kulttuuria vai sirkushuveja?

hyvässä seurassa

Tuossa aiemmin joku nainen etsi seuraa teatteriin. Toivottavasti hän löysi hakemansa, sillä täältä varmaan löytyy fiksuja ja filmaattisia kavereita, jos nyt sitten toisenkinlaisia.

Sain kuitenkin siitä ajatuksen, että miksei sitä mieskin voisi homopalstalta kultturellia seuraa hakea eikä vain nainen. Viimeksikin oopperassa käydessäni katsomassa Joutsenlampea olen melkoisen varma, että lähelläni istui kiva, komea ja fiksu mies, joka - samoin kuin minä - olisi ollut kiinnostuneempi tekemään tuttavuutta kuin viettämään iltaa alkuperäisen seuralaisen kanssa. Onkohan täällä muita, joilla on samanlaisia ajatuksia tai kokemuksia?

8

647

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hanski

Tämä palsta lienee liian "kansanomainen" oopperaseuran hakuun. Valitettavasti.

Ei kumminkaan maalata piruja seinille; yrittänyttä ei laiteta.

Enpä ole toistaiseksi vielä oopperassa käynyt, mutta onhan tässä vielä aikaa, mikäli elämäni tästä jatkaa menoaan normaalin "kasvukäyrän" mukaan.

Oopperaliput ovat muuten niin kalliita, että opintotuestani menisi varmaan 50 % sen maksamiseen :)

• hyvässä seurassa

hmmm..olen aika uusi tällä palstalla (kerro parempi keino seuran löytämiseksi jos tiedät), joten en pysty ottamaan kantaa tohon ekaan teesiisi. Kansaahan siellä oopperassakin on, monet ihan tavallisesti pukeutuneita ja varmaan yhtä kiinnostuneita seksistä ja erotiikasta (ikäjakauma ehkä huomioonottaen) kuin porukka täällä, ajattelisin? Täällä se ehkä vaan ilmenee suorasukaisemmin kuin oopperan lämpiössä;).

Ei taida ihan niin suurta osaa opintotuesta haukata pilettikään. Pääsimme/jouduimme parhaille paikoille ja liput maksoivat yliopiston alumnien alennuksella 28€ per nuppi, mutta niitä on paljon halvempiakin ja nautinto aivan yhtä suuri. Profit-kortilla saan jatkuvasti suurimpien teattereiden liput kaksi yhden hinnalla.

Toivon siis näkeväni sinutkin siellä siis piakkoin! Milloin lähdetään?

• Hanski
        hyvässä seurassa kirjoitti:

hmmm..olen aika uusi tällä palstalla (kerro parempi keino seuran löytämiseksi jos tiedät), joten en pysty ottamaan kantaa tohon ekaan teesiisi. Kansaahan siellä oopperassakin on, monet ihan tavallisesti pukeutuneita ja varmaan yhtä kiinnostuneita seksistä ja erotiikasta (ikäjakauma ehkä huomioonottaen) kuin porukka täällä, ajattelisin? Täällä se ehkä vaan ilmenee suorasukaisemmin kuin oopperan lämpiössä;).

Ei taida ihan niin suurta osaa opintotuesta haukata pilettikään. Pääsimme/jouduimme parhaille paikoille ja liput maksoivat yliopiston alumnien alennuksella 28€ per nuppi, mutta niitä on paljon halvempiakin ja nautinto aivan yhtä suuri. Profit-kortilla saan jatkuvasti suurimpien teattereiden liput kaksi yhden hinnalla.

Toivon siis näkeväni sinutkin siellä siis piakkoin! Milloin lähdetään?

No eipä nyt heti tule mieleen selvästi parempaa vaihtoehtoa löytää oopperaseuraa. Pian tulet kumminkin huomaamaan, että tämä palsta inspiroi kaikenmoisia häiriköitä mitä ihmeellisimpiin, provosoiviin, kirjoituksiin. Se on pidemmän päälle rasittavaa, mikä onkin niiden kirjoitusten tarkoitus.

Kieltämättä en ole kovinkaan hyvin perillä oopperalippujen hinnoista, mutta oletin niiden olevan kalliimpia. Kansallisoopperan tikettihinnat ovatkin kalliimpia?

Oopperaa mielummin menisin klassisen musiikin konserttiin, tai johonkin kuorohässäkkään. Cantores Minoresin joulukonsertissa pitäisi käydä, mutta taitaa jäädä ajatustasolle tulevanakin jouluna.

