Onko oikeutta ottaa takaisin?

Huolettaaaa

Annettiin eilen koiramme uuteen kotiin. Nyt uudet omistajat eivät ole vastanneet yhteydenottoihimme, vaikka sovimme että ollaan yhteyksissä. Vaikuttivat alkuunsa todella mukavilta mutta nyt on alkanut huolettamaan ja mietityttämään tämä. Onko meillä oikeutta ottaa koira takaisin? Ei ole rekisteröity, eivätkä he maksaneet koirasta mitään. Koiran passissa lukee omistajana minä. Toivottavasti joku osaisi kertoa!

39

2434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hinnakasta

Aina kannattaa pyytää joku nimellinen hinta koirasta ellei anna tutulle. Onko koiralla sirua?

• Huolettaaaa

On sirutettu.

• 5+1

Kuinka kauan olet yrittänyt ottaa yhteyttä? Pari päivää voinee odottaa, sitten minäkin huolestuisin. En ole varma, mutta ei tuossa taida olla keinoja ottaa koiraa takaisin. En tiedä, mitä poliisi tuumaa jos syytät varkaudesta, ei niinkään voi tuskin tehdä. Toivottavasti vastaisivat.

• asdasdasdasdasdasdas

Aina kysy henkilötodistusta kun myyt koiraa. Myös aina jotain maksua, ettei tule just näitä idiootteja jotka ottaa koiran vaan siks et ilmaseks saa. Jokainen osaa myös esittää olevansa asiallinen hetken aikaa., joten tutustu uuteen kotiin aina hyvin etukäteen ja KÄY tarkastamassa tuleva asunto ja perhe! Monet idiootit tossa kohtaa jättää ottamatta, koska haluaa koiran helpolla.

Sitten tärkein: TEE AINA SOPIMUS KAUPASTA, OLI KOIRA ILMAINEN TAI EI, ROTUKOIRA TAI EI!! Ei voi tarpeeksi korostaa.
      Kirjaa sopimukseen kaikki syyt, joilla koira voidaan ottaa takaisin ja mitä tulevalta omistajalta vaaditaan. Molempien allekirjoitus ja vaikka todistaja mukaan.

Ole ennemmin liian varovainen kuin typerä ja naiivi.

• kauppakirja

Jos lahjoittaa koiran pois, eikä ole mitään kirjallisesti yhteyden pidosta sovittu, siis tapaamisista, kuulumisten kertomisista jne.
      Ei mielestäni uudella omistajalla ole mitään syytä olla kanssanne missään tekemisissä, koira on nyt heidän, itse sen heille olet antanut.

Onko ainut syy huoleen se etteivät vastaa sinulle?
      Vai, oleko tullut katumapäälle koiran pois antamisesta?
      Ehkä uusi omistaja pelkää, että haluat perua koiran antamisen, kun heti jo seuraavan päivänä kyselet perään.
      Yleensä, monet muutamien viikkojen päästä kertovat miten koira on sopeutunut, jos kerran kaikki on hyvin.Ja se mielestäni riittää, jos kerran pari ilmoittelee.Jos ongelmia koiran kanssa , varmaan sitten kuuluisi jotain.
      Itse jokainen valitsee koiralle sen parhaan uuden kodin, kannattaa olla tarkka kelle koiransa antaa, ettei jälkeenpäin tarvitse etsiä, ja katua.Ja ne kauppa paperit tehdä, siis ihan aina, vaikka ei maksaiskaan mitään.

• Ei huoleta enää :))

Kaikki hyvin! Olin vaan tosi huolissani. Kyllä kauan pohdimme sopivaa kotia monesta eri vaihtoehdosta. Nyt kuitenkin soittivat takaisin muutamia päiviä myöhemmin ja kutsuivat ihan moikkaamaankin koiraa. Mulla tapana muutenkin huolestua pienestä. Kiitos kuitenkin vastauksista!!

• fgdgfdfdh
        Ei huoleta enää :)) kirjoitti:

Kaikki hyvin! Olin vaan tosi huolissani. Kyllä kauan pohdimme sopivaa kotia monesta eri vaihtoehdosta. Nyt kuitenkin soittivat takaisin muutamia päiviä myöhemmin ja kutsuivat ihan moikkaamaankin koiraa. Mulla tapana muutenkin huolestua pienestä. Kiitos kuitenkin vastauksista!!

