Sopivatko vilnttikoirat agilityyn?

?????

Sopivatko italiaanot tai muut vinttikset agiin?

6

177

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopii ja ei

Agility sopii lähes kaikille mukavaksi harrastukseksi, mutta ei vinttikoira aina välttämättä viitsi totella käskyjä. Jos varsinaisen agilitykoiran haluat, ota johonkin muuhun kuin 10-roturyhmän kuuluva rotu.

• Whippet-fani

Meidän whippetimme oli todella hyvä agilityssä, kunnes ohjaajalta meni fysiikka eikä harrastusta voinut jatkaa. Whippet on vaan radalla todella nopea, joten aika nopeasti on hyvä opetella etäohjaus - whippetin vauhdissa ei voi nopeinkaan ihminen pysyä. Meidän koiramme ei kilpaillut, mutta eräässä koiraharrastustapahtumassa se meni läpi pari rataa epävirallisissa kisoissa. Toisessa oli ykkönen ja toisessa kakkonen. Olin itse yleisössä ja ihmiset huokailivat että onpa upean näköistä menoa ja kuiskivat, että mikä rotu tuo on. :)

Onhan se uljas näky kun se rataa kiitää ja hypyt ovat aikamoisia loikkia kun radalla tilaa on.

• wakeupdog

Ja sitten sinä heräsit.

• Vinttejä

Whippet ja italianvinttikoira voivatkin sopia agilityyn, ja miksei isommatkin rodut. Kaikki riippuu koiran mielyttämisen halusta, jota vinttikoirilla harvoin on vaadittavalla tasolla. Kaverini whippet osaa kaikki mahdolliset temput ja käyvätkin koiratanssissa. Oman whippettini veli harrastaa agilitya.

Italian vinttikoira on alunperinkin jalostettu ylhäistön naisten seurakoiraksi ja jalostuksen tuloksena on syntynyt keskimääräistä (vinttikoiriin verrattuna) enemmän mielyttämisen halua ja koulutettavuutta.
      Whippeteissä löytyy juurikin todella kuuliasia ja opivaisia koiria, mutta myös niitä jotka punnitsevat tarkkaan kannattaako tehdä vai ei.

Muissa vinttikoira roduissa enemmistössä taivat olla nämä "teen jos jaksan.. ei just nyt" tyyppiset koirat. Nopeammin ja luotettavammin tuloksia tosin taitaa saada esim. pk-puolen koirilla.

• vinttari

Meidän venakko viihtyi aikanan radalla oikein hyvin. Putken se meni aivan toivottoman hitaasti, koska oli liian korkea juoksemaan sen läpi, joten se joutui mönkimään mahallaan, mutta eipä se koiraa tuntunut haittaavan. Vinttikoirathan ovat todella pehmeitä, eli niitä ei "käsketä" vaan ennemminkin niille voi ehdottaa, että haluaisitko vaikka tuon An mennä seuraavaksi :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1662
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1488
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      911
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      859
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      811
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      796
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      738
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      730
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      728
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      700
    Aihe