kokenut siis itekki koulujen aikana, pääosin yläaseen- ja ammattikoulun aikoihin tätä p*kaa... Myöhemmin ollut kyllä hieman sosiaalista kehitystä ja kanssakäymisiä mutta...

      • 11+15

        Itsekin menen taas kouluun ensi vuonna. Minua ei oikeastaan jännitä, koska tiedän jo etten kiinnosta ketään. Olen vain hiljaa omissa oloissani yksin. Tuskin kukaan tulee minulle mitään juttelemaan ja itsekään en aio mennä kenellekkään mitään sanomaan. Tietysti olen äänessä tunneilla ja viittaan / vastaan aina parhaani mukaan, mutta välitunnit aion istua hiljaa omissa oloissani. Olen vähän vanhempi kuin muut opiskelijat, joten en usko että kukaan uskaltaa yrittää kiusata minua tms.


      • 11+15 kirjoitti:

        Itsekin menen taas kouluun ensi vuonna. Minua ei oikeastaan jännitä, koska tiedän jo etten kiinnosta ketään. Olen vain hiljaa omissa oloissani yksin. Tuskin kukaan tulee minulle mitään juttelemaan ja itsekään en aio mennä kenellekkään mitään sanomaan. Tietysti olen äänessä tunneilla ja viittaan / vastaan aina parhaani mukaan, mutta välitunnit aion istua hiljaa omissa oloissani. Olen vähän vanhempi kuin muut opiskelijat, joten en usko että kukaan uskaltaa yrittää kiusata minua tms.

        Njoo eiku meinasin vaa että kun on päässyt vanhoista k*sipäistä niin ei ole kyl kovin kutsuvaa et tulis vastaan uusia k*sipäitä...


      • Bloke
        11+15 kirjoitti:

        Itsekin menen taas kouluun ensi vuonna. Minua ei oikeastaan jännitä, koska tiedän jo etten kiinnosta ketään. Olen vain hiljaa omissa oloissani yksin. Tuskin kukaan tulee minulle mitään juttelemaan ja itsekään en aio mennä kenellekkään mitään sanomaan. Tietysti olen äänessä tunneilla ja viittaan / vastaan aina parhaani mukaan, mutta välitunnit aion istua hiljaa omissa oloissani. Olen vähän vanhempi kuin muut opiskelijat, joten en usko että kukaan uskaltaa yrittää kiusata minua tms.

        -> Olen vain hiljaa omissa oloissani yksin.

        Minulla oli tuollainen työkaveri (harjoittelija, nuori nainen). Kyllä hän siitä vähän puheliaammaksi tuli muutaman kuukauden aikana. Häntä edeltävä (harjoittelija, nuori mies) puolestaan istui hiljaa vieruspaikallani viikkotolkulla. Hän ei ollut kiinnostunut kenestäkään. Sellaisiakin on ollut jotka pyytävät apua, mutta sanovat heti ettei tarvitse auttaa.

        -> tiedän jo etten kiinnosta ketään.

        Tavallinen kanssakäyminen ei edellytä kiinnostamista. Kun toinen tulee tutuksi voi syntyä jonkinasteista kaveruutta, ja jos elämäntilanteet sallivat voi keksiä tekemistä vapaa-ajallakin. Ei kaveruus aina edellytä tiettyä ulkonäköä tms. ellei toinen osapuoli ole pinnallinen materialisti jolle persoona on merkityksetön.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      761
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      550
    Aihe