Asiat meni hyvin nyt.
        Mutta muille

Kun etsitte kotia koirallenne.

Tehkää sopimus ja pitäkää koeaika ennen myyntiä(myitte sitten vaikka 0:lla eurolla se on kauppasopimus silti)
        voitte laittaa myös ehdot siihen eli ei pennutusta tai kodinvaihtoa tai lopetusta ilman teidän suostumusta tai että kodinvaihdon ollessa kyseessä palautuu teille. etc..

• ...
        fgdgfdfdh kirjoitti:

Asiat meni hyvin nyt.
        Mutta muille

Kun etsitte kotia koirallenne.

Tehkää sopimus ja pitäkää koeaika ennen myyntiä(myitte sitten vaikka 0:lla eurolla se on kauppasopimus silti)
        voitte laittaa myös ehdot siihen eli ei pennutusta tai kodinvaihtoa tai lopetusta ilman teidän suostumusta tai että kodinvaihdon ollessa kyseessä palautuu teille. etc..

Tuollaisia ehtoja voi laittaa, mutta käytännössä niitä ei tarvitse ostajan noudattaa, koska kun kun koira (lain kannalta irtain esine) on myyty, eli sen omistusoikeus on siirtynyt 100%, on siihen täysi oikeus koiran omistajalla silloin, edellinen omistaja ei omaa enää mitään oikeuksia koiraan. Mutta ilmaiseksikin annettavakin koira pitää myydä eurolla, ja koeaika kannattaa kylöä soppariin laittaa. Useimmat ihmiset kuitenkin noudattavat sopimusehtoja onneksi. Jos ei pennutusta halua, kannattaa leikkauttaa koira itse. Jos lakipykälien mukaan haluaa mennä, silloin on luultavasti sopimukseen määritettävä että omistusoikeus siirtyy koiraan vasta koeajan jälkeen, ja vasta silloin myös raha liikkuu ja vasta silloin tuohon soppariin kirjataan koira myydyksi. Sopimukseen voi laittaa että koira tullaan tässä kohtaa tarkistamaan myynnin yhteydessä.

• Noista
        ... kirjoitti:

Tuollaisia ehtoja voi laittaa, mutta käytännössä niitä ei tarvitse ostajan noudattaa, koska kun kun koira (lain kannalta irtain esine) on myyty, eli sen omistusoikeus on siirtynyt 100%, on siihen täysi oikeus koiran omistajalla silloin, edellinen omistaja ei omaa enää mitään oikeuksia koiraan. Mutta ilmaiseksikin annettavakin koira pitää myydä eurolla, ja koeaika kannattaa kylöä soppariin laittaa. Useimmat ihmiset kuitenkin noudattavat sopimusehtoja onneksi. Jos ei pennutusta halua, kannattaa leikkauttaa koira itse. Jos lakipykälien mukaan haluaa mennä, silloin on luultavasti sopimukseen määritettävä että omistusoikeus siirtyy koiraan vasta koeajan jälkeen, ja vasta silloin myös raha liikkuu ja vasta silloin tuohon soppariin kirjataan koira myydyksi. Sopimukseen voi laittaa että koira tullaan tässä kohtaa tarkistamaan myynnin yhteydessä.

valmiiksi silvotuista pitäisi kyllä maksaa asiakkaalle joka sellaisen huolii. Ainakaan tähän taloon ei silvottua koiraa tule!

• Jokaisen oma asia
        Noista kirjoitti:

valmiiksi silvotuista pitäisi kyllä maksaa asiakkaalle joka sellaisen huolii. Ainakaan tähän taloon ei silvottua koiraa tule!

Se on kyllä ihan vaan leikkaamista, ei silpomista. Ne ei ole yhtään sen huonompia koiria kun leikkaamattomatkaan, itse asiassa monissa tapauksissa jopa parempia. Jokainen saa ottaa minkälaisen koiran haluaa ja leikata jos haluaa, mitä se muiden ongelma on.

Kuulut niihin kummallisiin asennevammaisiin!

• Tiedä nyt sitä
        Jokaisen oma asia kirjoitti:

Se on kyllä ihan vaan leikkaamista, ei silpomista. Ne ei ole yhtään sen huonompia koiria kun leikkaamattomatkaan, itse asiassa monissa tapauksissa jopa parempia. Jokainen saa ottaa minkälaisen koiran haluaa ja leikata jos haluaa, mitä se muiden ongelma on.