• hyvässä seurassa
        Hanski kirjoitti:

No eipä nyt heti tule mieleen selvästi parempaa vaihtoehtoa löytää oopperaseuraa. Pian tulet kumminkin huomaamaan, että tämä palsta inspiroi kaikenmoisia häiriköitä mitä ihmeellisimpiin, provosoiviin, kirjoituksiin. Se on pidemmän päälle rasittavaa, mikä onkin niiden kirjoitusten tarkoitus.

Kieltämättä en ole kovinkaan hyvin perillä oopperalippujen hinnoista, mutta oletin niiden olevan kalliimpia. Kansallisoopperan tikettihinnat ovatkin kalliimpia?

Oopperaa mielummin menisin klassisen musiikin konserttiin, tai johonkin kuorohässäkkään. Cantores Minoresin joulukonsertissa pitäisi käydä, mutta taitaa jäädä ajatustasolle tulevanakin jouluna.

Kansallisoopperan esitysten hinnat vaihtelevat tällä hetkellä 12 - 90€, kappaleesta ja paikasta riippuen. Hintaluokkiin 1-4 tulevat vielä mahdolliset alennukset. En minäkään nimenomaan oopperafani ole, mutta olen jonkun kerran vuodessa käynyt. Joutsenlampi oli musiikiltaan sen verran tuttu baletti ja sitä katsellessa tuli myös ajatelleeksi Tshaikovskin homoseksuaalisuuden takia traagisen käänteen saanutta elämää.

Olen parina jouluna saanut kutsun pikku kanttoreiden joulukonserttiin. Toivottavasti tänä vuonna se ei satu viikonpäivälle, jolloin mulla on voittamaton este. He esiintyvät muuten myös Helsingin kaupunginorkesterin itsenäisyyspäivän konsertissa. Niihin lippujen hintakategoriat ovat 15/10/5€. Se nyt ainakin olis vapaapäivä.

Jos huvittaa kirjoittaa, mun email on [email protected]...

• me2?

Kansallisoopperan esitysten hinnat vaihtelevat tällä hetkellä 12 - 90€, kappaleesta ja paikasta riippuen. Hintaluokkiin 1-4 tulevat vielä mahdolliset alennukset. En minäkään nimenomaan oopperafani ole, mutta olen jonkun kerran vuodessa käynyt. Joutsenlampi oli musiikiltaan sen verran tuttu baletti ja sitä katsellessa tuli myös ajatelleeksi Tshaikovskin homoseksuaalisuuden takia traagisen käänteen saanutta elämää.

Olen parina jouluna saanut kutsun pikku kanttoreiden joulukonserttiin. Toivottavasti tänä vuonna se ei satu viikonpäivälle, jolloin mulla on voittamaton este. He esiintyvät muuten myös Helsingin kaupunginorkesterin itsenäisyyspäivän konsertissa. Niihin lippujen hintakategoriat ovat 15/10/5€. Se nyt ainakin olis vapaapäivä.

Jos huvittaa kirjoittaa, mun email on [email protected]...

Mäkin olisin kiinnostunut kulttuuriharrastuksista. Saako muutkin kirjoittaa?

• hyvässä seurassa
        me2? kirjoitti:

Mäkin olisin kiinnostunut kulttuuriharrastuksista. Saako muutkin kirjoittaa?

Selvä se. Usein saa kaksi lippua yhden hinnalla, joten senkin takia kaveri olis tarpeen. Yksi sellainen jo onkin, mutta aina meille molemmille ei sovi samat ajat eikä maut käy yksiin. Mailia vaan rohkeasti!

• Hanski

Selvä se. Usein saa kaksi lippua yhden hinnalla, joten senkin takia kaveri olis tarpeen. Yksi sellainen jo onkin, mutta aina meille molemmille ei sovi samat ajat eikä maut käy yksiin. Mailia vaan rohkeasti!

En tiedä keneen kaveriisi nyt viittaat, mutta selvennykseksi todettakoon, että minähän en ole lupautunut yhtään mihinkään ;)

• hyvässä seurassa
        Hanski kirjoitti:

En tiedä keneen kaveriisi nyt viittaat, mutta selvennykseksi todettakoon, että minähän en ole lupautunut yhtään mihinkään ;)

No, en pitänyt tarpeellisena nimeltä mainita hänen nimeään enkä pidä vieläkään, mutta sehän et voi tietenkään olla sinä, koska muistaakseni sanoin, että meillä ei hänen kanssaan aina käy maut yksiin;).

Senpä takia juuri mainitsin, että siihen sp-osoitteeseen voipi kirjoitella kaikki huoletta ajattelematta, että tässä olisi kodinperustamisesta kyse, niin vakavamielinen ja vapaa kuin olenkin;).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      53
      3837
    2. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3685
    3. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      398
      3481
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      81
      3287
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3069
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2558
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2445
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      103
      2295
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      2079
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2079
    Aihe