Kuulut niihin kummallisiin asennevammaisiin!

että onko ihminen kummallisen asennevammainen jos ei halua salvettua koiraa itselleen.

Ja ihan tiedoksesi niin se silpominen tahtoo aiheuttaa kymmenen uutta ongelmaa, kun tarkoitus on kai useimmilla se että päästä eroon jostain yhdestä. Usein siitä alkuperäisestäkään ongelmasta ei päästä eroon ja sitten tulee ne kymmenen muuta siihen päälle.

Toki, jokaisen oma asia.

• 12-9
        Tiedä nyt sitä kirjoitti:

että onko ihminen kummallisen asennevammainen jos ei halua salvettua koiraa itselleen.

Ja ihan tiedoksesi niin se silpominen tahtoo aiheuttaa kymmenen uutta ongelmaa, kun tarkoitus on kai useimmilla se että päästä eroon jostain yhdestä. Usein siitä alkuperäisestäkään ongelmasta ei päästä eroon ja sitten tulee ne kymmenen muuta siihen päälle.

Toki, jokaisen oma asia.

Käytännössä harvoin ongelmia tulee leikkaamisesta tiedän vaikka kuinka monta leikattua koiraa ja syitä on leikkauksille ollut monen laisia. Eräs koira oli hormonihirviö kuolasi kaikki paikat täyteen, eräs oli agressiivinen, eräälle tuli persiiseen jotain hormonipatteja mitkä puhkes, jne ja kaikkiin leikkaus auttoi. Leikkaus suojaa koiraa tietyiltä syöviltä kaiken lisäksi. Painon nousu on ainoa negatiivinen asia mutta ei sekään mikään ongelma ole. Koira ei pallejaan tarvi ja jos ei ole tarkoitus pentuja tehdä niin herää kysymys mihin hittoon se omistaja niitä koirien palleja tarvii? En haluu ees tietää.

• 12-9 kirjoitti:

Käytännössä harvoin ongelmia tulee leikkaamisesta tiedän vaikka kuinka monta leikattua koiraa ja syitä on leikkauksille ollut monen laisia. Eräs koira oli hormonihirviö kuolasi kaikki paikat täyteen, eräs oli agressiivinen, eräälle tuli persiiseen jotain hormonipatteja mitkä puhkes, jne ja kaikkiin leikkaus auttoi. Leikkaus suojaa koiraa tietyiltä syöviltä kaiken lisäksi. Painon nousu on ainoa negatiivinen asia mutta ei sekään mikään ongelma ole. Koira ei pallejaan tarvi ja jos ei ole tarkoitus pentuja tehdä niin herää kysymys mihin hittoon se omistaja niitä koirien palleja tarvii? En haluu ees tietää.

tähän voipi lisätä. Nartukoirat: kohtutulehdukset poistuu leikkauksella

Myöskin leikkauksella saadaan estettyä ettei koiralle tulee uraattikiteitä tai virtsakiviä.

Kaikkien koirien luonne ei välttämättä muutu kun leikataan vaan saattaa pysyä samana kun ennen leikkausta.

• Niinniin.
        power.light kirjoitti:

Myöskin leikkauksella saadaan estettyä ettei koiralle tulee uraattikiteitä tai virtsakiviä.

Kaikkien koirien luonne ei välttämättä muutu kun leikataan vaan saattaa pysyä samana kun ennen leikkausta.

suattapi olla että pyssyypi samoena kui ennel leikkellyy tai suattapi olla ettei pysykkäs, joten...?

• meniaikaasitte
        Niinniin. kirjoitti:

suattapi olla että pyssyypi samoena kui ennel leikkellyy tai suattapi olla ettei pysykkäs, joten...?

No niihä siin sit usei käyp et immeine sitte vaa istuu, ja möllöttää, ja tuijottaa elukkaa, säälistä voivottelee "voevoe, ny se sit o silvottu ja lihoo mahottomast", viskoo elukan ettee sapuskaa ja istua möllöttää ja hokee naapurilleki "voevoe, ny se sit o silvottu ja lihoo mahottomast", ja elukka vaa syöp ja lihoo ni maan mahottomast.

• fdgfhgfgj
        power.light kirjoitti:

"Kaikkien koirien luonne ei välttämättä muutu kun leikataan vaan saattaa pysyä samana kun ennen leikkausta"

Korjaisin hieman..Perusluonne ei muutu millään koiralla vaan se mitä hormonit aiheuttaa eli jos koiralla on valeraskaus ja masennus niin se häipyy ja virtaa tulee niinkuin ennen valeraskausta jne. Sama uroksella jos uho johtuu hormoneista se häipyy mutta jos johtuu kouluttamattomuudesta luonteestaniin se ei häivy.

Kaikkia ei tarvitse leikata mutta joskus on pakko koiran hyvinvointia ajatellen. Eka narttu ei kärsinyt hormonirumbasta mutta toka kärsi ja jatkuva valeraskaus ja nisistä maitoa..koiralle ei suunniteltu pentuja sairashistorian takia niin oli parempi saada koira takaisin tasapainoon. Koira ei nukkunut tuolloin kun oli valeraskaus päällä vaan oli levoton koko ajan.

• fdgfhgfgj kirjoitti:

"Kaikkien koirien luonne ei välttämättä muutu kun leikataan vaan saattaa pysyä samana kun ennen leikkausta"

Korjaisin hieman..Perusluonne ei muutu millään koiralla vaan se mitä hormonit aiheuttaa eli jos koiralla on valeraskaus ja masennus niin se häipyy ja virtaa tulee niinkuin ennen valeraskausta jne. Sama uroksella jos uho johtuu hormoneista se häipyy mutta jos johtuu kouluttamattomuudesta luonteestaniin se ei häivy.

Kaikkia ei tarvitse leikata mutta joskus on pakko koiran hyvinvointia ajatellen. Eka narttu ei kärsinyt hormonirumbasta mutta toka kärsi ja jatkuva valeraskaus ja nisistä maitoa..koiralle ei suunniteltu pentuja sairashistorian takia niin oli parempi saada koira takaisin tasapainoon. Koira ei nukkunut tuolloin kun oli valeraskaus päällä vaan oli levoton koko ajan.

Mulla eräällä nartulla aikoinaan oli juoksut kolmen ja puolen kuukauden välein siihen valeraskaudet päälle, että on omakohtaista kokemusta tiedän tunteen.

Kyllä Joskus on hyvä koiran hyvinvoinnin takia leikata koira, se on yksi tapa välittää koirasta enenkun koira saattaa vakavammin sairastua, mielummin leikkauttaa koiran kun koira kärsii.

Esim Eräs uros mikä leikutettiin niin luonne ei millään tavalla muuttunnut samatavalla oli kiinostunnut narttukoirista kun ennen leikkausta, mutta koira oli pakko leikkauttaa koska itseänsä nylkytteli ja lattiat olivat märkinä. Niistä ei aina tiedä miten muuttu koiran luonne leikkauksen jälkeen mutta jos saa sairauden tai jonkun muun ongelman poistettua niin hyvä niin.

• Jokaisen oma asia

Toki, jokaisen oma asia.

Lähinnä asenne tuossa ottaa päähän minua, selkeästi pidetään leikattuja koiria huonompina, mikä ei pidä yhtään paikkaansa. Sitä sanoinkin; jokaisen oma asia millaisen koiran haluaa, ei se muille kuulu eikä muiden tarvitse urputtaa "valmiiksi silvotuista pitäisi kyllä maksaa asiakkaalle joka sellaisen huolii."
        Naurettavaa paskaa.

Eihän kenenkään tarvitse hommata leikattua koiraa jos ei halua, ottakoon naturellin ja katselkoon vaikka pahimpiakin hormonihöyryjä, kunhan ei koiraansa minun leikattujen selkään päästä, ne kun ei siedä niitä yhtään. Puistoillessa näkee paljon niitä himohiiriä.

Tahtoisin vielä huomauttaa että monia syitähän siihen leikkaamiseen on, esim omallani oli piilokives ja epilepsia, molemmat syitä leikkauskehotukseen.
        Vaikea välillä uskoa joidenkin koiraihmisten juttuja, miten voi olla koirarakas kun selkeästi vihataan tiettyä sukupuolta/rotua/ikää/luonnetta/ulkonäköä tms ominaisuutta? Ja haukutaan muiden rotuvalinnat. Järjetöntä riidan haastamista.

Annetaan kaikkien kukkien kukkia eikä kälätetä kuin vanhat akat jokaisesta asiasta!

• Koiran fysiikka
        meniaikaasitte kirjoitti:

No niihä siin sit usei käyp et immeine sitte vaa istuu, ja möllöttää, ja tuijottaa elukkaa, säälistä voivottelee "voevoe, ny se sit o silvottu ja lihoo mahottomast", viskoo elukan ettee sapuskaa ja istua möllöttää ja hokee naapurilleki "voevoe, ny se sit o silvottu ja lihoo mahottomast", ja elukka vaa syöp ja lihoo ni maan mahottomast.

Koira lihoo jos sille antaa liikaa ruokaa, liikaa herkkuja tai liian energiapitoista ruokaa. Ihan on itsestä kiinni lihooko leikattu koira vai ei.

• Kun taas
        Koiran fysiikka kirjoitti:

Koira lihoo jos sille antaa liikaa ruokaa, liikaa herkkuja tai liian energiapitoista ruokaa. Ihan on itsestä kiinni lihooko leikattu koira vai ei.

koira joka saa elää koiran arvoista elämää silpomatta, ei liho koska se ei masennu miehuutensa/naiseutensa menetyksen vuoksi. Ei myöskään tule aggressiivisemmaksi em. syystä. On myöskin eloisa ja leikkisä oma itsensä em. syystä. Lenkkeilyseurana paljon miellyttävämpi kaikessa rasittavissa haistelusessioissaan kuin perässä raahattava silvottu lajitoverinsa.

Tässä lähiseudulla on useampikin jotka ovat privaatisti tunnustaneet että jos he nyt koiransa silvottuaan tietäisivät kaiken mitä tietävät tapahtuvan sen seurauksena, niin tekemäti olisi jäänyt.

• Kun tätä palstaa
        Jokaisen oma asia kirjoitti:

Lähinnä asenne tuossa ottaa päähän minua, selkeästi pidetään leikattuja koiria huonompina, mikä ei pidä yhtään paikkaansa. Sitä sanoinkin; jokaisen oma asia millaisen koiran haluaa, ei se muille kuulu eikä muiden tarvitse urputtaa "valmiiksi silvotuista pitäisi kyllä maksaa asiakkaalle joka sellaisen huolii."
        Naurettavaa paskaa.

Eihän kenenkään tarvitse hommata leikattua koiraa jos ei halua, ottakoon naturellin ja katselkoon vaikka pahimpiakin hormonihöyryjä, kunhan ei koiraansa minun leikattujen selkään päästä, ne kun ei siedä niitä yhtään. Puistoillessa näkee paljon niitä himohiiriä.

Tahtoisin vielä huomauttaa että monia syitähän siihen leikkaamiseen on, esim omallani oli piilokives ja epilepsia, molemmat syitä leikkauskehotukseen.
        Vaikea välillä uskoa joidenkin koiraihmisten juttuja, miten voi olla koirarakas kun selkeästi vihataan tiettyä sukupuolta/rotua/ikää/luonnetta/ulkonäköä tms ominaisuutta? Ja haukutaan muiden rotuvalinnat. Järjetöntä riidan haastamista.

Annetaan kaikkien kukkien kukkia eikä kälätetä kuin vanhat akat jokaisesta asiasta!

vähän aikaa seurailet niin aika sanasokea olet jos voit väittää kirkkain silmin että "asenne tuossa ottaa päähän minua, selkeästi pidetään leikattuja koiria huonompina" pitäisi paikkansa.

Minä joka tuota silpomisasiaa olen täällä lähes ainoana vastustanut, niin olen kyllä kokenut aina olevani melkoisessa vähemmistössä. Johtuuko se siitä että luomukoirien kannattajat ovat joutuneet näiden silpojien toimesta julkiseen häpeään, vai eikö meitä jotka välitämme koiristamme todellakaan muka ole kuin kourallinen.

Onneksi jotkut muutkin ovat silti näyttäneet heränneen asiaan.

• Kun tätä palstaa kirjoitti:

vähän aikaa seurailet niin aika sanasokea olet jos voit väittää kirkkain silmin että "asenne tuossa ottaa päähän minua, selkeästi pidetään leikattuja koiria huonompina" pitäisi paikkansa.

Minä joka tuota silpomisasiaa olen täällä lähes ainoana vastustanut, niin olen kyllä kokenut aina olevani melkoisessa vähemmistössä. Johtuuko se siitä että luomukoirien kannattajat ovat joutuneet näiden silpojien toimesta julkiseen häpeään, vai eikö meitä jotka välitämme koiristamme todellakaan muka ole kuin kourallinen.

Onneksi jotkut muutkin ovat silti näyttäneet heränneen asiaan.

Juu, kyllä todellakin olen herännyt siihen että ihmisten tulisi leikkauttaa hamstraamansa elukat:

Tässä maassa on ennätysmäärä koiria, ja koko ajan tulee myös lisää ei-niin-tarpeellisia vahvoja rotuja. Niitä agressiivisia, reviiriä vartioivia uroskoiria ei tarvita yhtään lisää. Ei myöskään tarvita lisää käsittämättömiä sekoituksia dogo-akita-rotikka-ties-mikä-hässäkkä. Sitten tuohon soppaan lisätään vielä tolkuton määrä kädettömiä koiranomistajia ja esihistoriallisia asenteita viimevuosituhannelta, "koirassa pitää olla pideltävää ja sehän nyt on melkein sama kun iteltä leikattas pallit pois jos koiran leikkautta".

Ihan sama, jos jonkun egnjatke on hiukka pyöristynyt, kunhan ei hormoonihöyryissään ohimennen napsi muita kulkijoita.

• Aimunmaha!
        Kun taas kirjoitti:

koira joka saa elää koiran arvoista elämää silpomatta, ei liho koska se ei masennu miehuutensa/naiseutensa menetyksen vuoksi. Ei myöskään tule aggressiivisemmaksi em. syystä. On myöskin eloisa ja leikkisä oma itsensä em. syystä. Lenkkeilyseurana paljon miellyttävämpi kaikessa rasittavissa haistelusessioissaan kuin perässä raahattava silvottu lajitoverinsa.

Tässä lähiseudulla on useampikin jotka ovat privaatisti tunnustaneet että jos he nyt koiransa silvottuaan tietäisivät kaiken mitä tietävät tapahtuvan sen seurauksena, niin tekemäti olisi jäänyt.

>koira joka saa elää koiran arvoista elämää silpomatta, ei liho koska se ei masennu miehuutensa/naiseutensa menetyksen vuoksi<

En ole koko viikkoon nauranut yhtä paljoa :D Ai siitäkö se lihominen johtuukin että koira kelailee elämänsä kurjuutta ja syö masennukseensa xDDD

• Tarinoita riittää
        Kun taas kirjoitti:

Hah! Siinä taas kertoilee kaikkitietäväinen urpo. On se ihmejuttu että minun kaikki 3 leikattua olleet iloisia, pirteitä ja normaalipainoisia. Ja yhden elämänlaatu parani leikkauksen myötä merkittävästi kun jäi turhat narttujen peräpäässä hösäilyt ja koirapuistoonkin päästiin taas. Vinkkinä sulle, jos ei osaa puhua faktoja vaan pitää kertoa naurettavia tarinoita niin voit pitää pääsi kiinni.

• kukkahattuvitikko
        Vitikonpaarustaja kirjoitti:

Juu, kyllä todellakin olen herännyt siihen että ihmisten tulisi leikkauttaa hamstraamansa elukat:

Tässä maassa on ennätysmäärä koiria, ja koko ajan tulee myös lisää ei-niin-tarpeellisia vahvoja rotuja. Niitä agressiivisia, reviiriä vartioivia uroskoiria ei tarvita yhtään lisää. Ei myöskään tarvita lisää käsittämättömiä sekoituksia dogo-akita-rotikka-ties-mikä-hässäkkä. Sitten tuohon soppaan lisätään vielä tolkuton määrä kädettömiä koiranomistajia ja esihistoriallisia asenteita viimevuosituhannelta, "koirassa pitää olla pideltävää ja sehän nyt on melkein sama kun iteltä leikattas pallit pois jos koiran leikkautta".

Ihan sama, jos jonkun egnjatke on hiukka pyöristynyt, kunhan ei hormoonihöyryissään ohimennen napsi muita kulkijoita.

Sinä et tarvitse = ei kukaan muukaan tarvitse. Sinä et tykkää = ei kukaan muukaan saisi. Ihme roturasisti.

• 7+20
        Tarinoita riittää kirjoitti:

Hah! Siinä taas kertoilee kaikkitietäväinen urpo. On se ihmejuttu että minun kaikki 3 leikattua olleet iloisia, pirteitä ja normaalipainoisia. Ja yhden elämänlaatu parani leikkauksen myötä merkittävästi kun jäi turhat narttujen peräpäässä hösäilyt ja koirapuistoonkin päästiin taas. Vinkkinä sulle, jos ei osaa puhua faktoja vaan pitää kertoa naurettavia tarinoita niin voit pitää pääsi kiinni.

Silvottua uroskoiraa ei edes nartut kunnioita! Mutta tietytsti näin tasa-arvon aikaan se toisten mielestä on normaalia!

• trolli olet
        7+20 kirjoitti:

Silvottua uroskoiraa ei edes nartut kunnioita! Mutta tietytsti näin tasa-arvon aikaan se toisten mielestä on normaalia!

Lopeta tuo koirien inhimillistäminen. Koirat eivät masennu "koska menetin miehuuteni". Trollailu saa riittää.

• silvo itsesi

Toki, jokaisen oma asia.

Mitkä nuo kymmenen uutta ongelmaa ovat? Äläkä sano lihominen, sillä se on täysin omistajasta kiinni. Alakuloisuus on vain kuviteltua, koirat eivät masennu leikkaamisesta. Hormonitoiminta voi muuttua - paremmaksi. Koira lopettaa hötkyilemisen mm narttujen perään, eikä mene niistä sekaisin.
        Tuskin sinulla edes koskaan on LEIKATTUA koiraa ollut, joten et edes tiedä millaisia ne ovat, joten lopetahan trollailu. Vinkkinä heitän, ettei koira paljoa muutu.

• Realman Jack
        7+20 kirjoitti:

Toisten mielestä joo. Kyllä, olet oikeassa. Yleensä se "toinen" on juurikin nainen. Tosi mies ei koiraansa silvo. Kuin korkeintaan erittäin hyvillä terveydellisellä perusteella, jossa vaihtoehto olisi hengenmeno koiralle. Suomalaiset naiset on yhtä sadistisia koirilleen(ja miehilleen) kuin muslimimiehet vaimoilleen.

• kukkahattuvitikko kirjoitti:

Sinä et tarvitse = ei kukaan muukaan tarvitse. Sinä et tykkää = ei kukaan muukaan saisi. Ihme roturasisti.

Jaa? En kyllä tiedä tuttavapiiristäni yhtään tyyppiä, joka haluaisi naapuriinsa 50kg rähisevän rakin, jota omistaja melkein jaksaa pidellä.

Ja niit tuttui o paljo, ku kaik vitikotki paarustan.

Sitte niitä ketkä tuntee tarvitsevansa tuollaisen, niin niitä en laske kun ovat joko iältään tai henkiseltä tasoltaan alaikäisiä.

• 47 kg
        Vitikonpaarustaja kirjoitti:

Jaa? En kyllä tiedä tuttavapiiristäni yhtään tyyppiä, joka haluaisi naapuriinsa 50kg rähisevän rakin, jota omistaja melkein jaksaa pidellä.

Ja niit tuttui o paljo, ku kaik vitikotki paarustan.

Sitte niitä ketkä tuntee tarvitsevansa tuollaisen, niin niitä en laske kun ovat joko iältään tai henkiseltä tasoltaan alaikäisiä.

Koirat joista et pidä on rakkeja ja ne on kaikki kouluttamatta ja väärillä omistajilla :) ihan hiukan paistaa jutuistasi isojen koirien viha. No läpistä saa ei ole multa pois. Meille ei pieniä koiria tule vaikka miten maalaisit henkistä tasoani. Ainakaan en ole mikään paarustaja, sekin on jo paljon, kun näitä mahtavia juttujasi lukee :)

• trollollolooo
        Realman Jack kirjoitti:

Toisten mielestä joo. Kyllä, olet oikeassa. Yleensä se "toinen" on juurikin nainen. Tosi mies ei koiraansa silvo. Kuin korkeintaan erittäin hyvillä terveydellisellä perusteella, jossa vaihtoehto olisi hengenmeno koiralle. Suomalaiset naiset on yhtä sadistisia koirilleen(ja miehilleen) kuin muslimimiehet vaimoilleen.

Onhan se hyvä, että edes koiralla on pallit, koska nää "tosimiehet" on ihan munattomii. :D

Oikeesti, kuka jaksaisi katsella leikkaamatonta uroskoiraa? No "tosimiehet".

• e2c2pok2okclö2

Jos ottaa lemmikiksi itselleen eläimen, kannattaa tutustua siihen lajiin kunnolla.
      Tutkia kuinka pitkään eläin elää, miettiä tarkkaan jaksaako sitä hoitaa niin kauan.Tutkia allergiat jne, etukäteen.Allergia ei oikeasti ole syynä eläimestä luopumiseen, vaan sillä peitellään kyllästymistä.
      Kannattaa ottaa se eläin itselle, ja pitää itsellä myös, sen elinikä.Niin ei tarvitse miettiä saako se kiertolainen hyvän vain huonon kodin, kun ei kiertoon laita.

Miettikää eläimen ottamista pidempään, ja jos pienikin epäilys ettei jaksa, jättäkää ottamatta.Joku muu, ottaa sitten, ja pitää sen eliniän verran :)

• _sanna_

Kannattaa ilmoittaa poliisille, jos sinulla on omistajien tiedot (etu - ja sukunimi, osoite, paikkakunta sekä puhelinnumerot) tallessa. Poliisi kyllä puuttuu asiaan. Itse ilmoitin poliisille, kun myin oman koirani pois ja koirasta ei maksettu mitään. Laita meiliä jos haluat jutella lisää [email protected]

• Jäitä hattuun

Poliisi kyllä tikahtuisi nauruun. Lue avaus kaksi tai kolme kertaa, niin huomaat, että raha ei ole vaihtanut omistajaa vain koira.

Jos minulle ryhtyisi joku hermoherkka koiranluovuttaja heti soittelemaan perään, että mitä koiralle kuuluu, tekisin poliisille ilmoituksen kotirauhan häirinnästä.

• _sanna_
        Jäitä hattuun kirjoitti:

Poliisi kyllä tikahtuisi nauruun. Lue avaus kaksi tai kolme kertaa, niin huomaat, että raha ei ole vaihtanut omistajaa vain koira.

Jos minulle ryhtyisi joku hermoherkka koiranluovuttaja heti soittelemaan perään, että mitä koiralle kuuluu, tekisin poliisille ilmoituksen kotirauhan häirinnästä.

Omistajalla on oikeus soittaa ja kysellä koiransa kuulumisia, jos kerta on vielä nimet papereissa.

• ....
        _sanna_ kirjoitti:

Omistajalla on oikeus soittaa ja kysellä koiransa kuulumisia, jos kerta on vielä nimet papereissa.

Koira rinnastetaan laissa irtaimeen esineeseen, joten jos myyt polkupyöräsi tai koirasi, niin molemmissa tapauksissa sinulla on yhtäläinen oikeus soittaa ostajalle, kuin soittaisit ihan muuten vaan, ilman myyntitapahtumaakin. Myyntitapahtuma ei aseta velvoitetta myyjän kanssa keskustelemaan jälkeenpäin, jollei ostaja ole esim jotain laitonta tmv asiaa liittyen tehnyt. Samasta syystä ei poliisiakaan kiinnosta normaali irtaimen esineen kauppa.
        Myyntihetkellä on hyvä sopia ostajan kanssa, että saahan koiran kuulumisia joskus tiedustella, tai sopia soittavansa vaikka 2 päivän päästä. Jos ostaja ei tähän suostu, niin sitten ei myy tälle, tai sulattaa sen ettei ex-koirastaan enää mitään kuule. Itse sanoisin, että jos ostajan hyvin valitsee, tällä ei pitäisi olla mitään sitä vastaan että *joskus* voi soitto koiran kuulumisiin liittyen tulla. Ja yhtä lailla myyjän ei pitäisi kovin huolissaan koirasta uudella omistajalla olla, vaikka mielenkiintoa varmasti voi koiran sopeutumiseen liittyen ollakin. Jos koira on erityisen arka tai stressaava tmv, niin silloin varsinkin voi tuohon liittyen siitä soitosta erikseen sopia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6484
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      555
      2251
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1837
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      82
      1214
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1012
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      960
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      74
      886
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      823
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      30
      814
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      145
      747
    Aihe